Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

trzy projekty to skrajny przypadek mniej więcej 20%^3 czyli coś koło 0,8% ...poprawcie mnie jeśli źle liczę

ale za to jeśli masz na ręce ARCHIVED MEMORIES http://netrunnercards.info/card/01058/en.html
i klika to może konkretnie zaprofitować, wczoraj dwa lody tak zrezowałem o łącznym koszcie 16 (nie licząc klików) a 3 był projekt i wydłubałem właśnie z AM.
szansa że będą dwa projekty coś koło 4% więc to ryzyko malutkie
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Zdarza się i tak. Ale wrzucić jedną agendę to już spora szansa, zwłaszcza później w trakcie gry, gdy talia się kurczy. I oddać runnerowi 3 punkty wraz z wyrzuceniem sobie kart na kredyty to zmora ABT.
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: zaba »

Mam pytanie do dwóch kart :

http://netrunnercards.info/card/03022/en.html

czy rezując i odrzucając tę karte runner kończy skok na danym podprogramie ? czy w tym samym kliku możne jeszcze raz próbować łamać dany podprogram ?

http://netrunnercards.info/find/?q=0106 ... _locale=en

"za hostowany znacznik zakończ skok" tyczy się czego ?każdy lód na tum serwerze dostaje podprogram zakończ skok ??
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2707 times
Been thanked: 2394 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

zaba pisze:Mam pytanie do dwóch kart :
http://netrunnercards.info/find/?q=0106 ... _locale=en

"za hostowany znacznik zakończ skok" tyczy się czego ?każdy lód na tum serwerze dostaje podprogram zakończ skok ??
Kiedy korporacja zgarnie ten projekt to kładzie na nim znacznik. W trakcie skoku, Korp może w dowolnej chwili odrzucić ten znacznik (nawet po złamaniu wszystkich lodów), żeby zakończyć skok.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

zaba pisze:Mam pytanie do dwóch kart :

http://netrunnercards.info/card/03022/en.html

czy rezując i odrzucając tę karte runner kończy skok na danym podprogramie ? czy w tym samym kliku możne jeszcze raz próbować łamać dany podprogram ?

http://netrunnercards.info/find/?q=0106 ... _locale=en

"za hostowany znacznik zakończ skok" tyczy się czego ?każdy lód na tum serwerze dostaje podprogram zakończ skok ??
Odnośnie Tyr's Hand - runner może ponownie łamać subrutynę. Jeśli zdecydował się poświęcić na to ostatni click, to ma problem. Jeśli natomiast łamał za kasę i jeszcze ma za co łamać, to Tyr's Hand nie jest jakąś super przeszkodą. Karta dobrze działa z bioroidami 2.0, gdzie do ponownego złamania subrutyn znów trzeba użyć dwóch clicków, a tylu runner zazwyczaj nie ma.

Odnośnie Nisei - zwróć uwagę, że jest to normalna zdolność płatna w formacie koszt:efekt. Spójrz na rozpiskę tury, żeby sprawdzić kiedy możesz używać zdolności płatnych, to jest w tym przypadku - kiedy możesz usunąć znacznik z Nisei żeby zakończyć skok. Nie potrzebujesz do tego żadnych ice'ów. Po prostu w trakcie skoku, w dozwolonym na odpalanie płatnych zdolności momencie, mówisz runnerowi - używam Nisei, kończę skok. I skok się kończy.

Żeby każdy ice na danym serwerze dostawał podprogram zakończ skok, karta musiała by mówić hostowany znacznik:wybierz serwer, do końca tury/skoku każdy ice na tym serwerze dostaje dodatkową subrutynę "zakończ skok", czyż nie? Skoro karta mówi "zakończ skok", to kończy skok a nie dodaje subrutyny. To naprawdę takie proste ;)
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: zaba »

Dzieki bardzo fakt teraz to wszystko wyglada jasno :D
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

a ja mam takie pytanko... czy wykorzystując bank job http://netrunnercards.info/card/01029/en.html można w jednym skoku zebrać kasę z dwóch lub trzech bank jobów?

i jeszcze taka wątpliwość: czy lód cell portal http://netrunnercards.info/card/01074/en.html ma rację bytu przeciwko lodołamaczom Kate (które działają do końca skoku)? jeśli dobrze to interpretuje to lodołamacze działają cały czas i runner płaci tylko dodatkową kaskę za przechodzenie podprogramów co powoduje że rzadko kiedy to się opłaca...
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2707 times
Been thanked: 2394 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Curiosity »

autoexec pisze:a ja mam takie pytanko... czy wykorzystując bank job http://netrunnercards.info/card/01029/en.html można w jednym skoku zebrać kasę z dwóch lub trzech bank jobów?
Moim zdaniem można.
autoexec pisze:i jeszcze taka wątpliwość: czy lód cell portal http://netrunnercards.info/card/01074/en.html ma rację bytu przeciwko lodołamaczom Kate (które działają do końca skoku)? jeśli dobrze to interpretuje to lodołamacze działają cały czas i runner płaci tylko dodatkową kaskę za przechodzenie podprogramów co powoduje że rzadko kiedy to się opłaca...
Takie cofnięcie się do najdalszego lodu nie powoduje przerwania skoku, zatem lodołamacz mający zwiększony power "do końca skoku" powinien dalej działać jako "dopakowany".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: zephyr »

1) Nie można, bank job ma "instead of access" czyli "wymienia dostęp na swój efekt". Ponieważ jest tylko jeden dostęp nie można go wymienić 2 razy. (bo ogólnie można odpalić 2 zdolności na 1 trigerze, akurat bj jest specyficzny)

2)
krótko: lodołamacze do końca skoku maja podbitą siłę do końca skoku, skok się nie zakończył po odpaleniu podprogramu Cell P

dłużej:
cell portal ogólnie działa słabo: drogie i mało co robi
w najlepszym wypadku za 5 dostajesz end run, bo runner zrobi jack out po wysłaniu na początek, ale często nawet tego nie da
jest niby kombo z whirpoolem + np katana, ale to jak 6 w totka...
lodołamacze kate maja się do niego nijak, inne lodołamacze też najczęściej nie mają problemu z Cell portal;
a taki gordian blade to może ten cell portal połamać i wtedy nie ma znaczenia co robi
i nie wszystkie lodołamacze kształcerzy trzymają siłę do końca skoku
kwestia policzenia, czy łamanie jeszcze raz wszystkich poprzednich ICE kosztuje więcej, czy taniej złamać samo cell p
(przy decyzji warto uwzględnić koszt derezu dla korpa, z tymi 5 rez kosztu może się opłacać odpalić, bo może korp bardzo lubi płacić 5 jeszcze raz)
a jak kasia gra na Atmanach i nie ma nic koło 7 to pewnie CP nie będzie łamać tylko połamie jeszcze raz wszystko wcześniej i pozwoli korpo zapłacić 5 za rez... mimo że do trzymania siły ma sie to nijak
trochę mało konkretne to pytanie...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

dzięki,
a jeszcze starcie Cell Portal z Inside Job... czy jak runner omija pierwszy lód inside jobem i następnie odbija się od CP i staje drugi raz przed lodem który wcześniej omijał to ... ?
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: siawq »

Imo. Inside Job działa na pierwszy napotkany LOD dlatego też musisz złamać podprogramy.

Wysłane z mojego SGS3 za pomocą Tapatalk 4
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: zephyr »

omijasz pierwszy, trafiasz CP, wracasz na początek i spotykasz pierwszy jeszcze raz
trochę to dziwne i rzadko się zdarza, więc łatwo tu o błędną interpretację, ale ja też interpretuję "first ice encountered" jako jednorazowe ominięcie jednego, pierwszego który napotkasz ICE, a nie sprawienie że ten pierwszy ice będzie ciągle omijany... choć widzę potencjalne pole do wykłucania się
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Dla mnie sprawa jest jasna: gdy drugi raz spotykam najdalszy lód na serwerze, to nie jest on już "pierwszym lodem napotkanym w czasie tego skoku". Na marginesie: z tego samego powodu runner może się odłączyć przed ponownym spotkaniem z tym (najdalszym) lodem.

Innymi słowy: "najdalszy lód" nie zawsze musi się równać "pierwszy napotkany lód".
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: xel4 »

Mam pytanie odnosnie upgrade'ów. Dokładnie o ich instalacje, czy upgrade można instalować w miejsce asset'a tak aby zmylić runner'a? Jeśli tak, jak to ma się do wzmianki o instalacji upgrade za serverem?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Upgrade za serwerem instalujesz TYLKO na serwerach głównych (Archiwa, R&D, HQ) bo fizycznie nie możesz inaczej, przecież nie położysz zainstalowanego, niezrezowanego upgrade na wierzchu R&D żeby go w następnej turze dobrać ;) na remocie instalujesz normalnie, z innymi kartami. Przy jednej runner faktycznie może się zastanawiać czy to agenda, asset czy upgrade, przy dwóch i więcej zastanawia się już jakie to upgradey.
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

ale serwery centralne mają tylko jedno miejsce na upgrade (katalog główny) czyli jeśli w katalogu głównym zainstalujemy np BERNICE MAI http://netrunnercards.info/card/02097/en.html

to on działa przy skoku na każdy z serwerów głównych (R&D, Hq, Archiwa) tak?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Każdy serwer centralny ma swój katalog główny, w którym instalujemy dla niego upgrade. W przypadku archiwum jest za stosem (bliżej nas) kart odrzuconych, w przypadku R&D za talią, w przypadku HQ za kartą Toższamości. Poza tym wystarczy przeczytać opis Bernice żeby rozwiać wątpliwości: "Whenever there is a successful run on this server". Jako, że HQ, R&D i archiwa są traktowane jako oddzielne serwery to każdy z nich ma swoje oddzielne upgrady.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Nie, każdy serwer centralny ma swój własny katalog główny! Instrukcja może być w tym punkcie nieco myląca.

Ponadto, instalując karty na zdalnych serwerach, nie wolno tych kart później mieszać, zamieniać pozycjami, tasować etc. Runner nie może wiedzieć, jakie karty zostały zainstalowane, ale jeśli wskutek infiltracji odkryje którąś z nich, to później, uzyskując dostęp do tego serwera musi móc do niej "trafić", znając jej pozycję względem innych kart.

EDIT: mat_eyo był szybszy. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: xel4 »

Reasumując,
- na serwery zdalne mogę instalować upgrady jak assety,agendy czy trapy
- jeżeli instaluje upgrade na pusty zdalny serwer zdalny umieszczam go w miejscu asseta,agendy czy też trapa

Co jeśli instaluje agendę na serwer zdalny na którym, jest już zainstalowany upgrade? Upgrade jest przesuwany "na tył" serwera zdalnego?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Nie. Dokładasz do pierwszej zainstalowanej karty. Runner i tak już będzie wiedział, że jedna z tych kart to upgrade. Po co mu to ułatwiać i pokazywać która?
autoexec
Posty: 71
Rejestracja: 06 mar 2013, 15:20

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: autoexec »

no na tym forum odpowiedzi są błyskawiczne :) , nawet w środku nocy można liczyć na szybki odzew :)

a jeszcze jedna wątpliwość , runner włamując się przez boczne wejście beta uzyskuje dostęp do katalogu głównego w HQ ?
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: xel4 »

autoexec pisze: a jeszcze jedna wątpliwość , runner włamując się przez boczne wejście beta uzyskuje dostęp do katalogu głównego w HQ ?
Z tego co mi wiadomo to tak.

Hmm dzięki za odpowiedź odnośnie upgrade'ów - teraz granie korpo to bułka z masłem....
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Tak. Skok z bocznego wejścia beta traktujemy jak skok na HQ, czyli działają HQ Interfacy, zdolność Gabriela i otrzymujemy dostęp do kart(y) z HQ i wszystkich zainstalowanych w nim upgradeów. Co więcej po skoku z wejścia beta możemy oczywiście zagrać/użyć kart mających w warunku zagrania udany run na HQ jak na przykład Emergency Shutdown lub Lemuria Codecracker.
xel4 pisze:Hmm dzięki za odpowiedź odnośnie upgrade'ów - teraz granie korpo to bułka z masłem....
Pograj jeszcze trochę a zobaczysz, że nie :D
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

autoexec pisze:no na tym forum odpowiedzi są błyskawiczne :) , nawet w środku nocy można liczyć na szybki odzew :)
Rekord należy jednak do BGG. Tam widziałem CZTERY odpowiedzi w ciągu JEDNEJ minuty po zadaniu pytania! :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: xel4 »

mat_eyo pisze: Pograj jeszcze trochę a zobaczysz, że nie :D
Na samym core set'cie rozegrałem okolo 100 partii :roll:
ODPOWIEDZ