Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Przez Vassala już próbowałem i uważam że PBF jest lepszy.
Ale tych mam w tej chwili 3 otwartych.
Brak mi rozgrywki przy planszy! :)
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Co to jest PBF?

Jak się grało przez Vassal'a? Rzuciłem okiem na MK i pierwsze wrażenie nie jest zachwycające, ale to chyba kwestia ogarnięcia tematu i wprawy. Jak będę miał więcej czasu to spróbuję zagrać solo i zobaczę czy warto w to angażować swój czas. Jak mi się spodoba i uznam że warto, to spróbuję zmodyfikować plik z Vassala i wrzucić karty po polsku, ale to za jakiś cas.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

W Vassalu jest problem nie kotrolowania ruchów przeciwnika.
Jest możliwość oszukiwania a to mi się nie podoba.

PBF - play by forum

oto przykład gry 6-osobowej (!) na BGG: (wysoki poziom graczy!)
http://www.boardgamegeek.com/thread/105 ... -moderated
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Grubo, ale to chyba już nie dla mnie :shock:
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Ta 6-osobowa partia to eksperyment.
Normalnie jest moderator który pilnuje porządku i rozdaje karty.
Nie ma szans na oszukiwanie oraz przeoczenie jakiejś reguły.
Super do podniesienia swojego poziomu gry.
Można poznać taktyki innych graczy.
Szczerze polecam.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak wygląda rozgrywka. Każdy rozkłada planszę u siebie w domu? czy macie jakiś program na komputerze i tam się przesuwacie? Umawiacie się na jedną godzinę i piszecie na jakimś czacie jakie ruchy wykonujecie? Naprawdę nie ogarniam tego. Jedna gra chyba bardzo długo trwa.

Następna wątpliwość:
Zamrażacze: Atak Lodem 3 + Paraliż + Szybkość.
Żeby ich zablokować Blokiem Fizycznym, potrzebuję 12 punktów bloku (6 bloku fizycznego + 6 za ich szybkość).
Dobrze rozumuję?
shade
Posty: 26
Rejestracja: 04 maja 2013, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight PL

Post autor: shade »

@up dokładnie tak, w przypadku bloku ogniem musiałbyś mieć tylko 6 pkt bloku.

Z kolei ja mam takie pytanie: w ostatniej rozgrywce, podczas ostatniej rundy: walka w ruinach, zdobywam artefakt "Bezdenna sakiewka złota" (piszę z pamięci więc mogłem się pomylić), potem przeciwnik ogłasza koniec rundy. Pytanie, kiedy mogę wykorzystać w.w. artefakt (daje chyba +5 wpływu i +2 sławy, o które się rozchodzi)? Ja użyłem ostatnie karty na ruch, doszedłem do wioski i zadeklarowałem negocjacje z ludnością, jednak nie mogłem zakupić żadnej jednostki. Czy należy mi się w tym wypadku sława z karty, czy nie? No i co byłoby, gdybym nie mógł dojść do wioski/baszty/wieży/miasta?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

woytas pisze:Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak wygląda rozgrywka. Każdy rozkłada planszę u siebie w domu? czy macie jakiś program na komputerze i tam się przesuwacie? Umawiacie się na jedną godzinę i piszecie na jakimś czacie jakie ruchy wykonujecie? Naprawdę nie ogarniam tego. Jedna gra chyba bardzo długo trwa.

