CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Tak jak w tytule, szukam czegoś innego niż wszystko.
Co do tematu to NIE chcę kolejnego kosmicznego 4X, średniowiecznych rycerzy walczących o wpływy czy śródziemnomorskich żeglarzy handlujących zbożem... Im coś bardziej zakręcone/niespotykane tym lepiej (z takich dziwnych tematów mam np. Smash Up)
Co do mechaniki NIE chcę typowych euro czy ameri, wiem że ilość rodzajów mechanik jest dużo (ale jednak ograniczona) szukam jednak czegoś w miarę wyjątkowego (np. String Railway niby koleje ale w jakim dziwnym wydaniu)
Co do tematu to NIE chcę kolejnego kosmicznego 4X, średniowiecznych rycerzy walczących o wpływy czy śródziemnomorskich żeglarzy handlujących zbożem... Im coś bardziej zakręcone/niespotykane tym lepiej (z takich dziwnych tematów mam np. Smash Up)
Co do mechaniki NIE chcę typowych euro czy ameri, wiem że ilość rodzajów mechanik jest dużo (ale jednak ograniczona) szukam jednak czegoś w miarę wyjątkowego (np. String Railway niby koleje ale w jakim dziwnym wydaniu)
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Kup sobie A La Carte Trudno będzie znaleźć coś bardziej "nietypowego"
- kdsz
- Posty: 1401
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 456 times
- Been thanked: 303 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Najdziwniejsza gra jaką widziałem: Mord im Arosa
Dla mnie też Galaxy Trucker jest grą oryginalną. Tak oryginalną, że aż nie nadaje się do grania
Dla mnie też Galaxy Trucker jest grą oryginalną. Tak oryginalną, że aż nie nadaje się do grania
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Mr Jack, Imperial, King of Siam - nietypowe jest to, że gracz nie gra postacią czy frakcją, na początku trudno się przestawić. Z tej trójki Mr Jack najdziwniejszy.
Galaxy Trucker też jest nietypowy. A jak się nazywała ta szybka gra, gdzie rozkładało się karty statków kosmicznych i potem analizowało, kto kogo trafił?
No i Dixit.
Galaxy Trucker też jest nietypowy. A jak się nazywała ta szybka gra, gdzie rozkładało się karty statków kosmicznych i potem analizowało, kto kogo trafił?
No i Dixit.
- kdsz
- Posty: 1401
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 456 times
- Been thanked: 303 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Kosmiczna eskadraPerpetka pisze:A jak się nazywała ta szybka gra, gdzie rozkładało się karty statków kosmicznych i potem analizowało, kto kogo trafił?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Dungeon Petz! Mechanika w miarę standardowa, ale świetnie wpisana w bardzo interesujący temat.
Świeże tematycznie jest tez Dziedzictwo od Portalu.
Za Truckerem i Mord im Arosa dość wyjątkową mechanikę mają Innowacje, czyli gra inna niż wszystkie.
Świeże tematycznie jest tez Dziedzictwo od Portalu.
Za Truckerem i Mord im Arosa dość wyjątkową mechanikę mają Innowacje, czyli gra inna niż wszystkie.
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Grałam, mam. Mechanika też nie jest specjalnie typowa - niby układanie płytek, ale nie rozbudowuje się "swojego" koralowca, tylko manipuluje sutuacją na planszy. Niezły mózgożer, chociaż niektórzy twierdzą, że suchy.hsiale pisze:Bardzo nietypowy temat ma Reef Encounter. Nie wiem jak wygląda mechanika, bo nigdy nie grałem.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Nietypowy temat: Pirates vs Dinosaurus - nie wiem jak autorzy wymyślili tę fabułę niestety, nie miałam okazji testować.
Nietypowy temat i mechanika: Sake & Samurai - wygrywa ten samuraj, który wypije najwięcej sake. Ciekawe w mechanice jest to, że w trakcie gry nasza postać może umrzeć, dołączyć do grupy duchów i wtedy zaczynamy grać kooperacyjnie (żywi samurajowie grają każdy przeciw każdemu i przeciw duchom, umarli grają kooperacyjnie przeciw żywym).
Nietypowy temat i mechanika: Sake & Samurai - wygrywa ten samuraj, który wypije najwięcej sake. Ciekawe w mechanice jest to, że w trakcie gry nasza postać może umrzeć, dołączyć do grupy duchów i wtedy zaczynamy grać kooperacyjnie (żywi samurajowie grają każdy przeciw każdemu i przeciw duchom, umarli grają kooperacyjnie przeciw żywym).
- idha
- Posty: 405
- Rejestracja: 04 sty 2009, 00:17
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 36 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Myślę, że zarówno ciekawy temat (Baśnie z tysiąca i jednej nocy), wykonanie jak i mechanikę (po otwarciu pudełka pierwsze co się rzuca w oczy to ogromna i gruba książka z napisem "This is not a rulebook" a sama gra przypomina raczej paragrafówkę niż planszówkę) ma gra Tales of Arabian Nights.
Poza tym wymieniłabym jeszcze grę Igloo Pop Nie sądzę, żebyś takiej gry szukał, ale nie mogłam się powstrzymać - nie wiem, co brał autor wstępu do instrukcji (gra o lodowym gigancie, ktory poszedł na zakupy, bo chciał kupić paluszki rybne, ale zamiast tego znalazł iglo, z którego wytrząsnął eskimoskie dzieci), ale musiało być naprawdę mocne
Poza tym wymieniłabym jeszcze grę Igloo Pop Nie sądzę, żebyś takiej gry szukał, ale nie mogłam się powstrzymać - nie wiem, co brał autor wstępu do instrukcji (gra o lodowym gigancie, ktory poszedł na zakupy, bo chciał kupić paluszki rybne, ale zamiast tego znalazł iglo, z którego wytrząsnął eskimoskie dzieci), ale musiało być naprawdę mocne
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Primate Fear czyli małpa-zombie powoli składa się w całość ze swoich szczątków, żeby później wyjadać mózgi graczom i eliminować ich z gry.
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
w oryginale CheapAss Games to bylo o skaczacych maklerachkdsz pisze:Ciekawym temat ma stara produkcja Portalu p. t. "Spadamy!" - gra czasu rzeczywistego osadzona w świecie spadających krów.
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
- charlie
- Posty: 1001
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 54 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Oryginalne tematy: Chez Geek, Guillotine, Marrakech, Atomuuuówki, Genji, Sonne und Mond, King of Tokio, Fearsome Floors
Oryginalne mechaniki: Glen More, 7 Wonders, Trajan, Tzolk'in,
I jeszcze tu można trochę znaleźć o dziwnych tematach: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... it=spadamy
Oryginalne mechaniki: Glen More, 7 Wonders, Trajan, Tzolk'in,
I jeszcze tu można trochę znaleźć o dziwnych tematach: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... it=spadamy
- garg
- Posty: 4491
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Wyjątkową mechanikę ma np. San Marco, ale takich (tj. w jakiś sposób wyjątkowych) gier jest mnóstwo, więc pewnie dostaniesz sporo propozycji, o ogromnym rozrzucie tematycznym .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Znalazłem grę z ciekawym tematem autorstwa Friedemanna Friese: http://boardgamegeek.com/boardgame/133/frischfleisch
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Evil Baby Orphanage - Wcielamy się w nianie potrafiące cofać się w czasie.
Cofamy się w czasie do wieku niemowlęcego historycznych postaci: tyranów, morderców itp. Następnie staramy się je wychować by zostali policjantami, astronautami itp.
Nianie podróżujące w czasie... I love it
Która gra wygrała ?
Cofamy się w czasie do wieku niemowlęcego historycznych postaci: tyranów, morderców itp. Następnie staramy się je wychować by zostali policjantami, astronautami itp.
Nianie podróżujące w czasie... I love it
Która gra wygrała ?
"You have to learn the rules of the game.
And then you have to play better than anyone else."
Albert Einstein
And then you have to play better than anyone else."
Albert Einstein
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Robbo Rally - ciekawa mechanika oraz temat - programowanie wysigów robocików w fabryce
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 88 times
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Copy cat - mix najlepszych mechanik ukradzionych z innych tytułów.
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Na razie udało mi się zakupić Mord im Arosa (ebay) oraz z Plansozmanii Fearsome Floors
ciągle poluje na to głupie Primate Fear ale na razie nigdzie nie jest dostępne.
ciągle poluje na to głupie Primate Fear ale na razie nigdzie nie jest dostępne.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
+1 dla RoboRally, to jest coś nietypowego, rusza się i Twój robot i fabryka po której jeździ, trzeba sporo się nagłówkować by dotrzeć do flagi.
Dixit rzecz jasna, i temat i mechanika.
Santy Anno i Panic Lab - obie (o ile można wymienić dwie) bardzo podobne, a sprowadzające się do przeprowadzania logicznych operacji kto szybciej ten lepszy.
Primordial Soup za pomysł z amebami jedzącymi kostki i wydalającymi ... pożywienie dla innych ameb. Mechanika ruchu też już nietypowa bo dopóki nie kupisz odpowiednich genów o Twoim ruchu decyduje los czyli kostka.
Carolus Magnus - gra o scalaniu prowincji w królestwo, która odbywa się naprawdę bo prowincje się łączą fizycznie co zmienia obszar gry.
Helvetia - za pionki dwóch płci, śluby w wioskach rywali i narodziny nowych meepli.
Pitch Car - gra w której pstrykasz pionki.
Dixit rzecz jasna, i temat i mechanika.
Santy Anno i Panic Lab - obie (o ile można wymienić dwie) bardzo podobne, a sprowadzające się do przeprowadzania logicznych operacji kto szybciej ten lepszy.
Primordial Soup za pomysł z amebami jedzącymi kostki i wydalającymi ... pożywienie dla innych ameb. Mechanika ruchu też już nietypowa bo dopóki nie kupisz odpowiednich genów o Twoim ruchu decyduje los czyli kostka.
Carolus Magnus - gra o scalaniu prowincji w królestwo, która odbywa się naprawdę bo prowincje się łączą fizycznie co zmienia obszar gry.
Helvetia - za pionki dwóch płci, śluby w wioskach rywali i narodziny nowych meepli.
Pitch Car - gra w której pstrykasz pionki.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
Cappuccino - gra o ustawianiu kubkow
SOS Titanic - pasjans z ladnymi grafikami i ksiazeczka
SOS Titanic - pasjans z ladnymi grafikami i ksiazeczka
Re: CIEKAWY temat lub WYJĄTKOWA mechanika
RoboRally wygląda fajnie ale mam bardzo podobną grę Asteroids, gdzie ruszamy się statkiem w kosmosie omijając asteroidy które również się ruszają, do tego tam mamy heksy wiec jest więcej manewrów.FortArt pisze:+1 dla RoboRally, to jest coś nietypowego, rusza się i Twój robot i fabryka po której jeździ, trzeba sporo się nagłówkować by dotrzeć do flagi.
Dixit rzecz jasna, i temat i mechanika.
Santy Anno i Panic Lab - obie (o ile można wymienić dwie) bardzo podobne, a sprowadzające się do przeprowadzania logicznych operacji kto szybciej ten lepszy.
Primordial Soup za pomysł z amebami jedzącymi kostki i wydalającymi ... pożywienie dla innych ameb. Mechanika ruchu też już nietypowa bo dopóki nie kupisz odpowiednich genów o Twoim ruchu decyduje los czyli kostka.
Carolus Magnus - gra o scalaniu prowincji w królestwo, która odbywa się naprawdę bo prowincje się łączą fizycznie co zmienia obszar gry.
Helvetia - za pionki dwóch płci, śluby w wioskach rywali i narodziny nowych meepli.
Pitch Car - gra w której pstrykasz pionki.
Helvetię kupiłem dwa dni temu a w Pitch Cara gramy często z rodzina, niestety czasem miejsca brak bo kupiłem wszystkie dodatki x 2