Discworld: Ankh-Morpork (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Kwestia 1-2 miesięcy. Przeciąga się, jak każda dobra międzynarodowa kooperacja.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Nasi kooperanci wlasnie nam napisali, ze gra ma byc w produkcji pod koniec lipca. Na polkach bedzie zatem nie wczesniej niz na poczatku sierpnia.Jabbas pisze:wiadomo kiedy dodruk?
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Oczywiscie poprawione.Jirian pisze:A beda w nim poprawione bledy w instrukcji czy po prostu bedzie dodruk na zywca?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
W ostatni piatek gry bezpiecznie dojechaly do magazynu
W 2 edycji poprawilismy instrukcje oraz karty pomocy. Zmieniony jest tez jeszcze jeden element, ale to niech pozostanie zagadka
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Bardzo byśmy chcieli, ale to jest zastrzeżone wyłącznie dla wersji kolekcjonerskiej i deluxe by Treefrog. Wersję deluxe prezentujemy na konwentach, np. będzie na najbliższym Pionku.Olgierdd pisze:zgaduję: 7a zamiast 8?
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Na Pionku pokazemyuocie pisze:no dobra gra jest już dostępna można powiedzieć co się pozmieniało
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Gra wróciła do dystrybucji. Pod koniec tygodnia III nakład przyjedzie do Polski.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Ankh-Morpork
Dostałem ta grę od Mikołaja, a je nie czytałem Pratchetta. Czy do grania w nią wymagana jest jakaś wiedza z literatury Pratchetta, czy po prostu nieznający może nie czuć do końca klimatu ?
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Ankh-Morpork
Lubel pisze:Dostałem ta grę od Mikołaja, a je nie czytałem Pratchetta. Czy do grania w nią wymagana jest jakaś wiedza z literatury Pratchetta, czy po prostu nieznający może nie czuć do końca klimatu ?
Do zagrania nie jest wymagana znajomość prozy Pratchetta. Gra się bardzo dobrze bez tego. Znajomość tematu może jednak wpłynąć na dozę humoru, gdyż subtelne nawiązania do nowel będą wtedy bardziej śmieszyć.
- K.
Re: Ankh-Morpork
Witam.
Od niedawna rozpoczęliśmy przygodę z ŚD AM i wciąż mamy sporo wątpliwości których instrukcja jednoznacznie nie rozwiązuje. Byłbym wdzięczny za ewentualne podpowiedzi.
1. W którym momencie dokładnie kończy się gra? W instrukcji napisano, że gdy"...zostanie dobrana ostatnia Karta Akcji...". Rozumiem, że jeśli gracz po wykonaniu swoich akcji pociągnie ostatnią kartę gra się automatycznie kończy. Nie ma ostatniej kolejki i nie trzeba wyczerpać także kart z ręki.
2. Czy pojawienie się Trola w dzielnicy na której nie ma agentów powoduje pojawienie się znacznika niepokojów?
3. Czy usunięcie np akcją Skrytobójstwa agenta w dzielnicy w której znajduje się demon powoduje usunięcie znacznika niepokoju?
4. Analogicznie jak w pkt 3. tyle że w przypadku Troli.
5. Czy dwóch agentów umieszczanych na planszy za sprawą karty "Nadrektor Ridcully" musi zostać umieszczonych w tej samej dzielnicy?
6. Jak rozumieć różnicę w tekście kart "Disk" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek znajdujący się na Wyspie Bogów"] i "Opera" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek (dowolnego koloru) znajdujący się na Wyspie Bogów"]?
7. Jak rozumieć różnice w tekście kart "Królowa Molly" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez niego/nią Karty Akcji."] i "Gildia Żebraków" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez siebie Karty Akcji."]
Od niedawna rozpoczęliśmy przygodę z ŚD AM i wciąż mamy sporo wątpliwości których instrukcja jednoznacznie nie rozwiązuje. Byłbym wdzięczny za ewentualne podpowiedzi.
1. W którym momencie dokładnie kończy się gra? W instrukcji napisano, że gdy"...zostanie dobrana ostatnia Karta Akcji...". Rozumiem, że jeśli gracz po wykonaniu swoich akcji pociągnie ostatnią kartę gra się automatycznie kończy. Nie ma ostatniej kolejki i nie trzeba wyczerpać także kart z ręki.
2. Czy pojawienie się Trola w dzielnicy na której nie ma agentów powoduje pojawienie się znacznika niepokojów?
3. Czy usunięcie np akcją Skrytobójstwa agenta w dzielnicy w której znajduje się demon powoduje usunięcie znacznika niepokoju?
4. Analogicznie jak w pkt 3. tyle że w przypadku Troli.
5. Czy dwóch agentów umieszczanych na planszy za sprawą karty "Nadrektor Ridcully" musi zostać umieszczonych w tej samej dzielnicy?
6. Jak rozumieć różnicę w tekście kart "Disk" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek znajdujący się na Wyspie Bogów"] i "Opera" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek (dowolnego koloru) znajdujący się na Wyspie Bogów"]?
7. Jak rozumieć różnice w tekście kart "Królowa Molly" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez niego/nią Karty Akcji."] i "Gildia Żebraków" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez siebie Karty Akcji."]
Re: Ankh-Morpork
1) nie ma
2) nie pamiętam, wydaje mi się że tak, ale na bank jest w zasadach
3) tak
4) też
5) ja gram że tak, i karta brzmi jakby tak
6) nie wiem, nie zauważyłem nawet pionek to pionek, wszystko co nie jest znacznikiem niepokoju ani budynkiem się łapie
7) nijak, grać tak jak karta mówi ;P
miłego grania, to jedna z moich ulubionych!
2) nie pamiętam, wydaje mi się że tak, ale na bank jest w zasadach
3) tak
4) też
5) ja gram że tak, i karta brzmi jakby tak
6) nie wiem, nie zauważyłem nawet pionek to pionek, wszystko co nie jest znacznikiem niepokoju ani budynkiem się łapie
7) nijak, grać tak jak karta mówi ;P
miłego grania, to jedna z moich ulubionych!
Re: Ankh-Morpork
od.6
My gramy, że tekst "dowolnego koloru" oznacza dowolny pionek, trola i demona natomiast brak tego tekstu oznacza wyłącznie Twoje pionki w dzielnicy.
My gramy, że tekst "dowolnego koloru" oznacza dowolny pionek, trola i demona natomiast brak tego tekstu oznacza wyłącznie Twoje pionki w dzielnicy.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
To powinno trafić do wątku o zasadach.rchee pisze:Witam.
Od niedawna rozpoczęliśmy przygodę z ŚD AM i wciąż mamy sporo wątpliwości których instrukcja jednoznacznie nie rozwiązuje. Byłbym wdzięczny za ewentualne podpowiedzi.
1. W którym momencie dokładnie kończy się gra? W instrukcji napisano, że gdy"...zostanie dobrana ostatnia Karta Akcji...". Rozumiem, że jeśli gracz po wykonaniu swoich akcji pociągnie ostatnią kartę gra się automatycznie kończy. Nie ma ostatniej kolejki i nie trzeba wyczerpać także kart z ręki.
2. Czy pojawienie się Trola w dzielnicy na której nie ma agentów powoduje pojawienie się znacznika niepokojów?
3. Czy usunięcie np akcją Skrytobójstwa agenta w dzielnicy w której znajduje się demon powoduje usunięcie znacznika niepokoju?
4. Analogicznie jak w pkt 3. tyle że w przypadku Troli.
5. Czy dwóch agentów umieszczanych na planszy za sprawą karty "Nadrektor Ridcully" musi zostać umieszczonych w tej samej dzielnicy?
6. Jak rozumieć różnicę w tekście kart "Disk" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek znajdujący się na Wyspie Bogów"] i "Opera" ["Zarabiasz $1 za każdy pionek (dowolnego koloru) znajdujący się na Wyspie Bogów"]?
7. Jak rozumieć różnice w tekście kart "Królowa Molly" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez niego/nią Karty Akcji."] i "Gildia Żebraków" [Wybrany przez Ciebie gracz musi oddać Tobie dwie wybrane przez siebie Karty Akcji."]
1. Tak.
2. Dokładasz znacznik jeśli są tam inne pionki - agenci, demony.
3. Tak.
4. Tak.
5. Nie mam kart przy sobie.
6. Słowa "dowolnego koloru" są zbędne, po prostu za każdy pionek - czyli kazdego agenta, trolla i demona.
7. Nie ma różnicy, tę samą zasadę sformułowano na dwa różne sposoby.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Ankh-Morpork
Po 4 rozgrywkach w 4 osoby pojawiły się obawy, że Lordami jest praktycznie niemożliwe wygrać przed końcem talii (chyba, że jakiś mega kombo układ kart), a najłatwiej wygrać Smokiem Herbowym Królewskim (3 zwycięstwa na 4 gry). Jeśli to się potwierdzi w dalszych rozgrywkach to trochę kiepsko :/
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: Ankh-Morpork
Zmień ekipę to się zmienią hipotezyLubel pisze:Po 4 rozgrywkach w 4 osoby pojawiły się obawy, że Lordami jest praktycznie niemożliwe wygrać przed końcem talii (chyba, że jakiś mega kombo układ kart), a najłatwiej wygrać Smokiem Herbowym Królewskim (3 zwycięstwa na 4 gry). Jeśli to się potwierdzi w dalszych rozgrywkach to trochę kiepsko :/
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ankh-Morpork
Herbowego chyba najłatwiej kontrować, jest tyle sposobów na zdejmowanie znaczników niepokoju...Lubel pisze:Po 4 rozgrywkach w 4 osoby pojawiły się obawy, że Lordami jest praktycznie niemożliwe wygrać przed końcem talii (chyba, że jakiś mega kombo układ kart), a najłatwiej wygrać Smokiem Herbowym Królewskim (3 zwycięstwa na 4 gry). Jeśli to się potwierdzi w dalszych rozgrywkach to trochę kiepsko :/
Ps: Jest gdzies dostępna lista poprawek/zmian jakie pojawiły w nowym dodruku.
Re: Ankh-Morpork
Lordowie u mnie wygrywaja dosc czesto. Jezeli wspolgracze sa malo czujni - to nawet przed przewinieciem polowy talii. Herbowy i Vetirani takze czesto wygrywaja.
Najtrudniej wygrac Hryzoprasowi - jezeli ktos nie zauwazy lorda albo Herbowego - to chlop nie zdazy natrzepac kapusty tak szybko. Jezeli jednak ludzie kontroluja jak trzeba - to Hryzopras moze sobie rosnac w sile powoli. Ale nie bylo nigdy blyskotliwego zwyciestwa na kase - 50 A$ to jednak jest kapital, ktory wymaga troche czasu
Najtrudniej wygrac Hryzoprasowi - jezeli ktos nie zauwazy lorda albo Herbowego - to chlop nie zdazy natrzepac kapusty tak szybko. Jezeli jednak ludzie kontroluja jak trzeba - to Hryzopras moze sobie rosnac w sile powoli. Ale nie bylo nigdy blyskotliwego zwyciestwa na kase - 50 A$ to jednak jest kapital, ktory wymaga troche czasu
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Poza poprawą dostrzeżonych w poprzednich edycjach literówek nie było żadnych zmian.DarkBogas pisze:Ps: Jest gdzies dostępna lista poprawek/zmian jakie pojawiły w nowym dodruku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ankh-Morpork
Moja ulubiona gra do wciągania ludzi w planszówki! Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś w to zagrał i nie chciał więcej.
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ankh-Morpork
Znalazłem na Polygamii: http://polygamia.pl/blogi/immersja/2014 ... ole/2?bo=1
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!