Następna wątpliwość:
Zamrażacze: Atak Lodem 3 + Paraliż + Szybkość.
Żeby ich zablokować Blokiem Fizycznym, potrzebuję 12 punktów bloku (6 bloku fizycznego + 6 za ich szybkość).
Dobrze rozumuję?
Wystarczy że jedna osoba w programie graficznym robi mapę i co jakiś czas ją wrzuci na forum.
taka gra może potrwać z miesiąc lub dwa.... wszystko zależy jak się ludzie ruszają.
====
tak. 12 zwykłego bloku.
Z kolei ja mam takie pytanie: w ostatniej rozgrywce, podczas ostatniej rundy: walka w ruinach, zdobywam artefakt "Bezdenna sakiewka złota" (piszę z pamięci więc mogłem się pomylić), potem przeciwnik ogłasza koniec rundy. Pytanie, kiedy mogę wykorzystać w.w. artefakt (daje chyba +5 wpływu i +2 sławy, o które się rozchodzi)? Ja użyłem ostatnie karty na ruch, doszedłem do wioski i zadeklarowałem negocjacje z ludnością, jednak nie mogłem zakupić żadnej jednostki. Czy należy mi się w tym wypadku sława z karty, czy nie? No i co byłoby, gdybym nie mógł dojść do wioski/baszty/wieży/miasta?
oj, nie pamiętam czy została ta karta w końcu zmieniona w polskiej wersji czy jest jak w oryginale :)
popatrz na ikonki w lewym górnym rogu. Jeśli jest tam ikona specjalna (+) to nawet nie musisz iść do wioski - zagrywasz gdziekolwiek i masz punkty. W oryginalnej wersji musiałbyś rozpocząć negocjacje lecz niekoniecznie coś kupić.
W dodatku LL Wpływ zagrywamy kiedykolwiek czyli również zagrywamy gdziekolwiek.
hm... nie wiem czy się jasno wyraziłem :)
Najważniejsza rzecz to sprawdzać ikonki na kartach.
Jeśli jest "+" to możemy zagrywać gdziekolwiek i kiedykolwiek.
"Ręka" nie pozwala nam zagrywać tej karty w walce.
"Buźka" - tylko podczas negocjacji (ale tu starałem się już dostosować do reguł Lost Legion i chyba w końcu nie ma takich kartek w pl wersji)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

shade pisze:@up dokładnie tak, w przypadku bloku ogniem musiałbyś mieć tylko 6 pkt bloku.

Lub zimnym ogniem :) By być dokładnym.
shade
Posty: 26
Rejestracja: 04 maja 2013, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight PL

Post autor: shade »

@pabula
Dzięki, czyli tak czy inaczej zagrałem poprawnie (kartę użyłem będąc w wiosce) :-)
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Mam kolejne pytanie. Umiejętność Goldyxa - Latanie. Pozwala ona się poruszyć za darmo na sąsiednie pole, czy na sąsiedni kafel terenu? Myślę że na sąsiedni kafel terenu i tak właśnie grałem.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

na sąsiedni hex. nie cały kafel. to byłoby za silne
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

pabula pisze:na sąsiedni hex. nie cały kafel. to byłoby za silne
No to mnie zmartwiłeś, bo bardzo mi się ta umiejętność podobała. Wyszedłem z założenia, że Goldyx jest Draconum i może latać, dlatego może się przemieścić na sąsiedni kafel. Zmyliło mnie też to, że można tej umiejętności użyć tylko raz na rundę - tłumaczyłem to sobie właśnie tym, że jest dosyć silna.
Dzięki Pabula.
Awatar użytkownika
kruker
Posty: 436
Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: kruker »

Czy jeśli wróg posiada odporność fizyczną, to w 1 fazie walki muszę zagrać zwykły atak z dystansu x 2 żeby go pokonać, czy odporność ta odnosi się tylko do 4 fazy walki?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

Według mnie atak z dystansu (jeśli nie jest ujęte atak ogniem / lodem z dystansu) jest atakiem fizycznym, zatem jeśli atakujesz kogoś przy wykorzystaniu "ataku z dystansu", a ktoś ma odporność fizyczną, dzielisz swój atak przez 2 zaokrąglając go w dół.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

kruker pisze:Czy jeśli wróg posiada odporność fizyczną, to w 1 fazie walki muszę zagrać zwykły atak z dystansu x 2 żeby go pokonać
Tak. Atak dystansowy jest atakiem fizycznym i w tym przypadku musisz go podwoić.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Kolejna wątpliwość (jest ich jeszcze kilka):
po zdobyciu wieży, jeśli znajduję się w niej lub obok niej, to w następnej turze mogę dobrać o jedną kartę więcej. Czy jeśli znajduję się obok wieży, która nie należy do mnie, ale mam już inną zdobytą, też dobieram kartę na początku tury?
shade
Posty: 26
Rejestracja: 04 maja 2013, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight PL

Post autor: shade »

W przewodniku jest wyraźnie napisane:
"Po drugie: Baszty dostarczają ci zaopatrzenie. Jeśli zakończysz
turę w lub obok swojej Baszty, twój limit kart w ręce tymczasowo
zwiększa się o liczbę równą liczbie posiadanych przez ciebie Baszt. Umożliwia to wzięcie większej liczby kart na koniec tury."


Z baszt podbitych przez przeciwników zresztą w ogóle nie możemy korzystać, a samo wejście do nich jest równoznaczne ze szturmem.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Jeszcze dzisiaj wertowałem zasady, szukając odpowiedzi na swoje pytanie. Nie wiem jak mogło mi to umknąć. Dzięki shade
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pynio »

woytas pisze:Kolejna wątpliwość (jest ich jeszcze kilka):
po zdobyciu wieży, jeśli znajduję się w niej lub obok niej, to w następnej turze mogę dobrać o jedną kartę więcej. Czy jeśli znajduję się obok wieży, która nie należy do mnie, ale mam już inną zdobytą, też dobieram kartę na początku tury?
Dawaj kolejne wątpliwości :) Damy radę
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Pynio pisze:Dawaj kolejne wątpliwości :) Damy radę
No to jedziemy.
Norowas i jego Lojalność. Nie za bardzo rozumiem jak używać tej umiejętności, może gdybym posiadał wersję PL...

Moja interpretacja:
1. Po wybraniu tej umiejętności biorę odrazu dwie jednostki z dostępnych i kładę je obok innych już zwerbowanych.
2. Jeśli którąś z nich chcę aktywować (wykorzystać), muszę zapłacić punktami wpływu, ale zawsze płacę 5 punktów
mniej, niż kosztuje jej zwerbowanie.
3. Mogę w ten sposób co turę aktywować jedną z tych jednostek.
4. Jednostek tych nie mogę rozformować do końca gry.
5. Mogę ich używać w sytuacjach, w których nie mogę używać jednostek normalnie zwerbowanych - czyli np. paląc
Klasztor lub w Grobowcu.

Czy dobrze to sobie przetłumaczyłem?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

woytas pisze: Norowas i jego Lojalność. Nie za bardzo rozumiem jak używać tej umiejętności, może gdybym posiadał wersję PL...

Moja interpretacja:
1. Po wybraniu tej umiejętności biorę odrazu dwie jednostki z dostępnych i kładę je obok innych już zwerbowanych.
2. Jeśli którąś z nich chcę aktywować (wykorzystać), muszę zapłacić punktami wpływu, ale zawsze płacę 5 punktów
mniej, niż kosztuje jej zwerbowanie.
3. Mogę w ten sposób co turę aktywować jedną z tych jednostek.
4. Jednostek tych nie mogę rozformować do końca gry.
5. Mogę ich używać w sytuacjach, w których nie mogę używać jednostek normalnie zwerbowanych - czyli np. paląc
Klasztor lub w Grobowcu.

Czy dobrze to sobie przetłumaczyłem?
Źle.
Po wybraniu tej umiejętności dokładasz do oferty jednostek 2 nowe jendostki (nie do swoich)
Ta umiejętność jest traktowana jako nowy żeton dowodzenia - jednostka która będzie przypisana tutaj, jest lojalna ci i może łazić wszędzie z tobą, nie możesz jej w zwykły sposób zwolnić, ale może tragicznie zginąć :twisted: , no i co najważniejsze rekrutując tę jednostkę pod ten żeton dowodzenia/umiejętność płacisz 5 Wpływów mniej - czyli tacy Drwale (Foresters) - za darmo!
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

No to nieźle namieszałem. Jak tak będzie z kolejnymi zasadami, to chyba stworzę nową grę :mrgreen:
- Te nowe jednostki dodaję tylko raz, po wybraniu tej umiejętności?
- Pod ten nowy żeton dowodzenia mogę zwerbować tylko jednostkę z tych dwóch dodanych, czy ze wszystkich dostępnych?
- Aby zwerbować jednostkę pod tę umiejętność, muszę się znajdować w odpowiednim miejscu, np. w Wiosce?
pabula pisze:...nie możesz jej w zwykły sposób zwolnić, ale może tragicznie zginąć :twisted:
Tragicznie zginąć?
shade
Posty: 26
Rejestracja: 04 maja 2013, 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight PL

Post autor: shade »

1. Dokładnie, dokładasz dwie jednostki używając umiejętności.
2. Werbujesz dowolną z puli.
3. Mógłbyś przepisać umiejętność? W tym momencie nie mam MK pod ręką, ale z tego co kojarzę rekrutacja przeprowadzana jest na normalnych zasadach.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

woytas pisze: Tragicznie zginąć?
Pod kamieniującym wzrokiem Meduzy, albo mrożącym spojrzeniem smoka lodowego.
ODPOWIEDZ