Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Na stronie Ystari pojawiły się reguły do karcianej wersji Caylusa. Planowana data wydania gry - kwiecień br.
Zainteresowanych zapraszama na http://www.ystari.com
Właśnie zagrałe online i jestem zachwycony. Zapowiada się świetna gra, zawiera wszystko co dobre w Caylusie. Uproszczenia w mechanice jak dla mnie są tylko zaletą bo gra jest lżejsza (co nie znaczy że lekka), krótsza i przyjemniejsza.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Lothar pisze:krotsza? to ile trwa, bo jak gram w 2 osoby to gramy 45 minut, max 1h
Trudno mi powiedzieć. Grałem online w trybie turowym i ten tryb mi się średnio podoba, ponieważ po każdym ruchu odświeża się strona, co u mnie trwa z kilkanaście sekund. Ale ze względu na rezygnację z pewnych mechanizmów na pewno będzie się grało szybciej.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Lothar pisze:krotsza? to ile trwa, bo jak gram w 2 osoby to gramy 45 minut, max 1h
Trudno mi powiedzieć. Grałem online w trybie turowym i ten tryb mi się średnio podoba, ponieważ po każdym ruchu odświeża się strona, co u mnie trwa z kilkanaście sekund. Ale ze względu na rezygnację z pewnych mechanizmów na pewno będzie się grało szybciej.
zobaczymy zobaczymy
szczególnie jak sie pojawi w wersji real
"Miecz jest duszą samuraja;
Jeżeli ktoś o nim zapomni lub go utraci
nie będzie mu to odpuszczone"
- fragment testamentu szoguna Ieyasu Tokugawa
Lothar pisze:nie ma co ukrywac ze caylus to gra przedewszystkim dla dwoch osob, gdyby karciana byla lepsza w wypadku wiekszej ilosci graczy , byloby swietnie.
of korse "nie ma co ukrywać" chyba jak nie ma więcej graczy niż dwóch....
"Miecz jest duszą samuraja;
Jeżeli ktoś o nim zapomni lub go utraci
nie będzie mu to odpuszczone"
- fragment testamentu szoguna Ieyasu Tokugawa
no nie wiem, dla mnie caylus gdy gra sie w wiecej niz 2 osoby traci swoja najwieksza zalete ("brak" losowosci), co prawda przy trzech graczach nie jest to jeszcze szczegolnie mocno widoczne ale przy 4-5 graczach jest dramat
Lothar pisze:no nie wiem, dla mnie caylus gdy gra sie w wiecej niz 2 osoby traci swoja najwieksza zalete ("brak" losowosci), co prawda przy trzech graczach nie jest to jeszcze szczegolnie mocno widoczne ale przy 4-5 graczach jest dramat
A to muszę przyznać jakaś nowość. Albo źle gramy, albo czegoś nie zauważyłem
A ja po prostu...
Jeżeli są tutaj osoby, które by chciały pograć w CMC w polskim gronie, na przykład dzisiaj od 21:00 zapraszam na GG: 2117892 by się ugadać w tej gestii Mam już kilka partyjek za sobą, ale z francuzami grać się nie da. Jak już widzą, że nie mają szans na zwycięstwo, to uciekają i nie kończą gry...
-- Hubert 'Saise' Spala -- http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
Lothar pisze:nie ma co ukrywac ze caylus to gra przedewszystkim dla dwoch osob, gdyby karciana byla lepsza w wypadku wiekszej ilosci graczy , byloby swietnie.
Grałem jak na razie w CMC we dwie osoby i działa super. Nie wiem dla czego na więcej osób (max. 4) miałaby działać źle. To że jest więcej myślenia przy większej ilości osób to chyba oczywiste, w końcu ma się kilku przeciwników a nie jednego.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Lothar pisze:nie ma co ukrywac ze caylus to gra przedewszystkim dla dwoch osob, gdyby karciana byla lepsza w wypadku wiekszej ilosci graczy , byloby swietnie.
Grałem jak na razie w CMC we dwie osoby i działa super. Nie wiem dla czego na więcej osób (max. 4) miałaby działać źle. To że jest więcej myślenia przy większej ilości osób to chyba oczywiste, w końcu ma się kilku przeciwników a nie jednego.
mi chodzi przedewszystkim o "przesuwanie" provosta , w wypadku wiekszej ilosci graczy niestety jest to raczej nie do przewidzenia (a co dopiero jak sie mozna umawiac).
Czy w wersji karcianej tez jest ten element?
Jest ruch provosta. Ale nigdy nie zdarzyło się, by był nie do przewidzenia. Wręcz przeciwnie, ruchy provostem przez danego gracza są wręcz oczywiste na pierwszy rzut oka na stół
-- Hubert 'Saise' Spala -- http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
Lothar pisze:nie ma co ukrywac ze caylus to gra przedewszystkim dla dwoch osob, gdyby karciana byla lepsza w wypadku wiekszej ilosci graczy , byloby swietnie.
Grałem jak na razie w CMC we dwie osoby i działa super. Nie wiem dla czego na więcej osób (max. 4) miałaby działać źle. To że jest więcej myślenia przy większej ilości osób to chyba oczywiste, w końcu ma się kilku przeciwników a nie jednego.
mi chodzi przedewszystkim o "przesuwanie" provosta , w wypadku wiekszej ilosci graczy niestety jest to raczej nie do przewidzenia (a co dopiero jak sie mozna umawiac).
Czy w wersji karcianej tez jest ten element?
stary jaki element losowy??
jak grasz w wieksza liczbę graczy to każdy z graczy wybiera najlepsza możliwośc w grze i gdzie tu losowaść...
ale koniec offa
"Miecz jest duszą samuraja;
Jeżeli ktoś o nim zapomni lub go utraci
nie będzie mu to odpuszczone"
- fragment testamentu szoguna Ieyasu Tokugawa
Ja czasem pogrywam, choć ten tryb ma swoje wady. Może się uda w jakiś wieczorek - ale najlepiej na dwie osoby, bo można wtedy skończyć. Bo gra jest w systemie turowym -czyli ruch, strona się przeładowuje i kolej następnego gracza. GG masz w stopce, jakby co
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Odkopuje temat, bo mam jedno pytanko. W instrukcji jest napisane, cyt.:
"Zloto jest surowcem zastepczym (zastepuje dowolny surowiec). Kostki zlota rowne sa kostkom kazdego innego typu, niewazne czy uzyte sa do budowy budynkow lub czesci zamku. Biale kostki reprezentuja kostki ktoregokolwiek typu (wlacznie ze zlotem)."
W takim razie jaka jest roznica miedzy tymi surowcami, bo z powyzszego opisu wynika, ze zadna? Z gory dzieki.
Biała kostka oznacza - zapłać jeden dowolny surowiec, czyli drewno lub kamień lub jedzenie lub złoto. Biała kostka, jako taka, nie występuje w grze. To tylko symbol "dowolnego surowca" i występuje na kartach budynków.
Inne kostki w danym kolorze, oznaczają, że musisz użyć konkretnego surowca, właśnie w tym kolorze. Np. brązowa kostka na karcie budynku oznacza "zapłać jedno drewno". Ale zamiast drewna, kamienia lub jedzenia, możesz zawsze użyć złota, które jest jokerem. Czyli w powyższym przykładzie jako drewna możesz użyć złota. Podobnie jak budujesz zamek, to musisz mieć trzy różne surowce (drewno, kamień i jedzenie) na każdy kawałek zamku. Zamiast każdego z tych surowców możesz użyć złota, czyli nawet zbudować część zamku za 3 złota (ale to zdecydowanie za droga impreza).
I jeszcze jedno - złoto jest surowcem zastępczym tylko przy płaceniu, nie przy dochodach. Nie możesz sobie np. wziąć złota zamiast drewna
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Meanthord pisze:Kilka piwek robi swoje . Jeszcze raz dzieki! Swoja droga CMC zapowiada sie na przyjemna i sympatyczna gre, taka lightowa wersja Caylusa .
Taką jest w istocie, choć według mnie po paru piwkach gra się nieco gorzej
kilka pytań(jeszcze bez partii):
1.faza akcji toczy się nieprzerwanie(zgodnie z ruchem wskazówek zegara) dotąd, aż każdy z graczy spasuje? w instrukcji nic o tym nie ma, ale czy zatem provosta mogłoby przesunąć tylko tylu graczy, ilu wybrało w fazie akcji pasowanie? następne fazy też są determinowane kolejnością pasowania.
2.provost niweluje działanie budynków wyłącznie za nim, czyli od strony końca(początek budynki z różowym tłem)?
3.po kiego grzyba ktoś miałby wybierać budynek tartaku dając zarobić właścicielowi, kiedy może pójść do lasu(z różowym tłem)?
jestem świeżo po przeczytaniu instrukcji, jeszcze bez grania więc proszę o wyrozumiałość...
pas oznacza "ja już nikogo nie wysyłam"
puki ktoś chce i ma pieniądze może wysyłać, ale w końcu spasuje
(bo skończy mu się kasa albo robotnicy)
2) provost niweluje działanie budynków nowych a nie pierwszych
Buildings are activated in order, starting at the
beginning of the road, up to and including the
building card the provost is now occupying.
zwracam też uwagę naa ustaloną kolejność aktywacji budynków
3) a po tego grzyba, że taki różowy budynek jest jeden i do twojej kolejki może być już zajęty
jedno pole - jeden pionek, inaczej wszyscy staliby na różowych
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman