Szklany szlak / Glass Road (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Szklany szlak / Glass Road (Uwe Rosenberg)
Nowa gra Uwe Rosenberga szykowana na tegoroczne Essen.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... glass-road
Podobno nie aż tak bardzo Agricolowata, ale z wykorzystaniem kieratów z Ora et labora.
Tematyka związana z tradycyjnym wyrobem szkła w Lesie Bawarskim...
Warto się zainteresować.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... glass-road
Podobno nie aż tak bardzo Agricolowata, ale z wykorzystaniem kieratów z Ora et labora.
Tematyka związana z tradycyjnym wyrobem szkła w Lesie Bawarskim...
Warto się zainteresować.
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Glass Road
Trzeba przyznać, że tym razem kierat to sprytny patent.
Każdy ma swój i służy on nam do odliczania liczby posiadanych surowców. Zamiast posiadać kilka żetonów przesuwamy dany surowiec o odpowiednią ilość pól. Cały patent tego rozwiązania polega na tym, że gdy już żaden z surowców nie leży na polu 0 obracamy kierat, dzięki czemu tracimy po 1 surowcu, ale za to produkuje nam się jeden materiał budowlany (szkło lub cegła). Proste i sprytne zarazem
Każdy ma swój i służy on nam do odliczania liczby posiadanych surowców. Zamiast posiadać kilka żetonów przesuwamy dany surowiec o odpowiednią ilość pól. Cały patent tego rozwiązania polega na tym, że gdy już żaden z surowców nie leży na polu 0 obracamy kierat, dzięki czemu tracimy po 1 surowcu, ale za to produkuje nam się jeden materiał budowlany (szkło lub cegła). Proste i sprytne zarazem
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Glass Road
Ciekawe. Znowu mielenie jednych towarów w drugie. Ponieważ to Rosenberg, to mi nie przeszkadza, że to kolejne euro tego typu
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Glass Road
Uwielbiam takie eleganckie rozwiązana!Palmer pisze:Trzeba przyznać, że tym razem kierat to sprytny patent.
Każdy ma swój i służy on nam do odliczania liczby posiadanych surowców. Zamiast posiadać kilka żetonów przesuwamy dany surowiec o odpowiednią ilość pól. Cały patent tego rozwiązania polega na tym, że gdy już żaden z surowców nie leży na polu 0 obracamy kierat, dzięki czemu tracimy po 1 surowcu, ale za to produkuje nam się jeden materiał budowlany (szkło lub cegła). Proste i sprytne zarazem
Reszta to rzeczywiście znane euro. Ale póki co większość gier "jedzie" na jednym czy dwóch sprytnych pomysłach/rozwiązaniach umieszczonych w otoczeniu sprawdzonych euro rozwiązań.
Choćby Tzolkin, po odjęciu kółek to też przerabianie jednych surowców na drugie ze znanymi rzeczami. Ważne by sprawiało to wszystko frajdę i dobrze się grało.
W tej kwestii Rosenberg ma moje zaufanie.
- 7koliberek9
- Posty: 283
- Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
Jest już dostępna instrukcja (DE): http://boardgamegeek.com/filepage/93557
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
A teraz angielska: http://www.boardgamegeek.com/filepage/93922/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Glass Road
Z przyjemnością przeczytałam instrukcję i trochę się napaliłam...
Oprócz wspomnianego już wyżej ciekawego mechanizmu z kołem zasobów, bardzo podoba mi się twist z wyborem akcji. Otóż każdy ma 15 identycznych kart "Specjalistów", na każdej są 2 akcje. Na jeden okres (gra trwa 4) wybieramy sobie z tej puli do ręki 5 kart. Następnie mamy 3 rundy, podczas których... co, myśleliście, że każdy zagrywa swoją kartę i wykonuje przedstawioną na niej akcję? Nie ma lekko! Każdy po kolei zagrywa kartę. Następnie karty są po kolei odsłaniane. Jeżeli masz na ręku taką samą kartę, jak właśnie odsłonięta, masz obowiązek ją wyłożyć. W takim przypadku wszyscy gracze, którzy zagrali daną kartę mogą wykonać jedną z akcji przedstawionych na karcie. Jeśli zaś nikt inny nie wybrał tej karty, szczęśliwy zagrywacz może wykonać onie akcje przedstawione na karcie.
De facto oznacza to, że w jednym okresie, w zależności od tego, jak dobrze przewidziałeś, co wybiorą przeciwnicy, możesz mieć od 3 do 8 akcji. Nie mam bladego pojęcia, czy to okaże się losowo frustrujące czy bardzo fajne.
Ponadto mamy planszetki graczy, na których układamy budynki i elementy krajobrazu - czuć Orą i Torfowiskiem. Niektóre budynki punktują za sąsiedztwo, niektóre surowce zbiera się w ilości zależnej od liczby elementów danego typu na planszy, więc będzie co kombinować z zarządzaniem swoim kawałkiem lasu.
Budynków jest w grze 93, nawet zakładając, że gracze nic oprócz budowania by nie robili (a to niemożliwe, bo najpierw trzeba surowce zebrać i teren oczyścić), to są w stanie wybudować max. 5 (liczba akcji budowania na kartach Specjalistów) x 4 (liczba okresów) x 4 (max. liczba graczy) = 80 budynków. Więc na samych budynkach solidne replayability będzie.
Instrukcja napisana bardzo klarownie i przejrzyście, nic nie mam do zarzucenia. Grafiki mi osobiście się podobają. Na żetony surowców (których nie ma wiele, bo koła) są naklejeczki.
Nosz kupiła mnie ta instrukcja, a obiecywałam sobie, że w tym roku Uwe nie kupuję!
Oprócz wspomnianego już wyżej ciekawego mechanizmu z kołem zasobów, bardzo podoba mi się twist z wyborem akcji. Otóż każdy ma 15 identycznych kart "Specjalistów", na każdej są 2 akcje. Na jeden okres (gra trwa 4) wybieramy sobie z tej puli do ręki 5 kart. Następnie mamy 3 rundy, podczas których... co, myśleliście, że każdy zagrywa swoją kartę i wykonuje przedstawioną na niej akcję? Nie ma lekko! Każdy po kolei zagrywa kartę. Następnie karty są po kolei odsłaniane. Jeżeli masz na ręku taką samą kartę, jak właśnie odsłonięta, masz obowiązek ją wyłożyć. W takim przypadku wszyscy gracze, którzy zagrali daną kartę mogą wykonać jedną z akcji przedstawionych na karcie. Jeśli zaś nikt inny nie wybrał tej karty, szczęśliwy zagrywacz może wykonać onie akcje przedstawione na karcie.
De facto oznacza to, że w jednym okresie, w zależności od tego, jak dobrze przewidziałeś, co wybiorą przeciwnicy, możesz mieć od 3 do 8 akcji. Nie mam bladego pojęcia, czy to okaże się losowo frustrujące czy bardzo fajne.
Ponadto mamy planszetki graczy, na których układamy budynki i elementy krajobrazu - czuć Orą i Torfowiskiem. Niektóre budynki punktują za sąsiedztwo, niektóre surowce zbiera się w ilości zależnej od liczby elementów danego typu na planszy, więc będzie co kombinować z zarządzaniem swoim kawałkiem lasu.
Budynków jest w grze 93, nawet zakładając, że gracze nic oprócz budowania by nie robili (a to niemożliwe, bo najpierw trzeba surowce zebrać i teren oczyścić), to są w stanie wybudować max. 5 (liczba akcji budowania na kartach Specjalistów) x 4 (liczba okresów) x 4 (max. liczba graczy) = 80 budynków. Więc na samych budynkach solidne replayability będzie.
Instrukcja napisana bardzo klarownie i przejrzyście, nic nie mam do zarzucenia. Grafiki mi osobiście się podobają. Na żetony surowców (których nie ma wiele, bo koła) są naklejeczki.
Nosz kupiła mnie ta instrukcja, a obiecywałam sobie, że w tym roku Uwe nie kupuję!
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
- MartusMarcin
- Posty: 113
- Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 2 times
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
jakby się ktoś nudził, to na BGG Walkthrough
http://www.boardgamegeek.com/video/3451 ... alkthrough
http://www.boardgamegeek.com/video/3451 ... alkthrough
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
Re: Glass Road
w innym miejscu na forum:MartusMarcin pisze:a czy wiadomo kiedy może się ukazać w polskiej wersji?
apfrankowski pisze:Chodzą też pewne słuchy, jeszcze nieoficjalne, że wiosną Glass Road pojawi się u nas w polskiej wersji językowej[...]
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
W jednym ze sklepów jest już wersja angielska w przedsprzedaży za 219,90.
Wobec pytań na priv w jakim sklepie odpowiadam:
http://www.planszostrefa.pl/pl/p/Glass-Road/2652
Wobec pytań na priv w jakim sklepie odpowiadam:
http://www.planszostrefa.pl/pl/p/Glass-Road/2652
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 15:19 przez FortArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: Glass Road
Faktycznie cena "miażdży", zwłaszcza, że SCD=35€.prz22 pisze:... za 219,90.
Liczę, że info o polskim wydaniu się potwierdzi (będzie to Bard ).
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Glass Road
Ja dostałem info od wydawcy (Z-Man), że SCD to 50£. Cena, którą podajesz może dotyczyć holenderskiego lub niemieckiego wydania.
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Glass Road
Cena niemieckiego wydania to 35 euro, ale angielskiego - 60 dolarów. Stąd różnica. Taką marżę narzuca sobie Z-MAN.
Re: Glass Road
Na coolstaffinc.com cena w przedsprzedaży to 44,5$, na funagain.com 52$.
Cały czas daleko do 220zł w PLN.
Cały czas daleko do 220zł w PLN.
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Glass Road
To są ceny z amerykańskich sklepów internetowych. Cena w Europie na targach będzie zupełnie inna. Niestety ja jej nie ustalałem, też bym wolał, aby gra kosztowała 100zł.kisio pisze:Na coolstaffinc.com cena w przedsprzedaży to 44,5$, na funagain.com 52$.
Cały czas daleko do 220zł w PLN.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
sorry już się zamykam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 20:03 przez yosz, łącznie zmieniany 1 raz.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Glass Road
Yosz, dałeś linka do niemieckiej edycji. Angielska kosztuje ponad 200, tak sobie Z-Man to wymyślił i nic się na to nie poradzi. Zawsze można kupić tańszą wersję niemiecką.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
sorry już się zamykam
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Glass Road
Od niemieckiego wydawcy dostałem potwierdzenie,
że są umówieni na spotkanie z jednym z polskich wydawców, które jak to
ujął "will lead very likely to a polish version"
że są umówieni na spotkanie z jednym z polskich wydawców, które jak to
ujął "will lead very likely to a polish version"
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Glass Road
No i pięknie, będę mógł skupić się na Amerigo, a Glass Road kupić PL.sipio pisze:Od niemieckiego wydawcy dostałem potwierdzenie,
że są umówieni na spotkanie z jednym z polskich wydawców, które jak to
ujął "will lead very likely to a polish version"
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi