The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Blacksad »

Pewnie kwestia kosztów tutaj zaważyła, szczegółów się pewnie nie dowiemy, ale można tego domniemywać. Zresztą, z chęcią poczekam jeśli przez to gra będzie bardziej dopracowana.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

Wywiad (po angielsku) z Rafałem Jakim nt. gry:
http://www.escapistmagazine.com/videos/ ... Board-Game

Widać już całkiem sporo. Osoby, które podjęły się rozpracowania zasad, mogą uaktualnić swoje przemyślenia. :)
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: gocho »

Sorry kolego ale nie masz racji. Tak jak na wojnie wygrywa strona, która wystrzelił więcej pocisków w kierunku wroga, tak w marketingu sprzedaż jest generowana przez ilość hajsu wydaną na reklamę.
premiera Wiedźmina 3 jest 24. lutego
Reklamy komputerowego w gazetach chociażby już są.
Zastanawia mnie właśnie to wydawanie hajsu na 9 miesięcy przed premierą gry. To się zwraca? Jest sensowne utrzymywanie, przez 9 miesięcy, klientów w napięciu?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: costi »

Jest sensowne, bo trzeba utrzymać zainteresowanie grą przez cały okres świąteczny.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Filipozo »

W ostatni weekend w Bacharach w Niemczech mieliśmy z Irkiem okazję rozegrać partię w wersję Beta Witchera (na zamku więc było klimatycznie). Poniżej parę zdjęć :)

Obrazek
Obrazek

Parę więcej możecie znaleźć w naszej relacji z wyjazdu na znadplanszy.pl
http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... e-brewing/
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Migdał »

Dobra, ale jakie wrażenia z gry? Jest potencjał? Jest klimat?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8771
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Curiosity »

No właśnie, napisz coś więcej. Ja rozumiem, że byłeś tam głównie promować swoje produkty i to było dla Ciebie najważniejsze, ale come on, to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

No właśnie! Wszyscy siedzimy tu jak na szpilkach. ;)
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Blacksad »

Próbuję z benedyktyńską dokładnością wyczytać jak najwięcej z tych kart na zdjęciach :) i trochę mi zalatuje Rouneboundem, ale może to tylko złudzenie.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: sqb1978 »

Mi to wygląda na klimaty około-arkhamowate: jakieś zbieranie wskazówek, jakieś śledztwa, pewnie chodzi o odnajdowanie i pozbywanie się potworów i bandytów :) tylko zamiast kooperacji to konkurencja w stylu euro.

Generalnie jaram się jak media taśmami!
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Filipozo »

Wstrzymam się z podawaniem głębszych detali odnośnie opisów elementów gry i zrobię krótką syntezę tego co było i jak mniej więcej działa jako ze jest to wersja Beta a do premiery troszkę czasu i to co widzieliśmy może ulec zmianom.

Tak więc:
Celem gry jest zrealizowanie 3 kart questów - wygrywa gracz który na końcu gry ma najwięcej VP.

Karta Questu składa się z czterech części: main questu (który musimy zrobić), dwóch side questów (opcjonalnych ale dających dodatkowe VP), support questa (w którym pomóc może nam inny gracz) i konsekwencji (jak zrealizujemy główny quest to realizujemy to co jest w konsekwencjach - zazwyczaj pozytywnie wpływa na naszą rozgrywkę).

Każdy gracz otrzymuje swoją kartę postaci, na której są opisane akcje jakie możemy podjąć:
- traveling - podróżowanie po lokalizacjach
- investigate - możemy odkryć kartę ze swojego decku investigate, która daje nam dodatkowe możliwości zdobycia większej ilości przedmiotów niezbędnych do realizacji questów)
- developing - ciągniemy kartę rozwoju, która zwiększa możliwości naszej postaci (skille, które możemy aktywować podczas gry/walki)
- akcja specjalna (w moim przypadku było to śpiewanie za co dostawałem złoto)
- rest (odpoczynek niweluje rany - czyli serduszka, które nakładamy na akcje w wyniku walk - wówczas akcja jest blokowana). Czaszki nakłada się głównie w wyniku kart "nieszczęścia"/"ryzyka" (czy jakoś tak ;) ) i walki - w ich wyniku, gdy chcemy skorzystać z tej akcji musimy jednocześnie pociągnąć kartę "ryzyka".

Po planszy poruszamy się by zdobywać lupki (niezbędne do realizacji questów) lub wypełnić quest dotarcia do danej lokalizacji. W trakcie gry w lokalizacjach zaczynają pojawiać się stwory, z którymi musimy walczyć wchodząc do danej lokalizacji (głównie w wyniku kart "nieszczęścia") więc docieranie do lokalizacji (realizacja questów) z czasem staje się trudniejsze.

Gra się w turach - jedna tura gracza to dwie akcje jakie może wykonać i wówczas tura(ruch) przechodzi na następnego gracza.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, 09:08 przez Filipozo, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

Nice. Czekamy na drugą część. :)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6473
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 606 times
Been thanked: 954 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Odi »

Blacksad pisze:Próbuję z benedyktyńską dokładnością wyczytać jak najwięcej z tych kart na zdjęciach :) i trochę mi zalatuje Rouneboundem, ale może to tylko złudzenie.
Gdyby ktoś jeszcze nie czytał, swego czasu również dedukowałem mechanikę Wiedźmina z udostępnionych zdjęć. Ze źródeł dobrze poinformowanych wiem, że podobno całkiem trafnie :wink:
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

Opis Filipoza był znacznie dłuższy. Co jest? :P

Gra generalnie ma spory potencjał dodatków. Plan minimum to nowe karty i postacie (np. Yennefer, Ciri, Zoltan), ale zapewne dałoby się i nową planszę wstawić np. z Nilfgaardem.
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: hutriel »

vojtas pisze:Opis Filipoza był znacznie dłuższy. Co jest? :P
Był, był. Człowiek widzi post i myśli, że przeczyta go później na spokojnie, a tu takie coś.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6473
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 606 times
Been thanked: 954 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Odi »

Hm, nie żebym był zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale... może marketingowcy CDP tutaj zadziałali?
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: hutriel »

Odi pisze:Hm, nie żebym był zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale... może marketingowcy CDP tutaj zadziałali?
Nie powiem że nie miałem takich myśli. :lol:
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2494
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 430 times
Been thanked: 126 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Coen »

vojtas pisze:Opis Filipoza był znacznie dłuższy. Co jest? :P

Gra generalnie ma spory potencjał dodatków. Plan minimum to nowe karty i postacie (np. Yennefer, Ciri, Zoltan), ale zapewne dałoby się i nową planszę wstawić np. z Nilfgaardem.
Dobrze, że zdążyłem przeczytać, ale printscreena nie zrobiłem ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

Odi pisze:Hm, nie żebym był zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale... może marketingowcy CDP tutaj zadziałali?
Tja, też o tym pomyślałem. Skoro prototyp jest prezentowany publicznie, można go fotografować, a nieliczni mogą grać, to po co te zwody? Przecież i tak wiele się już nie zmieni, co najwyżej jakieś detale, które i tak pozna się dopiero po przeczytaniu reguł. A może instrukcję też opublikują dopiero po premierze? :>

@Filipozo

Opiszesz nam walkę i pozostałe elementy?
Awatar użytkownika
Kezia
Posty: 211
Rejestracja: 09 mar 2012, 17:28
Lokalizacja: Gostyń
Been thanked: 1 time

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Kezia »

vojtas pisze:
Odi pisze:Hm, nie żebym był zwolennikiem spiskowej teorii dziejów, ale... może marketingowcy CDP tutaj zadziałali?
Tja, też o tym pomyślałem. Skoro prototyp jest prezentowany publicznie, można go fotografować, a nieliczni mogą grać, to po co te zwody? Przecież i tak wiele się już nie zmieni, co najwyżej jakieś detale, które i tak pozna się dopiero po przeczytaniu reguł. A może instrukcję też opublikują dopiero po premierze? :>
Ponoć żadnego spisku nie ma, można było normalnie robić zdjęcia i nikt nie zabraniał pisania o grze. Tyle wiem od Filipa ;)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: vojtas »

No to jak nie ma spisku, to czekamy na opis walki. :)
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Filipozo »

Proszę się nie martwić nie było żadnych teorii spiskowych :) gdy opublikowałem wpis i zerknąłem na niego jeszcze raz z perspektywy desginera/wydawcy mając do czynienia z wersją beta nie potrzebnie wdawałem się w drobne szczegóły, które mogą ulec zmianie (wiem, że pewne rzeczy mają być jeszcze dopracowane i to był główny motyw) i wtedy powstaje niepotrzebny dysonans informacyjny, który może zakłamać obraz gry, logiki i balansu - a wiem jak to bywa z wersjami beta (chociażby w przypadku kończenia teraz prac nad Dice Brewing).

a kopie tekstu sam mam aby sprawdzić po premierze co się zmieniło ;)

Napiszę też o walce (udziale kości) i jeszcze paru elementach, które nie zmieściłem :)

Byłbym pod wrażeniem jakby CDP tak szybko zareagował :) (i +10 do lansu ;) )
Awatar użytkownika
Adamso97
Posty: 91
Rejestracja: 02 mar 2013, 14:30

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Adamso97 »

vojtas pisze:Gra generalnie ma spory potencjał dodatków. Plan minimum to nowe karty i postacie (np. Yennefer, Ciri, Zoltan), ale zapewne dałoby się i nową planszę wstawić np. z Nilfgaardem.
Znając politykę FFG nie ma się co martwić na zapas. Podejrzewam, że przyszłe dodatki są już testowane :mrgreen:
A wprowadzić myślę, że można bardzo wiele. Oprócz zwiększenia liczby kart oraz postaci fajnie by było wprowadzić jakieś scenariusze (np. zabójcy królów), alternatywne zakończenia, osobną planszę danej lokacji (tak jak w MiMie miasto czy podziemia), etc.

@Filipozo
Czekamy zatem na drugą część opisu :)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6473
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 606 times
Been thanked: 954 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Odi »

Filipozo pisze:Proszę się nie martwić nie było żadnych teorii spiskowych :)
A taki fajny flejm sie zapowiadał.... :? 8)
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: The Witcher: Adventure Game (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: ChlastBatem »

Czy mechanika niezbyt mocno przypomina grę Eldritch Horror? Wskazówki, 3 zagadki/questy, potwory do pokonania na lokacji, 2 akcje... trochę pachnie EH :D Fajnie, że mimo wszystko to nie jest kooperacja tylko rywalizacja miedzy graczami.
ODPOWIEDZ