Dust Tactics
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Dust Tactics
czyli za grywalny zestaw 100$ to już chyba ten stary (obecny) zestaw wychodzi korzystniej ...no ale figurkowce nigdy tanie nie były...
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dust Tactics
Z jednej strony zestawy są rzeczywiście fajnie i przemyślane, z drugiej strony - patrząc an aktualny kurs dolara, cena takiego zestawu w Polsce powinna wynosić ok 150 zł. Za ok 200 można dostać podstawkę, gdzie dostajemy praktycznie 2 razy więcej figurek. Czyli nowym graczom jednak bardziej opłaca się kupować podstawkę. Dla starych ciekawy może być zestaw aliantów, chociaż też głównie ze względu na Joe, i SSU, bo wychodzi taniej, jeżeli jeszcze nie zaczęli zbierać tej armii.
Wiadomo w ogóle, czy to ma/będzie miało Polskiego dystrybutora? Muszę przyznać, że trochę się pogubiłem od czasu, gdy FFG wyzbyło się Dusta. W żadnym polskim sklepie nie ma chyba najnowszych figurek, więc mam pewne wątpliwości...
Wiadomo w ogóle, czy to ma/będzie miało Polskiego dystrybutora? Muszę przyznać, że trochę się pogubiłem od czasu, gdy FFG wyzbyło się Dusta. W żadnym polskim sklepie nie ma chyba najnowszych figurek, więc mam pewne wątpliwości...
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dust Tactics
Wargamer, polski dystrybutor flagowego produktu BattleFront, czyli Flames Of War nie jest zainteresowany Dustem. Dla chcącego jednak nic trudnego, zwłaszcza jeśli w zagranicznych sklepach wraz z wysyłką możesz kupić modele do DT taniej niż w Polsce. Polecam takie sklepy jak Miniature Market (duże rabaty mimo wysokich cen wysyłki z USA, mają wszystko) czy Book Depository (są z UK, darmowa wysyłka do Polski, lada dzień mają mieć najnowsze modele).
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dust Tactics
W tej chwili na stronie FFG jest wyprzedaż Dusta, zwykłe oddziały schodzą nawet po 8$, mechy po 15$, ale za przesyłkę wyszło mi 44$. Ktoś się interesował? Bo gdyby się zrzucić, to może by miało sens nawet.
Re: Dust Tactics
Jeśli ktoś by wziął na siebie rolę głównego organizatora wysyłki, to ja bardzo chętnie dołączę do zamówienia na dodatki do Dusta!
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dust Tactics
Późno trochę, promocja się dawno skończyła.Armitage pisze:Jeśli ktoś by wziął na siebie rolę głównego organizatora wysyłki, to ja bardzo chętnie dołączę do zamówienia na dodatki do Dusta!
Re: Dust Tactics
No nic, jakbyście coś kiedyś z kimś kombinowali w sprawie wspólnych zakupów, odezwij się. Także jakbyś chciał sam się czegoś pozbywać z serii, zawsze można ponegocjować . W której części Polski grywasz?
Re: Dust Tactics
Panie i panowie. Dust Devils Polska ma przyjemność zaprosić na wspólne granie w Dusta na konwencie zjAva.
Na miejscu nauka rozgrywki dla nowicjuszy oraz stół do gry dla graczy bardziej zaawansowanych.
Zobaczyć będzie można najnowsze jednostki oraz przetestować je w boju (Axis & Allies).
Nasze stoisko otwarte będzie całą sobotę i w niedzielę przedpołudniem.
Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów dusta!
http://zjava.pl/
Na miejscu nauka rozgrywki dla nowicjuszy oraz stół do gry dla graczy bardziej zaawansowanych.
Zobaczyć będzie można najnowsze jednostki oraz przetestować je w boju (Axis & Allies).
Nasze stoisko otwarte będzie całą sobotę i w niedzielę przedpołudniem.
Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów dusta!
http://zjava.pl/
Re: Dust Tactics
Witam
Już 2 tygodnie po konwencie. Może jakaś relacja z Dusta.
Już 2 tygodnie po konwencie. Może jakaś relacja z Dusta.
Zniżka w Rebel - 5% - Rybnik - pw jeśli ktoś jest zainteresowany.
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dust Tactics
Dawno nic się nie działo w tym temacie na forum, za to w świecie DUSTa wielkie zmiany - wielkimi krokami idzie druga edycja gry. Zasady można jak zwykle pobrać sobie za darmo tu:
http://www.gf9-dnd.com/Docs/Dust/DTR.pdf - zasady podstawowe
http://www.gf9-dnd.com/Docs/Dust/DTsr.pdf - zdolności specjalne jednostek.
Oprócz nowych reguł kompletnie pozmieniano statystki wszystkich jednostek - w najbliższych tygodniach mają wyjść nowe zestawy kart dla wszystkich frakcji. Sporo zostało już oficjalnie ujawnionych na stronie gry - http://www.dust-tactics.com/, poglądowo wrzucę tylko kilka:
Jak widać, zmieniły się nie tylko statystyki jednostek, ale również niemal wszystkie zdolności specjalne i koszt jednostek. Więcej będzie można powiedzieć o przetestowaniu, ale na razie po lekturze nowych zasad widzę następujące plusy i minusy nowej edycji:
PLUSY:
+ Balans jednostek jest znacznie lepszy, nie ma już jednostek 'must have' i kompletnego szrotu;
+ Przeżywalność jednostek również się zwiększyła;
+ Wprowadzono możliwość 'pasowania' w sytuacji, gdy przeciwnik ma więcej jednostek - eliminuje to problem armii 'spamerskich" z dużą liczbą tanich oddziałów;
+ Wszystkie oddziały są bardziej mobilne, nie mamy już wrażenia, że gramy w warcaby;
+ Zasady dotyczące bohaterów mają teraz znacznie więcej sensu - mają osłonę i mogą dowolnie dołączać się i odłączać od oddziałów w trakcie gry. Bohaterowie ze zdolnością "Officer" mogą teraz wydawać rozkazy swoim oddziałom, jakby byli zespołem dowodzenia!
+ Wprowadzono 'orientację' walkerów - teraz mogą one strzelać tylko w określonych kierunkach, co daje nam więcej opcji taktycznych
+ Nowe zasady dotyczące "reactive fire" znaczenie podnoszą poziom interakcji;
+ Phasery w końcu są grywalne, usunięto z ich rozliczania element losowy;
+ Ujednolicono i uproszczono zasady dotyczące osłon;
+ Pojawią się nowe zasady do grania na bitewniakowej makiecie, bez planszy;
+ Zasady są napisane w prostszy i bardziej klarowny sposób.
MINUSY:
- Zmieniono reguły ustalania widoczności wroga (LoS) - teraz wszyscy widzą się niemal z każdego miejsca;
- Walka wręcz sporo straciła na znaczeniu;
- Wprowadzenie nowych kości z trzema symbolami zamiast dwóch również nie wpływa na czytelnośc gry (ich zakup nie jest jednak obowiązkowy, można wciąż uzywać starych);
- Nowy system rozliczania obrażeń może na początku wydawać się trudny i mało czytelny;
- Zwiększona siła ognia niektórych oddziałów powoduje, że niekiedy trzeba wykonać rzut całym wiaderkiem kości (vide WH40K);
- Niestety wygląda na to, że poszczególne konfiguracje walkerów i oddziałów będa sprzedawane osobno - czyli nie będzie można kupić średniego walkera z czterema różnymi konfiguracjami w pudełku, tylko każdą z osobna.
http://www.gf9-dnd.com/Docs/Dust/DTR.pdf - zasady podstawowe
http://www.gf9-dnd.com/Docs/Dust/DTsr.pdf - zdolności specjalne jednostek.
Oprócz nowych reguł kompletnie pozmieniano statystki wszystkich jednostek - w najbliższych tygodniach mają wyjść nowe zestawy kart dla wszystkich frakcji. Sporo zostało już oficjalnie ujawnionych na stronie gry - http://www.dust-tactics.com/, poglądowo wrzucę tylko kilka:
Jak widać, zmieniły się nie tylko statystyki jednostek, ale również niemal wszystkie zdolności specjalne i koszt jednostek. Więcej będzie można powiedzieć o przetestowaniu, ale na razie po lekturze nowych zasad widzę następujące plusy i minusy nowej edycji:
PLUSY:
+ Balans jednostek jest znacznie lepszy, nie ma już jednostek 'must have' i kompletnego szrotu;
+ Przeżywalność jednostek również się zwiększyła;
+ Wprowadzono możliwość 'pasowania' w sytuacji, gdy przeciwnik ma więcej jednostek - eliminuje to problem armii 'spamerskich" z dużą liczbą tanich oddziałów;
+ Wszystkie oddziały są bardziej mobilne, nie mamy już wrażenia, że gramy w warcaby;
+ Zasady dotyczące bohaterów mają teraz znacznie więcej sensu - mają osłonę i mogą dowolnie dołączać się i odłączać od oddziałów w trakcie gry. Bohaterowie ze zdolnością "Officer" mogą teraz wydawać rozkazy swoim oddziałom, jakby byli zespołem dowodzenia!
+ Wprowadzono 'orientację' walkerów - teraz mogą one strzelać tylko w określonych kierunkach, co daje nam więcej opcji taktycznych
+ Nowe zasady dotyczące "reactive fire" znaczenie podnoszą poziom interakcji;
+ Phasery w końcu są grywalne, usunięto z ich rozliczania element losowy;
+ Ujednolicono i uproszczono zasady dotyczące osłon;
+ Pojawią się nowe zasady do grania na bitewniakowej makiecie, bez planszy;
+ Zasady są napisane w prostszy i bardziej klarowny sposób.
MINUSY:
- Zmieniono reguły ustalania widoczności wroga (LoS) - teraz wszyscy widzą się niemal z każdego miejsca;
- Walka wręcz sporo straciła na znaczeniu;
- Wprowadzenie nowych kości z trzema symbolami zamiast dwóch również nie wpływa na czytelnośc gry (ich zakup nie jest jednak obowiązkowy, można wciąż uzywać starych);
- Nowy system rozliczania obrażeń może na początku wydawać się trudny i mało czytelny;
- Zwiększona siła ognia niektórych oddziałów powoduje, że niekiedy trzeba wykonać rzut całym wiaderkiem kości (vide WH40K);
- Niestety wygląda na to, że poszczególne konfiguracje walkerów i oddziałów będa sprzedawane osobno - czyli nie będzie można kupić średniego walkera z czterema różnymi konfiguracjami w pudełku, tylko każdą z osobna.
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dust Tactics
Mam mieszane uczucia, co do nowych zasad. Z jednej strony dostaliśmy porządne balansowanie niektórych jednostek, dzięki czemu stały się grywalne. Rozumiem też, dlaczego wszystko rusza się o wiele dalej - bardzie dynamiczna gra to więcej emocji. Jednocześnie uważam (teoretycznie, bo jeszcze na nowych zasadach nie grałem), że taki zasięg ruchu będzie wymagał ogromnych plansz, inaczej gra będzie się kończyć błyskawicznie.
Wiadra kości mi się nie podobają. Idzie to trochę w kierunku innych bitewniaków, gdzie kości jest mnóstwo, a przeżywalność jednostek i tak spora. Trochę szkoda, bo mała ilość kości w Dust Tactics sprawdzała się moim zdaniem bardzo dobrze.
Najgorsza bzdura to zasady do grania bez planszy. Przecież to już istnieje i nazywa się Dust Warfare. Można więc z góry założyć, że Warfare został uśmiercony i nic nowego do tego systemu nie dostaniemy. Szkoda, bo podobał mi się bardziej niż Tactics.
Ostatecznie i tak sytuacja prawnie nas nie dotyczy. Wydawcy brak, jednostek w Polsce kupić nie idzie. Szkoda.
Wiadra kości mi się nie podobają. Idzie to trochę w kierunku innych bitewniaków, gdzie kości jest mnóstwo, a przeżywalność jednostek i tak spora. Trochę szkoda, bo mała ilość kości w Dust Tactics sprawdzała się moim zdaniem bardzo dobrze.
Najgorsza bzdura to zasady do grania bez planszy. Przecież to już istnieje i nazywa się Dust Warfare. Można więc z góry założyć, że Warfare został uśmiercony i nic nowego do tego systemu nie dostaniemy. Szkoda, bo podobał mi się bardziej niż Tactics.
Ostatecznie i tak sytuacja prawnie nas nie dotyczy. Wydawcy brak, jednostek w Polsce kupić nie idzie. Szkoda.
Re: Dust Tactics
Moim zdaniem najważniejsze jest to, że gra żyje i ma się dobrze No a jeśli chodzi o nową edycję, to przecież nikt nam nie każe się na nią od razu przesiadać, można zawsze grać w starą (którą i tak osobiście mocno przemodelowałem sobie pod kątem zasad, do czego zresztą zachęcali sami autorzy).
Ostatecznie pewnie wezmę trzon zasad z "jedynki", karty z "dwójki", a resztę dostosuję sobie pod gust mój i współgraczy A z tego co dotąd widziałem, to zmiany są raczej in plus - może oprócz wiader kostek. Fajnie że będzie jakiś suppressing fire, zwiększona mobilność też naprawdę się przyda. A co do dużych map to właśnie takie preferuję, tak więc tu też raczej nie narzekam A swoją drogą ciekawe za ile te karty będą sprzedawać...
Ostatecznie pewnie wezmę trzon zasad z "jedynki", karty z "dwójki", a resztę dostosuję sobie pod gust mój i współgraczy A z tego co dotąd widziałem, to zmiany są raczej in plus - może oprócz wiader kostek. Fajnie że będzie jakiś suppressing fire, zwiększona mobilność też naprawdę się przyda. A co do dużych map to właśnie takie preferuję, tak więc tu też raczej nie narzekam A swoją drogą ciekawe za ile te karty będą sprzedawać...
Re: Dust Tactics
To nie tak źle, ciekawe za ile będą chodzić u nas - o ile którykolwiek sklep będzie miał w ofercie
Re: Dust Tactics
https://www.kickstarter.com/projects/du ... =discovery
Dust: Operation Babylon n a kickstarterze. W pierwszy dzień ponad $90k zebrane, także ruszają z rozmachem.
Dust: Operation Babylon n a kickstarterze. W pierwszy dzień ponad $90k zebrane, także ruszają z rozmachem.
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dust Tactics
Rozpoczął się Kickstarter dla Operation Babylon, kampanii przenoszącej walki w uniwersum DUSTa do Mezopotamii i 1948 roku. Wymagane do ufundowania 50K $ uzbierało się w godzinę i siedem minut Ale ogólnie szału z cenami ani bonusami na razie nie ma - to bardziej przedsprzedaż nowych, duzych zestawów (duzy walker + 2 srednie walkery + trzy oddziały piechoty) niż klasyczny kickstarter z darmówkami, bonusami itp. Ale pożyjemy, zobaczymy.
https://www.kickstarter.com/projects/du ... on-babylon
Neue Deutsche Afrika Korps:
US Marines:
Specnaz:
https://www.kickstarter.com/projects/du ... on-babylon
Neue Deutsche Afrika Korps:
US Marines:
Specnaz:
Re: Dust Tactics
Wygląda apetycznie, aczkolwiek ja chyba już zostanę przy zimowych klimatach
A swoją drogą idzie gdzieś w kraju dostać nowe karty i kostki? Chętnie bym wypróbował nową edycję, ale musiałbym się wpierw zaopatrzyć w kilka gadżetów Graliście już? Bo na papierze wygląda ciekawie, ale znalazło się już trochę malkontentów (jak zwykle przy takich zmianach).
A swoją drogą idzie gdzieś w kraju dostać nowe karty i kostki? Chętnie bym wypróbował nową edycję, ale musiałbym się wpierw zaopatrzyć w kilka gadżetów Graliście już? Bo na papierze wygląda ciekawie, ale znalazło się już trochę malkontentów (jak zwykle przy takich zmianach).
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dust Tactics
Wydrukuj sobie karty z dust-tactics.com i sprawdź sam, nowe kości nie są potrzebne. V2 to zupełnie inna gra, jednostki ruszają się teraz o znacznie więcej pól, jest mniej "warcabowo". Jedyne, co mi się nie podoba, to nowe zasady dotyczące LoS - znacznie trudniej się teraz ukryć.
Re: Dust Tactics
Na stronie chyba nie ma wszystkich kart? Brakuje sporej części piechoty i heavy walkerów. No chyba żeby na razie grać tym co jest, a potem dokupić karty
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dust Tactics
Muttah - tu: https://www.dropbox.com/sh/ena9g6r7ad1z ... sh_JqO8z7a znajdziesz zebrane wszystkie karty, które się do tej pory ukazały.
Re: Dust Tactics
Dzięki, tu jest znacznie więcej jednostek - chyba wreszcie zmobilizuje mnie to do porządnego wczytania się w nowe zasady...