Znak Starszych Bogów - pytania, zasady
Znak Starszych Bogów - pytania, zasady
Wątku z pytaniami dotyczących zasad nie widziałem. Może jest do wersji angielskiej, ale ze względu na możliwe błędy / interpretacje tłumacza (a także sam tekst i nazwy kart) chyba lepiej założę osobny wątek.
Po pierwszej rozgrywce dwa szybkie pytania:
1. Czy podczas walki z przedwiecznym kiedy bohaterowie po kolei atakują należy traktować to jako osobne tury (tzn. czy np Vincent kiedy przychodzi jego kolej może leczyć?)
2. Jeden bohater (detektyw bodajże) ma specjalną zdolność przerzucania za darmo po raz drugi rzutu kością po wydaniu wskazówki. I tu nasuwa się pytanie - wydanie wskazówki pozwala przerzucić dowolną liczbę kości, natomiast zdolność tej postaci pozwala przerzucić po raz drugi wybraną kość. Chciałem się upewnić, czy wszystko tu jest ok - że może on przerzucić tylko jedną kość, a nie tak, jakby wydawał kolejny żeton wskazówki (czyli dowolną ilość)?
Po pierwszej rozgrywce dwa szybkie pytania:
1. Czy podczas walki z przedwiecznym kiedy bohaterowie po kolei atakują należy traktować to jako osobne tury (tzn. czy np Vincent kiedy przychodzi jego kolej może leczyć?)
2. Jeden bohater (detektyw bodajże) ma specjalną zdolność przerzucania za darmo po raz drugi rzutu kością po wydaniu wskazówki. I tu nasuwa się pytanie - wydanie wskazówki pozwala przerzucić dowolną liczbę kości, natomiast zdolność tej postaci pozwala przerzucić po raz drugi wybraną kość. Chciałem się upewnić, czy wszystko tu jest ok - że może on przerzucić tylko jedną kość, a nie tak, jakby wydawał kolejny żeton wskazówki (czyli dowolną ilość)?
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Znak Starszych Bogów
W wersji angielskiej jest trochę błędów (mniejszych i większych), podejrzewam że wersja polska ma podobnie.
Generalnie polecam oficjalny FAQ od FFG: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... -print.pdf
Vincent może leczyć w turze dowolnego gracza, ale tylko raz dziennie.Sandking pisze:1. Czy podczas walki z przedwiecznym kiedy bohaterowie po kolei atakują należy traktować to jako osobne tury (tzn. czy np Vincent kiedy przychodzi jego kolej może leczyć?)
Jego zdolność działa dokładnie tak samo jak żeton wskazówki (czyli pozwala przerzucić dowolną ilość kości).Sandking pisze:2. Jeden bohater (detektyw bodajże) ma specjalną zdolność przerzucania za darmo po raz drugi rzutu kością po wydaniu wskazówki. I tu nasuwa się pytanie - wydanie wskazówki pozwala przerzucić dowolną liczbę kości, natomiast zdolność tej postaci pozwala przerzucić po raz drugi wybraną kość. Chciałem się upewnić, czy wszystko tu jest ok - że może on przerzucić tylko jedną kość, a nie tak, jakby wydawał kolejny żeton wskazówki (czyli dowolną ilość)?
Generalnie polecam oficjalny FAQ od FFG: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... -print.pdf
Re: Znak Starszych Bogów
Wiem, że to nie ten dział ale za to ta gra Jakie koszulki używacie do zabepieczenia kart ze Znaku Starszych Bogów?
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Re: Znak Starszych Bogów
Ahoj! Nareszcie rozegrałem partię solo. Ale po rozgrywce mam wątpliwość w zakresie walki z przedwiecznym. Czy w takiej sytuacji, gdy atakuję go i wykonam zadanie np. 2 koścmi, to mogę następnie jeszcze raz przerzucić pozostałymi kośćmi aby spróbować ponownie pokonać Przedwiecznego, a następnie jeśli się nie uda to odłożyć jedną kość i przerzucić pozostałe 3 i tak, aż uda mi się bądź nie wykonam ponownie zadania, a dopiero wtedy przesunąć zegra? Czyli, tak jak to jest przy rozpatrywaniu przygody gdzie np. są 2 zadania. Czy też, gdy wykonam raz zadanie to od razu muszę przesunąć zegar? W instrukcji jest zapis, że podczas fazy ataku na Przedwiecznego, Badacze mogą wykonywać to zadanie dowolną ilość razy (ale tylko raz na rzut).
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Znak Starszych Bogów
Walka z przedwiecznym rozpatruje się jakby to była karta z nieskończoną ilością zadań, czyli robisz tak jak w pierszym przykładzie. Rzucasz tak długo jak tylko możesz.
Re: Znak Starszych Bogów
Dzięki Olgierdd. Tak też wczoraj grałem ale trafiłem chyba na najsłabszego przedwiecznego - Yig. Przebudził się ale dostał bęcki Chociaż patrząc na wyłożone karty przygód i ilośc dolosowanych potworów do nich to było to najłatwiejsze rozwiązanie aby wygrać
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Znak Starszych Bogów
Zagrałem wczoraj w to to. Dawno się tak nie nudziłem - dłużyło się jak AH, ale nie trwało aż tak długo. Ze wspomnieniami z AH kojarzą mi się jednak jakieś emocje. Tu wiało nudą. To już wolę turlać kostkami w Rallymana.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Re: Znak Starszych Bogów
Mam za sobą 1,5 rozgrywki solo i muszę przyznać, że mam mieszane uczucia. Pięknie wydana ale samą mechaniką nie buduje klimatu. Zauważyłem, że nawet nie czytałem kart przygód na które decydowałem się "wejść", a jedynie spoglądałem, jakie są na niej zadania. Muszę jeszcze pograć solo i w kooperacji, a może okaże się, że jest lepiej.
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Re: Znak Starszych Bogów
Nigdy nie gram do walki z przedwiecznym bo ta walka jest idiotyczna - jak sie monster budzi to game over.
Poza tym ciezko doprowadzic do przegranej
Sama gra to nie jest gra z fabula - mila turlanina. zaawansowana wersja polowania na robale. emocje sa jak sie w koncu uda ubic kilka stworow i jakas trudna karte zdjac.
Poza tym ciezko doprowadzic do przegranej
Sama gra to nie jest gra z fabula - mila turlanina. zaawansowana wersja polowania na robale. emocje sa jak sie w koncu uda ubic kilka stworow i jakas trudna karte zdjac.
Dice Hate Me :(
Re: Znak Starszych Bogów
I to jest właśnie największy problem Znaku Starszych Bogów, bo kto liczył na przygodę to może się rozczarować. Turlanie w pięknym wydaniu, jeśli ktoś lubi kości to ok ale inni nic tutaj więcej nie znajdą
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Znak Starszych Bogów
Rune pisze:Mam za sobą 1,5 rozgrywki solo i muszę przyznać, że mam mieszane uczucia. Pięknie wydana ale samą mechaniką nie buduje klimatu. Zauważyłem, że nawet nie czytałem kart przygód na które decydowałem się "wejść", a jedynie spoglądałem, jakie są na niej zadania. Muszę jeszcze pograć solo i w kooperacji, a może okaże się, że jest lepiej.
W AH mechanika tez nie buduje klimatu trzeba go samemu zbudować dopiero PS ma klimat Lovecrafta...AH to raczej Zobicide.. w panierce z Mitów Cthulhu..tylko mechanice daleko do dzisiejszych standardów
Re: Znak Starszych Bogów
Nie ma to, jak zapał świeżego właściciela gry Jestem bardzo ciekawy Twojej opinii o grze i pomysłów na budowę klimatu po kilku rozgrywkach. U mnie gra bardzo rzadko ląduje na stół, aczkolwiek nie planuję jej sprzedać, bo co jakiś czas mam natchnie i poturlam solo. Z perspektywy 1,5 roku nadal nie dopatrzyłem się klimatu w podstawce, która sama może czasami nieznośnie irytować. W sumie rozczarowanie grą spowodowało, że nie dokupiłem dodatku o którym gracze piszą, że to wręcz obowiązek aby dobrze się bawić w trakcie gry ZSB. Jednak macki Cthulhu mnie nie opuszczają i kto wie, a może dodatek zagości jeszcze u mnie, bo gdzieś podświadomie chciałbym aby ta gra była bardzo dobra
Ale to przecież wątek o trudnościach w interpretacji zasad, a więc niech me godne politowania dywagacje spoczną na dnie oceanu w objęciach bezimiennego.
Ale to przecież wątek o trudnościach w interpretacji zasad, a więc niech me godne politowania dywagacje spoczną na dnie oceanu w objęciach bezimiennego.
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Znak Starszych Bogów
Mam pytanko czy po porażce na kostkach mam tylko jedną próbę rzutu, czy mogę ją ponawiać do wyczerpania kostek??? bo z instrukcji wynika iż porażka występuję raz i jeśli mi się nie uda przygoda kończy się porażką?
Re: Znak Starszych Bogów
Jeśli mnie pamięć nie myli, a pamiętaj, że od nadmiaru rumu często tak bywa , to ponawiasz rzuty pozostałymi kośćmi aż do wyczerpania.
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Znak Starszych Bogów
bez sensu ja grałem do 1 porażki wtedy trudniejRune pisze:Jeśli mnie pamięć nie myli, a pamiętaj, że od nadmiaru rumu często tak bywa , to ponawiasz rzuty pozostałymi kośćmi aż do wyczerpania.
Re: Znak Starszych Bogów
No tak, pierwsze partie, a Ty jakieś homerules wprowadzasz Trzymaj się zasad, bo inaczej zgubisz drogę i otchłań Cię pochłonie
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Re: Znak Starszych Bogów
Sprawa dość stara, stąd moje pytanie. Czy w obecnej wersji Znaku w instrukcji te błędy są skorygowane? Mogę tylko jedną rzecz porównać między instrukcją dostępną online a erratą (do której link wyżej) - mianowicie czerwona kość / joker może być wykorzystana jako śledztwo x 4, a nie jak podaje instrukcja x 1.Wolf pisze:W wersji angielskiej jest trochę błędów (mniejszych i większych), podejrzewam że wersja polska ma podobnie.
Generalnie polecam oficjalny FAQ od FFG: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... -print.pdf
W związku z powyższym - wnioskuję, że instrukcja cały czas stara, z bykami, czy tak? Choć z drugiej strony instrukcja online nie musi być najbardziej aktualną.
edit:
przy okazji - znalazłem wersję polską erraty
http://galakta.pl/download/Znak_Starszy ... Errata.pdf
Re: Znak Starszych Bogów
Kupiłem grę w zeszłym roku i niestety byki w instrukcji nadal są.TV3 pisze: Sprawa dość stara, stąd moje pytanie. Czy w obecnej wersji Znaku w instrukcji te błędy są skorygowane? Mogę tylko jedną rzecz porównać między instrukcją dostępną online a erratą (do której link wyżej) - mianowicie czerwona kość / joker może być wykorzystana jako śledztwo x 4, a nie jak podaje instrukcja x 1.
W związku z powyższym - wnioskuję, że instrukcja cały czas stara, z bykami, czy tak? Choć z drugiej strony instrukcja online nie musi być najbardziej aktualną.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Znak Starszych Bogów
W dodatku Nieznane siły w instrukcji jest napisane że należy podmienić kilka kart z podstawki. U mnie wszystko niby okej ale trzy karty bohaterów Mandy, Carolyn, Vincent do podmiany niczym się nie różnią od tych z podstawki są identyczne, cechy bohaterów, przedmioty startowe takie same i nie mają oznaczeń dodatku jak inne karty (kółeczko w rogu)? Jak jest u was? Ponadto na Karcie Sklep z Pamiątkami mam nieczytelny tekst Przedmiot powszechny jest jasno szary zlewa się z tłem reszta tekstu jest na czarno.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Znak Starszych Bogów
Z tego co pamiętam z bohaterami jest subtelna różnica w ich umiejętnościach - raz na turę jest zamienione na raz na dzień lub na odwrót. Dokładnie nie jestem pewien, bo nie mam możliwości zajrzenia w tej chwili do pudła, ale coś w ten deseń się różniło. Pamiętam, że też na początku się zastanawiałem czym tak naprawdę się różnią te karty.
- sztefyn
- Posty: 687
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 18:00
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Znak Starszych Bogów
Zajrzyj do erraty podstawki. http://galakta.pl/download/Znak_Starszy ... Errata.pdflesar pisze:W dodatku Nieznane siły w instrukcji jest napisane że należy podmienić kilka kart z podstawki. U mnie wszystko niby okej ale trzy karty bohaterów Mandy, Carolyn, Vincent do podmiany niczym się nie różnią od tych z podstawki są identyczne, cechy bohaterów, przedmioty startowe takie same i nie mają oznaczeń dodatku jak inne karty (kółeczko w rogu)? Jak jest u was? Ponadto na Karcie Sklep z Pamiątkami mam nieczytelny tekst Przedmiot powszechny jest jasno szary zlewa się z tłem reszta tekstu jest na czarno.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Znak Starszych Bogów
już wszystko jasne moje wydanie podstawki jest wydaniem drugim ze zmianami, dlatego karty bohaterów się nie różnią bo są poprawne, ponadto ten źle wydrukowany tekst to w całej partii jest taki.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Znak Starszych Bogów
Czy podczas rozpatrywania przygody mogę zatrzymać więcej niż jedną kość jak mam dwie karty zaklęć lub jedną kartę z dwoma zaklęciami? Przykładowo rzucam i żaden wynik nie spełnił zadania, tak więc odkładam trzy kości: dwie kości zatrzymuje na dwóch kartach zaklęć i jedną odkładam za nieudany rzut. W instrukcji nie jest wprost opisany limit odkładania kości na zaklęcia tak jak w przypadku skupienia, gdzie możemy tylko raz na turę skupić kość.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto