Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
zawsze są 3 postacie więcej niż graczy.
po tym jak każdy wybierze swoją postać, Gubernator przechodzi do kolejnego gracza, a na niewybranych / niewykorzystanych postaciach kładziemy po jednym pieniążku...
to podstawa
Wilgotny Stefan pisze:Mi się raz zdarzyła taka sytuacja. Nie mam przy sobie instrukcji do gry, mozesz mi powiedziec o co chodzi z tym kładzeniem monet na niewykorzystanych kartach postaci? Bo nie kojarze, zebym spotkał sie z czyms takim w instrukcji...
Zgodnie z instrukcją:
"Nowa runda...
Runda się kończy kiedy wszyscy gracze wybiorą już swoje postacie i wszyscy do-
staną szansę wykonania swoich akcji. Gubernator bierze trzy dublony z banku
i umieszcza po jednym z nich na każdej postaci, która nie została wybrana w tej
rundzie. "
edit: spóźniłem się - inni byli szybsi
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 11:25 przez asiok, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi o to, żeby uatrakcyjnić postacie nie wybrane w danej rundzie. Na koniec jak zostają te 2-3 postacie niewybrane to dajemy na każda po 1 monecie (może już być tam inna z poprzedniej rundy) i tak zostawiamy. Jak w kolejnej rundzie ktoś wybierze tą postać to w gratisie ma monety.
Mam kilka pytan po pierwszej mojej rozgrywce w PR (we 2 osoby):
1) Czy postaci mozna wybierac w zupelnie dowolnej kolejnosci? Ktos wezmie kapitana, zaladujemy statki i np. zostana trzy postaci to jedzenie i tak sie psuje? Nie wazne, ze zostal np. budowniczy pozwalajacy zbudowac nam magazyn?
2) Zapelnianie statkow - jezeli przeciwnik nie moze nic dolozyc na statek, a ja moge jeszcze cos upchac to czy moge wykonac np. dwa ruchy? Tzn gracz pierwszy daje cuker i nic wiecej nie ma, a ja mam cukier na pierwszy statek i kukurydze na drugi. Czy moge polozyc oba? A dodatkowo jeszcze pchnac indygo przez prywatny port (nabrzeze)?
3) Zbliza sie ostatnia kolejka - pierwszy gracz wysyla towary w swiat i zgrania 5 pkt zwyciestwa. Ja mam do wyslania swoje towary, ale skonczyly sie punkty zwyciestwa. Czy dostaje je z jakiejs dodatkowej puli czy moja strata?
4) Cos co juz doczytalem wczesniej - nikt nie wybiera kapitana = towary nie gnija?
Pixa pisze:1) Czy postaci mozna wybierac w zupelnie dowolnej kolejnosci? Ktos wezmie kapitana, zaladujemy statki i np. zostana trzy postaci to jedzenie i tak sie psuje? Nie wazne, ze zostal np. budowniczy pozwalajacy zbudowac nam magazyn?
Tak, kolejność dowolna.
Pixa pisze:2) Zapelnianie statkow - jezeli przeciwnik nie moze nic dolozyc na statek, a ja moge jeszcze cos upchac to czy moge wykonac np. dwa ruchy? Tzn gracz pierwszy daje cuker i nic wiecej nie ma, a ja mam cukier na pierwszy statek i kukurydze na drugi. Czy moge polozyc oba? A dodatkowo jeszcze pchnac indygo przez prywatny port (nabrzeze)?
Tak, kto nie może ten pasuje, kto może musi(!) wysłać.
Pixa pisze:3) Zbliza sie ostatnia kolejka - pierwszy gracz wysyla towary w swiat i zgrania 5 pkt zwyciestwa. Ja mam do wyslania swoje towary, ale skonczyly sie punkty zwyciestwa. Czy dostaje je z jakiejs dodatkowej puli czy moja strata?
Tak, z dodatkowej puli. Punkty muszą być wydane graczom (można nawet zapisywać).
Pixa pisze:4) Cos co juz doczytalem wczesniej - nikt nie wybiera kapitana = towary nie gnija?
Tak, tylko po fazie kapitana gniją.
BarukKhazad! Jak mawia Folko: gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
WRS oczywiście odpowiedział prawidłowo, ale do jednego punktu uściślenie (bo przykład w pytaniu sugeruje, że coś gracie nie tak):
Ktos wezmie kapitana, zaladujemy statki i np. zostana trzy postaci to jedzenie i tak sie psuje? Nie wazne, ze zostal np. budowniczy pozwalajacy zbudowac nam magazyn?
jedzenie gnije od razu po fazie kapitana - nawet jak to jest pierwsza wybrana postać
Ale - nawet gdyby po fazie kapitana ktoś miał magazyn - to musi on być obsadzony kolonistą, żeby zadziałał. Czyli samo wybudowanie magazynu nie zabezpiecza towarów -> pomijając sytuację, że któryś z graczy ma Uniwersytet, to po budowniczym, musi pójść akcja Burmistrza....
faza nadzorcy, zostaje w puli powiedzmy 5 surowcow indygo, a mamy po 4 aktywne lantacje indygo. Czy:
a) zagrywajacy gracz zgarnia wszystko(czyli bierze 4 z plantacji + jedno z umiejetnosci) ?
b) zagrywajacy gracz bieze cztery i druga osoba jeden i jest koniec?
c) gracze zbieraja po jednym surowcu na przemian az sie nie wyczerpia ( tak jak przy burmistrzu )?
Instrukcja dość wyraźnie o tem pisze:Ostatnią czynnością nadzorcy jest zabranie (wykorzystując przywilej) spoza planszy jednego znacznika towaru. Musi on być tego samego typu co jeden z przetworzonych w tej fazie przez nadzorcę produktów.
Uwaga:
- Pamiętaj o specjalnym działaniu budynku przetwórni.
- Jeśli znaczniki któregoś rodzaju wyczerpią się, gracze nie otrzymują ich.
- Jeśli nadzorca nie wyprodukował żadnego towaru, nie może skorzystać ze swojego przywileju.
BarukKhazad! Jak mawia Folko: gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Zawsze tylko jeden znacznik towaru. Normalnie nie mógłbys sprzedać indygo, ale ,że masz biuro handlowe możesz sprzedać taki sam znacznik ,jaki już jest na statku.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 08:55 przez Kosma, łącznie zmieniany 1 raz.
guzu pisze:Na targu jest już indygo. Posiadam biuro handlowe i 3 znaczniki indygo.
Faza sprzedaży towarów. Ile mogę sprzedać znaczników indygo?
1 sztukę. Zawsze można sprzedać maksymalnie 1 sztukę dowolnego towaru, którego nie ma na targu. Jeśli masz biuro handlowe, to możesz sprzedać taki towar, który już jest na targu ale też tylko 1 sztukę.
A ja mam pytania, żeby się utwierdzić.
Sytuacja: mam aktywny uniwersytet, kupuję budynek, nie ma kolonistów poza planszą, mam pięciu w San Juan, jest trzech na statku kolonistów (wystarczająca ilość) - rozumiem, że wedle instrukcji dobieram kolonistów ze statku.
To powoduje, że na statku nie ma wystarczającej ilości kolonistów, jednak to nie jest warunek końca gry, bo w instrukcji jest "na koniec fazy burmistrza nie ma wystarczającej ilości kolonistów", tak?
A co jeśli na statku także nie ma kolonistów - mogę kupując budynek wziąć kolonistę z San Juan? Zapewne nie, bo "jeśli i tam nie ma więcej znaczników - gracz nie otrzymuje żadnego".