Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Portal Games »

Na bieżąco będziemy informowali o linii dodatków do Osadników. Troszkę cierpliwości - gra się dopiero co ukazała ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Pytałem z ciekawości a nie z niecierpliwości:-)
Awatar użytkownika
wolfe
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2004, 20:40

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: wolfe »

Portal Games pisze:Na bieżąco będziemy informowali o linii dodatków do Osadników. Troszkę cierpliwości - gra się dopiero co ukazała ;)
Obrazek
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tekknoboy »

Osadnicy dotarli !!
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

Wojna będzie, przed wojną też byli!
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
pezetto
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 09:24
Lokalizacja: Kraina Szczęśliwości
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pezetto »

Trzy rozgrywki za mną:

1. W składzie 3-osobowym:
- Przegrałem z kretesem. Jak to zwykle bywa z nowymi grami, od początku był mały paraliż decyzyjny i nie bardzo było wiadomo co i jak, ale...
2. W składzie 2-osobowym:
- Grałem Barbarzyńcami i rozjechałem Egipcjan kolegi, że aż miło (zdobył ok. 1/3 punktów mniej).
3. W składzie 2-osobowym:
- Sytuacja jak wyżej.

Rozgrywka w 3 osoby podobała mi się mniej od tej w 2 osoby. Być może jest to pochodna tego że była to pierwsza rozgrywka tzw. "testowo-rozruchowa". Grając face to face jest MAGIA :!: :wink:

Jak napędzisz silniczek to papa się sama cieszy. Wszystkim tym, którzy kupili grę w przedsprzedaży i dziś otrzymają swój egzemplarz serdecznie współczuję :!: MACIE WEEKEND Z GŁOWY :mrgreen: My dziś zaliczymy pewnie kilka partii w składzie 4-osobowym, więc kolejne wrażenia napiszę, jak tylko uda mi się oderwać od stołu (czyt. wracam na forum najwcześniej w niedzielę) :lol:
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Przyszło :) ładne. Kolorki kart jakieś takie niedosycone. Ale to chyba przez to, że się napatrzyłem na zdjęcia, a tam mocno podkręcili kolory.

W weekend będzie grane!
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

Może akurat drukarz włączył tryb ekonomiczny ;) ja jestem zachwycony prezentacją na żywo. Aż chce się gapić na te karty podziękowania dla Portala za świetną robotę, z takimi kartami mogę układać nawet pasjansa :)
EDIT: Żal mi tej wdowy co stoi i płacze przy ruinach, kurczę dwójka dzieci a tu ani starego ani chałupy :D
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

Właśnie rozpakowuję. Przyznaję, że jakość wykonania jest fenomenalna. Jedna mała sugestia:

Obrazek
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

CydPL pisze:Osadnicy są chyba pierwszą grą Portalu, która jest w stanie w pełni podbić moje serce.
Mam ogromną nadzieję, że tak będzie i że polskie dodatki będą sprzedawane jednocześnie lub przed wersją angielską :D

to cię ominęły 51 stan i Nowa Era których Osadnicy są przeróbką? :P
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mig »

rastula pisze:
CydPL pisze:Osadnicy są chyba pierwszą grą Portalu, która jest w stanie w pełni podbić moje serce.
Mam ogromną nadzieję, że tak będzie i że polskie dodatki będą sprzedawane jednocześnie lub przed wersją angielską :D

to cię ominęły 51 stan i Nowa Era których Osadnicy są przeróbką? :P
Mnie nie ominęły ale zarówno 51 jak i Nowa Era totalnie mnie odrzuciły. Zupełnie nie trafiły w mój klimat. Nie chodzi o tematykę ale były jakies takie... nudne(?). Kurzą się na półce od lat. Osadników mam od dzisiaj i szczerze liczę, że nie będę potrafił się od nich oderwać :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Yorick
Posty: 67
Rejestracja: 09 mar 2014, 23:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yorick »

sqb1978 pisze:Przyszło :) ładne. Kolorki kart jakieś takie niedosycone. Ale to chyba przez to, że się napatrzyłem na zdjęcia, a tam mocno podkręcili kolory.

W weekend będzie grane!
Mam dokładnie takie samo wrażenie. Plus dziwny zapach znaczników. I tyle marudzenia. Czas grać :)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

rastula pisze:
CydPL pisze:Osadnicy są chyba pierwszą grą Portalu, która jest w stanie w pełni podbić moje serce.
Mam ogromną nadzieję, że tak będzie i że polskie dodatki będą sprzedawane jednocześnie lub przed wersją angielską :D

to cię ominęły 51 stan i Nowa Era których Osadnicy są przeróbką? :P
Tak. Jakoś nigdy nie trafiło to w moje ręce. Nie miałem też jakoś ciśnienia by trafiło bo niespecjalnie przemawiał do mnie ten świat.
Może też z tego względu, że wśród moich znajomych nikt mi tego nigdy nie polecił.

W każdym razie mam już swój egzemplarz zakupiony we wrocławskiej planszóweczce :)

Ładne to to, choć jestem trochę zboczony na punkcie wykonania komponentów i jeden z moich robotników ma sporą skazę (pionowa jakby odpryśnięta drzazga) a jabłuszko dziurkę (robaczywe?) :/

Na wszystkich ludzikach i jabłuszkach są niedomalowania w "zakamarkach" i jakby mniej farby na krawędziach (w sensie na boku a nie na płaskiej powierzchni) ale to jakoś przeżyję.

Z reszty jestem bardzo zadowolony. Ze sztancowaniem trafili dość dobrze, więc na symetryczne mieczyki miło się patrzy :D

Zakoszulkowane -czas przystąpić do testu solo :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rastula »

czyli pada mit, że w eurosucharze temat i oprawa nieważne ;)


czepiam się oczywiście ;) - osadnicy są jednak wersją mocno poprawioną ina pewno przystępniejszą


wiadomość o niedoróbkach niepokojąca - bo te drewienka to był istotny czynnik przy decyzji o zakupie - ale nic nie mówię dopóki nie otworzę mojego egzemplarza
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

Ja z kolei teraz dopatrzyłem się niedoskonałości w zaokrągleniach narożników kart. Są niby okrągłe, ale tak... kanciato. A jedną kartę to musiałem nawet odrobinkę dociąć. Ale to jest dla mnie pikuś.

Aha - te drewienka są takie leciuśkie, że można je wziąć za plastiki. No i ten wyblakły różowy kolorek... :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Harth »

romeck pisze: Aha - te drewienka są takie leciuśkie, że można je wziąć za plastiki. No i ten wyblakły różowy kolorek... :)
Może w Chinach zaczyna brakować barwników bo wszyscy wszystko tam produkują :wink:
Mam/Miałem
3Trolle 7%
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

rastula pisze:czyli pada mit, że w eurosucharze temat i oprawa nieważne ;)


czepiam się oczywiście ;) - osadnicy są jednak wersją mocno poprawioną ina pewno przystępniejszą


wiadomość o niedoróbkach niepokojąca - bo te drewienka to był istotny czynnik przy decyzji o zakupie - ale nic nie mówię dopóki nie otworzę mojego egzemplarza
Nie bój nic. Otrzymałem błyskawicznie od Portalu PW w sprawie wymiany wadliwych drewienek. Mam spreparować maila :)
To się nazywa dbanie o wizerunek i zadowolenie klienta :) Oni wiedzą kiedy jesteś niezadowolony i piszą do Ciebie sami ;]
W każdym pudełku jest wykrywacz nastroju - zupełna inwigilacja ;D
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hiu »

OK - ponazekaliscie na drewienka, farbe i jedna niedocieta karte...
A jak sie gra W GRE?

;)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Ja też jeszcze nie grałem, ale moje wydanie jest zajebiste, żadnych wad ani niedoskonałości. Najwyraźniej byłem najgrzeczniejszy z całego forum.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

Na razie zagrałem solo Rzymianami :)
Gra się przyjemnie ale ledwie dałem radę WG więc poszło mi słabo.
Punktu mi brakowało do giermka ;p Także jako służący jeszcze się wypowiadać nie powinienem.
Jutro może będę miał okazję w szerszym gronie zagrać.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

Rozegrałem jedną dwuosobówkę. Z błędem co prawda, przez co było ciaśniej i trudniej, ale i tak było fajnie. Gra ma ogromny potencjał. Trzeba dość mocno uważać, żeby czegoś nie przeoczyć, np. biorąc dobra w fazie produkcyjnej albo przy cechach lokacji, żeby nie zapomnieć, że coś dają gdy się coś robi. Kolejność wykonywania akcji to podstawa. W jednej chwili prawie nic nie masz na ręku (kart czy dóbr), aby za chwilę skorzystać z jednej akcji, która umożliwi wykonanie kolejnej, itd. Sporo wyborów i optymalizacji. I ważne: kobieta zachwycona.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

Ja jestem po 2 rozgrywkach 4-osobowych i wrażenia mam bardzo pozytywne.

Podoba mi się bardzo rozbicie gry na dwie talie: wspólną i frakcyjną. We frakcyjnej są zazwyczaj lepsze karty i są to karty, które się ze sobą zazwyczaj dobrze łączą tworząc dobre kombinacje. Aczkolwiek karty frakcyjne często są droższe i czasami nawet zbyt wyspecjalizowane, by oprzeć się na nich w 100%. Trzeba więc balansować między tańszymi, ale przydatnymi kartami ogólnymi a mocniejszymi i wyspecjalizowanymi kartami frakcyjnymi.

Gra trwa 5 tur i to jest chyba dobrze wyważone, bo pierwsze trzy tury mijają dość szybko, przy czwartej gra już się zaczyna wydłużać, a przy piątej, z jednej strony czuć tę naszą moc produkcyjną, którą sobie wytworzyliśmy, ale z drugiej strony ma się też takie wrażenie, że tych kart jest ogrom, kart na stole masa i można się w tym pogubić. Szóstej tury wolałbym nie rozgrywać.

Pierwszą partię grałem Japończykami i grało mi się dosyć łatwo i przyjemnie, ale osiągnięty wynik nie był jakiś rewelacyjny (coś ok. 55 punktów, 3 miejsce na 4 graczy). W tej frakcji podoba mi się to, że mają zróżnicowaną bazową produkcję oraz to, że ich budynki frakcyjne są oparte głównie na drewnie, więc inwestując w produkcję drewna mogłem sobie pozwolić na postawienie dużej liczby frakcyjnych budowli. Dodatkowo rozwinąłem produkcję żywności, co pozwoliło mi podpisać umowy z różnymi kartami i jeszcze bardziej rozpędzić sobie ekonomię. Nie miałem jednak jakiegoś pomysłu jak to wszystko zamienić na punkty. Miałem kilka budynków, w których mogłem uzyskać punkty za żywność, ale dużo tego nie nabiłem. Większość moich punktów pochodziła z tego, że każdy wystawiony budynek frakcyjny jest wart 2 punkty na końcu gry.

Drugą partię rozegrałem Barbarzyńcami zdobywając coś ok. 75 punktów i drugie miejsce na czterech graczy. Wynik zatem lepszy, ale w trakcie gry nie miałem takiego poczucia, że wszystko mi dobrze idzie. Wręcz przeciwnie. Barbarzyńcy bazowo nie produkują żadnego surowca budowlanego, a ich budynki frakcyjne oparte są zarówno na drewnie, jak i na kamieniu. Trzeba zatem w pierwszych turach mieć dobry pomysł jak to wszystko rozkręcić, bo ma się wrażenie, że startują oni z zera. Udało mi się jednak u nich uruchomić kombo oparte na punktowaniu czarnych kart, a później jeszcze na punktowaniu plądrowania. Nie wiem na ile wynika to ze specyfiki frakcji, a na ile z doświadczenia drugiej partii, ale łatwiej mi było w tej drugiej grze skupić się na tym, co najważniejsze, czyli zdobywaniu punktów.

Czy gra zachwyca? Chyba nie, ale widzę w niej duży potencjał do regrywalności, poszukiwaniu różnych strategii, taktycznego budowania silników produkcyjnych. I mam ochotę na kolejne partie.
Co najmniej trzy - by wypróbować Rzymian i Egipcjan oraz zagrać bardziej świadomie Japończykami.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

Ja również po pierwszej partii jestem bardzo zadowolony. Bardzo fajnie działa ten system budowania i łączenia różnych lokacji. Trochę jak w Tetrisie, na początku spadają losowe klocki, nie bardzo wiadomo co z nimi robić, ale już w kolejnych rundach nagle okazuje się, że ten budynek fajnie łączy się z innym, a jeśli splądruję tę kartę, dostanę zasoby, to będę mógł budować dalej. I tak jeśli dobrze kombinujemy to może okazać się, że przeciwnik powie pass, a my jeszcze kilka akcji pod rząd mamy tylko dla siebie. Oczywiście pierwsze partie będą graniem trochę na ślepo, ale jeśli już poznam dobrze karty to pewnie zrobi się fajny wyścig optymalizacji i kombosów. Zapowiada się naprawdę ciekawy tytuł.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sillue »

Atamán pisze:Ja jestem po 2 rozgrywkach 4-osobowych i wrażenia mam bardzo pozytywne.
kilka słów jako uczestnik w/w...

bardzo przyzwoity czas rozgrywki... o ile pierwsza partia ciut się przeciągała, ale to normalne... druga trwała 1:35, z czego 25 min. ostatnia runda... szósta byłaby przegięciem, ale wierzę, że znajdą się chętni na godzinną, dodatkową rundę :mrgreen:
kapitalnie widać różnorodność talii, Rzymem zbudowałem 17 z 30 kart frakcyjnych, chociaż można grać nimi również agresywnie i skupić się na psuciu... można grać w pasjansa albo bić i patrzeć czy równo puchnie, yyy się plądruje... 8)
w obu partiach wyszło, że trzeba bardzo uważać na to co robią przeciwnicy i psuć dobre komba w zarodku, inaczej, jak to prawi klasyka "nas nie dogoniat" :twisted:
pierwsze partie to będzie poznawanie talii i frakcji, czysty fun... potem wierzę, że zacznie się rozpoznawanie wzorców oraz kombinacji, partie będą bardziej taktyczne i zacznie się oczekiwanie na dodatki...
bardzo trzeba pilnować kart cech i zysków z nich, chyba się niedoliczyłem kilku punktów, bo nie ogarniałem kuwety...
może jakieś fajne drewienka do oznaczania zysków z cech? takie przypominajki dla oczu...
wszyscy się zastanawialiśmy, dlaczego bladoróżowy kolor meepli... czarny jest passe? :roll:
to na pewno dlatego, że czarny jest w jakimś wielkim planie zarezerwowany dla innego towaru... :D
w porównaniu do 51/NE/W oczywiście prostsza, bardziej przejrzysta i przystępna,
wciąż wolę 51/NE/W, wciąż osobiście czekam na Big Box, teraz wierzę w niego, jak w polskie jabłka... i zapłacę za niego dużo, byle mieć ujednoliconą wersję z takimi drewienkami...
8,5/10 z widokami na dziewiątkę (dodatki), którą ma u mnie 51/NE/W...
Awatar użytkownika
neutrino
Posty: 227
Rejestracja: 20 lis 2013, 08:13
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: neutrino »

- No i po misji! Odkryli nas!
- Jasny gwint!

Pierwszy? :D
"Talent, ciężka praca, wytrwałość i poświęcenie. Nikt się nie rodzi leniwy. To umiejętność nabyta (...) forma sztuki, jeśli wolisz, podobna do poezji, tańca czy muzyki."
ODPOWIEDZ