Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Jutro będę prowadził grę na kółku w domu kultury i chciałem "wiedzieć wszystko", chyba mnie nic nie zaskoczy póki co. :)
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: grymir »

Kradnąc grabieżą Czynnik M z poziomu np 3 umieszczam takowy u siebie na poziomie 3 ?
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

grymir pisze:Kradnąc grabieżą Czynnik M z poziomu np 3 umieszczam takowy u siebie na poziomie 3 ?
Str.14
"Kiedy gracz otrzymuje żeton czynnika M zawsze umieszcza go na swojej karcie
postaci - miejsce oznaczone jako poziom 0. Czynnik M z poziomu 0 może być
używany tylko do kupowania zdolności specjalnych i podczas wykonywania akcji
u Kruczego Cienia."
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: grymir »

A czyli można grabić także Czynnik M i to przesunięty :) wydaje się mocne [wrażenie po pierwszej partii].
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Cin »

Czyli rozumiem, że po odpaleniu zdolności specjalnych przez dominującego gracza jeszcze raz ustalamy kolejność "dominacyjną" graczy i dopiero wg tej nowej kolejności przyznajemy zasoby/punkty?
spicum
Posty: 92
Rejestracja: 26 maja 2012, 11:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: spicum »

grymir pisze:A czyli można grabić także Czynnik M i to przesunięty :) wydaje się mocne [wrażenie po pierwszej partii].
Pytanie brzmi, która strona wybiera, jaki czynnik M jest grabiony?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

spicum pisze:
grymir pisze:A czyli można grabić także Czynnik M i to przesunięty :) wydaje się mocne [wrażenie po pierwszej partii].
Pytanie brzmi, która strona wybiera, jaki czynnik M jest grabiony?
Grabiąca. Czemu miałaby druga?
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: trabiniu »

RedImp pisze:
Koszmar ginie, jeśli następuje zamkniecie regionu. Gracz musi unikać tego jak ognia - jeśli takie coś ma zaistnieć to tylko przy zamknięciu drugiego obszaru.
Fabularnie Koszmar nie jest jednostką tylko oddziaływaniem na mieszkańców przez Bolesną Panią. Kiedy do regionu przychodzi Faun i zamykany jest region to dba on oto, aby w tym regionie był spokój ( chroni mieszkańców przed złym snem ich Pani - śpiewanie pieśni, etc.)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi !
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 972
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 39 times
Been thanked: 188 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

zakwas pisze:Tak, ataki trzeba opłacić i decydujesz o tym w kolejności z toru inicjatywy. :)
Niby tak, ale napisane jest także:
Jednostki specjalne zawsze mogą zaatakować, nawet jeśli w wyniku ataku przez wcześniejszego gracza zginą.
SYTUACJA: Gracz nr 1 i 2 z toru inicjatywy, mają jednostki na 1 poziomie i z jedną czachą. Gracz nr 1 zapłacił 2 złota by odpalić ataki, zniszczył jednostkę "dwójki". Ale gracz 2 będący drugim na torze inicjatywy, w swojej turze również zapłaci dwa złota i odwetowym atakiem zabije jednostkę jedynki. W myśl powyższej zasady.
Jeśli jednak gracz 1 w swojej turze nie uruchomi ataków, ale gracz 2 w swojej kolejce opłaci atak, to już 1 oddać mu nie może, ponieważ ten atak nie pochodzi od wcześniejszego, tylko późniejszego gracza. Na tę chwilę tak to rozumiem.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

krecilapka pisze:
zakwas pisze:Tak, ataki trzeba opłacić i decydujesz o tym w kolejności z toru inicjatywy. :)
Niby tak, ale napisane jest także:
Jednostki specjalne zawsze mogą zaatakować, nawet jeśli w wyniku ataku przez wcześniejszego gracza zginą.
SYTUACJA: Gracz nr 1 i 2 z toru inicjatywy, mają jednostki na 1 poziomie i z jedną czachą. Gracz nr 1 zapłacił 2 złota by odpalić ataki, zniszczył jednostkę "dwójki". Ale gracz 2 będący drugim na torze inicjatywy, w swojej turze również zapłaci dwa złota i odwetowym atakiem zabije jednostkę jedynki. W myśl powyższej zasady.
Jeśli jednak gracz 1 w swojej turze nie uruchomi ataków, ale gracz 2 w swojej kolejce opłaci atak, to już 1 oddać mu nie może, ponieważ ten atak nie pochodzi od wcześniejszego, tylko późniejszego gracza. Na tę chwilę tak to rozumiem.
Zgadza się.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Jedna kostka akcji na polu czynienia uprawnia mnie do wykonania jednej z możliwych akcji czy każdej z trzech (czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów)?
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Cin »

farmer pisze:Jedna kostka akcji na polu czynienia uprawnia mnie do wykonania jednej z możliwych akcji czy każdej z trzech (czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów)?
Każdej max 1 raz
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Każdej z trzech w dowolnej kolejności. Wyróżnione na czerwono w punkcie o czynieniu. ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

farmer pisze:Jedna kostka akcji na polu czynienia uprawnia mnie do wykonania jednej z możliwych akcji czy każdej z trzech (czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów)?
Str. 10
"Gracz może wykonać 3 akcje w dowolnej kolejności, a każda z akcji może być użyta tylko raz."

1 znacznik akcji uprawnia do wykonania trzech akcji(czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów) w polu Czynienia.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Cin »

@RedImp
Czy można jeszcze prosić o bezpośredni komentarz tych dwóch kwestii:
spicum pisze:Pytanie brzmi, która strona wybiera, jaki czynnik M jest grabiony?
Cin pisze:Czyli rozumiem, że po odpaleniu zdolności specjalnych przez dominującego gracza jeszcze raz ustalamy kolejność "dominacyjną" graczy i dopiero wg tej nowej kolejności przyznajemy zasoby/punkty?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Cin pisze:@RedImp
Czy można jeszcze prosić o bezpośredni komentarz tych dwóch kwestii:
spicum pisze:Pytanie brzmi, która strona wybiera, jaki czynnik M jest grabiony?
Wybiera strona która posiada jednostkę specjalną o takiej zdolności.
Cin pisze:Czyli rozumiem, że po odpaleniu zdolności specjalnych przez dominującego gracza jeszcze raz ustalamy kolejność "dominacyjną" graczy i dopiero wg tej nowej kolejności przyznajemy zasoby/punkty?
[/quote]

Tak. Stosowny zapis zostanie dodany w poprawionej instrukcji.
Rozstrzygnięcie dominacji w regionie i działania następują w ściśle
określonej kolejności:
1) Rozstrzygnięcie, który gracz dominuje region.
2) Tylko gracz, który dominuje w regionie może użyć zdolności jednostek
specjalnych działających tylko w fazie dominacji oraz zrealizować swój cel.
3) Określenie jakie miejsca w dominacji zajmują pozostali gracze.
3) Pobranie przez graczy zasobów z regionu – gracz dominujący wybiera jeden
z dostępnych w regionie zasobów i otrzymuje wymienioną ilość żetonów.
Następnie drugi gracz pod względem ilości dominacji wybiera z pozostałych
zasobów itd.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2014, 09:46 przez RedImp, łącznie zmieniany 1 raz.
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: metyu »

Które znaczniki są limitowane? Na pewno figurki i znaczniki wpływu, ale coś poza tym?
Przy okazji poprawiania instrukcji zmieńcie "lub" na "albo" w opisie pól akcji.
Lukas_Nightmare
Posty: 1
Rejestracja: 07 wrz 2014, 13:39

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Lukas_Nightmare »

RedImp pisze:
farmer pisze:Jedna kostka akcji na polu czynienia uprawnia mnie do wykonania jednej z możliwych akcji czy każdej z trzech (czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów)?
Str. 10
"Gracz może wykonać 3 akcje w dowolnej kolejności, a każda z akcji może być użyta tylko raz."

1 znacznik akcji uprawnia do wykonania trzech akcji(czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów) w polu Czynienia.

Serio? dobrze to rozumiem że jedną akcją w polu czynienia mogę przesunąć czynnik M, kupić ulepszenie i przywołać jednostkę? Wszystko na raz!
A skoro można to wszystko robić tylko raz na turę to na spokojnie każdy może sobie tam jeden znacznik akcji rzucić w późniejszym czasie bez obawy o to że zabraknie wolnego pola. Trochę zawodzi mnie brak walki o miejsce w Czynieniu.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Czy żetony koszmaru są limitowane? Wg instrukcji "Jeżeli [...] to gracz umieszcza w nim żeton koszmaru" (nie ma słowa "może umieścić"). Co dzieje się gdy na planszy są już 4 znaczniki koszmaru, a gracz powinien wstawić kolejny?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Lukas_Nightmare pisze:
RedImp pisze:
farmer pisze:Jedna kostka akcji na polu czynienia uprawnia mnie do wykonania jednej z możliwych akcji czy każdej z trzech (czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów)?
Str. 10
"Gracz może wykonać 3 akcje w dowolnej kolejności, a każda z akcji może być użyta tylko raz."

1 znacznik akcji uprawnia do wykonania trzech akcji(czyli ulepszenie, przywołanie jednostek i przesuwanie żetonów) w polu Czynienia.

Serio? dobrze to rozumiem że jedną akcją w polu czynienia mogę przesunąć czynnik M, kupić ulepszenie i przywołać jednostkę? Wszystko na raz!
A skoro można to wszystko robić tylko raz na turę to na spokojnie każdy może sobie tam jeden znacznik akcji rzucić w późniejszym czasie bez obawy o to że zabraknie wolnego pola. Trochę zawodzi mnie brak walki o miejsce w Czynieniu.
Ustawić się na czynieniu można tylko raz?
Kurde, to też przegapiłem...

Mimo tego, walka o pole czynienia i tak ma sens - lepiej być pierwszym, żeby czynić ostatnim (bo wiesz, co uczynili poprzednicy, jaką mają reputację i ile Ty możesz czynić, aby trzymać od siebie Vuko z dala :)).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

farmer pisze:
Lukas_Nightmare pisze:Serio? dobrze to rozumiem że jedną akcją w polu czynienia mogę przesunąć czynnik M, kupić ulepszenie i przywołać jednostkę? Wszystko na raz!
A skoro można to wszystko robić tylko raz na turę to na spokojnie każdy może sobie tam jeden znacznik akcji rzucić w późniejszym czasie bez obawy o to że zabraknie wolnego pola. Trochę zawodzi mnie brak walki o miejsce w Czynieniu.
Ustawić się na czynieniu można tylko raz?
Jeden gracz może zająć więcej niż jedno pole na akcji czynienia (np. żeby przywołać jednostki różnych poziomów lub dodać dwie cechy do jednostek). Można więc zablokować przeciwników i zająć im pola akcji, nawet jeżeli sami nie potrzebujemy aż dwóch akcji (bo przecież można blefować i nie ma obowiązku wykonania zaplanowanych akcji).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2014, 08:56 przez espresso, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 380 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Uff ;)
To tym razem kolega źle zrozumiał ;>.

Dzięki!

@Lukas_Nightmare
Gracz może dzięki jednej kości akcji na czynieniu wykonać 1 raz każdą z trzech akcji czynienia.
Jeśli gracz ma na torze czynienia 3 kości akcji, to każda z kości akcji uprawnia tego Gracza do wykonać 1 raz każdej z trzech akcji czynienia (czyli dzięki trzem akcjom każdą akcję czynienia można wykonać 3 razy).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

FortArt pisze:Czy żetony koszmaru są limitowane? Wg instrukcji "Jeżeli [...] to gracz umieszcza w nim żeton koszmaru" (nie ma słowa "może umieścić"). Co dzieje się gdy na planszy są już 4 znaczniki koszmaru, a gracz powinien wstawić kolejny?
Podbijam pytanie! Znaczniki się przenoszą, czy mamy przerąbane? Jeżeli się przenoszą to na jakiej zasadzie?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

espresso pisze:
farmer pisze:
Lukas_Nightmare pisze:Serio? dobrze to rozumiem że jedną akcją w polu czynienia mogę przesunąć czynnik M, kupić ulepszenie i przywołać jednostkę? Wszystko na raz!
A skoro można to wszystko robić tylko raz na turę to na spokojnie każdy może sobie tam jeden znacznik akcji rzucić w późniejszym czasie bez obawy o to że zabraknie wolnego pola. Trochę zawodzi mnie brak walki o miejsce w Czynieniu.
Ustawić się na czynieniu można tylko raz?
Jeden gracz może zająć więcej niż jedno pole na akcji czynienia (np. żeby przywołać jednostki różnych poziomów lub dodać dwie cechy do jednostek). Można więc zablokować przeciwników i zająć im pola akcji, nawet jeżeli sami nie potrzebujemy aż dwóch akcji (bo przecież można blefować i nie ma obowiązku wykonania zaplanowanych akcji).
Zgadza się. Generalnie każdy gracz może dołożyć do pól akcji ile chce swoich znaczników akcji jeśli tylko jest wolne miejsce.
Np. Jeśli gracz położył w fazie planowania dwa swoje znaczniki akcji na pole Czynienia to będzie mógł wykonać 2x po trzy akacje w tym polu(.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

FortArt pisze:Czy żetony koszmaru są limitowane? Wg instrukcji "Jeżeli [...] to gracz umieszcza w nim żeton koszmaru" (nie ma słowa "może umieścić"). Co dzieje się gdy na planszy są już 4 znaczniki koszmaru, a gracz powinien wstawić kolejny?
Żetony koszmaru nie są limitowane. W grze mamy 4 żetony. Przez wszystkie testy nie było potrzeby używania piątego żetonu. Jak Callo zamyka region to żetony koszmaru wracają do gracza. Sytuacja, kiedy musisz umieścić piaty żeton koszmaru jest teoretycznie możliwa. Jeśli Callo dominuje region z Koszmarem, w którym leżą już dwa żetony koszmaru to nie ma potrzeby umieszczać trzeciego żetonu.
ODPOWIEDZ