Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

Ja wiem, że tak się liczy odległość, tylko nadal mnie nurtuje, czy w ten sposób można zaatakować. Bo na karcie jest napisane, że on atakuje wszystkie jednostki odległe o dwa pola, a atakuje się podobno tylko w linii prostej i tylko gdy po drodze nie ma przeszkody. Co więc z tymi przeszkodami?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Mam pytanie co do ulepszenia z drugiej talii krasnoludów, a mianowicie wieżyczki
Obrazek
Czy dodatkowy atak za dopłatą wlicza się do limitu 3 ataków na turę, czy jest on całkowicie dodatkowy?
Rumburak
Posty: 96
Rejestracja: 12 gru 2012, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumburak »

BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Czy własne jednostki też obrywają?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Oczywiście :twisted:
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

sirias pisze:Mam pytanie co do ulepszenia z drugiej talii krasnoludów, a mianowicie wieżyczki
Obrazek
Czy dodatkowy atak za dopłatą wlicza się do limitu 3 ataków na turę, czy jest on całkowicie dodatkowy?
Jest dodatkowy. W SW nie ma limitu ataków - jest limit jednostek, które mogą zaatakować (3)
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Rumburak pisze:
BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Czy własne jednostki też obrywają?
Wręcz bym podkreślił, że przy okazji zdolność Baldara nie działa, gdy dostaje atakiem od "sojusznika", więc jest on bardzo podatny na taki atak obszarowy.
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

sirias pisze:
Rumburak pisze:
BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Czy własne jednostki też obrywają?
Wręcz bym podkreślił, że przy okazji zdolność Baldara nie działa, gdy dostaje atakiem od "sojusznika", więc jest on bardzo podatny na taki atak obszarowy.
A dlaczego akurat wtedy jego zdolność nie działa? Przecież Gror atakuje dwoma kośćmi.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Gdyż jego zdolność chroni przed atakiem ze strony przeciwnika - nie własnych jednostek
Rumburak
Posty: 96
Rejestracja: 12 gru 2012, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumburak »

kaszkiet pisze:
rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.
Pytanie jest bardzo zasadne. Przykładem jest właśnie Młotowstrząs. Atak powoduje obrażenia/śmierć również własnych jednostek. W czyim stosie magii należy zatem umieścić karty w takim przypadku?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Zabite jednostki umieszcza się w stosie magii, którego jednostka wykonała atak. Czyli jeśli "niechcący" zabiłeś swoją jednostkę, to idzie na Twój stos magii.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Rumburak pisze:
kaszkiet pisze:
rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.
Pytanie jest bardzo zasadne. Przykładem jest właśnie Młotowstrząs. Atak powoduje obrażenia/śmierć również własnych jednostek. W czyim stosie magii należy zatem umieścić karty w takim przypadku?
Jak najbardziej, ale nie byłem pewien co oznacza "śmierć samobójcza" :)
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

Dzieki za odpowiedzi.
Przyklad
Zgniatacz atakuje Tanczaca w ogniu, 3 trafienia, 1 pudlo,
Tanczaca ma plomienny unik.
Co w takiej sytuacji?
1. Czy Tanczaca dostaje obrazenia ?
2. Gdzie trafia karta zabitego Zgniatacza ?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Nie mam polskiej karty (niestety), ale obstawiam że działa tu zasada, że gdy zdolności dzieją się jednocześnie to gracz, którego trwa tura wybiera kolejność.
Zasada jest prosta - jeśli zdolność powoduje śmierć jednostki to karta idzie na stos magii gracza kontrolującego jednostkę z tą zdolnością.
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

Niejasne jest dla mnie co sie dzieje z zabitymi Feniksami w talii Elfow Feniksa,
w karcie zasad jest takie sformulowanie - "Wezwanie zniszczone przez przyjaznego gracza, odkladane jest na cmentarzysko tego gracza"
Czy tu jest blad i chodzilo o wrogiego gracza, czy to sie tyczy tylko rozgrywki 4-osobowej?
1. Co jak Feniksa zabije wrog ? Gdzie trafia ta zabity Feniks? Feniks jest jednostka ?
2. Na karcie Feniksa jest opis "Kontrolowane przez Ciebie jednostki ze zdolnoscia WSPANIALE LATANIE..." - w obu taliach Elfow Feniksa (jakie posiadam) nie ma jednostki z taka zdolnoscia.
Czy jest w innej ?
3. PLOMYK - zdolnosc POSCIG oznacza, ze "wcinam sie" w ture przeciwnika ?
na karcie pada slowo "natychmiast (jesli jest taka mozliwosc)"
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

sirias pisze:1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
Dwukrotnie ? - nie jestem pewien...
Dwukrotnie predzej bym odnosil do sytuacji, w ktorej, przeciwnik ruszy sie, ja wskakuje i atakuje raz czy ruszyl sie o 1 czy o 2 pola, potem plomyk juz sasiaduje np z kolejna wroga jednostka i akurat przeciwnik tez nia rusza - wtedy plomyk ma prawo wskoczyc w jej miejsce i zaatakowac takze ja...
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Nie wiem jak u Ciebie z angielskim, ale
Note that PURSUE is rolled for every space moved as it’s moved, so a Unit with RIDER could easily die partway down its path and leave the Fireling feeling as triumphant
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

rafalw pisze:
sirias pisze:1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
Dwukrotnie ? - nie jestem pewien...
Dwukrotnie predzej bym odnosil do sytuacji, w ktorej, przeciwnik ruszy sie, ja wskakuje i atakuje raz czy ruszyl sie o 1 czy o 2 pola, potem plomyk juz sasiaduje np z kolejna wroga jednostka i akurat przeciwnik tez nia rusza - wtedy plomyk ma prawo wskoczyc w jej miejsce i zaatakowac takze ja...
Mam gre w jezyku polskim, wiec probowalem jedynie interpretowac to, co napisane w jezyku polskim.
A z angielskim dobrze dziekuje. Tak czy owak dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Co do języka to w polskiej wersji jest wyraźnie napisane, że aktywacja jest w momencie oddalenia, więc to wygląda następująco: ruch o pole->aktywacja->ruch o drugie pole->aktywacja. Akurat ta gra ma jedną z lepszych stron z opisami jednostek, które razem z angielskim faq 2.1 odpowiadają na większość pytań.
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

OK. Rozumiem. Na karcie jest napisane "(jesli jest taka mozliwosc)"
A kiedy nie ma takiej mozliwosci?
Przepraszam za dociekliwosc ale poprostu chce rozwiac swoje watpliwosci.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Są jednostki które potrafią np. przelecieć przez coś, wtedy opuszczane przez nie pole jest już zajęte i wtedy nie kładziemy płomyka i co za tym idzie nie rzucamy ("gdy tak zrobisz").
rafalw
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2014, 11:54

Re: Summoner Wars

Post autor: rafalw »

przeskoczenie przez inna jednostke to juz 2 kroki? tzn czy moge polozyc karte tylko bezposrednio za jednostka nad ktora przeskakuje? inaczej mowiac pierwszy ruch klade na przeskakiwanej jednostce drugi ruch to pole za przeskakiwana jednostka ?
czy moze przeskok za to jeden krok, i potem mam kolejny?
ODPOWIEDZ