Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
rattkin pisze:
5. Robinson H.M.S. - bo już nic innego się nie nadaje na tę listę - ale tylko pod warunkiem, że czas gry poszczególnych scenariuszy jest niewielki i da się je zagrać "na raz", ostatecznie "na dwa".
Zależy co u Ciebie oznacza "na raz" - dla niektórych to 2h, jak normalny scenariusz Robka, a dla niektorych TI-owców takie pojęcie może oznaczać cały dzień Bez sensu jakby scenariusze były krótkie, bo wtedy znaczenie każdego by się spłyciło - zaczynałoby się rozgrywke, rozgrzewka i już trzebaby kończyć.
rattkin pisze:
5. Robinson H.M.S. - bo już nic innego się nie nadaje na tę listę - ale tylko pod warunkiem, że czas gry poszczególnych scenariuszy jest niewielki i da się je zagrać "na raz", ostatecznie "na dwa".
Zależy co u Ciebie oznacza "na raz" - dla niektórych to 2h, jak normalny scenariusz Robka, a dla niektorych TI-owców takie pojęcie może oznaczać cały dzień Bez sensu jakby scenariusze były krótkie, bo wtedy znaczenie każdego by się spłyciło - zaczynałoby się rozgrywke, rozgrzewka i już trzebaby kończyć.
Na raz, to jest tzw. "jeden wieczór", czyli z 4h. Jako, że jest to kampania i wyniki końcowe wpływają na start kolejnych scenariuszy, nie widzę sensu ani praktycznego ani tematycznego grania w jeden fragment np co tydzień. Pomijając juz fakt ze może trzeba by trzymać planszę cały czas rozłożoną albo zapisywać gdzieś "stan". Krótsze scenariusze ujęte całościowo w kampanię (przygodę) się bronią, jeśli by je rozgrywać oddzielnie, to ta gra nie jest *aż tak* kozacka, żeby do podstawowych 8 scenariuszy grać jeszcze kolejne 5. Rozszerzenie w formie kampanii jest tu dobrym wyborem designerskim. Niestety na filmie, Trzewik nie odnosi się do tego jak to grać, czy osobne, czy całe, ale odniosłem wrażenie, że niektóre scenariusze są krótsze.
Znając Trzewiczka i Robinsona, nie wyobrażam sobie, żeby dało się te 5 scenariuszy przejść w 4h.
Chociaż wszystko zależy od ludzi, z którymi się gra. Osobiście znam takie, które byłyby w stanie uśpić ludzi grających w The Resistance