Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Cin pisze:Trzy kolejne pytania po dzisiejszej partii:
1. Jak wygląda sytuacja z bonusowymi 5 punktami, gdy dwóch graczy remisuje w największej ilości kostek w Żmijowym Gardle?
2. Jak liczymy dodatkowe -2 do reputacji dla van Dykena za przywołanie Krabów - za każdego Kraba, czy tylko raz za akcję przywoływania, niezależnie od liczby przywołanych Krabów?
3. Co się dzieje z Cierniem przy zamknięciu regionu, gdzie on się znajduje?

1. Wygrywa gracz który ma lepszą reputację - ta sama zasada co w dominacji rejonów.

2. Jest to modyfikator doliczany do sumy:
- przywołując 1 Kraba nasza reputacja spada o -3
- przywołując 2 Kraby nasza reputacja spada o -4
- przywołując 3 Kraby nasza reputacja spada o -5

3. Nie można zamykać regionu z Cierniem ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nidhogg pisze:
Analogiczne pytanie jest dla reputacji -9 czy jak dwóch graczy jest na tym polu i ten z dołu wykonuje akcje czynienia i ma mu spać reputacja czy przekładamy go na wierz i teraz on ma najgorszą z najgorszych reputacji ?
Dokładnie tak jest. Taka sama sytuacja będzie przy zakończeniu gry przez Martwy Śnieg gdzie wasza reputacja spada o -2 za każdy posiadany żeton Vuko.
vpatyk
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2014, 11:05

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: vpatyk »

Witam. Gra zakupiona- cały czas walczę z instrukcją, żeby odpalić grę testową, ale nurtuje mnie jedna rzecz- tor inicjatywy-
[Ruch znaczników inicjatywy]
Każdy z graczy musi wykonać skok swojego znacznika inicjatywy na torze o jedno pole lub skorzystać z wyjątkowego skoku o dwa pola. Gracz może wykonać skok o dwa pola tylko raz w każdym etapie gry (1, 2 i 3).
mianowicie jeśli dobrze zrozumiałem - w pierwszej turze inicjatywa jest wg losowej kolejności żetonów, a od drugiej tury gracze przesuwają swoje żetony, bądź o jeden, lub dwa pola- skoro tak, to przecież nie da się dwukrotnie w jednym etapie gry przesunąć żetonu o dwa pola. Poza tym jeśli teoretycznie gracz przeskakiwał by od drugiej tury co dwa pola (na 3, potem na 2, potem na 1 i na jeden)- to minimalna ilość tur w grze wynosiła by 5?.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

e1 - start, możesz skoczyć o 1 lub o 2 pola. Powiedzmy, że skaczesz o 2...
e1
e1 - ... i lądujesz tutaj. Teraz możesz skoczyć już TYLKO o 1, bo w tym etapie (e1) skok o 2 już wykonałeś.

e2
e2
e2

e3
e3

e4
e4

Uwzględniając skoki o 2 pola minimalna liczba tur to 6 (zakładając, że nikt nie skończy gry przed czasem).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

