Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
U mnie A Few Acres of Snow.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
86 partii w 42 tytuły.
Najwięcej partii: Caminos
Najlepsza gra rodzinna/imprezowa: Time's Up!
Najlepsza gra dla graczy: Shipyard
Gra miesiąca: Time's Up!, ale czuję, że grą stycznia będzie Shipyard
Najwięcej partii: Caminos
Najlepsza gra rodzinna/imprezowa: Time's Up!
Najlepsza gra dla graczy: Shipyard
Gra miesiąca: Time's Up!, ale czuję, że grą stycznia będzie Shipyard
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowości: Robinson Crusoe, Last Will: Getting Sacked, Tzolk'in: The Mayan Calendar - Tribes & Prophecies, Battlestar Galactica: Daybreak, Legacy: The Testament of Duke de Crecy
Najwięcej partii: Race for the Galaxy
Najlepsza partia: Battlestar Galactica: Daybreak
Gra miesiąca: Battlestar Galactica: Daybreak
Rozczarowanie miesiąca: brak
Powrót miesiąca: Arkham Horror
Najwięcej partii: Race for the Galaxy
Najlepsza partia: Battlestar Galactica: Daybreak
Gra miesiąca: Battlestar Galactica: Daybreak
Rozczarowanie miesiąca: brak
Powrót miesiąca: Arkham Horror
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowości: Caverna, Suburbia, CV, Świat Dysku
Gra miesiąca: Caverna - jak dla mnie genialna!
Wyróżnienie miesiąca: CV - lekka, zabawna do odreagowania po cięższej pozycji.
Powrót miesiąca: Dominion i 7 Cudów
Dam-drugą-szansę miesiąca: Eclipse - zaczynam się do tej gry powolutku przekonywać
Gra miesiąca: Caverna - jak dla mnie genialna!
Wyróżnienie miesiąca: CV - lekka, zabawna do odreagowania po cięższej pozycji.
Powrót miesiąca: Dominion i 7 Cudów
Dam-drugą-szansę miesiąca: Eclipse - zaczynam się do tej gry powolutku przekonywać
- charlie
- Posty: 1001
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 54 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Grudzień zrobił swoje.
Nowości: Mr. Jack Pocket, Tokaido
Najwięcej partii: Mr. Jack Pocket / Potwory w Tokio
Powroty: Notre Dame, 7 Cudów Świata, Sabotażysta, Cytadela, Fasolki,
Powrót miesiąca: Notre Dame
Filler miesiąca: Mr. Jack Pocket
Największy maraton i zarazem gra miesiąca: Cytadela (7 godzin)
Nowości: Mr. Jack Pocket, Tokaido
Najwięcej partii: Mr. Jack Pocket / Potwory w Tokio
Powroty: Notre Dame, 7 Cudów Świata, Sabotażysta, Cytadela, Fasolki,
Powrót miesiąca: Notre Dame
Filler miesiąca: Mr. Jack Pocket
Największy maraton i zarazem gra miesiąca: Cytadela (7 godzin)
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Grudzień był dla mnie miesiącem pod wieloma względami przełomowym. Głównie dzięki długiemu urlopowi, który zgrał się z Pionkiem oraz kilkoma lokalnymi zjazdami graczy udało mi się rozegrać rekordową ilość partii w 2013 roku. Rekordowa dla mnie była także ilość nowych gier, które udało się poznać w tym czasie. W porównaniu z poprzedzającymi "suchymi" miesiącami, mogę zatem zaliczyć grudzień do bardziej udanych miesięcy, gdzie planszówek był wręcz przesyt
Cały miesiąc mogę podsumować następująco:
Liczba rozegranych partii: 135 w 37 tytułów.
Nowości: Jaipur, Pandemia, Wysokie Napięcie: Beneluks/Europa Centralna, Carcassonne, Potwory w Tokio, Metallum, Alchemist, Libertalia, Armadöra, Bruxelles 1893, Conquest of Planet Earth, Euphoria: Build a Better Dystopia, Jungle Speed, Mage Knight Board Game, Nightfall, Suburbia, Świat Bez Końca.
Najwięcej partii: Elektronicznie na BGA - Jaipur (19), Can't Stop (18), Rój (15). Fizycznynie rozegranych - Discworld: Ankh-Morpork (8), Pandemia/Qwirkle (5)
Rozczarowanie miesiąca: Euphoria: Build a Better Dystopia - Po kampanii na KS miałem spore oczekiwania a tymczasem gra okazała się strasznie suchym euro bez polotu.
Powrót miesiąca: Cesarski Kurier
Gra miesiąca: Niezachwianie Twilight Imperium III ed.. Bardzo blisko ale jednak drugie miejsce - Horror w Arkham
Zachwyt miesiąca: Bruxelles 1893, Conquest of Planet Earth, Horror w Arham (głównie dzięki jednej partii w 6 os. składzie - dawno tak dobrze nie bawiłem się przy żadnej planszówce).
Rozczarowanie miesiąca: Libertalia, Euphoria: Build a Better Dystopia, Jungle Speed
Pozdrawiam,
- K.
Cały miesiąc mogę podsumować następująco:
Liczba rozegranych partii: 135 w 37 tytułów.
Nowości: Jaipur, Pandemia, Wysokie Napięcie: Beneluks/Europa Centralna, Carcassonne, Potwory w Tokio, Metallum, Alchemist, Libertalia, Armadöra, Bruxelles 1893, Conquest of Planet Earth, Euphoria: Build a Better Dystopia, Jungle Speed, Mage Knight Board Game, Nightfall, Suburbia, Świat Bez Końca.
Najwięcej partii: Elektronicznie na BGA - Jaipur (19), Can't Stop (18), Rój (15). Fizycznynie rozegranych - Discworld: Ankh-Morpork (8), Pandemia/Qwirkle (5)
Rozczarowanie miesiąca: Euphoria: Build a Better Dystopia - Po kampanii na KS miałem spore oczekiwania a tymczasem gra okazała się strasznie suchym euro bez polotu.
Powrót miesiąca: Cesarski Kurier
Gra miesiąca: Niezachwianie Twilight Imperium III ed.. Bardzo blisko ale jednak drugie miejsce - Horror w Arkham
Zachwyt miesiąca: Bruxelles 1893, Conquest of Planet Earth, Horror w Arham (głównie dzięki jednej partii w 6 os. składzie - dawno tak dobrze nie bawiłem się przy żadnej planszówce).
Rozczarowanie miesiąca: Libertalia, Euphoria: Build a Better Dystopia, Jungle Speed
Pozdrawiam,
- K.
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
27 rozgrywek w 16 tytułów:
nowo poznane: Imperium w 8 minut (5), Ognisty podmuch (1).
najwięcej partii: Imperium w 8 minut (5).
powrót miesiąca: Eclipse (1).
gra miesiąca + największe emocje miesiąca, roku, świata: Labirynt Wojna z terroryzmem (1).
nowo poznane: Imperium w 8 minut (5), Ognisty podmuch (1).
najwięcej partii: Imperium w 8 minut (5).
powrót miesiąca: Eclipse (1).
gra miesiąca + największe emocje miesiąca, roku, świata: Labirynt Wojna z terroryzmem (1).
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowości: Imperium w 8 minut, Libertalia, Coup, Robinson Crusoe
Najwięcej partii: Coup
Rozczarowanie: Kemet - całkowicie nieudany powrót. Gra, która miała nie dopuszczać do "turtlowania" działa tak, że jest to jedyna możliwa strategia.
Powrót miesiąca: Pandemia - czekam teraz tylko na polskie dodatki od Lacerty
Gra miesiąca: Libertalia, Pandemia, Coup - nie potrafię wybrać wszystkie 3 są doskonałe w swojej klasie.
Najwięcej partii: Coup
Rozczarowanie: Kemet - całkowicie nieudany powrót. Gra, która miała nie dopuszczać do "turtlowania" działa tak, że jest to jedyna możliwa strategia.
Powrót miesiąca: Pandemia - czekam teraz tylko na polskie dodatki od Lacerty
Gra miesiąca: Libertalia, Pandemia, Coup - nie potrafię wybrać wszystkie 3 są doskonałe w swojej klasie.
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
68 rozgrywek w 37 gier. Mało. Miało być więcej.
Nowości: Yggdrasil - graliśmy 5 razy oczywiście wszystkie przegrane, zdecydowanie mniej frustrująca niż Ghost Stories i bardziej podeszła,
Ginkgopolis - pierwsza gra o rozbudowywaniu miasta która podeszła współgraczom oprócz Suburbii, trochę abstrakcyjne mechanizmy, ale wszystko ładnie działa, trzeba pograć więcej,
Summoner Wars - podobało mi się,
Bang - jakoś nie chwycił, może to kwestia grupy, może to moje wrażenie, ale karty ciągle się powtarzają,
Quoridor - teraz już wiem na pewno, że gry logiczne nie są dla mnie,
Troyes - szkoda, że współgraczom nie podeszło, w kolejce do przetestowania czeka dodatek, mam nadzieję, że jeszcze chwyci,
oprócz tego Brass, Kragmortha, Red November i Wikingowie Woj. Północy.
Powrót miesiąca: Robinson - w końcu udało się zagrać chociaż jedną partię, niestety bez dodatku,
i Letters from Whitechapel - koniecznie muszę w końcu zmusić kogo do partii dwuosobowej, morderca został aresztowany podczas nocy podwójnego zabójstwa,
Najwięcej partii: King of Tokyo z dodatkiem Power Up. Póki co najlepsza imprezówka w mojej kolekcji.
Nowość miesiąca: Ginkgopolis i Troyes
Gra miesiąca: King of Tokyo
Zawód miesiąca: Mało czasu i chętnych do grania a w kolejce czekają gry do zagrania.
Nowości: Yggdrasil - graliśmy 5 razy oczywiście wszystkie przegrane, zdecydowanie mniej frustrująca niż Ghost Stories i bardziej podeszła,
Ginkgopolis - pierwsza gra o rozbudowywaniu miasta która podeszła współgraczom oprócz Suburbii, trochę abstrakcyjne mechanizmy, ale wszystko ładnie działa, trzeba pograć więcej,
Summoner Wars - podobało mi się,
Bang - jakoś nie chwycił, może to kwestia grupy, może to moje wrażenie, ale karty ciągle się powtarzają,
Quoridor - teraz już wiem na pewno, że gry logiczne nie są dla mnie,
Troyes - szkoda, że współgraczom nie podeszło, w kolejce do przetestowania czeka dodatek, mam nadzieję, że jeszcze chwyci,
oprócz tego Brass, Kragmortha, Red November i Wikingowie Woj. Północy.
Powrót miesiąca: Robinson - w końcu udało się zagrać chociaż jedną partię, niestety bez dodatku,
i Letters from Whitechapel - koniecznie muszę w końcu zmusić kogo do partii dwuosobowej, morderca został aresztowany podczas nocy podwójnego zabójstwa,
Najwięcej partii: King of Tokyo z dodatkiem Power Up. Póki co najlepsza imprezówka w mojej kolekcji.
Nowość miesiąca: Ginkgopolis i Troyes
Gra miesiąca: King of Tokyo
Zawód miesiąca: Mało czasu i chętnych do grania a w kolejce czekają gry do zagrania.
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Na stole w tym miesiącu:
Fauna x2, Ticket to Ride x5, Cyklady x1, Wysokie Napięcie: Factory Manager x4, Yucatan x3, Potwory z Tokio x2, Time's Up x1, Dobble około x15, Filary Ziemi x1, Neuroshima Hex x45(online) i 2 klasycznie, Catan Dice game x10.
Top 3
1. Wysokie Napięcie: Factory Manager - Panowie Borowiecki, Baum i Moryc budują fabryki;)
2. Fauna - prosta, przyjemna i pouczająca gra
3. Cyklady - mityczne stwory, bogowie i bezużyteczni filozofowie;)
Powrót miesiąca:
Wysokie Napięcie: Factory Manager
* online Neuroshima Hex - niesamowicie wciągający tytuł. Nie mam nic więcej do dodania.
Zaskoczenie miesiąca:
Yucatan - mechanika nie powala na kolana, temat rodem z Apocalypto Gibsona dyskusyjny, ale są momenty w życiu, kiedy nawet taka gra potrafi być gwiazdą wieczoru;D
Fauna x2, Ticket to Ride x5, Cyklady x1, Wysokie Napięcie: Factory Manager x4, Yucatan x3, Potwory z Tokio x2, Time's Up x1, Dobble około x15, Filary Ziemi x1, Neuroshima Hex x45(online) i 2 klasycznie, Catan Dice game x10.
Top 3
1. Wysokie Napięcie: Factory Manager - Panowie Borowiecki, Baum i Moryc budują fabryki;)
2. Fauna - prosta, przyjemna i pouczająca gra
3. Cyklady - mityczne stwory, bogowie i bezużyteczni filozofowie;)
Powrót miesiąca:
Wysokie Napięcie: Factory Manager
* online Neuroshima Hex - niesamowicie wciągający tytuł. Nie mam nic więcej do dodania.
Zaskoczenie miesiąca:
Yucatan - mechanika nie powala na kolana, temat rodem z Apocalypto Gibsona dyskusyjny, ale są momenty w życiu, kiedy nawet taka gra potrafi być gwiazdą wieczoru;D
"Take my love, take my land. Take me where I cannot stand. I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me."
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowości:
Potwory w Tokyo - Przyjemna turlanka, dużo śmiechu i emocji.
Tezeusz - Świetna gra na dwie osoby! Myślenia i analizowania co nie miara Bardzo lubić!
Dziedzictwo - Rewelacyjnie połączona mechanika z tematyką. Jedna z moich ulubionych gier ogólnie.
Tajemnicze Domostwo - Lepiej skalujący się Dixit z fajniejszym klimatem Okazuje się, że jestem rewelacyjnym duchem
Robinson - Niestety nie zdążyłem zagrać w 2013
Android: Netrunner Wątpliwości - Kolejny data pack do Netrunnera i szczerze mało co w nim ciekawego było mimo wszystko.
Android: Netrunner Mala Tempora - No i minęła już połowa drugiego cyklu. W tym parę dobrych kart.
Najwięcej partii:
Tajemnicze Domostwo
Gra miesiąca:
Dziedzictwo - jest to całkiem niezły wyczyn zdetronizować Netrunnera, choć w tym miesiącu w niego prawie nie grałem, stąd taki wynik.
Rozczarowanie miesiąca:
Nie pojechałem na Pionek, aby podziękować Ignacemu za świetny prezent na święta
Potwory w Tokyo - Przyjemna turlanka, dużo śmiechu i emocji.
Tezeusz - Świetna gra na dwie osoby! Myślenia i analizowania co nie miara Bardzo lubić!
Dziedzictwo - Rewelacyjnie połączona mechanika z tematyką. Jedna z moich ulubionych gier ogólnie.
Tajemnicze Domostwo - Lepiej skalujący się Dixit z fajniejszym klimatem Okazuje się, że jestem rewelacyjnym duchem
Robinson - Niestety nie zdążyłem zagrać w 2013
Android: Netrunner Wątpliwości - Kolejny data pack do Netrunnera i szczerze mało co w nim ciekawego było mimo wszystko.
Android: Netrunner Mala Tempora - No i minęła już połowa drugiego cyklu. W tym parę dobrych kart.
Najwięcej partii:
Tajemnicze Domostwo
Gra miesiąca:
Dziedzictwo - jest to całkiem niezły wyczyn zdetronizować Netrunnera, choć w tym miesiącu w niego prawie nie grałem, stąd taki wynik.
Rozczarowanie miesiąca:
Nie pojechałem na Pionek, aby podziękować Ignacemu za świetny prezent na święta
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Agricola. Długo przymierzałem się do kupna tego tytułu. W końcu kupiłem i rozegrałem dopiero dwie partie, ale wrażenia rewelacyjne. Bardzo mi się, i to nawet na dwie osoby (niektóre surowce naprawdę szybko schodzą z planszy, w szczególności drewno). Najlepsze euro od czasu zachwytu Macao, mimo że to dwie zupełnie różne gry.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
22 rozgrywki w 12 tytułów, czyli niezbyt spektakularnie.
Najwięcej partii: Amerigo (5)
Rozczarowanie miesiąca: CV na 2 osoby - wiedziałam, że ilustracje będą brzydkie, ale kolory też nieciekawe, no i jednak za lekkie. może na więcej osób będzie ciekawiej
Zawód miesiąca: fakt, że nikomu oprócz mnie nie podoba się Helvetia
Zachwyt-mi-nie-opada-miesiąca: Tash Kalar
Najdłuższe tłumaczenie zasad miesiąca: Kohle & Kolonie - mniej więcej tak długo jak potem sama rozgrywka
Industrial i gra miesiąca: Russian Railroads
Najwięcej partii: Amerigo (5)
Rozczarowanie miesiąca: CV na 2 osoby - wiedziałam, że ilustracje będą brzydkie, ale kolory też nieciekawe, no i jednak za lekkie. może na więcej osób będzie ciekawiej
Zawód miesiąca: fakt, że nikomu oprócz mnie nie podoba się Helvetia
Zachwyt-mi-nie-opada-miesiąca: Tash Kalar
Najdłuższe tłumaczenie zasad miesiąca: Kohle & Kolonie - mniej więcej tak długo jak potem sama rozgrywka
Industrial i gra miesiąca: Russian Railroads
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Lewis & Clark, Waterdeep z dodatkiem i kilka super partii w Terra Mystica
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowości: Descent, Potwory w Tokio
Najwięcej partii: Wsiąść do Pociągu
Nowość miesiąca: Descent
Gra miesiąca: Descent
Rozczarowanie miesiąca: Pozbycie się Netrunnera, zbyt mało rozgrywek
Najwięcej partii: Wsiąść do Pociągu
Nowość miesiąca: Descent
Gra miesiąca: Descent
Rozczarowanie miesiąca: Pozbycie się Netrunnera, zbyt mało rozgrywek
- walkingdead
- Posty: 2084
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 395 times
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 579 times
- Been thanked: 933 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Najwięcej partii, nowość i gra miesiąca: Terra Mystica
Powrót miesiąca: Nowa Era + Winter, Factory Manager
Powrót miesiąca: Nowa Era + Winter, Factory Manager
- Mateez
- Posty: 208
- Rejestracja: 08 paź 2011, 15:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 70 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Nowość i gra miesiąca: Bora Bora. Przeciekawa gra. Znam kilka cięższych euro, ale przy tej grze pierwszy raz dostaję prawdziwego paraliżu decyzyjnego. Od 26 grudnia rozegraliśmy z żoną 16 partii. No i wreszcie trafiliśmy na grę, w którą notorycznie przegrywam... (4 zwycięstwa na 16 rozegranych gier).
- gafik
- Posty: 3652
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
CHWILER miesiąca: For Sale
FAMILIJNA gra miesiąca: Potwory w Tokio
KLUBOWA gra miesiąca: Nations
GEEK gra miesiąca: Zimna Wojna
FAMILIJNA gra miesiąca: Potwory w Tokio
KLUBOWA gra miesiąca: Nations
GEEK gra miesiąca: Zimna Wojna
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Gra miesiąca - GRUDZIEŃ 2013r.
Sprtacus - byle nie na 6 osób. Nareszcie gra wyzwalająca solidne emocje
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier