Wywrotka

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Wywrotka

Post autor: RunMan »

na pohybel. Albo chociaż wilczy bilet, co by nie zbrukała honoru kolejnej uczelni ;)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Wywrotka

Post autor: FortArt »

Leser pisze:Grubo. Studentka, która najpewniej grała w życiu tylko w chińczyka i Trivial Pursuit oskarżana o plagiat jakiejś prastarej i arcyniszowej giereczki, o której kumaci użytkownicy forum czytają po raz pierwszy w tym temacie.
Ze słów o plagiacie się wycofałem po słusznej uwadze Troliszcze, że nie musiało to być zamierzone (a definicja tego słowa celowości właśnie wymaga). Pozostaje wtórność kluczowej części pomysłu - przedstawianego jako rzekomo nowatorski i wart ochrony patentem (sic!).
Leser pisze: Czyli Martin Wallace, Stefan Feld, Ignacy Trzewiczek, czy inni płodni autorzy powinni przed wydaniem każdej gry sprawdzić całą bazę BGG, czy przypadkiem ktoś nie wypuścił kiedyś czegoś podobnego do ich projektu? Na pewno to robią...
Nie wiem. Ale paru projektantów pisze na tym forum. Zapytaj ich o ich warsztat. Jakoś nikt z nich nie wypuścił gry o Aztekach z pionkami na ruchomych kołach. I jestem jakoś pewien, że nie wypuści.
Trolliszcze pisze:Aha, czyli w przypadku gier planszowych ważniejszy jest wygląd, a Eurobiznes nie jest plagiatem Monopoly, bo ktoś się strasznie napracował przy nowych grafikach. Hy hy.
Właśnie casus Eurobiznesu czy jeszcze lepiej podobnej Fortuny (hotele w Warszawie końca XIXw) jest dokładnie tym z czym mamy tu do czynienia. W Fortunie też zmieniono mechanikę ruchu z kostek na żetony. A jednak jesteśmy zgodni, że to klon Monopoly?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Wywrotka

Post autor: Trolliszcze »

Jesteśmy zgodni, ale to niczego nie zmienia, bo nie jesteśmy zgodni, że Wywrotka i Yali to ta sama gra.
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Wywrotka

Post autor: Baartoszz »

Uczepiliście się tego Yali zupełnie bez sensu. To jest akurat najmniejszy problem tego projektu. (żaden) Problemy są inne, np: dziewczyna mówi o patencie, tym czasem nie można opatentować czegoś co zostało opublikowane. Wystarczyłoby jedno zdjęcie tej gry w Internecie i patentu już nie ma, a poza tym patent to kolosalne koszty:

"Od pomysłu do patentu droga jest długa. W Polsce uzyskanie ochrony dla wynalazku trwa co najmniej pięć lat i kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych."

źródło: http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,131 ... rogo_.html

Ja nie mam zupełnie pretensji do dziewczyny, że nie znalazła Yali, bo choćby nie wiem ile szukała, to i tak by się jej to nie udało. Natomiast co do patentu, to wpisałem tylko w google "ile kosztuje patent" i od razu wiem, że Wywrotka nie będzie nigdy miała nic wspólnego z patentem.

Także moje zarzuty są następujące:
1. Dziewczyna nie ma pojęcia o patentach.
2. Nie ma pojęcia o grach planszowych.
3. Nie ma pojęcia o produkcji.
4. Nie ma pojęcia o kosztach.

Nie rozumiem, jak nie mając pojęcia o żadnej z tych dziedzin można zabrać się za takie przedsięwzięcie i nie popełnić minimalnego wysiłku na zdobycie wiedzy w tych tematach.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1438 times

Re: Wywrotka

Post autor: Leser »

FortArt pisze: Nie wiem. Ale paru projektantów pisze na tym forum. Zapytaj ich o ich warsztat. Jakoś nikt z nich nie wypuścił gry o Aztekach z pionkami na ruchomych kołach. I jestem jakoś pewien, że nie wypuści.
Pomijając bardziej subtelne kwestie (typu wykorzystanie, ostatecznie zarzucone, listwy Printza w Strongholdzie, czy mankalowego ruchu na wzór Trajana w Tezeuszu, o czym pisał Trzewik), minuta przeszukiwania pamięci:

Martin Wallace: Hobbit - zrzynka z Tysiąca, Asy Przestworzy - zrzynka z wojny
Bruno Cathala, Bruno Faidutti: Chicago Poker - wieloosobowa wersja Schotten-Totten Knizii

Mechanizmy "techniczne"? Proszę bardzo:
http://boardgamegeek.com/image/1557379/via-appia
http://boardgamegeek.com/image/91129/treasure-falls

zapewne można by tak długo...

Wykorzystywanie wymyślonych przez innych elementów, jest w naszym hobby rzeczą codzienną i zbożną - w przeciwnym razie mielibyśmy dziś na rynku kilkanaście gier, każdą ze swą unikalną mechaniką.

EDIT: @Baartoszz - nie czerp wiedzy o kwestiach prawnych z gazet, naprawdę nie warto ;)
Ostatnio zmieniony 07 lut 2014, 12:07 przez Leser, łącznie zmieniany 1 raz.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 579 times
Been thanked: 933 times

Re: Wywrotka

Post autor: Galatolol »

Mnie zastanawia jedno (pomijam całą otoczkę moralną i biznesową): czy to ma prawo dobrze działać? Chodzi mi o moment ściągania kulki do przesunięcia (zmiana wagi, gdyby w takim momencie wywrotka się przewróciła, to chyba nie byłoby to, o co chodzi) albo wkładania na nowe pole (można ją mocno wcisnąć i przeważyć).
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Wywrotka

Post autor: najata »

Myślę, że da się planszę wyważyć tak, aby to nie jedna kulka ją przeważała, lecz dopiero kilka, przesuniętych na jedną stronę.
Natomiast kwestię "przyciśnięcia" można łatwo rozwiązać zasadą - aby szala była przeważona na czyjąś stronę w momencie, gdy skończymy ruch i już planszy nie dotykamy (zdziwiłabym się wręcz, gdyby rozstrzyganie wygranej nie miało odbywać się w ten sposób). Dobrze zaprojektowana huśtawka powinna wrócić do położenia stabilnego, gdy przestajemy wywierać na nią dodatkowy nacisk.
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3423
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1183 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Wywrotka

Post autor: piton »

Droga i losowa ta gra :D wszyscy widza absurd tego projektu więc co tu dużo... ale tak mnie rozbawiła ta cena, że postanowiłem tez napisać i wyrazić swój podziw dla fantazji autorki. zrobię zmodyfikowane penatgo za 1300 :mrgreen:

a co do mechaniki - to po co rzut kostką? nie lepiej od razu brać pytania za 1, 2, 3 punkty/przesunięcia?
chcę przesunąć dużą kulkę, to pytanie liczymy razy dwa. Tzn. biorę pytanie za 3 punkty (bardzo trudne) - jeśli odpowiem mam 6 punktów, nie odpowiem -6 punktów(przesunięć). ja bym z tego "projektu" kostkę wywalił ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Ja proponuję żeby każdy kto wyda jakiekolwiek oskarżenia najpierw zwrócił się do mnie. To chyba choroba ludzkości oskarżać nie znając sytuacji, zresztą portal polakpotrafi.pl nie jest stroną na której można sprzedać swój produkt, tylko stroną gdzie zbiera się fundusze na określony cel. 1500 zł nie jest wartością gry. Ale też wykonanie gry nie jest tanie! druk kart wynosił mnie 40 zł + zafolwiowanie. kostka powinna być odlewem gdzie sama forma do odlewu jest strasznie droga - nie może być to kostka zwykła gdyż w tej grze numeracja jest od 1-3 , takiej kostki też nie znalazłam gotowej na rynku. pudełko do gry robię sama - zlecenie tego firmie w pojedynczych sztukach jest bardzo drogie! sam wydruk na folii którą przyklejam na opakowanie to ok 50 zł, a cięcie w pleksi mnie wyniosło 180 zł!! razem z materiałem. + kulki + malowanie. i tu tak samo! malowanie pojedynczych sztuk mechanicznie też jest drogie , dlatego przy małym nakładzie malowanie ręczne jest opłacalne i zmniejsza koszty. zaznaczam że robienie na własną rękę jest nieopłacalne, ale na razie to jedyne rozwiązanie gdyż nie znalazłam producenta. Tak jaki mówiłam- produkcja fabryczna zmniejszyłaby koszty co jest oczywiste, jeżeli ktoś nie próbował czegoś zrobić na własną rękę to nie wiem skąd ma informacje na temat tego ile to kosztuje. Zamiast oskarżeń chętnie przyjmę od Państwa informacje - gdzie mogę taniej coś załatwić. Jeżeli chodzi o plagiat- ja nie widziałam tej planszy wcześniej- ale tamta gra TO NIE JEST GRA EDUKACYJNA DLA DZIECI - ma inne zasady i inaczej wygląda . Wywrotka powstała dla celów edukacyjnych , pod hasłem "edukacja przez zabawę" , jeżeli ktoś wynalazł rower to osoba która wynalazła hulajnogę dokonała plagiatu bo też ma koła i jeździ? A jeżeli chodzi o wyważenie gry - wszystko jest dokładnie wyliczone, po dokładną instrukcję zapraszam do mnie, jak też w razie innych pytań- CHĘTNIE ODPOWIEM. 7 tysięcy to cena kilkunastu gier wykonanych przeze mnie , strony internetowej, jeżeli mi się uda to patentu- a jak miałabym sprzedawać grę to otwarcie nawet małej działalności jest dodatkowym kosztem. Szkoda że w Polsce społeczeństwo nie daje szansy projektantom . No a błędy - popełniam je, jak każdy , proponuje sprawdzić jak ciężko jest się składnie wypowiadać będąc nagrywanym przez kamerę ze świadomością że będzie Cię oglądało tysiące ludzi.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Wywrotka

Post autor: Kolejarz »

Sama gra to losowa trivia z nietypowym rozwiązaniem punktacji. W takich grach najważniejsze są ciekawe pytania, a tu dodatkowo mamy huśtawkę, co jest na pewno atrakcyjnym czynnikiem dla dzieci. Bez zagrania trudno jednak ocenić samą wartość gry, bo to pytania powinny stanowić podstawę. Oczywiście można się przyczepić kilku rzeczy, np. rzucania kostką. Poruszanie się np. o jedno pole do przodu albo do tyłu w zależności od odpowiedzi na pytanie prawdopodobnie lepiej nagradzałoby wiedzę, bo teraz ktoś może przegrać, chociaż odpowiedział prawidłowo na więcej pytań.
Główny problem tego wątku jest jednak gdzie indziej. W całym projekcie chodzi na dobrą sprawę o design (autorka jest studentką szkoły artystycznej) oraz walory edukacyjne. Gra nie ma być sprzedawana, tylko grana np. w trakcie różnych warsztatów i innych wydarzeń dla szkół. Takich gier jest mnóstwo i nie do końca pasują do nich kryteria, którymi oceniamy "zwykłe" gry planszowe. Dodatkowo zbióka na polakpotrafi.pl nie dotyczy wydania gry (jak przyjęło się w przypadku kickstarterowych planszówek), ale uruchomienia projektu edukacyjnego. W zasadzie większość zbiórek na polskich portalach crowdfundingowych jest podobna - nie są formą przedsprzedaży produktu, wpłaty to darowizna, za którą można dostać jakiś gadżet. Oczywiście strona zbiórki przedstawia wszystko dość ogólnikowo i może do pewnego stopnia wprowadzać w błąd. Dla wielu osób normalną reakcją będzie szukanie informacji ile kosztuje taka gra i wtedy cena 1500zł odstrasza. Na pewno można było sprawniej poprowadzić tę kampanię.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1438 times

Re: Wywrotka

Post autor: Leser »

Blanka Rylewicz pisze:Ja proponuję żeby każdy kto wyda jakiekolwiek oskarżenia najpierw zwrócił się do mnie. To chyba choroba ludzkości oskarżać nie znając sytuacji, zresztą portal polakpotrafi.pl nie jest stroną na której można sprzedać swój produkt, tylko stroną gdzie zbiera się fundusze na określony cel. 1500 zł nie jest wartością gry. Ale też wykonanie gry nie jest tanie! druk kart wynosił mnie 40 zł + zafolwiowanie. kostka powinna być odlewem gdzie sama forma do odlewu jest strasznie droga - nie może być to kostka zwykła gdyż w tej grze numeracja jest od 1-3 , takiej kostki też nie znalazłam gotowej na rynku. pudełko do gry robię sama - zlecenie tego firmie w pojedynczych sztukach jest bardzo drogie! sam wydruk na folii którą przyklejam na opakowanie to ok 50 zł, a cięcie w pleksi mnie wyniosło 180 zł!! razem z materiałem. + kulki + malowanie. i tu tak samo! malowanie pojedynczych sztuk mechanicznie też jest drogie , dlatego przy małym nakładzie malowanie ręczne jest opłacalne i zmniejsza koszty. zaznaczam że robienie na własną rękę jest nieopłacalne, ale na razie to jedyne rozwiązanie gdyż nie znalazłam producenta. Tak jaki mówiłam- produkcja fabryczna zmniejszyłaby koszty co jest oczywiste, jeżeli ktoś nie próbował czegoś zrobić na własną rękę to nie wiem skąd ma informacje na temat tego ile to kosztuje. Zamiast oskarżeń chętnie przyjmę od Państwa informacje - gdzie mogę taniej coś załatwić. Jeżeli chodzi o plagiat- ja nie widziałam tej planszy wcześniej- ale tamta gra TO NIE JEST GRA EDUKACYJNA DLA DZIECI - ma inne zasady i inaczej wygląda . Wywrotka powstała dla celów edukacyjnych , pod hasłem "edukacja przez zabawę" , jeżeli ktoś wynalazł rower to osoba która wynalazła hulajnogę dokonała plagiatu bo też ma koła i jeździ? A jeżeli chodzi o wyważenie gry - wszystko jest dokładnie wyliczone, po dokładną instrukcję zapraszam do mnie, jak też w razie innych pytań- CHĘTNIE ODPOWIEM. 7 tysięcy to cena kilkunastu gier wykonanych przeze mnie , strony internetowej, jeżeli mi się uda to patentu- a jak miałabym sprzedawać grę to otwarcie nawet małej działalności jest dodatkowym kosztem. Szkoda że w Polsce społeczeństwo nie daje szansy projektantom . No a błędy - popełniam je, jak każdy , proponuje sprawdzić jak ciężko jest się składnie wypowiadać będąc nagrywanym przez kamerę ze świadomością że będzie Cię oglądało tysiące ludzi.
Polecam założyć temat w dziale Pomysły i idee. To forum, być może wbrew pierwszemu wrażeniu, które można by odnieść po lekturze oskarżeń w tym temacie, pełne jest kompetentnych ludzi, mających doświadczenie w graniu, projektowaniu i wydawaniu. Na pewno znajdzie się sporo osób mogących pomóc zarówno w kwestiach technicznych, jak i dotyczących mechaniki gry (tak jak napisał kolega powyżej, aż się prosi, żeby z tej gry wywalić kostkę).
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
broda81
Posty: 102
Rejestracja: 25 lis 2011, 08:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Wywrotka

Post autor: broda81 »

Ja chciałbym się dowiedzieć na czym polega edukacyjność tego pomysły. To że chuśtawka przeważy w strone gdzie jest większy ciężar wie każde dziecko które było na placu zabaw, natomiast jeśli chodzi o pytania na kartach, to ta mechanika równie dobrze może być zaimplementowana do chińczyka i spadaja koszta produkcji.
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Edukacyjność polega na równoważni - dzieci bawiąc się na placu zabaw doświadczają tego zjawiska, także w codziennych sytuacjach - ale pracując z dziećmi wiem , że im więcej bodźców tym lepiej przyswajają one dane zagadnienie. Są też dzieci niepełnosprawne które nie mają możliwości korzystania ze zwykłych placów zabaw. Edukacyjne również są pytania ! żeby wygrać - trzeba posiadać wiedzę (którą się przyswaja w trakcie odpowiadania na pytania)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Wywrotka

Post autor: Trolliszcze »

Mnie się pomysł z kostką podoba - wybór, którą kulkę poruszyć, staje się mniej oczywisty (lub którą wybrać, jeśli kulkę wybiera się przed odczytaniem pytania). Zasada o jedno pole do przodu po poprawnej odpowiedzi skutkowałaby tym, że dzieciaki za każdym razem poruszałyby te kulki dokładnie tak samo (bo żadnej strategii w tym nie ma).
EDIT:
No i jeszcze dopowiem: przy zastosowaniu równoważni w kluczowych momentach odpowiadaniu na pytania na pewno towarzyszy więcej emocji.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Wywrotka

Post autor: Kolejarz »

To gra typu "bawiąc-uczy", być może zabawa z huśtawką jest lepsza, niż przy chińczyku. Gra może mieć wiele wad, ale to tylko zbiórka internetowa. Jeśli znajdą się chętni, żeby ją wesprzeć, to nie można tego zabronić. Tak jak w przypadku wielu polskich zbiórek na takich portalach chodzi o dobrowolne wpłaty, a nie kupowanie gotowego produktu. To się udaje albo nie, jeśli pomysł jest kiepski i nikt nie uwierzy, że mógłby się przydać, to w ogóle nie zostanie zrealizowany. Warto także oddzielić samą grę od zbiórki.
Gra pod względem wizualnym prezentuje się według mnie interesująco, pod względem mechanicznym nie prezentuje dla mnie nic ciekawego. Taka huśtawka lepiej sprawdziłaby się w grze logicznej, jak wspominane Yali, chociaż pewnie można podobny mechanizm wykorzystać do czegoś bardziej skomplikowanego. Zagadki i rzuty kostką równie dobrze sprawdzą się przy prostszej planszy.
Zbiórka to co innego, projekt jest opisany po łebkach i skupia się na grze, a nie na wykorzystaniu jej w trakcie np. warsztatów i innych wydarzeń edukacyjnych. Wiadomo tylko, że zebrane pieniądze mają posłużyć na produkcję kolejnych egzemplarzy i utworzenie strony internetowej. Do zajawkowego filmiku to wystarczy, ale w opisie chciałbym poznać więcej informacji. Na razie to wygląda tak, jakby studentka przygotowała pracę na jakieś zajęcia. Studentom i prowadzącym się podobało, więc można to szerzej wykorzystać, ale brak jest funduszy. Jeśli znajdą się chętni wesprzeć cudzy biznes, to czemu nie, ale pewnie byłoby łatwiej, gdyby wyraźniej pokazać edukacyjne możliwości przedsięwzięcia i jakie będą z niego wynikać korzyści nie tylko dla autorki.
Trolliszcze pisze:Mnie się pomysł z kostką podoba - wybór, którą kulkę poruszyć, staje się mniej oczywisty (lub którą wybrać, jeśli kulkę wybiera się przed odczytaniem pytania). Zasada o jedno pole do przodu po poprawnej odpowiedzi skutkowałaby tym, że dzieciaki za każdym razem poruszałyby te kulki dokładnie tak samo (bo żadnej strategii w tym nie ma).
Sposób poruszania kulek może być jakoś ograniczony, mogą być łatwiejsze pytania za mniejsze (i lżejsze) kulki i tak dalej. Losowość rzeczywiście może pomóc, ale właśnie wtedy, kiedy obuduje się ją dodatkowymi zasadami - chciałeś iść na całość, a teraz musisz cofnąć najbardziej wysuniętą kulkę, zamiast po prostu stracić ruch przy tej, która jest na samym początku.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3423
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1183 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Wywrotka

Post autor: piton »

Leser pisze:
Spoiler:
Polecam założyć temat w dziale Pomysły i idee. To forum, być może wbrew pierwszemu wrażeniu, które można by odnieść po lekturze oskarżeń w tym temacie, pełne jest kompetentnych ludzi, mających doświadczenie w graniu, projektowaniu i wydawaniu. Na pewno znajdzie się sporo osób mogących pomóc zarówno w kwestiach technicznych, jak i dotyczących mechaniki gry (tak jak napisał kolega powyżej, aż się prosi, żeby z tej gry wywalić kostkę).
Dokładnie.
Trzeba było napisać o pomyśle, poprosić ludzi o uwagi, potestować więcej niż w jednym-kilku miejscach.
Poza tym koszty produkcji są absurdalne...na allegro można taniej znaleźć wykonawcę.
i trzecia rzecz - jak to ma być projekt edukacyjny, to za kwotę 1500 zł można kupić dziesiątki podręczników/książek, encyklopedię nawet do świetlicy, domu dziecka itp. lub inne zabawki nawet dla dzieci niepełnopsprawnych

a co do kosztów jeszcze - to można zapytać nawet tu na forum kto w Polsce wydaje gry edukacyjne w tym dla dzieci(jak nie korzystamy z internetu, można również zobaczyć np. w tesco, realu jakie są gry edukacyjne na półce i wydała je firma Egmont, Granna itd). Jeśli pomysł będzie tak rewelacyjny jak uważa autor Wydawca widząc korzyści dla siebie z pewnością wyda grę na masową skalę.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Wywrotka

Post autor: najata »

Kolejarz pisze:Dodatkowo zbióka na polakpotrafi.pl nie dotyczy wydania gry (jak przyjęło się w przypadku kickstarterowych planszówek), ale uruchomienia projektu edukacyjnego. W zasadzie większość zbiórek na polskich portalach crowdfundingowych jest podobna - nie są formą przedsprzedaży produktu, wpłaty to darowizna, za którą można dostać jakiś gadżet.
O, to właśnie chciałam napisać - ale i Kolejarz, i autorka gry mnie ubiegli.
I myślę, że byłoby mniej kontrowersji związanych z ceną, gdyby nacisk został położony na tenże projekt warsztatów właśnie, a nie samo "wyprodukowanie gry". Co zresztą już też napisano wyżej.

Odnośnie potaniania kosztów:
Blanka Rylewicz pisze:nie może być to kostka zwykła gdyż w tej grze numeracja jest od 1-3 , takiej kostki też nie znalazłam gotowej na rynku.
Bardzo proszę: http://www.thediceshoponline.com/dice-search/3-sided Do wyboru, do koloru.
Blanka Rylewicz pisze:druk kart wynosił mnie 40 zł + zafolwiowanie.
Przy większym nakładzie koszty jednostkowe maleją :)
Blanka Rylewicz pisze: + kulki + malowanie.
Powtórzę swoje pytanie: dlaczego gotowe zestawy jednokolorowych kulek do gry w kulki nie są odpowiednie? Trzeba poszukać po bazarkach, albo pójść na łatwiznę i zamówić choćby na Amazonie

Odnośnie cięcia w pleksi - wiem, że to znaczący koszt, ale się nie znam, więc się dla odmiany nie wypowiem :) ale choćby tutaj na forum są użytkownicy, którzy się tym zajmują (matx14, daleko nie szukając). Można popytać u źródła.
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Moje korzyści - radość z wykorzystania gry w pracy z dziećmi. Grę stworzyłam ponad rok temu- nie byłam jeszcze wtedy studentką na UA i wywrotka nie powstała w ramach studiowania. Proszę nie wypowiadać się nie znając sytuacji
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Kulki łożyskowe są dość ciężkie, mają ustaloną wagę!! nie zmienną dla danego promienia- to jest niezbędne do zaplanowania strategi. z kulkami drewnianymi i szklanymi nie ma takiej możliwości - chyba że fabrycznie
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Wywrotka

Post autor: Kolejarz »

Ja staram się nie wypowiadać negatywnie. Napisałem, jak moim zdaniem wygląda strona zbiórki, która na pewno mogłaby być lepsza i budząca mniej kontrowersji. Domyślam się, że nie wyglądało to tak, jak napisałem, ale z opisu właśnie trudno coś wywnioskować, a założycielom takich projektów powinno zależeć na rozwiewaniu wątpliwości i wzbudzaniu zaufania. Mają one wtedy większą szansę sukcesu.
Awatar użytkownika
najata
Posty: 308
Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
Has thanked: 99 times
Been thanked: 16 times

Re: Wywrotka

Post autor: najata »

Toteż to właśnie Kolejarz napisał:
Kolejarz pisze:Jeśli znajdą się chętni wesprzeć cudzy biznes, to czemu nie, ale pewnie byłoby łatwiej, gdyby wyraźniej pokazać edukacyjne możliwości przedsięwzięcia i jakie będą z niego wynikać korzyści nie tylko dla autorki.
Sytuacja sytuacją, odniósł się tylko do tego, jak WYGLĄDA zaprezentowany opis projektu.

[Ed.] Ubiegł mnie autor wypowiedzi ;)
Blanka Rylewicz pisze:Kulki łożyskowe (...)
No i na przykład tej informacji nie znalazłam nigdzie na stronie projektu - na zdjęciach wyglądają po prostu jak pomalowane szklane kulki...
Takie szczegóły, szczególiki - tu coś niedopisane, tam pominięte i stąd później biorą się kontrowersje.
Eternal Newbie :D
Mój stan posiadania na BGG
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Jeżeli mam zdradzić projekt od A-Z to jaki jest tego sens? każdy zrobi sobie swoją grę, a jakaś firma dostanie wszystkie informację żeby rozpocząć produkcję
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Wywrotka

Post autor: Trolliszcze »

najata pisze:Takie szczegóły, szczególiki - tu coś niedopisane, tam pominięte i stąd później biorą się kontrowersje.
Kontrowersje biorą się głównie stąd, że parę osób postanowiło się przyczepić. Ta inicjatywa od początku była próbą sfinansowania projektu edukacyjnego dla dzieciaków, a niektórzy uznali, że autorką kieruje chęć sprzedaży pełnoprawnej gry.
Blanka Rylewicz
Posty: 21
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:23

Re: Wywrotka

Post autor: Blanka Rylewicz »

Kontrowersje biorą się głównie stąd, że parę osób postanowiło się przyczepić. Ta inicjatywa od początku była próbą sfinansowania projektu edukacyjnego dla dzieciaków, a niektórzy uznali, że autorką kieruje chęć sprzedaży pełnoprawnej gry.[/quote]

DOKŁADNIE. z tych pieniędzy nic nie idzie bezpośrednio do mojej kieszeni. Gra działa- bo dzieci już w nią grały, i sprawdza się. Można ją udoskonalić jak wszystko i możecie w tym mi pomóc. Ja chcę realizować moją pasję jaką jest edukacja - a nie zbijać fortunę. I to nie jest plagiat równie dobrze można stwierdzić że wywrotka to plagiat wagi.
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Wywrotka

Post autor: Banan2 »

Blanka Rylewicz pisze:Moje korzyści - radość z wykorzystania gry w pracy z dziećmi. Grę stworzyłam ponad rok temu- nie byłam jeszcze wtedy studentką na UA i wywrotka nie powstała w ramach studiowania. Proszę nie wypowiadać się nie znając sytuacji
Jako osoba grająca z dziećmi i pokazująca im różne gry, tak patrząc trochę z boku, to chciałbym zauważyć, że:
- gra jest taka sobie - jest mnóstwo innych gier, które podobają się dzieciom,
- cena kopii gry dla potencjalnego Kowalskiego jest ABSURDALNA,
- rozumiem, że sporo rzeczy będzie/jest hand-made, ale jak koledzy słusznie zauważyli da się to zrobić taniej.

Oczywiście każdy może sobie robić jakieś projekty, ale akurat to forum pełne jest osób świetnie znających temat i chętnych do pomocy/podpowiedzi. Były tutaj rozpatrywane kwestie np. "Kolejki" i dyskusje z ich autorem. Jak się później okazało bardzo owocne. Naprawdę polecam przejrzeć wątki na tym forum - to kopalnia wiedzy.
Krótko mówiąc rozumiem młodzieńczy zapał, ale naprawdę nie ma się co napinać i obrażać. Natomiast niektóre uwagi trzeba po prostu wziąć na klatę, chociażby po to, by ostateczny efekt był jak najlepszy.
Pozdrawiam życząc powodzenia
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
ODPOWIEDZ