3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Poszukuję gry głównie dla 3-4 graczy, strategicznej. Może być ekonomiczna, ale nie chcę typowego euro. Co powinna mieć:
* akceptowalną dawkę losowości
* regrywalność
* opcja dla 2 graczy mile widziana
* wiele dróg do zwycięstwa
* cena do 150zł
* mechanikę, która nie będzie analogiczna do większości tytułów
* mile widziany "realny" temat, nie fantasy
* nie chcę, żeby była przeliczalna, że zaplanuję wszystko i ognia do końca gry i nic nie trzeba modyfikowac
Czego mieć nie powinna:
*nie kooperacyjna
*nie nazbyt prosta
*nie oparta o grę poza planszą (vide Gra o Tron)
*raczej nie oparta o ukryte tożsamości
Co już mamy:
robinson - w kategorii coop absolutny lider, więc teraz coś nie kooperacyjnego
tezeusz, nhex - to świetne, ale to na 2 osoby
terra mystica - dobre, no ale teraz coś innego niż tego typu euro
bsg - dobre, ale coś patrz punkt o koop
lewis&clark - dobre, bardzo dobre, ale chyba będzie powtarzalne i w całości przeliczalne
Got - mi się nie spodobała, nie lubię dyplomacji w grach
* akceptowalną dawkę losowości
* regrywalność
* opcja dla 2 graczy mile widziana
* wiele dróg do zwycięstwa
* cena do 150zł
* mechanikę, która nie będzie analogiczna do większości tytułów
* mile widziany "realny" temat, nie fantasy
* nie chcę, żeby była przeliczalna, że zaplanuję wszystko i ognia do końca gry i nic nie trzeba modyfikowac
Czego mieć nie powinna:
*nie kooperacyjna
*nie nazbyt prosta
*nie oparta o grę poza planszą (vide Gra o Tron)
*raczej nie oparta o ukryte tożsamości
Co już mamy:
robinson - w kategorii coop absolutny lider, więc teraz coś nie kooperacyjnego
tezeusz, nhex - to świetne, ale to na 2 osoby
terra mystica - dobre, no ale teraz coś innego niż tego typu euro
bsg - dobre, ale coś patrz punkt o koop
lewis&clark - dobre, bardzo dobre, ale chyba będzie powtarzalne i w całości przeliczalne
Got - mi się nie spodobała, nie lubię dyplomacji w grach
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Jeśli cena może być wyższa to polecam Alien Frontiers!
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
@Bea już sprawdzam, bo nie znam.
Dopiszę jeszcze, że mamy
K2 - nadal dobra, ale chciałbym grę o stopień bardziej skomplikowaną
Suburbię - tu jest fajne podbieranie kafelków, bardzo mi się podoba
Cosmic encounter - lajtowa gra żeby się ponaparzać, też fajna, można też iść w tą stronę, tylko mniej losowości
Dopiszę jeszcze, że mamy
K2 - nadal dobra, ale chciałbym grę o stopień bardziej skomplikowaną
Suburbię - tu jest fajne podbieranie kafelków, bardzo mi się podoba
Cosmic encounter - lajtowa gra żeby się ponaparzać, też fajna, można też iść w tą stronę, tylko mniej losowości
- Koshiash
- Posty: 958
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 134 times
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Propozycja na czasie: https://wspieram.to/1178-gra-planszowa- ... gnaci.html (jeszcze lepiej "prawdziwe" Boże Igrzysko, o ile zdołasz je zdobyć).
Nie wiem czy uznajesz to za "typowe euro", ale do założeń pasuje mi Tygrys i Eufrat Knizi (podobnie jak wiele innych gier, ale ta jest warta poznania).
Nie wiem czy uznajesz to za "typowe euro", ale do założeń pasuje mi Tygrys i Eufrat Knizi (podobnie jak wiele innych gier, ale ta jest warta poznania).
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Wszystkie punkty pasuja mi do Tzolkina, choc nie da sie ukryc, ze to jednak bardziej eurowata gra. Moze jeszcze Cyklady?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Proponuję Age of Industrie.
Ekonomia , biznes, losowość umiarkowana (karty) , duża regrywalność zwiększona jeszcze dzięki dodatkowym mapom ( również darmowym), ciekawa mechanika gwarantowana przez M. Wallace, przyzwoicie chodzi na 2P, choć skrzydła rozwija przy większej ilości graczy ( są mapy dedykowane dla 2 graczy).
Są tacy którzy wolą Brass ( AoI jest jego rozwinięciem) - ale dzięki mapom AoI wydaje mi się grą "żywszą" bardziej regrywalną...
tu jest za 169,90 http://www.planszostrefa.pl/pl/p/Age-of-Industry/1845 ale jak się do kogoś uśmeichniesz to 10% rabatu na pewno ci użyczy...
Ekonomia , biznes, losowość umiarkowana (karty) , duża regrywalność zwiększona jeszcze dzięki dodatkowym mapom ( również darmowym), ciekawa mechanika gwarantowana przez M. Wallace, przyzwoicie chodzi na 2P, choć skrzydła rozwija przy większej ilości graczy ( są mapy dedykowane dla 2 graczy).
Są tacy którzy wolą Brass ( AoI jest jego rozwinięciem) - ale dzięki mapom AoI wydaje mi się grą "żywszą" bardziej regrywalną...
tu jest za 169,90 http://www.planszostrefa.pl/pl/p/Age-of-Industry/1845 ale jak się do kogoś uśmeichniesz to 10% rabatu na pewno ci użyczy...
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Wiarant droższy: RuneWars - nie mieści się w budżecie, ale 2-4 osób, świetne wydanie, brak dyplomacji, modularna mapa, kilka typów jednostek na rase, możliwość wygrania również za pomocą bohaterów - takie Heroes of Might and Magic na planszy. Rozgrywka trwa dość długo, ale zabawa świetna i myślę, że zadowalający poziom złożoności. W bitwach jest natomiast element losowy w postaci dociągania kart bitew (trochę podobnie jak w GoT).
Chaos w Starym Świecie - tańsza, prostsza, ale też bez możliwości gry na 2 graczy. Ale daje także sporo zabawy i mniej czasu zajmuje. W wieczór spokojnie można rozegrać 2-3 partie.
Eclipse - też niestety droższy wariant - tutaj temat sci-fi, odrobinę dyplomacji, ale też lekka ekonomia. Bitwa podobna do RuneWars, ale z kośćmi zamiast kart. Mocną stroną jest możliwość dowolnego ustawiania wyposażenia własnych statków. Gra dla 2-6 graczy, z dodatkiem nawet do 9.
Chaos w Starym Świecie - tańsza, prostsza, ale też bez możliwości gry na 2 graczy. Ale daje także sporo zabawy i mniej czasu zajmuje. W wieczór spokojnie można rozegrać 2-3 partie.
Eclipse - też niestety droższy wariant - tutaj temat sci-fi, odrobinę dyplomacji, ale też lekka ekonomia. Bitwa podobna do RuneWars, ale z kośćmi zamiast kart. Mocną stroną jest możliwość dowolnego ustawiania wyposażenia własnych statków. Gra dla 2-6 graczy, z dodatkiem nawet do 9.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
ale miało NIE BYĆ FANTASY!!!
* mile widziany "realny" temat, nie fantasy
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Czytajmy ze zrozumieniem: mile widziany temat nie fantasy. Miało być też nie Euro ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
AoI to według ciebie Eurogalthran pisze:Czytajmy ze zrozumieniem: mile widziany temat nie fantasy. Miało być też nie Euro
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A autor wolałby gry o innej tematyce niż fantasy a tu się powtarzają propozycje ewidentnie na ten temat...
zresztą nieważne - każda porada jest cenna...
Re: Odp: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
+1 Też polecam Alien Frontiers (wg mnie spełnienia wymagania).Bea pisze:Jeśli cena może być wyższa to polecam Alien Frontiers!
Dorzucę jeszcze Nową Erę (niby gdzieś lekko zahacza o fantasy albo raczej SF ale skoro macie NHex to to samo uniwersum).
Re: 3-4 graczy strategiczna, nie do końca przeliczalna
Alien Frontiers +1
Na pierwszy rzut oka gra wydaje się ekstremalnie losowa, ale szybko okazuje się że niskie wartości kostek też bywają przydatne oraz że istnieje co najmniej kilka opcji na modyfikację wartości widocznych na kostkach.
Osobiście wpadły mi do głowy jeszcze dwa tytuły:
Sunrise City – Budujesz budynki na budowanej przez graczy modularnej planszy. Troszkę abstrakcji, ale również planowania i strategii. Ciekawie rozwiązany jest system punktowania: za budynki i odpowiednio wysokie piętra zbierasz punkty, za każdą przekroczoną 10-tkę zdobywasz punkt zwycięstwa, ale jeśli skończysz dokładnie na „10-tce” to zdobywasz 2 punkty zwycięstwa. Sporo kombinowania, nie da rady zaplanować wszystkiego z góry.
Crude: the Oil Game – Ekonomia, ekonomia i całkiem fajne figurki szybów naftowych, rafinerii i stacji benzynowych. Możesz zarabiać wydobywając ropę i sprzedając ją, lub rafinując ropę z rynku na benzynę lub sprzedając benzynę na stacjach benzynowych. Bardzo zrównoważona rozgrywka z elementami losowości (zmiany popytu, karty wydarzeń).
Na pierwszy rzut oka gra wydaje się ekstremalnie losowa, ale szybko okazuje się że niskie wartości kostek też bywają przydatne oraz że istnieje co najmniej kilka opcji na modyfikację wartości widocznych na kostkach.
Osobiście wpadły mi do głowy jeszcze dwa tytuły:
Sunrise City – Budujesz budynki na budowanej przez graczy modularnej planszy. Troszkę abstrakcji, ale również planowania i strategii. Ciekawie rozwiązany jest system punktowania: za budynki i odpowiednio wysokie piętra zbierasz punkty, za każdą przekroczoną 10-tkę zdobywasz punkt zwycięstwa, ale jeśli skończysz dokładnie na „10-tce” to zdobywasz 2 punkty zwycięstwa. Sporo kombinowania, nie da rady zaplanować wszystkiego z góry.
Crude: the Oil Game – Ekonomia, ekonomia i całkiem fajne figurki szybów naftowych, rafinerii i stacji benzynowych. Możesz zarabiać wydobywając ropę i sprzedając ją, lub rafinując ropę z rynku na benzynę lub sprzedając benzynę na stacjach benzynowych. Bardzo zrównoważona rozgrywka z elementami losowości (zmiany popytu, karty wydarzeń).
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)
If you don't know where you're going, any road will get you there.