Summoner Wars (Colby Dauch)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Mitrel
Posty: 47
Rejestracja: 02 wrz 2013, 17:15

Re: Summoner Wars

Post autor: Mitrel »

Board Game Sleeves - American
56 x 87 mm

Ja osobiście polecam od ultra pro, są idealne na szerokość i 2 mm większa na wysokości dzięki czemu karty się nie brodzą. Wstawię jeszcze dzisiaj fotki jak się uda.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Mitrel pisze:Ja się tylko przyczepie do tłumaczenia "fajter". Mogli trochę lepiej pogłówkować tym bardziej że były ciekawe podpowiedzi na faceebooku.
Rzeczywiście z angielskim Fighter miałem spory problem jeśli chodzi o tłumaczenie. Niby sytuacja wydaje się być prosta i klarowna, ale trzeba wziąć pod uwagę, że Summoner Wars to prawie 400 różnych Jednostek, a język angielski jeśli chodzi o tego typu nazewnictwo jest niestety bogatszy od naszego. Na fejsbuku rzeczywiście było kilka ciekawych opcji, ale ostatecznie okazywało się, że tamte propozycje dużo lepiej pasują do innych jednostek, innych frakcji i tam też się pojawią. Było też kilka mniej udanych czy znaczeniowo odległych (vide bojownik), dlatego też zdecydowaliśmy się na Fajtera, który widnieje w SJP, a dodatkowo doskonale odzwierciedla charakter tej jednostki na polu bitwy, która zajadle rzuca się na przeciwnika w pierwszym szeregu :-) Mam nadzieję, że udało się nieco bardziej naświetlić "sprawę fajtera" :-) Pozdrawiam i życzę wielu satysfakcjonujących rozgrywek!
piogal pisze: KOSTKI - porządniejsze i cięższe niż te w wersji ang. No i dostajemy ich 6, zamiast 5 wg spisu z pudełka. Każdy tak ma czy tylko mnie się trafiło?
Tak, wszyscy tak mają :-)
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wassago »

Mitrel pisze:Board Game Sleeves - American
56 x 87 mm

Ja osobiście polecam od ultra pro, są idealne na szerokość i 2 mm większa na wysokości dzięki czemu karty się nie brodzą. Wstawię jeszcze dzisiaj fotki jak się uda.
Czyli Koszulki Mayday Games USA (te fioletowe) powinny pasować? Bo te wymiary co podałeś to są z polskiego wydania?


FactoryOfIdeas: Czy te karty maja takie same wymiary jak karty Munchkina?

EDIT:
Co do koszulek, to do Summoner Wars pasują USA Chimera od Mayday Games
Ostatnio zmieniony 24 paź 2013, 15:27 przez Wassago, łącznie zmieniany 1 raz.
Mitrel
Posty: 47
Rejestracja: 02 wrz 2013, 17:15

Re: Summoner Wars

Post autor: Mitrel »

FactoryOfIdeas pisze:Wymiar kart w wersji PL to 88x57

Na pewno pasują koszulki FFG Standard American (zielone)
Te twoje też pasują.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Na pewno pasują koszulki zielone FFG czyli standard american. Podejrzewam, że w przypadku Mayday games jest podobnie.

A przy okazji, pojawiła się pierwsza recenzja polskiego wydania z oceną 100% :-)
http://esensja.stopklatka.pl/gry/recenz ... l?id=17216
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Mitrel
Posty: 47
Rejestracja: 02 wrz 2013, 17:15

Re: Summoner Wars

Post autor: Mitrel »

Od Mayday koszulki odradzam, lepiej dopłacić troszeczkę, a mieć 3x lepszej jakości koszuli.
Głównym czynnikiem który wpływa na "lepszość" UP jest ich grubość co wpływa na lepsze tasowanie, sztywność protektorów no i samą żywotność.
Mayday mają grubość 40 mikronów , Ultra pro 100...
Cenowo wychodzi to tak:
Mayday 22zł za 200 sztuk (2 paczki po 100)
Ultra pro 25,50 zł za 150 sztuk (3 paczki po 50)

Nie dałem rady jeszcze wysłać fotek jak siedzą karty w tych koszulkach ale na pewno to zrobię w niedalekim czasie..
adam4444
Posty: 26
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:35
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Summoner Wars

Post autor: adam4444 »

a ja mam pytanie odnośnie zasad gry. Wczoraj mnie tknęło i zacząłem sie zastanawiać ile to jest odległość 3 pól dla jednsostek atakujących z dystansu. Do tej pory graliśmy, że były to 2 puste, wolne pola pomiędzy jednostkami, ale teraz wydaje mi się, że to mogą być 3 puste pola.
i druga sprawa - gdzie odkładać (na który stos) pokonane mury swoje i przeciwnika?

Pozdrawiam
4444
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

W instrukcji masz przecież graficzne przykłady liczenia pól. Mogą być dwa puste pola między strzelcem a celem. Czyli strzela na odległość trzech pól (nie wliczając pola strzelającego, wliczając pole celu).

Co do ścian, to na 99% trafiają na stos Magii. Musiałbym sięgnąć do instrukcji, ale ty też możesz ;].
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

adam4444 pisze:a ja mam pytanie odnośnie zasad gry. Wczoraj mnie tknęło i zacząłem sie zastanawiać ile to jest odległość 3 pól dla jednsostek atakujących z dystansu. Do tej pory graliśmy, że były to 2 puste, wolne pola pomiędzy jednostkami, ale teraz wydaje mi się, że to mogą być 3 puste pola.
i druga sprawa - gdzie odkładać (na który stos) pokonane mury swoje i przeciwnika?

Pozdrawiam
4444

BartP ma racje oczywiście i wy też dobrze graliście. Dwa puste pola + pole na którym stoi przeciwnik.
Generalnie (jeśli specjalne zdolności nie mówią inaczej) każda zniszczona karta (czy to Mur czy Jednostka) trafia na Stos Magii gracza, który tego zniszczenia dokonał. Także jeśli zniszczysz swój własny mur czy mur przeciwnika - trafia on na twój stos magii.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Bowman »

A może by tak pytania dotyczące zasad gry przenieść do odpowiedniego działu...
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Trolliszcze »

A ja mam jeszcze jedno pytanie: czy Summoner Wars nadaje się do casualowego grania? Chodzi mi szczególnie o taką sytuację, gdy jeden z graczy jest ograny, a drugi to typowy casual, który do gry zasiądzie dla przyjemności, ale nie analizuje każdego ruchu.

Czy w takiej sytuacji gracz ograny nie będzie za każdym razem miażdżyć casuala? Pytam, bo na pierwszy rzut oka rozgrywa ma dość szachowy charakter, ale jest też nieco losowości - czy ta losowość wyrównuje szanse?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Jak najbardziej się nadaję. Mimo, że mam masę rozgrywek za sobą, to od czasu do czasu wciąż zdarza mi się przegrać z kimś kto gra pierwszy raz. Choć oczywiście nieco doświadczenia wyraźnie pomaga w konstruowaniu strategii i taktyki na dany pojedynek. I choć totalny żółtodziób ma dość niewielkie szanse z wieloletnim wyjadaczem, to jednak losowość potrafi pomóc wyrównać nieco przepaść w doświadczeniu i taka szansa na zwycięstwo zdecydowanie istnieje.

Zresztą to jedna z najfajnieszych cech tej gry - że równie dobrze będą się bawić wyjadacze, jak i początkujący.
piogal
Posty: 103
Rejestracja: 20 mar 2013, 10:06
Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: piogal »

Krwawisz pisze: Zresztą to jedna z najfajnieszych cech tej gry - że równie dobrze będą się bawić wyjadacze, jak i początkujący.
+1 :)
Board games are made for FUN, don't you think?
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1093
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 86 times
Been thanked: 31 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Rafal_Kruczek »

adam4444 pisze:a ja mam pytanie odnośnie zasad gry. Wczoraj mnie tknęło i zacząłem sie zastanawiać ile to jest odległość 3 pól dla jednsostek atakujących z dystansu. Do tej pory graliśmy, że były to 2 puste, wolne pola pomiędzy jednostkami, ale teraz wydaje mi się, że to mogą być 3 puste pola.
i druga sprawa - gdzie odkładać (na który stos) pokonane mury swoje i przeciwnika?

Pozdrawiam
4444
CO do stadardowej odległosck strzelania jest obraze kw instrukcji bardzo jasny i jednznaczny
{Łucznik}[puste][puste]{cel} - prawidłowe celowanie.
"3 puste pola" W tym znaczeniu że pola miedzy jednostką a celem są puste, samo pole celowane może być zajęte.
Nie ma sensu celować zwykłym atakiem zasiegowym w puste pole. Nie znam kart na tyle dobrze , ale w dodatkach chyba jest jakas zdolność przy ktorej opłaca się celować zasięgowo w puste pole.

Podłacze się z pytaniem o sciany (zwykłe i lodowe orkrów) ponieważ w instrukcji explicite nie było napisane że idą na odzrut(ale tak zagralismy z braku pewniejszej informacji).
Sciany pnączy z master set miały oddzielny stos na który szły po zejściu z gry , ale kto wie może są wyjatkiem.

A co do zasięgu zdolności. Jest zdolność Zarządca ( ma ją goblinski czempion Muk ) - która daje bonus goblinom w odległości 3 pól - nie ma tam napisane "pustych" więc to działa:
- przez inne jednostki ( swoje i wroga)? [Muk][wróg][Fajter]
- przez scianę? [Muk][ściana][Fajter]
- jedno pole po skosie i "ruchem konika szachowego" - 2 pola w przód jedno w bok?
[_____][Muk][___][____]
[Fajter][___][___][Fajter]
Jesli odbrze pamietam takie wyjasnienia czytałem kiedyś, więc sie pytam zeby sie upewnić.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Moje rozumienie jest takie, że jak coś działa do 3 pól, to nieważne co jest pomiędzy nimi, to i tak działa. Jeśli teoretycznie (bo nie można chodzić po zajętych polach) byłbyś w stanie w co najwyżej 3 ruchach wejść na pole tej jednostki, to jest ona "odległa do 3 pól" - działa to tak samo w każdej bodaj grze z aspektem przestrzennym, chyba że jest wyraźnie napisane, że musi być możliwa ścieżka lub "line of sight".
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Za instrukcją:

Jeśli coś znajduje się w odległości iluś tam pól, albo cos dziala w zasięgu iluś pól - to liczymy te pola na takiej samej zasadzie jak gdybyśmy się o daną liczbę pól poruszali - nie na ukos. I żadne karty po drodze "nie przeszkadzają" (strona 14)
Co innego jeśli mamy na karcie wypisane, że "w odległości ... pustych pól" to wtedy nic nie może na takiej drodze stać.

Co do tych murów - instrukcja mówi wyraźnie, że karty (wszystkie karty!) zniszczone idą na stos Magii, a karty odrzucone na Cmentarzysko. Chyba, że specjalne zasady kart mówią inaczej - jak np. w przypadku murów należących do Orków z master seta.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Odpowiedzi na zadane wcześniej pytania już padły i nie mam tu nic do dodania.

Obecnie pracuje nad przetłumaczeniem oficjalnego FAQ do Summoner Wars, który - mam nadzieję - odpowie na wszystkie wątpliwości, które mogłyby się pojawić po przeczytaniu instrukcji czy zapoznaniu się ze zdolnościami jednostek. Plik powinien powstać w przeciągu kilku dni.

[DO MODERACJI] Czy mógłbym prosić o wydzielenie pytań i odpowiedzi dot. zasad gry w odpowiednim dziale??
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Bardzo miło jest nam poinformować, że pierwsze 4 dodatki Frakcyjne do Summoner Wars są już dostępne pod tym adresem:

http://www.cubecp.home.pl/pl/searchquer ... moner,wars

Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że kolejne dodatki pojawią się sukcesywnie w listopadzie i grudniu (Second Summoners).
Przy okazji chciałbym też podziękować za bardzo dobre i życzliwe przyjęcie naszych nowych premier a także pochwały w kierunku jakości polskiego wydania, które do nas spływają :-) To daje nam "kopa" do kontynuowania ciężkiej pracy i dalszego rozwijania tej genialnej serii po polsku :-) Dzięki!
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Summoner Wars

Post autor: pingus »

A czy będą second summoners do VG i FK? :) Mad Sirian i Samuel?
Awatar użytkownika
JimmyPL
Posty: 263
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 53 times
Been thanked: 51 times

Re: Summoner Wars

Post autor: JimmyPL »

Moje pytanko dla tych co grali, który zestaw startowy lepiej zakupić?
Elfy vs Orki czy Gobliny vs Krasnoludy?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

JimmyPL pisze:Moje pytanko dla tych co grali, który zestaw startowy lepiej zakupić?
Elfy vs Orki czy Gobliny vs Krasnoludy?
Polecam moją recenzję w poście wyżej. Scharakteryzowałem krótko profil dostępnych armii.
Zasadniczo lubię oba zestawy, jednakże styl walki Goblinów i Krasnoludów nieco bardziej mi odpowiada ;)
(Co w żadnym stopniu nie powinno być traktowane jako ocena typu lepszy/gorszy.)
Mitrel
Posty: 47
Rejestracja: 02 wrz 2013, 17:15

Re: Summoner Wars

Post autor: Mitrel »

Ja posiadam oba startery i na prawdę ciężko powiedzieć który lepszy.
Wydaje mi się że starter z elfami jest troszkę bardziej wymagający strategicznie.
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

pingus pisze:A czy będą second summoners do VG i FK? :) Mad Sirian i Samuel?

Będą :-) Myślę, że to kwestia początku przyszłego roku...
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Karit »

FactoryOfIdeas pisze:Bardzo miło jest nam poinformować, że pierwsze 4 dodatki Frakcyjne do Summoner Wars są już dostępne pod tym adresem:

http://www.cubecp.home.pl/pl/searchquer ... moner,wars

Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że kolejne dodatki pojawią się sukcesywnie w listopadzie i grudniu (Second Summoners).
Przy okazji chciałbym też podziękować za bardzo dobre i życzliwe przyjęcie naszych nowych premier a także pochwały w kierunku jakości polskiego wydania, które do nas spływają :-) To daje nam "kopa" do kontynuowania ciężkiej pracy i dalszego rozwijania tej genialnej serii po polsku :-) Dzięki!
zobaczyłem i od razu kupiłem :)
Prosiłbym tylko o doprecyzowanie - "są już dostępne" = dostępne do zamawiania, czy dostępne i już jutro z prędkością światła do mnie wyślecie kolejne 4 frakcje :)?
----
A co do zestawów startowych to radze brać od razu obydwa. Dzisiaj zagraliśmy pierwszy raz i od razu 4 partie, każdy grał każda frakcją, dobra zabawa na ponad 2h :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
ODPOWIEDZ