Jak wyglada regrywalnosc gry? Jakie czynniki oprocz mapy na nia wplywaja? Zadalem tez pytania na BBG.
Pozwolę sobie odpowiedzieć, jako główny tester gry i od niedawna, współtwórca.
Regrywalność definiuje sporo czynników, gra jest dosyć losowa i nie piszę tutaj o rzucaniu kostkami. Ułożenie mapy jest losowe, czasami np. łańcuch gór oddziela nas od lochu, co może powodować komplikacje w przedzieraniu się na drugą stronę (limit walk powoduje, że jeżeli walka zostanie wymuszona w górach, możemy nie mieć już wystarczającej ilości starć, żeby zwiedzić loch i wyłączyć efekt zagłady (Doom Effect), utrudniający finalną potyczkę).
Cała talia umiejętności dobieranych podczas zwiększania poziomu jest losowa, żadna karta się nie powtarza (nie dosłownie, niektóre efekty są podobne, jednak nie ma np. dwóch ognistych kul, zamiast tego może być obszarowy strzał łukiem czy atak wręcz), jednak od razu rozwieję wątpliwości, nie zdarzyło mi się uczestniczyć w rozgrywce, gdzie dobór kary był beznadziejny i nic się z postacią zrobić sensownego nie dało.
Można powiedzieć, że to jest urok levelowania w Doomrocku, nasz łotrzyk zdobywszy kulę ognia będzie tak samo skuteczny w jej używaniu, jak czarodziej, ma takie same szanse na wyturlanie kostek odpowiadający umiejętności, marginalne przypadku tylko sprawiają, że dobierze się kartę która może np. zwiększać obrażenia zaklęć czy omijać pancerz w walce wręcz, ale wtedy takiej karty po prostu nie bierzemy.
Skarby, jak "Sztylet Eksplodujących Nerek" z filmiku, są również zróżnicowane, często całe dobieranie zdolności opiera się na wybieraniu odpowiednich statystyk pod ten konkretny artefakt, żeby skutecznie przetrzebić zastępy wroga.
Przedmioty powszechne (Common Items) są bardziej ogólne i powtarzalne, ale taka ich rola. Dobrze uzupełniają postać, czasami ratują życie (lecząca mikstura czy dobrze wymierzony granat).
Regrywalność wspomaga również losowa talia potworów (Encounter Deck). Mamy cztery stopnie, przez które w kolejności przebija się nasza drużyna, każdy stopień jest wybierany z kilku losowych kart adwersarzy.
Jeżeli chodzi o elementy które w jakiś poważniejszy sposób wpływają na różnorodność partii, to wymieniłem wszystkie najważniejsze. Przygody są zróżnicowane dzięki mapie, artefaktom, potworom oraz umiejętnościom postaci.
Występują jeszcze np. karty cech bohaterów (Trait Card), które urozmaicają naszą postać, jednak nie wprowadza to aż tak wielkiej różnicy, jak cała mapa czy elementy które potrafią stanowić cele drużyny (jak wspomniane artefakty).
Pozdrawiam.