Gra typu worker placement

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Przedstawię kolejny z pomysłów, który przygotowuję.
Akcja toczy się na hipotetycznej wyspie zamieszkiwanej przez kilka plemion. Prorocy przepowiedzieli zbliżającą się zagładę i jedyną szansą na ocalenie jest zbudowanie łodzi-arki mogącej pomieścić jak największą liczbę ludzi i zapasów, a następnie ucieczka w poszukiwaniu innego miejsca do życia. Problemem jednak jest w tym, że bogowie już pokazują swój gniew i co chwila zsyłają kolejne klęski żywiołowe

Gracze prowadząc swoje plemiona będą rywalizowali o zbudowanie jak największej łodzi pozwalającej na ewakuację jak największej liczby mieszkańców wraz zapasami pożywienia. Jednak aby tego dokonać trzeba będzie skupić się na kilku elementach.
W czasie gry możliwe będzie:
- pozyskiwanie surowców
- pobieranie planów fragmentów arki
- budowanie arki (w postaci kafelków)
- powiększanie stoczni pozwalające na budowanie większej arki
- ulepszanie budynków pozwalających na pobieranie surowców
- budowanie świątyni której zadaniem jest zmniejszanie gniewu bogów
- pomnażanie populacji swojego plemienia

Klęski żywiołowe i gniew bogów:
Wraz z rozbudową łodzi rośnie gniew bogów, a kapłani w świątyni zmniejszają go.
W każdej turze gracze rzucają kośćmi przedstawiającymi symbole klęsk żywiołowych, przy czym o ich ilości decyduje stopień gniewu bogów. Jeżeli symbol klęski powtórzy się na przynajmniej 2 kościach to taka klęska ma w danej turze miejsce.

To dość krótka zajawka, jednak chodzi mi głównie o informację czy nie powielam istniejącego pomysłu.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Gra typu worker placement

Post autor: lintu »

Brzmi fajnie i oryginalnie, czekam na więcej :)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Gra typu worker placement

Post autor: zakwas »

Brzmi ciekawie.

Zamiast instrukcji koniecznie Księga Rzeczy Dozwolonych I Zabronionych. ;)
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

lintu pisze:Brzmi fajnie i oryginalnie, czekam na więcej :)
Rozumiem, że brak podobnej pozycji na rynku.
W takim razie rozwinę temat
Nie podaję konkretnych ilości kart, kości, surowców itp bo na to za wcześnie.

Budowa arki
Budowa arki przebiega w zasadzie w dwóch etapach:
- Pobranie planów segmentu arki - segmenty losowane są do kolejki, aby pobrać najnowszy należy wysłać największą liczbę inżynierów, pobranie najstarszego wymaga wysłania tylko 1 inżyniera.
- Jeżeli jesteśmy już w posiadaniu planów można na ich podstawie budować segmenty. Te pobiera się z ogólnie dostępnego magazynu płacąc za nie konkretną liczbę surowców oraz wysyłając konkretną liczbę inżynierów.
Generalna zasada jest taka, że im wyższy segment arki tym więcej surowca wymaga i większa liczba inżynierów jest wymagana, natomiast budowanie niskiej lecz długiej arki, wymaga większej stoczni.
Przykładowa ułożona arka:
legenda: symbol worka lub ludzika pokazuje co w danym segmencie można umieścić, pojemność poszczególnych segmentów ustalę później
Obrazek

Pobieranie surowców
Surowce występują w bezpośredniej bliskości źródeł klęsk żywiołowych. Im pole jest dalsze od źródła klęski tym mniej surowca można pobrać. Dodatkowo pola surowców zgrupowane są w tory (liczba dostępnych torów zależna od ilości graczy) - klęska żywiołowa zawsze występuje na torze, na którym znajdują się robotnicy gracza losującego.
Gracze wysyłają na konkretne pole dowolną liczbę swoich robotników, każdy robotnik pobiera tyle surowców ile wskazuje pole. Dwaj gracze nie mogą wysłać robotników na to samo pole.
Pola surowców mogą być ulepszane budynkami, co zwiększa ich odporność na klęski żywiołowe. Gracz który ulepszył pole, nie ma jednak zagwarantowanego dostępu do tego pola i w kolejnych turach, każdy gracz może skorzystać z ulepszenia.
Przykładowe pole surowców:
legenda:
Nad polami znajduje się liczba kostek, wskazuje to zasięg działania klęski, przy konkretnej liczbie wylosowanych kostek.
Obrazek

Typy jednostek:
Każdy "ludzik" domyślnie jest traktowany jako robotnik, można go jednak zamienić na: kapłana, inżyniera lub wojownika. Zamiana taka jest nieodwracalna.
Przeznaczenie jednostek:
Robotnik - zbieranie surowców
Inżynier - pobieranie planów arki i ulepszeń budynków, oraz budowa arki.
Kapłan - zmniejsza liczbę rzucanych kości klęsk
Wojownik - konieczny do zakończenia gry. Dodatkowo w czasie gry wojownik może zostać ustawiony na torze pól surowca, blokując dostęp do całego toru. Na razie nie zakładam walki, żeby wyprzeć armię blokującą tor, należy wysłać większą grupę wojowników. Armia mniejsza wycofuje się.

Surowce
Surowce występujące w grze:
- drewno - materiał budowlany
- kamień - materiał budowlany
- żelazo - materiał budowlany
- pożywienie - konieczne jako zapasy na podróż i potrzebne w kilku akcjach w grze
- wino - konieczne do utrzymania kapłanów i potrzebne w kilku akcjach w grze.
ttqsmastah
Posty: 35
Rejestracja: 07 wrz 2013, 10:04

Re: Gra typu worker placement

Post autor: ttqsmastah »

Istnieje w pewnym sensie (tematu) podobna gra Ark & Noah. Z tego co widzę tamta jest lżejsza, rodzinna, więc nie jest to super podobne ale jednak... Jakby co to na jutubie na kanale Rahdo jest jego runthrough.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Może niezbyt szczęśliwie używam słowo "arka" bo to faktycznie nasuwa skojarzenie z biblijną Arką Noego.
Na opis przytoczonej gry również trafiłem, zanim przestawiłem mój projekt tutaj, jednak jedynie sama arka w zasadzie jest punktem łączącym obie gry.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Dla przyjemności przy okazji pracy nad grą bawię się w znanym programie graficznym. Nie jestem grafikiem zawodowym, ani specjalnie utalentowanym, więc może te grafiki będą stanowiły swoisty przykład tego o co mi chodzi. Może w przyszłości ktoś będzie chciał wziąć udział w tym projekcie i pomoże stworzyć porządną wersję gry.

Obrazek

Obrazek

Chciałbym, aby plansza zawierała klimatyczne obrazy miejsc, pomagające wczuć się w klimat nadchodzącej zagłady.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Gra typu worker placement

Post autor: lintu »

Bardzo ładne, klimatyczne grafiki. Ciekaw jestem, czy uda Ci się stworzyć z tego coś więcej - trzymam kciuki.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Plaga w okolicach winnicy
Obrazek
Jarzynek
Posty: 179
Rejestracja: 26 lip 2005, 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Gra typu worker placement

Post autor: Jarzynek »

poprzednie lepsze, tutaj za dużo tego dobrego - winnica, góry, torfowisko... Wykadruj tak, żeby została winnica, droga z trupami i mgła i według mnie będzie dużo lepiej.
Pozdrawiam
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Jarzynek pisze:poprzednie lepsze, tutaj za dużo tego dobrego - winnica, góry, torfowisko... Wykadruj tak, żeby została winnica, droga z trupami i mgła i według mnie będzie dużo lepiej.
Może i racja - traci się ta winnica.

Obrazek

Sztorm w zatoce:
Obrazek
Grishnak
Posty: 32
Rejestracja: 21 maja 2014, 12:46
Has thanked: 1 time

Re: Gra typu worker placement

Post autor: Grishnak »

Pomysł bardzo zacny, czekam na więcej;)
Gdyby trzeba było, jakieś tam pojęcie o grafice mam, mogę spróbować pomóc ze stroną wizualną gry.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Zarys pomysłu rozmieszczenia elementów planszy głównej:
http://u.jimdo.com/www68/o/s1bdd08dd72c ... /image.jpg
Nie naniesione jeszcze dwa eliptyczne obrazy.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 132 times
Been thanked: 57 times

Re: Gra typu worker placement

Post autor: poooq »

Gracz siedzący u szczytu stołu narażony będzie na obcowanie z mocami piekielnymi...
Po co piać, gdy można grać?
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Jako że w okręgach przedstawione są wioski graczy, to każdy będzie narażony

Plansza się rozwija.
Obrazek

Większy rozmiar można zobaczyć bezpośrednio ze strony:
http://projekty-gier-planszowych.jimdo. ... og%C3%B3w/
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Już niewiele zostało do ukończenia wszystkich elementów aby można było wykonać pierwszy prototyp do testów.
Grafika oczywiście schematyczna.

Plansza każdego gracza:
Obrazek
Każdy gracz posiada swoją planszę obrazującą jego własną wioskę. Zielone pola są miejscem budowy domów i świątyni.
6 zielonych pól, znajdujących się w górnej części planszy, to pola potencjalnie narażone na zasięg klęsk żywiołowych. (zostanie to jeszcze zaznaczone)
Każdy dom daje schronienie dla dwóch ludzi, gdy brakuje miejsc schronienia nie można powiększać populacji.
Świątynia jest miejscem dla kapłanów, przy czym każdy żeton świątyni daje schronienie jednemu kapłanowi.
Plansza posiada ponadto pola prac: budowanie: domów, ulepszeń, świątyni i okrętu. Wszystkie koszty budowania znajdują się na właściwych kartach technologii.
Dodatkowo w górnej części znajdują się pola: powiększania populacji (za cenę żywności i wina) oraz przywracania morale, za tą samą cenę.

Karty technologii ulepszeń:
Obrazek
Technologie te pobierają inżynierowie, dopiero gracz posiadający daną technologię, może korzystać z "budowania ulepszenia"
Symbole surowców pokazują koszt jaki należy ponieść przy zdobywaniu technologii jak i każdorazowo budując ulepszenie.
Ulepszenia są dedykowane do konkretnych lokalizacji i zwiększają odporność na działanie klęsk.

Żetony budynków i ulepszeń:
Obrazek
Przedstawiają domy, świątynię i pole ulepszone. Żeton ulepszenia jest nieco większy od żetonów domów i świątyni, aby położony pod spodem był widoczny.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Po przemyśleniach postanowiłem zmniejszyć liczbę dostępnych rodzajów elementów statku. Obecnie jest ich 15 i zastanawiam się czy jeszcze nie zmniejszyć liczby. Zrezygnowałem poza tym z masztu.
Poniżej wszystkie elementy i przykładowo złożony statek:
Obrazek
Obrazek
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Dotarłem do etapu tworzenia ludzików. Zastanawiam się nad tym, czym ludzie mają być reprezentowani. Po pierwsze muszą się odróżniać kolorystycznie, po drugie są trzy rodzaje: robotnik, inżynier i kapłan. Zakładam, że ludzie są pobierani ze wspólnej puli, ponieważ oni nie rodzą się w konkretnej wiosce, tylko pochodząc z jednej populacji i przyłączają się do konkretnej wioski. Chcę by gracze rywalizowali także o ludzi. Na ten moment pomysł na realizację tego mam taki, aby korzystać z różnokolorowych podstawek plus żetonów ludzi. Kolor podstawki pokazuje właściciela, a uniwersalny żeton pokazuje kim człowiek jest.
Inne pomysły mile widziane.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Gra typu worker placement

Post autor: HoLi »

Jeżeli ludzie(czy ich żetony) wyglądają jednakowo a jedynie przydzielenie im odpowiedniej podstawki przydziela im jakąś profesję to ja bym został przy różnokolorowych podstawkach aby wiadomo było do kogo należą, a samym podstawkom można by nadać różne kształty w zależności od profesji np.: okrągłe kapłan, kwadratowe robotnik, trójkątne inżynier(albo jakiekolwiek inne kształty).
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Planowałem różny wygląd ludzi, ale twój pomysł z kolorowymi różnokształtnymi podstawkami bardzo się podoba. Na etapie prototypu oczywiście wybiorę to co będzie łatwiejsze w wykonaniu.
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Żeby karty w czasie testów milej wyglądały zrobiłem sobie takie rewersy:
ObrazekObrazek
fidelpatcha
Posty: 68
Rejestracja: 21 sty 2013, 10:21
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Gra typu worker placement

Post autor: fidelpatcha »

Żetony ludzi.
Bardzo szybka i prosta grafika:
Obrazek
Żetony ludzi są wspólne dla wszystkich graczy
Do tego podstawki:
Obrazek
Każdy gracz dostanie swój zestaw - będę musiał jedynie je pokolorować.
Teraz tylko wszystko podrukować, powycinać i można zabrać się za testy.
ODPOWIEDZ