Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight PL
Co to jest PBF?
Jak się grało przez Vassal'a? Rzuciłem okiem na MK i pierwsze wrażenie nie jest zachwycające, ale to chyba kwestia ogarnięcia tematu i wprawy. Jak będę miał więcej czasu to spróbuję zagrać solo i zobaczę czy warto w to angażować swój czas. Jak mi się spodoba i uznam że warto, to spróbuję zmodyfikować plik z Vassala i wrzucić karty po polsku, ale to za jakiś cas.
Jak się grało przez Vassal'a? Rzuciłem okiem na MK i pierwsze wrażenie nie jest zachwycające, ale to chyba kwestia ogarnięcia tematu i wprawy. Jak będę miał więcej czasu to spróbuję zagrać solo i zobaczę czy warto w to angażować swój czas. Jak mi się spodoba i uznam że warto, to spróbuję zmodyfikować plik z Vassala i wrzucić karty po polsku, ale to za jakiś cas.
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
W Vassalu jest problem nie kotrolowania ruchów przeciwnika.
Jest możliwość oszukiwania a to mi się nie podoba.
PBF - play by forum
oto przykład gry 6-osobowej (!) na BGG: (wysoki poziom graczy!)
http://www.boardgamegeek.com/thread/105 ... -moderated
Jest możliwość oszukiwania a to mi się nie podoba.
PBF - play by forum
oto przykład gry 6-osobowej (!) na BGG: (wysoki poziom graczy!)
http://www.boardgamegeek.com/thread/105 ... -moderated
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Ta 6-osobowa partia to eksperyment.
Normalnie jest moderator który pilnuje porządku i rozdaje karty.
Nie ma szans na oszukiwanie oraz przeoczenie jakiejś reguły.
Super do podniesienia swojego poziomu gry.
Można poznać taktyki innych graczy.
Szczerze polecam.
Normalnie jest moderator który pilnuje porządku i rozdaje karty.
Nie ma szans na oszukiwanie oraz przeoczenie jakiejś reguły.
Super do podniesienia swojego poziomu gry.
Można poznać taktyki innych graczy.
Szczerze polecam.
Re: Mage Knight PL
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak wygląda rozgrywka. Każdy rozkłada planszę u siebie w domu? czy macie jakiś program na komputerze i tam się przesuwacie? Umawiacie się na jedną godzinę i piszecie na jakimś czacie jakie ruchy wykonujecie? Naprawdę nie ogarniam tego. Jedna gra chyba bardzo długo trwa.
Następna wątpliwość:
Zamrażacze: Atak Lodem 3 + Paraliż + Szybkość.
Żeby ich zablokować Blokiem Fizycznym, potrzebuję 12 punktów bloku (6 bloku fizycznego + 6 za ich szybkość).
Dobrze rozumuję?
Następna wątpliwość:
Zamrażacze: Atak Lodem 3 + Paraliż + Szybkość.
Żeby ich zablokować Blokiem Fizycznym, potrzebuję 12 punktów bloku (6 bloku fizycznego + 6 za ich szybkość).
Dobrze rozumuję?
Re: Mage Knight PL
@up dokładnie tak, w przypadku bloku ogniem musiałbyś mieć tylko 6 pkt bloku.
Z kolei ja mam takie pytanie: w ostatniej rozgrywce, podczas ostatniej rundy: walka w ruinach, zdobywam artefakt "Bezdenna sakiewka złota" (piszę z pamięci więc mogłem się pomylić), potem przeciwnik ogłasza koniec rundy. Pytanie, kiedy mogę wykorzystać w.w. artefakt (daje chyba +5 wpływu i +2 sławy, o które się rozchodzi)? Ja użyłem ostatnie karty na ruch, doszedłem do wioski i zadeklarowałem negocjacje z ludnością, jednak nie mogłem zakupić żadnej jednostki. Czy należy mi się w tym wypadku sława z karty, czy nie? No i co byłoby, gdybym nie mógł dojść do wioski/baszty/wieży/miasta?
Z kolei ja mam takie pytanie: w ostatniej rozgrywce, podczas ostatniej rundy: walka w ruinach, zdobywam artefakt "Bezdenna sakiewka złota" (piszę z pamięci więc mogłem się pomylić), potem przeciwnik ogłasza koniec rundy. Pytanie, kiedy mogę wykorzystać w.w. artefakt (daje chyba +5 wpływu i +2 sławy, o które się rozchodzi)? Ja użyłem ostatnie karty na ruch, doszedłem do wioski i zadeklarowałem negocjacje z ludnością, jednak nie mogłem zakupić żadnej jednostki. Czy należy mi się w tym wypadku sława z karty, czy nie? No i co byłoby, gdybym nie mógł dojść do wioski/baszty/wieży/miasta?
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Wystarczy że jedna osoba w programie graficznym robi mapę i co jakiś czas ją wrzuci na forum.woytas pisze:Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak wygląda rozgrywka. Każdy rozkłada planszę u siebie w domu? czy macie jakiś program na komputerze i tam się przesuwacie? Umawiacie się na jedną godzinę i piszecie na jakimś czacie jakie ruchy wykonujecie? Naprawdę nie ogarniam tego. Jedna gra chyba bardzo długo trwa.
Następna wątpliwość:
Zamrażacze: Atak Lodem 3 + Paraliż + Szybkość.
Żeby ich zablokować Blokiem Fizycznym, potrzebuję 12 punktów bloku (6 bloku fizycznego + 6 za ich szybkość).
Dobrze rozumuję?
taka gra może potrwać z miesiąc lub dwa.... wszystko zależy jak się ludzie ruszają.
====
tak. 12 zwykłego bloku.
oj, nie pamiętam czy została ta karta w końcu zmieniona w polskiej wersji czy jest jak w oryginaleZ kolei ja mam takie pytanie: w ostatniej rozgrywce, podczas ostatniej rundy: walka w ruinach, zdobywam artefakt "Bezdenna sakiewka złota" (piszę z pamięci więc mogłem się pomylić), potem przeciwnik ogłasza koniec rundy. Pytanie, kiedy mogę wykorzystać w.w. artefakt (daje chyba +5 wpływu i +2 sławy, o które się rozchodzi)? Ja użyłem ostatnie karty na ruch, doszedłem do wioski i zadeklarowałem negocjacje z ludnością, jednak nie mogłem zakupić żadnej jednostki. Czy należy mi się w tym wypadku sława z karty, czy nie? No i co byłoby, gdybym nie mógł dojść do wioski/baszty/wieży/miasta?
popatrz na ikonki w lewym górnym rogu. Jeśli jest tam ikona specjalna (+) to nawet nie musisz iść do wioski - zagrywasz gdziekolwiek i masz punkty. W oryginalnej wersji musiałbyś rozpocząć negocjacje lecz niekoniecznie coś kupić.
W dodatku LL Wpływ zagrywamy kiedykolwiek czyli również zagrywamy gdziekolwiek.
hm... nie wiem czy się jasno wyraziłem
Najważniejsza rzecz to sprawdzać ikonki na kartach.
Jeśli jest "+" to możemy zagrywać gdziekolwiek i kiedykolwiek.
"Ręka" nie pozwala nam zagrywać tej karty w walce.
"Buźka" - tylko podczas negocjacji (ale tu starałem się już dostosować do reguł Lost Legion i chyba w końcu nie ma takich kartek w pl wersji)
Re: Mage Knight PL
@pabula
Dzięki, czyli tak czy inaczej zagrałem poprawnie (kartę użyłem będąc w wiosce)
Dzięki, czyli tak czy inaczej zagrałem poprawnie (kartę użyłem będąc w wiosce)
Re: Mage Knight PL
Mam kolejne pytanie. Umiejętność Goldyxa - Latanie. Pozwala ona się poruszyć za darmo na sąsiednie pole, czy na sąsiedni kafel terenu? Myślę że na sąsiedni kafel terenu i tak właśnie grałem.
Re: Mage Knight PL
No to mnie zmartwiłeś, bo bardzo mi się ta umiejętność podobała. Wyszedłem z założenia, że Goldyx jest Draconum i może latać, dlatego może się przemieścić na sąsiedni kafel. Zmyliło mnie też to, że można tej umiejętności użyć tylko raz na rundę - tłumaczyłem to sobie właśnie tym, że jest dosyć silna.pabula pisze:na sąsiedni hex. nie cały kafel. to byłoby za silne
Dzięki Pabula.
- kruker
- Posty: 436
- Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 55 times
Re: Mage Knight PL
Czy jeśli wróg posiada odporność fizyczną, to w 1 fazie walki muszę zagrać zwykły atak z dystansu x 2 żeby go pokonać, czy odporność ta odnosi się tylko do 4 fazy walki?
Re: Mage Knight PL
Według mnie atak z dystansu (jeśli nie jest ujęte atak ogniem / lodem z dystansu) jest atakiem fizycznym, zatem jeśli atakujesz kogoś przy wykorzystaniu "ataku z dystansu", a ktoś ma odporność fizyczną, dzielisz swój atak przez 2 zaokrąglając go w dół.
Re: Mage Knight PL
Tak. Atak dystansowy jest atakiem fizycznym i w tym przypadku musisz go podwoić.kruker pisze:Czy jeśli wróg posiada odporność fizyczną, to w 1 fazie walki muszę zagrać zwykły atak z dystansu x 2 żeby go pokonać
Re: Mage Knight PL
Kolejna wątpliwość (jest ich jeszcze kilka):
po zdobyciu wieży, jeśli znajduję się w niej lub obok niej, to w następnej turze mogę dobrać o jedną kartę więcej. Czy jeśli znajduję się obok wieży, która nie należy do mnie, ale mam już inną zdobytą, też dobieram kartę na początku tury?
po zdobyciu wieży, jeśli znajduję się w niej lub obok niej, to w następnej turze mogę dobrać o jedną kartę więcej. Czy jeśli znajduję się obok wieży, która nie należy do mnie, ale mam już inną zdobytą, też dobieram kartę na początku tury?
Re: Mage Knight PL
W przewodniku jest wyraźnie napisane:
"Po drugie: Baszty dostarczają ci zaopatrzenie. Jeśli zakończysz
turę w lub obok swojej Baszty, twój limit kart w ręce tymczasowo
zwiększa się o liczbę równą liczbie posiadanych przez ciebie Baszt. Umożliwia to wzięcie większej liczby kart na koniec tury."
Z baszt podbitych przez przeciwników zresztą w ogóle nie możemy korzystać, a samo wejście do nich jest równoznaczne ze szturmem.
"Po drugie: Baszty dostarczają ci zaopatrzenie. Jeśli zakończysz
turę w lub obok swojej Baszty, twój limit kart w ręce tymczasowo
zwiększa się o liczbę równą liczbie posiadanych przez ciebie Baszt. Umożliwia to wzięcie większej liczby kart na koniec tury."
Z baszt podbitych przez przeciwników zresztą w ogóle nie możemy korzystać, a samo wejście do nich jest równoznaczne ze szturmem.
Re: Mage Knight PL
Dawaj kolejne wątpliwości Damy radęwoytas pisze:Kolejna wątpliwość (jest ich jeszcze kilka):
po zdobyciu wieży, jeśli znajduję się w niej lub obok niej, to w następnej turze mogę dobrać o jedną kartę więcej. Czy jeśli znajduję się obok wieży, która nie należy do mnie, ale mam już inną zdobytą, też dobieram kartę na początku tury?
Re: Mage Knight PL
No to jedziemy.Pynio pisze:Dawaj kolejne wątpliwości Damy radę
Norowas i jego Lojalność. Nie za bardzo rozumiem jak używać tej umiejętności, może gdybym posiadał wersję PL...
Moja interpretacja:
1. Po wybraniu tej umiejętności biorę odrazu dwie jednostki z dostępnych i kładę je obok innych już zwerbowanych.
2. Jeśli którąś z nich chcę aktywować (wykorzystać), muszę zapłacić punktami wpływu, ale zawsze płacę 5 punktów
mniej, niż kosztuje jej zwerbowanie.
3. Mogę w ten sposób co turę aktywować jedną z tych jednostek.
4. Jednostek tych nie mogę rozformować do końca gry.
5. Mogę ich używać w sytuacjach, w których nie mogę używać jednostek normalnie zwerbowanych - czyli np. paląc
Klasztor lub w Grobowcu.
Czy dobrze to sobie przetłumaczyłem?
- pabula
- Posty: 2111
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Źle.woytas pisze: Norowas i jego Lojalność. Nie za bardzo rozumiem jak używać tej umiejętności, może gdybym posiadał wersję PL...
Moja interpretacja:
1. Po wybraniu tej umiejętności biorę odrazu dwie jednostki z dostępnych i kładę je obok innych już zwerbowanych.
2. Jeśli którąś z nich chcę aktywować (wykorzystać), muszę zapłacić punktami wpływu, ale zawsze płacę 5 punktów
mniej, niż kosztuje jej zwerbowanie.
3. Mogę w ten sposób co turę aktywować jedną z tych jednostek.
4. Jednostek tych nie mogę rozformować do końca gry.
5. Mogę ich używać w sytuacjach, w których nie mogę używać jednostek normalnie zwerbowanych - czyli np. paląc
Klasztor lub w Grobowcu.
Czy dobrze to sobie przetłumaczyłem?
Po wybraniu tej umiejętności dokładasz do oferty jednostek 2 nowe jendostki (nie do swoich)
Ta umiejętność jest traktowana jako nowy żeton dowodzenia - jednostka która będzie przypisana tutaj, jest lojalna ci i może łazić wszędzie z tobą, nie możesz jej w zwykły sposób zwolnić, ale może tragicznie zginąć , no i co najważniejsze rekrutując tę jednostkę pod ten żeton dowodzenia/umiejętność płacisz 5 Wpływów mniej - czyli tacy Drwale (Foresters) - za darmo!
Re: Mage Knight PL
No to nieźle namieszałem. Jak tak będzie z kolejnymi zasadami, to chyba stworzę nową grę
- Te nowe jednostki dodaję tylko raz, po wybraniu tej umiejętności?
- Pod ten nowy żeton dowodzenia mogę zwerbować tylko jednostkę z tych dwóch dodanych, czy ze wszystkich dostępnych?
- Aby zwerbować jednostkę pod tę umiejętność, muszę się znajdować w odpowiednim miejscu, np. w Wiosce?
- Te nowe jednostki dodaję tylko raz, po wybraniu tej umiejętności?
- Pod ten nowy żeton dowodzenia mogę zwerbować tylko jednostkę z tych dwóch dodanych, czy ze wszystkich dostępnych?
- Aby zwerbować jednostkę pod tę umiejętność, muszę się znajdować w odpowiednim miejscu, np. w Wiosce?
Tragicznie zginąć?pabula pisze:...nie możesz jej w zwykły sposób zwolnić, ale może tragicznie zginąć
Re: Mage Knight PL
1. Dokładnie, dokładasz dwie jednostki używając umiejętności.
2. Werbujesz dowolną z puli.
3. Mógłbyś przepisać umiejętność? W tym momencie nie mam MK pod ręką, ale z tego co kojarzę rekrutacja przeprowadzana jest na normalnych zasadach.
2. Werbujesz dowolną z puli.
3. Mógłbyś przepisać umiejętność? W tym momencie nie mam MK pod ręką, ale z tego co kojarzę rekrutacja przeprowadzana jest na normalnych zasadach.