Tezeusz: Mroczna Orbita (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: rattkin »

Curiosity pisze:Wielkie brawa dla Portalu za WZOROWO zrealizowaną wysyłkę bonusowych kart do Tezeusza.
Hmm, a ja coś czekam i czekam i odpowiedzi na maila nie ma. Zwalam to na karb przerwy świątecznej (?)
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Malash »

rattkin pisze:
Curiosity pisze:Wielkie brawa dla Portalu za WZOROWO zrealizowaną wysyłkę bonusowych kart do Tezeusza.
Hmm, a ja coś czekam i czekam i odpowiedzi na maila nie ma. Zwalam to na karb przerwy świątecznej (?)
same here.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
trzewik

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: trzewik »

W czwartek jesteśmy pierwszy dzień w pracy po przerwie. Były świeta. Proszę uprzejmię o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Karit »

Mam takie pytanie do posiadaczy gry, czy tylko ja mam rozerwaną wypraskę czy też to normalna sytuacja ze względu na sposób rozłożenia elementów (W ZA DUŻYM PUDEŁKU -> NIECH PORTAL W KOŃCU ZMIENI SWOJĄ DURNĄ POLITYKĘ SPRZEDAWANIA POWIETRZA!!!!)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 579 times
Been thanked: 933 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Galatolol »

Moja jest w porządku. Chyba nie chodzi ci o szparę na elementy planszy?
O pudełkach też już gdzieś ostatnio wspomniałem :roll:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8803
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2711 times
Been thanked: 2399 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Curiosity »

Galatolol pisze:Moja jest w porządku.
Również miałem wypraskę w nienagannym stanie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: mat_eyo »

Tak jak i ja, Karit musiałeś po prostu mieć pecha.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Furia »

Komentarz kolegi po pierwszej przegranej partii: Co za głupia, losowa gra... Nie podoba mi się.
I w ten sposób już nie mam z kim grać w Tezeusza.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Malash »

@ Karit:
U mnie wyporaska była troszkę naderwana (przy wyciętym otworze).
Nie uważam jednak, by miało to cokolwiek wspólnego ze stosunkiem elementów do powietrza.
Zważywszy na:
- rozmiar planszetek,
- to jak wypchane jest moje pudło od NS Hex od dodatkowych armii oraz nadziei, że do Tezeusza z czasem też pojawią się nowe frakcje;
nie uważam by był to błąd. Nie zauważyłem zresztą tego problemu w Tezeuszu.
W Dziedzictwie zdecydowanie tak.
Wolę mieć troszkę za dużo miejsca, niż farsę, która wystąpiła w "czerwonym listopadzie", gdzie pakowanie gry to istna gra w Ubongo.

@ Furia:
Tezeusz głupi...? Losowy...? Czyżby...
~ Hejter ~ ? :D
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Karit »

Galatolol pisze:Moja jest w porządku. Chyba nie chodzi ci o szparę na elementy planszy?
hehe, nie no to udało mi się ogarnąć ;)
Tyle że ta 'szpara' to w moim wypadku wyrwa prawie na cale pudełko :/

@Malash - miejsca to tam tyle że i 50 dodatków się zmieści ;)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
trzewik

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: trzewik »

Karit pisze: Tyle że ta 'szpara' to w moim wypadku wyrwa prawie na cale pudełko :/

@Malash - miejsca to tam tyle że i 50 dodatków się zmieści ;)
Proszę o kontakt na mail portal@portalgames.pl
Oczywiście doślemy nową wypraskę. Najwyraźniej musiała ulec zniszczeniu podczas transportu, przykro mi, że tak się stało.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Peter128 »

Głupia i losowa to na pewno ta gra nie jest :D Ale 90% przegrywających pierwszą partię na wstępie stwierdza, że ich frakcja jest słabsza (nawet jak ktoś przegra marines ;) ). Losowość może przeszkadzać w doborze pierwszej karty, bo jak ktoś od razu zainstaluje np. Plany Bazy, Pożar, to ma duży bonus na wstępie. Ale znowu od czego jest awaria, anihilacja, detonacja, etc.
zielok
Posty: 98
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:13
Lokalizacja: Bobrowniki/Chorzów

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: zielok »

Zagrałem dopiero dwa razy ale to wystarczyło aby Tezeusz wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie. Losowość w ograniczonym zakresie jest dla mnie bardziej zaletą niż wadą. Oczywiście aby grać świadomie trzeba poznać karty więc gra wymaga ogrania ale w niczym nie przeszkodziło mi to aby dobrze się bawić. Szkoda jedynie, ze rzadko mam okazje w Tezeusza zagrać czyli chętnie bym zakupił wersje elektroniczną.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: kwiatosz »

Grałem raz, marinesami - potwierdzam, to najsłabsza frakcja.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: rattkin »

Hegemonia jest jeszcze słabsza, ich karty są znacznie gorzej zbalansowane vs pozostałe frakcje.
Awatar użytkownika
Szaqis
Posty: 30
Rejestracja: 13 wrz 2010, 00:14

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Szaqis »

Podczas pierwszej partii marines przegrali. Oczywiście mało to miarodajne, ale mam b wrażenie ze obcymi było większe pole manewru. Zobaczymy czy wrażenie ze marines są nieskomplikowani się utrzyma.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Furia »

Malash pisze: @ Furia:
Tezeusz głupi...? Losowy...? Czyżby...
~ Hejter ~ ? :D
Ewidentnie ten typ. I połączenie z marudą. Wg niego Eclipse jest mniej losowy niż np. Bora Bora.

U mnie w pierwszych partiach marines wygrywali z całą resztą. Potem wygrana obcych nad naukowcami.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Rocy7 »

projekt8 pisze:Czy ktoś ma pomysł na tematyczne uzasadnienie ruchu jednostki o tyle pól ile jednostek znajduje się w sektorze?

Mechanicznie działa to ciekawie ale ciężko mi zrozumieć dlaczego mój alien miałby nagle biec "jak głupi" na drugą stronę stacji, szczególnie jeśli znacznie bardziej opłaciłoby mu się poruszyć o mniej pól :).
W sumie to dobry pomysl na konkurs na BBG:). Ja mam nastepujacy pomysl:

Na skutek uderzenia mikrometeorytu stacja traci stabilnosc i zaczyna schodzic z orbity. Sztuczna grawitacja stacji zaczyna szwankowac z tego tez powodu czesto pasazerowie nie zdaza odpowiednio sie "przywitac" (to wyjasnienie dlaczego nie zawsze sa walki mimo wrogich jednostek w tym samym pokoju), gdyz sa zbyt zajeci walka o utrzymanie rownowagi, zarowno swojej jak i stacji. Wszyscy "pasazerowie" musza odpowiednio przemieszczac sie po calej stacji by zachowala ona rownowage i nie splonela natychmiast w atmosferze. Poszczegolne jednostki poruszaja sie ,zas jedynie o okreslona liczbe pomieszczen, gdyz uproszczona sztuczna inteligencja stacji odpowiednio zamykajac i otwierajac sluzy miedzy pomieszczeniami, stara sie utrzymac rownowage konstrukcji przez przemieszczanie "ladunku". System zas jest na tyle inteligentny iz proby zatrzymania sie w "niewlasciwym" (z punktu widzenia SI) pomieszczeniu sa kontrowane przez automatyke stacji np. otwarcie sluzy zewnetrznej by przeplyw powietrza spowodowal "przesuniecie" danej jednostki w stacji. Poniewaz zas sluzy sa umieszczone, tylko z jednej strony pomieszczen, wiec system moze wymuszac ruch tylko w jedna strone.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1562
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 65 times
Been thanked: 106 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Muad'Dib »

Mój pomysł jest trochę prostszy :)

W wyniku awarii konsoli/czujników/co tam wolicie, nie można otworzyć przejść w drugą stronę.

Tak swoją drogą, może to wynika z małej ilości partii i jestem w błędzie, ale zastanawiam się nad home rule. Czyli, że można przesuwać pionki w obie strony. Da to trochę więcej możliwości kombinacji a sama gra byłaby wtedy jeszcze szybsza :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Odp: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: mat_eyo »

Taka zmiana wydłużyła by grę i sprawiła, że dużo trudniej byłoby coś zaplanować. Jak dla mnie bez sensu.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Andy »

Ale za to bardzo przypominałaby Magię i miecz, co dla części graczy miałoby pozytywny wymiar sentymentalny! ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Malash »

Muad'Dib pisze:[...]
Tak swoją drogą, może to wynika z małej ilości partii i jestem w błędzie, ale zastanawiam się nad home rule. Czyli, że można przesuwać pionki w obie strony. Da to trochę więcej możliwości kombinacji a sama gra byłaby wtedy jeszcze szybsza :)
Andy pisze:Ale za to bardzo przypominałaby Magię i miecz, co dla części graczy miałoby pozytywny wymiar sentymentalny! ;)
Obawiam się, że opcja poruszania się w obu kierunkach kompletnie zepsułaby, a przede wszystkim wydłużyła rozgrywkę.
Uniemożliwiałoby to wpędzanie przeciwnika w pułapki(wymuszanie tego swoimi manewrami - wszak zawsze by mógł pójść w drugą stronę), czy przekraczanie przez niego pożarów. Możliwe zaś byłyby kombinacje chodzenia ciągle między dwoma polami, by bez przerwy instalować karty.
Zgadzam się z przedmówcą - po takiej zmianie Tezeusz rzeczywiście przypominałby Magię i Miecz.
Nic, tylko dodać jeszcze kostkę do pełni szczęścia.

Już kilka osób się czepiało, że jednostki wchodząc do pomieszczeń do siebie nie strzelają.
Dziwi mnie, że po Neuroshimie Hex kogoś jeszcze zaskakuje abstrakcyjne podejście do mechaniki gier Michała Oracza.
Tutaj jednak jest to moim zdaniem o wiele łatwiej usprawiedliwić - zwyczajnie Marine widząc na drugim końcu pomieszczenia obcego chowa się szybko za skrzynią, by po otrzymaniu sygnału do ataku wyskoczyć z okrzykiem "Die you Motherfather!" strzelając na oślep we wszystkich kierunkach(ulepszony Marine ;) ).
Wiele luk tematycznych można sobie załatać, wiele rzeczy na siłę dopowiedzieć. Nie zmienia to jednak faktu, że nacisk jest tu położony na mechanikę, a nie na temat, co zresztą w moim odczuciu wiele grze nie ujmuje.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: Karit »

Malash pisze:Wiele luk tematycznych można sobie załatać, wiele rzeczy na siłę dopowiedzieć. Nie zmienia to jednak faktu, że nacisk jest tu położony na mechanikę, a nie na temat, co zresztą w moim odczuciu wiele grze nie ujmuje.
+1

Nie mogę zrozumieć, czemu ludzie tak bardzo chcą wyjaśnienia niektórych elementów mechaniki. Czy już nie mamy własnej wyobraźni, tylko musimy prosić innych o kreatywne wyjaśnienie "czemu ten pionek robi to i to"...??
W zasadzie przy każdej grze pojawia się jakiś wątek "jak wytłumaczyć tę mechanikę". Dla mnie w grze najważniejsza jest sama gra, super jeśli dodatkowo oddaje klimat, wspaniale gdy fabuła łączy się z mechaniką, ale są takie elementy gry/mechaniki których chęć tłumaczenia jest już jakimś zboczeniem ;)

------------------

A co do mojej pierwszej niedokończonej rozgrywki w Tezeusza, muszę przyznać że gra jest chyba bardziej dla "chłopców".
Nie chcę tutaj nikogo dyskryminować, ale patrząc na minę mojej dziewczyny i słuchając jej komentarzy do gry (zarówno tej, jak i np. NSH) doszedłem do wniosku ze takie logiczno-taktyczne układanki zdecydowanie bardziej kręcą moich nerdowych kolegów. Wszystkie Panie z mojego otoczenia wolą gry w których nie trzeba tak dokładnie analizować sytuacji na planszy i przewidywać ruchów przeciwnika parę tur do przodu. Myślę że ta "otwartość" Tezeusza tzn. widoczność wszystkich elementów na planszy zarówno u siebie jak i przeciwnika jest z jednej strony zaleta, a z drugiej wadą - człowiek może brac tyle rzeczy pod uwagę że czasem od analizowania głowa zaboli.
Jak dla mnie Tezeusz wydaje się jednak bardzo fajny, zastąpi już trochę ograną Neuroshime :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tezeusz - nowa gra Michała Oracza od Portalu

Post autor: RUNner »

Z trzech kobiet grających ze mną w Tezeusza, tylko jednej bardzo przypadł do gustu, więc chyba ta teoria jest dość prawdziwa ;)
Używam NH i Tezeusza naprzemiennie, bo obie gry fajnie się uzupełniają, mimo pewnych podobieństw. Tezeusza udało nam się skutecznie "zmodować", trochę na wzór Hexa. Ale nawet bez tego, gra się bardzo dobrze, zwłaszcza na 2 graczy! Cały czas nie wiem jak wypada wariant drużynowy i to mnie trochę męczy!
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ShinMe
Posty: 72
Rejestracja: 24 gru 2013, 21:23

Tezeusz (Michał Oracz)

Post autor: ShinMe »

W innym wątku szukałem konkretnej gry i zwrócono moją uwagę na Tezeusza (grę na 200% kupuję). Przeczytałem kilka recenzji, obejrzałem kilka gameplay'ów, obejrzałem recenzje na YT (ang i pl - za wiele tego nie było), przeczytałem instrukcję, znalazłem wątek na forum (dzięki jednej recenzji) z dopasowywaniem mechaniki do tematu...

Po pierwsze czy stare trillery S-F wyjaśniały wszystko? Obcy w Ósmym pasażerze Nonstromo to była jedna wielka zagadka jak i ta cała planeta, albo czy wiedzieliście coś o Predatorze z pierwszego filmu? Wszystkiego trzeba było się domyślać, nic na tacy nie było podane.

Co wiemy o Tezeuszu? Że z jakiegoś powodu znalazło się na nim kilka ras i walczą. Muszą walczyć o coś cennego. Jest jakaś tajemnica... nie wiemy dlaczego to wszystko tak wygląda, co się dzieje z jednostkami... w tamtych filmach też była tylko walka o przetrwanie z kilkoma smaczkami a nie rozwikłanie tajemnicy Obcego czy Predatora.

BAM! Tak wyobrażam sobie dodatek:

Ta stacja kosmiczna to był jakiś eksperymentalny projekt, wleciano nim w czarną dziurę bo była do tego przystosowana i nagle gdzieś w kosmosie wyleciała, nikogo nie ma na pokładzie a wszystkie te rasy przybyły to zbadać i odkryć tajemnicę Tezeusza. Co się dzieje na pokładzie w podstawce? Po prostu mało wiemy tak jak w filmach które wymieniłem, nie wiemy co się z nami dzieje, walczymy o przetrwanie. Tak jak ktoś sugerował statek oddziałuje na wszystkich, nie wytrzymują psychicznie. Zamyka za każdym przejścia. Jeżeli ktoś wpada do zatłoczonego modułu to działanie paranoi jest spotęgowane u wrogów i bez strat można ich zaatakować. Jeżeli ktoś wychodzi to w im większej paranoi się znajduje (spowodowanej tłokiem w jakim przebywał) tym dalej w obłędzie ucieka. Jeżeli wchodzi do moduły uruchamiającego starcie to ja myślę, że coś tam aktywuje na statku co powoduje wzrost paranoi tylko u pozostałych ras... może jest tak, że stacja czerpie z każdej istoty energię (z równowagi psychicznej? tajemnicą źródło energii?) im więcej w danym module jest istot tym więcej tej energii jest pobieranej. No i w module aktywującym starcie dochodzi do sytuacji, że postać tam trafiająca aktywuje systemy ładowania tej stacji co czyni inne rasy automatycznie bezbronnymi i wprowadza je w lęk. Ale w ten sposób doładowuje też stację... i coś co z nią przyleciało...

Trochę Event Horizon, ale bardzie SF (bo tam z tego co pamiętam to statek był w piekle)


Ma ktoś inny pomysł jeszcze? A może uważacie, że potencjału nie ma?
ODPOWIEDZ