Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Sardo
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:31
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Sardo »

Nie wiem czy takie pytanie padło wcześniej, jeśli tak to wybaczcie, 49 stron to trochę dużo ;)

Grałem w NH 2 razy na 2 osoby. Gra mi się spodobała i zastanawiam się nad wspomnianymi wariantami wieloosobowymi (3+). Zdaję sobie sprawę, że gra jest przewidziana na rozgrywki 1vs1. Ale chcę podejść do tego typu rozgrywki jako luźniejszego pogrania, a niekoniecznie mózgożernego pojedynku. Ktoś próbował? Czy gra w więcej osób ma w ogóle sens?
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

Są tacy, którzy uważają, że ma. Na standardowych zasadach w ogóle nie ma, sprowadza się do "Nie mnie, jego bij. No weź, on ma więcej" i ostrej obrony swojego sztabu. Najczęściej wygrywa ten o kim się zapomni. Troszkę lepiej gra się w wariancie z wersji 3.0. Ale dla mnie największym minusem jest utrata niektórych właściwości armii. Ot, taka Neodżungla na przykład. Mocna, jeśli się rozrośnie - ergo - przy 3 graczach rośnie 2x wolniej (biorąc pod uwagę tylko wykładane żetony). Ogólnie mam wrażenie, że armie są tworzone balansowane głównie z myślą o grze 2 osobowej (i słusznie).
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 578 times
Been thanked: 933 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Galatolol »

Można sobie luźniej pograć w więcej osób, polecam wtedy tryb na punkty (gracze startują z 0 punktami i za każde zadane obrażenie sztabowi przeciwnika dostaje się punkt).
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bardias »

Sardo pisze:Grałem w NH 2 razy na 2 osoby. Gra mi się spodobała i zastanawiam się nad wspomnianymi wariantami wieloosobowymi (3+). Zdaję sobie sprawę, że gra jest przewidziana na rozgrywki 1vs1. Ale chcę podejść do tego typu rozgrywki jako luźniejszego pogrania, a niekoniecznie mózgożernego pojedynku. Ktoś próbował? Czy gra w więcej osób ma w ogóle sens?
Gra w 3 osoby każdy na każdego jest mocno średnia. Grać należy wtedy na punkty, tj. dostaje się je za zadawanie obrażeń sztabom przeciwników. Wydaje mi się, że wariant 2v1 może być niezły, ale nie grałem tak nigdy (zapomniałem wypróbować, jutro może spróbuję!)

Gra w 4 osoby 2v2 na powiększonej planszy moim zdaniem "zjada" granie 1v1 :-) Oczywiście balans nie jest wtedy tak idealny (należy koniecznie pamiętać o "friendly fire" Molocha!), ale gra się świetnie! Mając wszystkie 9 armii (w wersji 3.0) mamy ogrom kombinacji, w których możemy grać. Część armii z sobą współgra lepiej, część gorzej, ale konieczność współpracy, łączenia zalet dwóch różnych stron konfliktu i panowania nad dwa razy większą planszą ocieka miodem z orzeszkami. Stąd też moje przypuszczenia, że wariant 2v1 powinien być grywalny.

Oczywiście mowa tu wyłącznie o luźnym graniu, bo niektóre kombinacje są lepsze, inne gorsze, ale - o ile nie gramy o złote kalesony z wyjątkowo agresywnymi znajomymi - nie powinno stanowić to dużego problemu.

3v3 jeszcze nie miałem okazji zagrać. Wydaje mi się, że może być w porządku dla doświadczonych graczy, którzy szybko podejmują decyzje (lub z minutową klepsydrą). Aczkolwiek raczej na tych 4 bym się zatrzymał :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

Na trzech graczy najlepszy jest tryb "wampir", czy jak go tam zwał. Nie wiem czy to ten jest nowy w trzeciej edycji, jeśli nie to zasady są takie: każdy zaczyna mając 10hp sztabu, zabierając hp przeciwnikowi dodajemy je sobie. Wygrywa się jeśli ktoś dojedzie do 20hp albo zostanie sam na planszy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

kwiatosz pisze:Na trzech graczy najlepszy jest tryb "wampir", czy jak go tam zwał. Nie wiem czy to ten jest nowy w trzeciej edycji, jeśli nie to zasady są takie: każdy zaczyna mając 10hp sztabu, zabierając hp przeciwnikowi dodajemy je sobie. Wygrywa się jeśli ktoś dojedzie do 20hp albo zostanie sam na planszy.
Matematyka powiedziała mi że nie możesz zostać sam na planszy mając mniej niż 20 punktów życia, w wariancie na 3 osoby.
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: 8janek8 »

My zrobiliśmy sobie ligę na 3 graczy - 24 mecze, tak aby zagrać każdą kombinacją armiami z podstawki. 1 miejsce - 2 pkt, 2 miejsce - 1 pkt, 3 miejsce - 0 pkt. Warianty: każdy na każdego, gra do 20 pkt obrażeń/wyczerpania żetonów, dobór do 6 żetonów na rękę. Jeśli ktoś nie chce spędzić kilku wieczorów, to można skrócić liczbę meczy do 5/10/15, poprzez losowy wybór armii (bez powtarzania poprzedniego doboru armii). Remisujący gracze otrzymują liczbę pkt zgodnie z zajętą pozycją; jeśli jest remis na 1 pozycji, trzeci gracz nie dostaje żadnych punktów.

Polecam!

Teraz zastanawiam się nad punktacją 3-1-0. No i wprowadzeniem dodatkowych armii - w tym wypadku rozegranie wszystkich układów jest oczywiście mało realne, i na pewno zbyt nużące, jeśli pojawiłby się ewidentny lider :)
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

SaszaPL pisze:
kwiatosz pisze:Na trzech graczy najlepszy jest tryb "wampir", czy jak go tam zwał. Nie wiem czy to ten jest nowy w trzeciej edycji, jeśli nie to zasady są takie: każdy zaczyna mając 10hp sztabu, zabierając hp przeciwnikowi dodajemy je sobie. Wygrywa się jeśli ktoś dojedzie do 20hp albo zostanie sam na planszy.
Matematyka powiedziała mi że nie możesz zostać sam na planszy mając mniej niż 20 punktów życia, w wariancie na 3 osoby.
Ano właśnie - jak widać znam go raczej ze słyszenia, ale kto nie zagrał ten chwalił :) Ja w swoim pudełku w instrukcji tego wariantu nie miałem, więc go nie testowałem (bo raczej jestem ortodoksem zasadowym ;) )
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: pan_satyros »

Recenzja Missisipi na ZnadPlanszy: Pełną parą
http://pelnapara.znadplanszy.pl/2014/07 ... missisipi/
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Czy ktoś używa jakichś żetoników zaznaczających zmienioną inicjatywę?
Od czasu wersji elektronicznej z automatycznie dodaną/odjętą inicjatywą rodzina stawia opór przed graniem na kartonie. Może ktoś coś takiego przygotował?

Druga sprawa - czy plansza z Duela jest gdzieś do ściągnięcia i wydrukowania? Albo czy Portal nie myślał o sprzedawaniu takowej osobno w swoim sklepiku?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Przymierzam się do kupna gry, bo nie ukrywam opis gry brzmiał naprawdę interesująco. Na razie ściągnąłem wersje na tableta i kilka moich przemyśleń po kilku partyjkach podstawowymi armiami z AI:
-Naprawdę fajna mechanika. Większośc tego typu gier polega na odpowiadaniu na ruch przeciwnika i tak w kółko, a tutaj walka nie następuje od razu więc trzeba od razu myślec co będzie potem, genialne.
-Nie dziwie się, że wiele osób uważa, że Borgo jest OP. Nie wiem czy jest najsilniejszą armią, ale zdecydowanie najbardziej intuicyjną. Grając takim posterunkiem co chwile nie wiedziałem co robic, dumałem, kombinowałem a i tak nie wiedziałem czy dany ruch jest najbardziej optymalnym. Grając Borgo wszystko było przejrzyste i oczywiste.
-Za to Moloch z miejsca podbił moje serce jako ulubiona z 4ech podstawowych armii. Naprawdę ich mechanika genialnie pasuje do zimnych, okrutnych, zbuntowanych maszyn znanych z SF, tu naprawdę czuc ten klimat i pokłony za to dla twórców. Tylko armia wydaje się trochę słaba, przez ten brak mobilności.. W ogóle nie możemy odpowiadac na niektóre zagrania bardziej mobilnych armii... No ale grac przeciwko nim też trudno.. Chwila nieuwagi, złe rozstawienie jednostek, jedna bombka i mamy dominacje na stole molocha. Hmm... ciekawe jak to wygląda na wyższym poziomie :)
-Ogólnie magia z tymi armiami. Na pierwszy rzut oka wszystkie wydawały się mega podobne, a te pare różnic naprawdę totalnie zmieniają styl gry
-Trzeba w ogóle będzie się rozejrzec za wersją 2,5. Te nowe żetoniki jakoś IMO tracą troszkę na klimacie ; )
-Jak myślicie jaka jest optymalna liczba armii żeby z jednej strony nie wydac nie wiadomo ile, a żeby jednak się nie znudziło? ; )
Awatar użytkownika
SaszaPL
Posty: 361
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: SaszaPL »

To zależy jak często chcesz grać i w jak dużym gronie. Ja dla tego przykładu mam 2 dodatkowe armie, co do przyjemnego grania zupełnie wystarcza.

Smuci brak pozostałych z przyczyn kolekcjonerskich, ale liczba gier na "liście zakupowej" jest już dość długa...

Borgo nie jest OP, moim zdaniem. Jest najłatwiejszą armia do grania - TAK. Przy innych, np. Moloch, Stalowa Policja, Nowy Jork, Neodżungla, etc. - znajomość tego co jeszcze możesz wyjąć Ty spośród swoich żetonów oraz to co mogą wyciągnąć przeciwnicy jest kluczowa.

A Borgo... Borgo mają mocnych sieciarzy, dwóch, warto żeby wpadli w dobrym momencie. Do tego trzeba pamiętać o dwóch strzelcach i w sumie koniec..
Moje gry: Board Game Geek.
Poszukuję Kilku tytułów - sprawdź!
S/W:CampRoskilde i inne (chętniej wymienię)

If you don't know where you're going, any road will get you there.
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tekknoboy »

SaszaPL pisze:Smuci brak pozostałych z przyczyn kolekcjonerskich, ale liczba gier na "liście zakupowej" jest już dość długa...
Ale jak byś raz na 2 miesiące sobie dokupił armypacka po 25pln to twój portfel tego nie odczuje, a armia zostanie niebawem skompletowana.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Ayaram pisze: -Trzeba w ogóle będzie się rozejrzec za wersją 2,5. Te nowe żetoniki jakoś IMO tracą troszkę na klimacie ; )
-Jak myślicie jaka jest optymalna liczba armii żeby z jednej strony nie wydac nie wiadomo ile, a żeby jednak się nie znudziło? ; )
A mi sie 3.0 znacznie bardziej podoba :-) Co do armii - zawsze jak ci sie ograja mozesz dokupic kolejna za 25 zl :-) Ja mam 4 armie z podstawki + Nowy Jork i Neodzungle (ktora jednak nie lubie grac) i na razie mi wystarcza w zupelnosci. Z podstawki chyba namniej lubie grac Hegemonia.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1553
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 217 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Furan »

-Jak myślicie jaka jest optymalna liczba armii żeby z jednej strony nie wydac nie wiadomo ile, a żeby jednak się nie znudziło? ; )
Myślę, że warto brać armie mniej-więcej w kolejności w jakiej się ukazywały. Ja bym kupował najpierw Neo i NY.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: espresso »

Popieram, dodatkowe armie warto kupować stopniowo. Ja mam wszystkie, ale powiem szczerze, że w niektórymi grałam tylko 2-3 razy. Z drugiej strony, każda kolejna armia rzeczywiście bardzo różni się od poprzednich, więc trudno zrezygnować z zakupu ;)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

SaszaPL pisze:Borgo nie jest OP, moim zdaniem. Jest najłatwiejszą armia do grania - TAK. Przy innych, np. Moloch, Stalowa Policja, Nowy Jork, Neodżungla, etc. - znajomość tego co jeszcze możesz wyjąć Ty spośród swoich żetonów oraz to co mogą wyciągnąć przeciwnicy jest kluczowa.

A Borgo... Borgo mają mocnych sieciarzy, dwóch, warto żeby wpadli w dobrym momencie. Do tego trzeba pamiętać o dwóch strzelcach i w sumie koniec..
No znaczy, ja doskonale zdaje sobie sprawę, że mówię z perspektywy gracza który od wczoraj pare razy zagrał z botami i to się całkowicie różni od waszego spojrzenia na grę :) Od parę komentarzy z punktu widzenia zupełnie początkującego. No i tak w przypadku posterunku trudno mi było wykorzystac tą mobilnośc do uzyskania przewagi i czesto pozniej widziałem swoje błędy i że mogłem coś zrobic inaczej, tak w przypadku Borgo wszystko było od razu oczywiste: wykorzystac przewagę w inicjatywie by jednocześnie atakowac i usuwac zagrożenia, potem jak Bozia da rzucic sieciarza na bazę, chronic sieciarza czym się da i tyle ; ) Chociaż dzisiaj trochę pograłem i zaczynam dostrzegac ich kilka minusów i coraz lepiej to wygląda. Tak apropo jeszcze komentarzy początkującego to ta bomba molochów wydaje się trochę przegięta i dużo zależy od tego kiedy nam dojdzie. W sensie pozostałymi armiami się poprostu grało tym czym mam i nie było problemu, tak grając czerwonymi często mi chodziło po głowie "gdybym tylko teraz miał tą bombę to by było zupełnie inaczej".
tekknoboy pisze:Ale jak byś raz na 2 miesiące sobie dokupił armypacka po 25pln to twój portfel tego nie odczuje, a armia zostanie niebawem skompletowana.
No tak, pewnie, tylko pytanie czy tyle armii jest mi do szczęścia potrzebne :P Ja bym obstawiał w ciemno, że tak z osiem zupełnie do szczęścia wystarczy. To może przy okazji pomożecie mi z wyborem armii pod siebie? ; ) W grach tego typu zawsze preferowałem obronę, głównie polegającej na oczyszczaniu stołu i zdobywaniu przewagi na planszy, zamiast bezpośredniego ataku na "króla" przeciwnika. I tak z podstawki najbardziej do gustu mi przypadł Moloch, z opisu chyba najciekawsza by była neodżungla? ; )
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Ayaram pisze:
No tak, pewnie, tylko pytanie czy tyle armii jest mi do szczęścia potrzebne :P Ja bym obstawiał w ciemno, że tak z osiem zupełnie do szczęścia wystarczy. To może przy okazji pomożecie mi z wyborem armii pod siebie? ; ) W grach tego typu zawsze preferowałem obronę, głównie polegającej na oczyszczaniu stołu i zdobywaniu przewagi na planszy, zamiast bezpośredniego ataku na "króla" przeciwnika. I tak z podstawki najbardziej do gustu mi przypadł Moloch, z opisu chyba najciekawsza by była neodżungla? ; )
Spokojnie,ograj się najpierw z podstawką to piwinno Ci zająć jakiś czas.Jak już trochę pograsz to poszukaj na necie opinie innych graczy,recenzji co na pewno pomoże Ci w wyborze następnych armii :idea:
Chociaż po namyśle stwierdzam,że chyba i tak to nic Ci nie da bo jak wsiąkniesz w świat NH to i tak kupisz wszystkie armie :lol:

pozdrawiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Ayaram pisze:To może przy okazji pomożecie mi z wyborem armii pod siebie? ; ) W grach tego typu zawsze preferowałem obronę, głównie polegającej na oczyszczaniu stołu i zdobywaniu przewagi na planszy, zamiast bezpośredniego ataku na "króla" przeciwnika. I tak z podstawki najbardziej do gustu mi przypadł Moloch, z opisu chyba najciekawsza by była neodżungla? ; )
Nowy Jork zdecydowanie :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Neuroshima Hex

Post autor: lesar »

Wymagająca i powolna NEODŻUNGLA oraz DOOMSDAY MACHINE
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kucyk »

Ja kupowałem nowe armie zawsze po tym jak widziałem je w działaniu, albo zainteresowało mnie coś ciekawego w opisie.
Z największymi wypiekami czekałem na Mephisto i Mississipi ale i tak posiadam prawie wszystkie.

Od czasu do czasu fajnie jest wylosować armię i grać tak z 20-50 gier. Wtedy dopiero zaczynają objawiać nam się pomysły, słabości i mocne strony oraz możliwości kombowania, tunelowania, zapędzania w pułapki.

A co do zbytniej potęgi Borgo to tyle zostało już na ten temat napisane, że dodam tylko, że daję tę armię nowym i grając przeciwko nim nie ustawiam strategii "Przeciw Borgo" tylko gram normalnie intuicyjnie swoją armią. Efekt zawsze ten sam - nowy wygrywa i zostaje wciągnięty w NH jak w trzy karty. W kolejnych grach stawiam zasieki i Borgo dostają w d.. aż się kurzy. Drugi etap następuje dopiero jak ktoś zaczyna grać Borgo świadomie. Wtedy szanse się znowu wyrównują i okazuje sią, jak zwykle, że armie w NH są fajnie zbalansowane.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

kucyk pisze: A co do zbytniej potęgi Borgo to tyle zostało już na ten temat napisane, że dodam tylko, że daję tę armię nowym i grając przeciwko nim nie ustawiam strategii "Przeciw Borgo" tylko gram normalnie intuicyjnie swoją armią. Efekt zawsze ten sam - nowy wygrywa i zostaje wciągnięty w NH jak w trzy karty. W kolejnych grach stawiam zasieki i Borgo dostają w d.. aż się kurzy. Drugi etap następuje dopiero jak ktoś zaczyna grać Borgo świadomie. Wtedy szanse się znowu wyrównują i okazuje sią, jak zwykle, że armie w NH są fajnie zbalansowane.
Osobiscie tez mi sie wydaje, ze balans jest ok. Borgo jest po prostu latwiejsza dla poczatkujacych niz inne.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ayaram »

Ok 3 dni grania z AI starczy, zabawe na głupim tablecie można uznac za zakończoną, zamawiam podstawkę i zaczynamy prawdziwą zabawę ; ]

Ogólnie po tych 3 dniach jestem zachwycony. Przede wszystkim nie mogę wręcz uwierzyc jak genialne dopasowali mechanikę poszczególnych frakcji pasuje do zarysu fabularnego, poprostu perfekcja. Moloch to rzeczywiście banda zbuntowanych maszyn, które nie patrząc na to że są ostrzeliwane kroczyc będą do przodu, no i jeszcze ta bomba, przy której poświęcic możemy częśc naszych żołnierzy, a pewnie co, wyprodukuje się nowe, miodzio! Hegemonia nie patrząc na ryzyko napadnie na ciebie i rzuci się z pięściami, posterunek nie ma za wielu żołnierzy to trzeba liczyc na ludzki spryt i działania partyzanckie, genialne. A i nowe armie (nawet fanowskie) nie są gorsze, mniam. Jedynie co to za diabła mi nie pasuje tutaj armia Vegas... sry panie w garniaku, ale zbuntowaną maszynę to chyba przekupic by jednak ciężko było ; ) .

Co do balansu wśród podstawowych armii to faktycznie nie jest tak źle, już te głupie kilka meczyków wystarczyło by poznac słabsze strony Borgo, chociaż dalej jak złapie sieciarzem wrogą bazę i go ochroni ładnie to łatwo nie jest. Jest ok. Po tych trzech dniach problem bym widział tylko w posterunku, który raz rozgromi w parę tur, a raz dostanie takie żetony że w 2giej turze tracimy chęc do dalszej gry.
A propo jeszcze strategii to zastanawiam się w przypadku Molocha gdzie wszędzie proponują by stawiac sztab w rogu. Strasznie bolało mnie niewykorzystywanie totalnie pasywki i zacząłem próbowac stawiac bazę na srodkowym hexie w jednym z boków mapy i stawiac po lewej i jego prawej stronie jednostki strzelające, a przed nim jakieś zapychacze. W zamian za wykorzystanie pasywki 1 dodatkowy hex do chronienia bazy. Co myślicie o takim ustawieniu? warto, bezsens, sytuacyjnie?
A tak w ogóle to każdy gada o balansie podstawowych armii a mało słysze jak to wygląda w przypadku balansu dodatków? Każda ma szansę z każdą w przypadku pojedynku 2ch różnych graczy?
I tak btw nie ma nigdzie w necie jakiś filmików pokazujących gameplay wszystkich armii, bo coś znaleźc nie mogę? : /
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Ayaram pisze: A tak w ogóle to każdy gada o balansie podstawowych armii a mało słysze jak to wygląda w przypadku balansu dodatków? Każda ma szansę z każdą w przypadku pojedynku 2ch różnych graczy?
Moim zdadniem niektore frakcje maja zdecydowanie ciezej w straciu z niektorymi przeciwnikami. Balans podstawki jest imho bardzo dobry, ale z dodatkami to juz roznie bywa. Tak czy siak nigdy nie jestes bez szans.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dabi »

Opowieści o tym jaki to Borgo nie jest mocniejszy a jedynie "najprostszy w obsłudze" nieco przedstawianie kałasznikowa jako jedynie "najprostsze wyjście" wcale nie mocniejsze od wyboru noża na strzelaninę. Wraz z nauką gry problem się nieco zmniejsza ale to nie znaczy, że znika. Najlepiej dlatego grać mecz - rewanż z zamianą frakcji.

Każdy ma prawo do własnego zdania ale czasami warto mieć to na uwadze i wyrobić sobie własne zdanie w kwestii balansu a nie powtarzać zasłyszane opinie. Gra jest dobra ale balans jest jedną z nielicznych wad a nie kolejną zaletą.
ODPOWIEDZ