Summoner Wars
Summoner Wars
Witam
Po pierwszej rozgrywce razem z moim współgraczem mieliśmy problem dotyczący Kart Wydarzeń. W instrukcji napisano: „Karty Wydarzeń możemy podzielić na te, które nadają Jednostkom specjalne krótkotrwałe zdolności (one się nie kumulują) i pozostałe, czyli te które można zagrywać po kolei po sobie”. I dalej …”Te Karty Wydarzeń, które nadają Jednostkom pewne krótkotrwałe Zdolności mogą być zagrywane po kilka na jedna Jednostkę, ale ta sama zdolność (zdolność o tej samej nazwie) uruchamiana jest w tym samym momencie tylko raz (zdolności nie kumulują się) ... Pozostałe Karty Wydarzeń mogą się kumulować.”
Posiadamy zestaw startowy : Krasnoludy vs Gobliny. Pytanie brzmi które z kart wydarzeń są tymi które się nie kumulują a które tymi zagrywanymi po kolei po sobie (mogącymi się kumulować)?
Wydaje się nam, iż w przypadku goblinów kartami które na pewno się nie kumulują są : Atak Goblińskiej Hordy i Gniew Goblinów i Niepokonane Gobliny. A co z Szarżą Goblinów? To wydarzenie mogę zagrać dwukrotnie na te same Jednostki ?
W przypadku Krasnoludów kartami nie kumulującymi się jest chyba Heroizm. Natomiast pozostałe karty można zagrać po sobie np.: Wyssanie magii i ponownie Wyssanie magii (oczywiści jeśli spełniony jest warunek)
Po pierwszej rozgrywce razem z moim współgraczem mieliśmy problem dotyczący Kart Wydarzeń. W instrukcji napisano: „Karty Wydarzeń możemy podzielić na te, które nadają Jednostkom specjalne krótkotrwałe zdolności (one się nie kumulują) i pozostałe, czyli te które można zagrywać po kolei po sobie”. I dalej …”Te Karty Wydarzeń, które nadają Jednostkom pewne krótkotrwałe Zdolności mogą być zagrywane po kilka na jedna Jednostkę, ale ta sama zdolność (zdolność o tej samej nazwie) uruchamiana jest w tym samym momencie tylko raz (zdolności nie kumulują się) ... Pozostałe Karty Wydarzeń mogą się kumulować.”
Posiadamy zestaw startowy : Krasnoludy vs Gobliny. Pytanie brzmi które z kart wydarzeń są tymi które się nie kumulują a które tymi zagrywanymi po kolei po sobie (mogącymi się kumulować)?
Wydaje się nam, iż w przypadku goblinów kartami które na pewno się nie kumulują są : Atak Goblińskiej Hordy i Gniew Goblinów i Niepokonane Gobliny. A co z Szarżą Goblinów? To wydarzenie mogę zagrać dwukrotnie na te same Jednostki ?
W przypadku Krasnoludów kartami nie kumulującymi się jest chyba Heroizm. Natomiast pozostałe karty można zagrać po sobie np.: Wyssanie magii i ponownie Wyssanie magii (oczywiści jeśli spełniony jest warunek)
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Hmm, wydawało mi się, że jest to dość jasno wytłumaczone w instrukcji, ale już spieszę z wyjaśnieniem
Generalnie zasada jest taka, że jeśli jakas karta wydarzenia nadaje jednej bądź większej liczbie jednostek jakąś dodatkową zdolność specjalną - tak jak w przypadku choćby wspomnianego przez ciebie Gniewu Goblinów (otrzymują zdolność o nazwie Błyskawiczne Uderzenie) czy Ataku Goblińskiej Hordy (Sfora), to wówczas karty o tej samej nazwie nie kumulują się. Tzn. można zagrać i Gniew Goblinów, i Atak Goblińskiej Hordy i obie będą działać, ale nic nie da nam zagranie drugiego Gniewu Goblinów.
W przypadku całej reszty kart wydarzeń - przyjmuje się zasadę, że efekty mogą się kumulować. Czyli można zagrać 2 karty Heroizmu na tę samą jednostkę przez co dostanie ona +4 do wartości Ataku, gdyż karta ta nie nadaje jednostce żadnej dodatkowej zdolności specjalnej (wymienionej z nazwy) a jedynie wpływa na jedną z jej cech. To samo w przypadku Szarży Goblinów, Posiłków, Wyssania Magii itd.
Mam nadzieję, że pomogłem
Generalnie zasada jest taka, że jeśli jakas karta wydarzenia nadaje jednej bądź większej liczbie jednostek jakąś dodatkową zdolność specjalną - tak jak w przypadku choćby wspomnianego przez ciebie Gniewu Goblinów (otrzymują zdolność o nazwie Błyskawiczne Uderzenie) czy Ataku Goblińskiej Hordy (Sfora), to wówczas karty o tej samej nazwie nie kumulują się. Tzn. można zagrać i Gniew Goblinów, i Atak Goblińskiej Hordy i obie będą działać, ale nic nie da nam zagranie drugiego Gniewu Goblinów.
W przypadku całej reszty kart wydarzeń - przyjmuje się zasadę, że efekty mogą się kumulować. Czyli można zagrać 2 karty Heroizmu na tę samą jednostkę przez co dostanie ona +4 do wartości Ataku, gdyż karta ta nie nadaje jednostce żadnej dodatkowej zdolności specjalnej (wymienionej z nazwy) a jedynie wpływa na jedną z jej cech. To samo w przypadku Szarży Goblinów, Posiłków, Wyssania Magii itd.
Mam nadzieję, że pomogłem
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Re: Summoner Wars
Bardzo pomogłeś. Po prostu na karcie musi być zdolność specjalna wymieniona z nazwy.
Dziękuje
Dziękuje
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Summoner Wars
Karty wydarzeń (włącznie z murami) po wykorzystaniu lecą odrazu na cmentarzysko a nie na stos magii?
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Tak jest. Użyte karty wydarzeń lądują odkryte na cmentarzysku. A co rozumiesz przez "wykorzystanie" murów? Mury wykłada się na Pole Bitwy, a zniszczone Mury lądują - jak każda zniszczona karta - na Stosie Magii.
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Summoner Wars
Ok, nie wiedziałem czy mury lecą na cmentarzysko jak wykorzystane wydarzenia, czy jak zabit jednostki na stos magii. Dziękuję za szybką odpowiedź.
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Summoner Wars
Jeśli użyję umiejętności furia, uda mi się uzyskać wynik 5 lub większy, moge się poruszyć i zadać dmg. Czy jeśli będe wyrzucał cały czas 5 to mogę w kółko używać tej umiejętności, czy działa ona tylko jednorazowo?
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Summoner Wars
Dla potomnych: chodzi o zdolność Furia jednostki Ragnor z tundrowych Orków.
Po każdym ataku, czyli tyle razy, ile uda ci się wyrzucić 5+. Teoretycznie nieskończenie wiele i on jeden całą planszę wykosi ;].
Po każdym ataku, czyli tyle razy, ile uda ci się wyrzucić 5+. Teoretycznie nieskończenie wiele i on jeden całą planszę wykosi ;].
Sprzedam nic
Re: Summoner Wars
Mam pytanie do zdolności specjalnej karty Lwiarz z Elfów Dżungli:
"...możesz poruszyć go o 7 pustych pól w linii prostej"
Czy zamiast "o" nie powinno być "do"?
Według takiego opisu Lwiarz może ruszać się z tą specjalną zdolnością tylko stojąc na krańcach planszy.
Tą talią bardzo fajnie mi się grało (może dla tego że wygrałem ).
"...możesz poruszyć go o 7 pustych pól w linii prostej"
Czy zamiast "o" nie powinno być "do"?
Według takiego opisu Lwiarz może ruszać się z tą specjalną zdolnością tylko stojąc na krańcach planszy.
Tą talią bardzo fajnie mi się grało (może dla tego że wygrałem ).
Re: Summoner Wars
Grając nasunęło mi się jedno pytanie:
- czy można strzelać przez własne mury, czy one także blokują nasz strzał
- czy można strzelać przez własne mury, czy one także blokują nasz strzał
Re: Summoner Wars
Krasnale VS Jaskiniowe gobliny
Jeśli obrońca krasnoludów (umiejętność blokowania ruchu sąsiadujących z nią jednostek) zablokuje jakąś jednostkę goblinów, może ona podmienić się miejscami pod koniec tury gracza używając umiejętności summonera (Na końcu tury Sniks może zamienić się z miejscami z inną, kontrolowaną przez ciebie jednostką).
Wydaje mi się że podmiana miejsc to nie ruch lecz wolał bym się upewnić.
I ogólnie jak rozpatrywać tego typu problemy, powiedzmy orki zamrażają nam jednostkę, a my używamy wydarzenie "przemieszczenie bohatera w wybrane miejsce".
Jeśli obrońca krasnoludów (umiejętność blokowania ruchu sąsiadujących z nią jednostek) zablokuje jakąś jednostkę goblinów, może ona podmienić się miejscami pod koniec tury gracza używając umiejętności summonera (Na końcu tury Sniks może zamienić się z miejscami z inną, kontrolowaną przez ciebie jednostką).
Wydaje mi się że podmiana miejsc to nie ruch lecz wolał bym się upewnić.
I ogólnie jak rozpatrywać tego typu problemy, powiedzmy orki zamrażają nam jednostkę, a my używamy wydarzenie "przemieszczenie bohatera w wybrane miejsce".
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Summoner Wars
Zamiana miejscami to nie ruch, jak sam wspomniałeś.
Poza tym - to reguła prawie we wszystkich grach - "nie może" ma przewagę nad "może". Czyli jeśli jedna karta mówi "nikt nie może latać", a inna mówi "ta jednostka może latać do końca tury", to niestety nie może latać ;]. Nie chce mi się doczytywać w instrukcji, czy jest specjalny ustęp o tym, ale zdziwiłbym się, gdyby Summoner Wars było wyjątkiem od tej reguły.
Poza tym - to reguła prawie we wszystkich grach - "nie może" ma przewagę nad "może". Czyli jeśli jedna karta mówi "nikt nie może latać", a inna mówi "ta jednostka może latać do końca tury", to niestety nie może latać ;]. Nie chce mi się doczytywać w instrukcji, czy jest specjalny ustęp o tym, ale zdziwiłbym się, gdyby Summoner Wars było wyjątkiem od tej reguły.
Sprzedam nic
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Oczywiście masz rację i Lwiarz może też przesunąć się o mniej pól. W wersji angielskiej jest "up to" i polskie tłumaczenie rzeczywiście może wprowadzać w błąd, za co jako tłumacz polskiego wydania bardzo przepraszam. Nie mam pojęcia jak tak oczywista kwestia mogła mi umknąć, tym bardziej, że w innych podobnych przypadkach wszystko jest ok. Ale widać, przy jednorazowym tłumaczeniu ponad 600 kart jakieś błędy są nieuniknione...Karit pisze:Mam pytanie do zdolności specjalnej karty Lwiarz z Elfów Dżungli:
"...możesz poruszyć go o 7 pustych pól w linii prostej"
Czy zamiast "o" nie powinno być "do"?
Według takiego opisu Lwiarz może ruszać się z tą specjalną zdolnością tylko stojąc na krańcach planszy.
Tą talią bardzo fajnie mi się grało (może dla tego że wygrałem ).
Niedługo pojawi się oficjalny FAQ, który ureguluje tę oraz kilka innych - potencjalnie spornych - kwestii.
Pozdrawiam
Tomek
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Czytam instrukcję i mam pytania odnośnie ataku z dystansu. Napisane jest, że ma on zasięg trzech pół w poziomie lub w pionie. Czy to oznacza, że mogę atakować tylko jednostki odległe o 3 pionowo albo 3 poziomo? Mogę zaatakować jednostkę oddaloną np o dwa pola w lewo i jedno w górę?
Jeśli chodzi o czystość linii strzału, napisane jest, że nie można strzelać jeśli jakakolwiek karta blokuje linię strzału. Rozumiem, że nie mogę schować mojego łucznika za jednostką walczącą wręcz i stamtąd strzelać? To by była głupota...
Jeśli chodzi o czystość linii strzału, napisane jest, że nie można strzelać jeśli jakakolwiek karta blokuje linię strzału. Rozumiem, że nie mogę schować mojego łucznika za jednostką walczącą wręcz i stamtąd strzelać? To by była głupota...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Ok czyli najprościej jak się da - strzelam tylko w linii prostej i tylko jeśli mam całkowicie czystą drogę. Trochę szkoda, choć z drugiej strony łatwiej będzie tłumaczyć.
Re: Summoner Wars
Witam
Rozegrałem dziś z kumplem kolejną partie i nasunęło mi się pytanie odnośnie Zdolności Specjalnej Blarfa – Magiczne Wzmocnienie: „W dowolnym momencie możesz usunąć karty z wierzchu twojego Stosu Magii i położyć je pod Blarfem. Dodaj 1 do jego Wartości Ataku za każda leżącą pod nim kartę, ale nie więcej niż +4”. Moje pytanie brzmi: czy wsunąć mogę od 1 do 4 kart w dowolnym momencie raz podczas rozgrywki, czy też np.: w jednej rundzie 2 karty potem za jakiś czas np.: jedną i później kolejna?
Dziękuje za odpowiedź.
Rozegrałem dziś z kumplem kolejną partie i nasunęło mi się pytanie odnośnie Zdolności Specjalnej Blarfa – Magiczne Wzmocnienie: „W dowolnym momencie możesz usunąć karty z wierzchu twojego Stosu Magii i położyć je pod Blarfem. Dodaj 1 do jego Wartości Ataku za każda leżącą pod nim kartę, ale nie więcej niż +4”. Moje pytanie brzmi: czy wsunąć mogę od 1 do 4 kart w dowolnym momencie raz podczas rozgrywki, czy też np.: w jednej rundzie 2 karty potem za jakiś czas np.: jedną i później kolejna?
Dziękuje za odpowiedź.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Summoner Wars
Możesz go z czasem "doładowywać".
Dodatkowe rzeczy do rozważenia: jak przeciwnik ubije ci Blarfa, dodaje do swojej puli magii również karty spod niego.
Sam możesz ubić swojego Blarfa. Wtedy karty spod niego powrócą do twojej puli magii.
Dodatkowe rzeczy do rozważenia: jak przeciwnik ubije ci Blarfa, dodaje do swojej puli magii również karty spod niego.
Sam możesz ubić swojego Blarfa. Wtedy karty spod niego powrócą do twojej puli magii.
Sprzedam nic
Re: Summoner Wars
O tym jak przeciwnik mi go ubije pamiętałem co się dzieje z kartami, ale żeby samemu go załatwić jak potrzebuje kart...
Re: Summoner Wars
Bodajże Łucznicy w Elfach Dżungli mogą strzelać przez inne jednostkimat_eyo pisze:Ok czyli najprościej jak się da - strzelam tylko w linii prostej i tylko jeśli mam całkowicie czystą drogę. Trochę szkoda, choć z drugiej strony łatwiej będzie tłumaczyć.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Jak działa zdolność Pożeracza z Jaskiniowych Goblinów? Na konie fazy ataku mam odrzucić sądiadującą podstawową jednostkę. Mogą to być też jednostki przeciwnika czy tylko moje?
Re: Summoner Wars
Nie mam przed sobą tekstu tej karty ale moim zdaniem (i tak gram) jeśli nie ma zapisu Twoją lub kontrolowaną przez Ciebie to znaczy, że dowolną.