Memoir '44 (Richard Borg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Odp: Memoir'44
Tak dzięki temu łatwiej uksztaltujesz żołnierzyka bez obawy ze je złamiesz potem szybko zimna woda i już
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Memoir'44
Jakieś szczegóły techniczne - jaka temperatura wody, ile w niej trzymać itd? Wskazówki.
Re: Memoir'44
Wcześniej ktoś pisał. Wrzątek chyba nie ale ciepła woda z mydłem załatwia sprawę. Mam najnowsze rozszerzenie ale jeszcze nie praktykowałem z prostowaniem figurek.prezestomek pisze:A słyszeliście coś nt. prostowania krzywych figurek we... wrzątku?
Re: Memoir'44
gotujesz wode, wlewasz do michy, wrzucasz figurke, ta sie prostuje, wyjmujesz i wkladasz od razu do zimnej wody.
wycierasz. figurka jak nowa.
powtarzasz czynnosc z milionem kolejnych
wycierasz. figurka jak nowa.
powtarzasz czynnosc z milionem kolejnych
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Memoir'44
Uwielbiam te wrzaski żołnierzyków topionych we wrzątku...
Nie bój się wrzucać do gorącej wody. Jeśli coś ci się kiedyś rozpuścilo to pewnie był to czekoladowy Mikołaj.
Nie bój się wrzucać do gorącej wody. Jeśli coś ci się kiedyś rozpuścilo to pewnie był to czekoladowy Mikołaj.
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
-
- Posty: 435
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Memoir'44
Mam pytanie do szanownego grona graczy Memoir. Czy ktoś wie jak można zdobyć polskie tłumaczenie zasad działania kart Combat z dodatku Sword of Stalingrad? Tłumaczenia samych kart nie koniecznie, bo ogarniam temat ale jak i kiedy je stosować.
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Memoir'44
Na Board Game Geek są dostępne po polsku zarówno zasady, jak i same karty. Jeśli masz konto, to nie zapomnij dać łapki w górę za czyjś wysiłek :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Memoir'44
Ok. Zassałem i od razu mam kilka pytań.
W ogólnych informacjach dotyczących Kart Combat ( KW ) jest informacja, że - cyt.: "[...], potasuj KW i rozdaj każdemu z graczy 2 karty przed rozpoczęciem bitwy. [...]" Później jednak w Zasadach Walki jest informacja - cyt.: "Nie ma ograniczeń w ilości KW, które gracz może mieć na ręce ani w ilości KW, które może zagrać podczas tury swojej lub przeciwnika" - z tego wynika, że mogę mieć maksymalnie dwie karty i zagrywać razem z Kartą Rozkazu jedną lub obiema ( jeśli będzie taka możliwość ) po czym dobieram tyle kart ile zagrywałem, nie więcej jednak jak maksymalnie 2 KW.
Teraz same KW:
Rattenkrieg
- czy heksy budynków, na których zaczynam i kończę ruch muszą ze sobą sąsiadować/ być w skupisku - czy np. jeśli miasta są przedzielone wzgórzami lub innymi przeszkodami terenowymi ( rzeka ) również mogę zakończyć ruch na takim heksie? W sumie to pytanie dotyczy również dodatku Pacyfik i systemu jaskiń gdzie Japończycy mogą na tej samej zasadzie przemieszczać się. W tym przypadku pytanie powinno brzmieć czy jaskinie muszą znajdować się w jednym łańcuchu wzgórz czy mogą być wykorzystane z łańcuchem gór oddalonych o płaski teren na 1 lub 2 heksy.
Not A Step Back
- nie rozumiem "Pozostaw swą jednostkę na miejscu [...] bez względu na to jaką kartę lub wynik zagrany lub osiągnięty przez wroga"
Będę wdzięczny za podpowiedzi
W ogólnych informacjach dotyczących Kart Combat ( KW ) jest informacja, że - cyt.: "[...], potasuj KW i rozdaj każdemu z graczy 2 karty przed rozpoczęciem bitwy. [...]" Później jednak w Zasadach Walki jest informacja - cyt.: "Nie ma ograniczeń w ilości KW, które gracz może mieć na ręce ani w ilości KW, które może zagrać podczas tury swojej lub przeciwnika" - z tego wynika, że mogę mieć maksymalnie dwie karty i zagrywać razem z Kartą Rozkazu jedną lub obiema ( jeśli będzie taka możliwość ) po czym dobieram tyle kart ile zagrywałem, nie więcej jednak jak maksymalnie 2 KW.
Teraz same KW:
Rattenkrieg
- czy heksy budynków, na których zaczynam i kończę ruch muszą ze sobą sąsiadować/ być w skupisku - czy np. jeśli miasta są przedzielone wzgórzami lub innymi przeszkodami terenowymi ( rzeka ) również mogę zakończyć ruch na takim heksie? W sumie to pytanie dotyczy również dodatku Pacyfik i systemu jaskiń gdzie Japończycy mogą na tej samej zasadzie przemieszczać się. W tym przypadku pytanie powinno brzmieć czy jaskinie muszą znajdować się w jednym łańcuchu wzgórz czy mogą być wykorzystane z łańcuchem gór oddalonych o płaski teren na 1 lub 2 heksy.
Not A Step Back
- nie rozumiem "Pozostaw swą jednostkę na miejscu [...] bez względu na to jaką kartę lub wynik zagrany lub osiągnięty przez wroga"
Będę wdzięczny za podpowiedzi
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Memoir'44
Karty Walki dobiera się tylko i wyłącznie po zagraniu karty Recon (tej z rozkazem tylko dla jednej jednostki). Można mieć jednak tyle KW, ile się chce.Nasibu pisze:Ok. Zassałem i od razu mam kilka pytań.
W ogólnych informacjach dotyczących Kart Combat ( KW ) jest informacja, że - cyt.: "[...], potasuj KW i rozdaj każdemu z graczy 2 karty przed rozpoczęciem bitwy. [...]" Później jednak w Zasadach Walki jest informacja - cyt.: "Nie ma ograniczeń w ilości KW, które gracz może mieć na ręce ani w ilości KW, które może zagrać podczas tury swojej lub przeciwnika" - z tego wynika, że mogę mieć maksymalnie dwie karty i zagrywać razem z Kartą Rozkazu jedną lub obiema ( jeśli będzie taka możliwość ) po czym dobieram tyle kart ile zagrywałem, nie więcej jednak jak maksymalnie 2 KW.
Sytuacja rzeczywiście wydaje się analogiczna do tej z jaskiniami - według oficjalnego FAQ jaskinie nie muszą do siebie przylegać, więc na mój gust tak samo jest z miastami.Nasibu pisze:Teraz same KW:
Rattenkrieg
- czy heksy budynków, na których zaczynam i kończę ruch muszą ze sobą sąsiadować/ być w skupisku - czy np. jeśli miasta są przedzielone wzgórzami lub innymi przeszkodami terenowymi ( rzeka ) również mogę zakończyć ruch na takim heksie? W sumie to pytanie dotyczy również dodatku Pacyfik i systemu jaskiń gdzie Japończycy mogą na tej samej zasadzie przemieszczać się. W tym przypadku pytanie powinno brzmieć czy jaskinie muszą znajdować się w jednym łańcuchu wzgórz czy mogą być wykorzystane z łańcuchem gór oddalonych o płaski teren na 1 lub 2 heksy.
Q. When a Japanese Infantry unit wants to move between Cave hexes, can it move anywhere on the board or can it only move to adjacent Caves?
A. A Japanese Infantry unit can move from one Cave to any other empty Cave hex on the board; they do not have to be adjacent.
Po prostu ignorujesz WSZYSTKIE wyrzucone przeciwko sobie flagi, jednostka utrzymuje swoją pozycję za wszelką cenę (chyba, że w wyniku rzutu straci wszystkie pozostałe figurki).Nasibu pisze:Not A Step Back
- nie rozumiem "Pozostaw swą jednostkę na miejscu [...] bez względu na to jaką kartę lub wynik zagrany lub osiągnięty przez wroga"
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Memoir'44
Wielkie dzięki za pomoc i szybką odpowiedź. Jeszcze nie miałem okazji zabrudzić tych kart ale w praniu wyjdzie co i jak
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Memoir'44
Days of Wonder ogłosiło wydanie nowego, jubileuszowego dodatku do Memoir '44 o nazwie "D-Day Landings". To zestaw sześciu papierowych map, które rozmiarem przypominają te z rozszerzenia Breakthrough, choć są ciut większe. Jak sama nazwa wskazuje, wszystkie za wyjątkiem jednej, skupiają się na desantach i wymagają też - zgodnie z dotychczasową polityką wydawnictwa - posiadania wcześniejszych dodatków, i to nawet w kilku egzemplarzach, jeśli chce się te mapy łączyć. Tak, tak, łączyć - zestaw umożliwia połączenie wszystkich map w jedną ogromną planszę i granie nawet w 12 osób... jeśli tylko ma się tylu znajomych, a także 7 podstawek, 4-5 Terrain Packów, 2-3 Equipment Packi oraz 6 Winter Warsów :D
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Memoir'44
Dobre to, że są sztywne i porozdzielane więc nie trzeba grać na wszystkich jednocześnie. Ale... jestem ciekaw, bo lubię D-Day i Normandię
Re: Memoir'44
grywalny, tylko nie we wszystko na raz - ale spokojnie na 2-3 mozna bedzie sobie popsztykac. Jezeli mowimy o zlozeniu wszystkiego do kupy - to tylko dla twardzieli.
Swoja droga - moze sklepy pokusza sie o demo lub turniej W koncu kto ma popularyzowac roz(g)rywke na taka skale jak nie one
Swoja droga - moze sklepy pokusza sie o demo lub turniej W koncu kto ma popularyzowac roz(g)rywke na taka skale jak nie one
Re: Memoir'44
Ja sądziłem, że wszystkie charakterystyki terenu są już w tym dodatku nadrukowane. Rozkładamy ustawiamy armie i do boju.
Re: Memoir'44
Mam pytanie, czy podczas wykonywania rozkazu np. czołgami możemy ruszyć jednostką następnie przeprowadzić walkę i w trzecim możliwym ruchu ponownie się przemieścić?
Re: Memoir'44
z tego co pamitam, to jest to krok po kroku:
- rusz sie
- wyznacz cel
- atakuj
czyli nie mozna zrobic tego jak napisales.
dodatkowo, jezeli atakujesz np trzema jednstkami ten sam cel i zniszczysz go w ataku 2-ga jednostka - to 3-cia nie moze obrac nowego celu
o ile dobrze pamietam
- rusz sie
- wyznacz cel
- atakuj
czyli nie mozna zrobic tego jak napisales.
dodatkowo, jezeli atakujesz np trzema jednstkami ten sam cel i zniszczysz go w ataku 2-ga jednostka - to 3-cia nie moze obrac nowego celu
o ile dobrze pamietam
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Memoir'44
Niezupełnie
najpierw wykonujesz wszystkie ruchy, później w dowolnej kolejności wybierasz jednostkę, określasz cel i ona strzela, później kolejna jednostka wybiera cel i strzela itd
oczywiście ruchu po strzałach nie możesz już zrobić (chyba że overrun)
najpierw wykonujesz wszystkie ruchy, później w dowolnej kolejności wybierasz jednostkę, określasz cel i ona strzela, później kolejna jednostka wybiera cel i strzela itd
oczywiście ruchu po strzałach nie możesz już zrobić (chyba że overrun)
Re: Memoir'44
Cześć wszystkim fanom Memoira'44
Tłumaczę właśnie instrukcję do najnowszego dodatku D-Day Landing.
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... y-landings
Mam miejscami kłopoty z poprawną terminologią pochodzącą z poprzednich dodatków.
Może ktoś z forumowiczów miałby chęci i czas zerknąć na instrukcję i dać znać czy nie napisałem w którymś miejscu jakiś bzdur ?
Pozdrawiam,
Krzysztof
Tłumaczę właśnie instrukcję do najnowszego dodatku D-Day Landing.
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... y-landings
Mam miejscami kłopoty z poprawną terminologią pochodzącą z poprzednich dodatków.
Może ktoś z forumowiczów miałby chęci i czas zerknąć na instrukcję i dać znać czy nie napisałem w którymś miejscu jakiś bzdur ?
Pozdrawiam,
Krzysztof
Re: Memoir'44
Z tego co zauważyłem na stronie BBG to mapy z dodatku D-Day Landing są wydrukowane na papierze a nie na porządnej sztywnej tekturze. Widać,że po rozłożeniu mapy są pofałdowanie i figurki będą kiepsko na niej stały. Jak za kwotę (około 130 zł) , w której dodatek jest dostępny to spodziewałem się czegoś porządniejszego. Ostatecznie nawet byłbym w stanie dopłacić aby mieć solidne wykonanie. Wydawnictwo mogłoby sprzedawać same pliki z mapami i wówczas każdy mógłby sobie wydrukować na czym uważa (tektura , pcv itp).