![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2. Masz rację, wybierasz.
3. Wygrywasz natychmiast.
Mam pytanie co do 3. scenariusza kampanii HMS Beagle. Co się dzieje jak statek jest skierowany dziobem poza planszę? Nie płynie, czy wypływa z przeciwnej strony?
MarcinG pisze:Mam kilka pytań, które nie dają mi spokoju po wczorajszej parti:
1. W scenariuszu 2 dociągam kartę wydarzenia z ikoną księgi która każe mi położyć 2 znaczniki mgły na kafelkach wyspy, czy mogę je także położyć na pustych, nieodkrytych obszarach wyspy ?
Na jakiej podstawie jest możliwe? Przecież nie można kłaść znaczników na nieistniejących obszarach a dopóki kafelek nie jest pobrany ze stosu i położony na planszy to nie istnieje. Według mnie nie można tak zrobić. Tylko na istniejącym kafelku można położyć znacznik mgły. Nie możesz położyć bo nie ma wolnych kafelków to trudno - płacisz karę za niespełnienie wymagań.Peter128 pisze:1. Tak, możesz, nawet zwykle się tak gra![]()
A ja myślę, że obszar to pole gdzie jeszcze nie ma kafelka, pole na planszy po prostu. Eksploracja takiego obszaru ze znacznikiem Mgły, kosztuje 1 pionka więcej.Kiedy gracze dociągną Wydarzenie z ikoną Księgi muszą położyć 2 znaczniki Mgły na 2 różnych kafelkach/obszarach Wyspy.
heh, jakbym o sobie czytałwiola33 pisze:Dziekuje. Czyli gralam dobrzeTylko dziwne mi sie wydawalo,ze te morale mi tak rosna, a ,,glodna i chlodna,, chodzilam po wyspie.
Niestety nie możesz tak zrobić - trzeba spełniać wymagania do wykonania danej akcji już w momencie jej deklarowania. Analogicznie, nie możesz zaplanować np. akcji wymagającej drewna, planując jednocześnie pozyskać to drewno z karty wraku. Chociaż akcje rozpatrywane są w pewnej kolejności, to fabularnie wykonywane są równocześnie i jedna nie wpływa na drugą.ahrian pisze:są czasem takie wydarzenia, które każą czarnym żetonem zasłonić ikonę rodzaju obszaru danego kafelka - typu góry, rzeka, łąka itede. co za tym idzie, przedmioty, które wymagały odkrycia obszaru danego rodzaju nie mogą zostać zrobione - to rozumiem. natomiast co się dzieje, kiedy np. w fazie akcji rozlokuję jednego piona na wydarzeniu (żeby się go pozbyć i 'odzyskać' rodzaj obszaru), a jednego na przedmiocie, którego teraz zrobić nie mogę (bo wymagany obszar jest zasłonięty czarnym żetonem), ale będę mógł to zrobić po tym jak rozprawię się z wydarzeniem? czy w ogóle coś takiego jest możliwe? mam nadzieję, że wystarczająco jasno napisałem o co mi chodzi ;]
dzięki, tak właśnie podejrzewałem. trochę sobie raz pomogłem, grając tak jak nie można, ale i tak umarłem w 8 rundzie pierwszego scenariusza, więc oliwa sprawiedliwaJan Madejski pisze:Niestety nie możesz tak zrobić - trzeba spełniać wymagania do wykonania danej akcji już w momencie jej deklarowania. Analogicznie, nie możesz zaplanować np. akcji wymagającej drewna, planując jednocześnie pozyskać to drewno z karty wraku. Chociaż akcje rozpatrywane są w pewnej kolejności, to fabularnie wykonywane są równocześnie i jedna nie wpływa na drugą.ahrian pisze:są czasem takie wydarzenia, które każą czarnym żetonem zasłonić ikonę rodzaju obszaru danego kafelka - typu góry, rzeka, łąka itede. co za tym idzie, przedmioty, które wymagały odkrycia obszaru danego rodzaju nie mogą zostać zrobione - to rozumiem. natomiast co się dzieje, kiedy np. w fazie akcji rozlokuję jednego piona na wydarzeniu (żeby się go pozbyć i 'odzyskać' rodzaj obszaru), a jednego na przedmiocie, którego teraz zrobić nie mogę (bo wymagany obszar jest zasłonięty czarnym żetonem), ale będę mógł to zrobić po tym jak rozprawię się z wydarzeniem? czy w ogóle coś takiego jest możliwe? mam nadzieję, że wystarczająco jasno napisałem o co mi chodzi ;]
Odnośnie pytania ze znacznikami mgły, to w FAQ było wyjaśnione, że można je kłaść na obszarach, które jeszcze nie zostały wyeksplorowane.
No do tej pory grałem na podwyższonym stopniu trudnościVortavor pisze:* Znaczniki mgły na 100% można kłaść na dowolnym polu, czy to odkrytym czy też nie.
TEZ JESTEM CIEKAWA...Gari pisze:Tak, tak, zielony mój błąd, no więc sprawa jasna , pies mapy nie czyta, mapa psa nie bierze na eksploracje, dziękuję za rozwianie wątpliwości - wracam do walki z wyspąa propo ktoś ma jakieś interesujące podpowiedzi jak solo wygrać 1 scenariusz mając na uwadze oczywiście losowość wydarzeń. Chodzi mi bardziej o ogólne rady. W 3 udało się wygrać , solo juz 5 razy porażka zaliczona.
Co do tekstu to na karcie wspomnianej wcześniej jest połowa sumy. A gdyby karta była zaprojektowana pod twoją interpretację to jej tekst brzmiałby pewnie w stylu "W fazie produkcji otrzymujecie 1 drewno i 1 jedzenie mniej".Zaokrąglasz w dół.
Czyli jak produkujesz np. 1/1 to nic nie otrzymujesz w danej turze.
Czyli wg tego rozumowania, możemy dostać 2 żarcia zamiast 1 ( tyle ile byśmy dostali normalnie w tej fazie produkcji )?tomuch pisze:Gdzieś to już było opisane: jeśli połowa produkcji, to sumujemy to, co produkujemy, a następnie zmniejszamy o połowę. Czyli jeśli produkujemy 1 żarcie i 3 drewna, to to dostajemy dwa surowce, wybrane przez siebie.
Później jeszcze dochodził problem, czy zaokrąglamy zmniejszenie, czy wynik...
tomuch pisze:Czyli jeśli produkujemy 1 żarcie i 3 drewna, to to dostajemy dwa surowce, wybrane przez siebie.
Ech, myślałem, że to jest logiczne, ale widać, że trzeba wytłumaczyć... Wybrane przez siebie spośród tego, co powinniśmy produkować. Nie możemy wybrać więcej niż limit (naszej) produkcji. Jeśli powinniśmy produkować 1 żarcie, to nie możemy wziąć 2. Teraz lepiej?Pynio pisze:1 żarcie + 5 drewien = 6
Połowa... (tomuch - wybieram ja) zatem? 3 żarcia?