vpatyk pisze:Witam. Gra zakupiona- cały czas walczę z instrukcją, żeby odpalić grę testową, ale nurtuje mnie jedna rzecz- tor inicjatywy-
[Ruch znaczników inicjatywy]
Każdy z graczy musi wykonać skok swojego znacznika inicjatywy na torze o jedno pole lub skorzystać z wyjątkowego skoku o dwa pola. Gracz może wykonać skok o dwa pola tylko raz w każdym etapie gry (1, 2 i 3).
mianowicie jeśli dobrze zrozumiałem - w pierwszej turze inicjatywa jest wg losowej kolejności żetonów, a od drugiej tury gracze przesuwają swoje żetony, bądź o jeden, lub dwa pola- skoro tak, to przecież nie da się dwukrotnie w jednym etapie gry przesunąć żetonu o dwa pola. Poza tym jeśli teoretycznie gracz przeskakiwał by od drugiej tury co dwa pola (na 3, potem na 2, potem na 1 i na jeden)- to minimalna ilość tur w grze wynosiła by 5?.
Minimalna ilość tur to 7.
W pierwszej turze nie skaczesz
W drugiej skaczesz o 2 i lądujesz w pierwszym etapie na polu 3 (w tym etapie wykorzystałeś skok o 2)
W trzeciej musisz skoczyć o 1 lądujesz na polu 1 etapu drugiego (w poprzedniej turze w tym etapie wykorzystałeś skok o 2)
W czwartej skaczesz o 2 i lądujesz na polu 3 etapu drugiego
W piątej skaczesz o 1 i lądujesz na polu 1 etapu trzeciego (w poprzedniej turze w tym etapie wykorzystałeś skok o 2)
W szóstej skaczesz o 2 i lądujesz na polu 1 etapu czwartego
W siódmej skok o 1 pole 2 etapu czwartego
farmer pisze:Uwzględniając skoki o 2 pola minimalna liczba tur to 6 (zakładając, że nikt nie skończy gry przed czasem).
Zapomniałeś że w pierwszej turze nie ma skoku :)
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
vpatyk
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2014, 11:05

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: vpatyk »

Dzięki za szybką odpowiedź (rzeczywiście zapomniałem o pierwszym skoku). Pytanie w takim razie kolejne:

Czy dobrze rozumiem, że jeśli jeden z graczy "skoczy" na ostatnie pole, gra kończy się po zakończeniu całej tury?

Jeszcze jest jedna kwestia której nie zrozumiałem- mianowicie punktowanie regionów (na żetonach regionów są trzy liczby- rozumiem, iż gracz dominujący "bierze" tę najwyższą, drugi kolejną itp... , ale nie za bardzo rozumiem, jak to się ma do toru inicjatyw (czy punktować może jedynie gracz(e), który stoi na czerwonym polu inicjatywy i jak to się ma do w/w kolejności punktowania?) Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Ile tur średnio trwa gra?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Jeśli jakikolwiek gracz "wskoczy" na ostanie pole, to tak, gra po tej turze się skończy.

Jeśli jakikolwiek gracz "wskoczy" na pole z czerwonym stateczkiem, po tej turze nastapi punktowanie.

Punktowanie
Rozpatrujemy regiony w kolejności regionów (czerwona liczba po prawej stronie kafelka z punktami) i przydzielamy punkty oraz surowce według uzyskanej w danym regionie kolejności dominacji (inicjatywa nie ma w tym momencie znaczenia).

Niestety, grałem tylko raz póki co. Graliśmy 6 tur. Wydaje mi się, że tak długo będzie trwała duża część gier.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Nidhogg pisze:Zapomniałeś że w pierwszej turze nie ma skoku :)
A gdzie to jest napisane? (serio pytam, nie kojarzę takeigo zapisu :P)
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

RedImp pisze:
spicum pisze:Passionaria Callo:

...
spicum pisze:4. Czy można zamknąć rejon z Vuko ?
Jeśli tak to czy figurka Vuko zostaje przesunięta poza planszę ?
Tak. Nic się nie zmienia. Figurka Vuko w kolejnej turze i tak musi iść do innego regionu zgodnie z zasadami.
Nie do końca, jest jedna sytuacja która wymaga odpowiedzi na to pytanie. Co jeśli faun zamknął region z Vuko gdzie miał jeden znacznik wpływów i fauna i koszmar i nie miał żadnych innych wpływów na planszy. Ma na dodatek najgorszą reputację. Po zamknięciu regionu Znacznik wpływu i faun zostaje, koszmar ginie. Jeśli gracz w pod koniec następnej turzy nie ma wpływów w innych regionach (wstrętni oponenci podmienili znaczniki na swoje, zabrali do lodowego ogrodu, a jednostki zabili) to mamy sytuację że gracz z najniższą reputacją ma tylko 1 region i Vuko z powodu zasady "Wyjątek : Jeżeli gracz o najgorszej reputacji posiada tylko jeden region
i w nim znajduje się figurka Vuko, wtedy figurka pozostaje w regionie." i co ciekawsze zabiłby fauna. Ale przeczy to zasadzie zamknięcia regionu ze strony 15
6) Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
oraz
WAŻNE – znaczniki pozostawione w regionie oraz Faun są w nim
uwięzione i gracz nie może ich używać do końca gry.
1. I ta sytuacja podrzymuje pytanie co z Vuko jak zamknięty z nim region?
2. Po za tym nasuwa się kolejne pytanie co robi Vuko jak był w innym regionie (nawet u innego gracze, to bez znaczenia) a teraz z reputacji i sytuacji na planszy wynika że powinien przejść do zamkniętego regionu?

I kolejne pytanie ale nasunęło mi się z związku z sytuacją

3. NA stronie 8 przebieg tury
1. POCZĄTEK TURY
Na początku tury gracz posiadający mniej niż 2 wpływu na planszy
może uzupełnić brakujące wpływy umieszczając w dowolnych regionach
swoje znaczniki wpływu. Gracz ten dodatkowo otrzymuje 2 żetony
populacji.
Czy jak sprawdzam ile mam wpływów na planszy dolicza się jednostki? Bo jeśli tak to mamy kuriozalna sytuację wynikająca z powyższego że gracz nie ma jak umieścić wpływów na planszy.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 11:59 przez Nidhogg, łącznie zmieniany 1 raz.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

farmer pisze:
Nidhogg pisze:Zapomniałeś że w pierwszej turze nie ma skoku :)
A gdzie to jest napisane? (serio pytam, nie kojarzę takeigo zapisu :P)

Strona 8 na czerwono:
[Pierwsza tura]
W pierwszej turze każdy z graczy ma do dyspozycji tylko trzy
znaczniki akcji i gracze nie wykonują ruchów znacznikami inicjatywy.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Jednostki traktujesz tak, jak wpływy (dają dominację, można je zabić, można je poruszać akcjami itp).

Możesz dokładać nowe kostki wpływów do regionów, zawierających Twoje jednostki.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 12:02 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Nidhogg pisze:
farmer pisze:
Nidhogg pisze:Zapomniałeś że w pierwszej turze nie ma skoku :)
A gdzie to jest napisane? (serio pytam, nie kojarzę takeigo zapisu :P)

Strona 8 na czerwono:
[Pierwsza tura]
W pierwszej turze każdy z graczy ma do dyspozycji tylko trzy
znaczniki akcji i gracze nie wykonują ruchów znacznikami inicjatywy.
Kurde, dzięki!

Chyba ominąłem wszystkie ramki z tekstem na czerwono... :roll:
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

farmer pisze:Jednostki traktujesz tak, jak wpływy (dają dominację, można je zabić, można je poruszać akcjami itp).

Możesz dokładać nowe kostki wpływów do regionów, zawierających Twoje jednostki.

O ile poza zamkniętym regionem masz jednostki. W sytuacji którą opisałem możę zdarzyć siena dwa sposoby :
1. gracz w następnej turze traci inne wpływy (wywózka, oj przepraszam rekrutacja :), do lodowego ogrodu, śmierć) i jednostki (śmierć)
2. gracz miał tylko wpływ i jednostki w zamykanym regionie.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Dla mnie podstawowym stwierdzeniem jest to, że:
zamkniety region jest wyłączony z rozgrywki
Jeśli zmakniety region jest jedynym regionem z zielonymi wpływami, to zarówno w przypadku Vuko jak i tych dodatkowych kostek gracza, uznałbym, że zielonego nie ma na planszy (zamknięty region jest już, w pewnym sensie, poza planszą. Poza grą.)
Czyli Vuko ignoruje zielonego i idzie do kolejnego szalonego naukowca.
Na początku tury dokładasz sobie 2 kostki wpływów.

Jedyne oddziaływanie zamkniętego regionu na rozgrywkę, to dostarczanie punktów.

Tak bym to interpretował.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

farmer pisze:Czyli Vuko ignoruje zielonego i idzie do kolejnego szalonego naukowca.
I tu mamy kolejne pytanie:

Jak zachowuje się Vuko gdy gracz z najgorszą reputacją nie ma wpływów na planszy? (w tej turze zginęły wszystkie jego wpływy i jednostki)
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5607
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 796 times
Been thanked: 1243 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Nidhogg pisze:Jak zachowuje się Vuko gdy gracz z najgorszą reputacją nie ma wpływów na planszy? (w tej turze zginęły wszystkie jego wpływy i jednostki)

Instrukcja, strona 12:

"W przypadku posiadania przez gracza kilku regionów o tej samej liczbie wpływów, figurka umieszczana jest w regionie o najniższym numerze na żetonie punktacji regionów."

Tak bym to interpretował. Vuko idzie do regionu z najniższym numerem i nic nie zabija, nic nie blokuje tylko wręcza żeton. Jednak tak jak mówię to tylko moja interpretacja i faktycznie przydałoby się FAQ od RedImp.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Przez analogię, do wcześnejszego (zdroworozsądkowego) podejścia:
- ignoruje gracza nieobecnego i idzie do następnego w kolejności.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

mat_eyo pisze:
Nidhogg pisze:Jak zachowuje się Vuko gdy gracz z najgorszą reputacją nie ma wpływów na planszy? (w tej turze zginęły wszystkie jego wpływy i jednostki)

Instrukcja, strona 12:

"W przypadku posiadania przez gracza kilku regionów o tej samej liczbie wpływów, figurka umieszczana jest w regionie o najniższym numerze na żetonie punktacji regionów."

Tak bym to interpretował. Vuko idzie do regionu z najniższym numerem i nic nie zabija, nic nie blokuje tylko wręcza żeton. Jednak tak jak mówię to tylko moja interpretacja i faktycznie przydałoby się FAQ od RedImp.
O. To też mi się podoba...

No to czekamy na wykładnię oficjalną :).


Jak widać RedImp nie doceniło pomysłowości graczy w tworzeniu sytuacji "mało prawdopodobnych" :P
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nidhogg pisze:
Nie do końca, jest jedna sytuacja która wymaga odpowiedzi na to pytanie. Co jeśli faun zamknął region z Vuko gdzie miał jeden znacznik wpływów i fauna i koszmar i nie miał żadnych innych wpływów na planszy. Ma na dodatek najgorszą reputację. Po zamknięciu regionu Znacznik wpływu i faun zostaje, koszmar ginie. Jeśli gracz w pod koniec następnej turzy nie ma wpływów w innych regionach (wstrętni oponenci podmienili znaczniki na swoje, zabrali do lodowego ogrodu, a jednostki zabili) to mamy sytuację że gracz z najniższą reputacją ma tylko 1 region i Vuko z powodu zasady "Wyjątek : Jeżeli gracz o najgorszej reputacji posiada tylko jeden region
i w nim znajduje się figurka Vuko, wtedy figurka pozostaje w regionie." i co ciekawsze zabiłby fauna. Ale przeczy to zasadzie zamknięcia regionu ze strony 15
6) Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
oraz
WAŻNE – znaczniki pozostawione w regionie oraz Faun są w nim
uwięzione i gracz nie może ich używać do końca gry.
1. I ta sytuacja podrzymuje pytanie co z Vuko jak zamknięty z nim region?
2. Po za tym nasuwa się kolejne pytanie co robi Vuko jak był w innym regionie (nawet u innego gracze, to bez znaczenia) a teraz z reputacji i sytuacji na planszy wynika że powinien przejść do zamkniętego regionu?

I kolejne pytanie ale nasunęło mi się z związku z sytuacją

3. NA stronie 8 przebieg tury
1. POCZĄTEK TURY
Na początku tury gracz posiadający mniej niż 2 wpływu na planszy
może uzupełnić brakujące wpływy umieszczając w dowolnych regionach
swoje znaczniki wpływu. Gracz ten dodatkowo otrzymuje 2 żetony
populacji.
Czy jak sprawdzam ile mam wpływów na planszy dolicza się jednostki? Bo jeśli tak to mamy kuriozalna sytuację wynikająca z powyższego że gracz nie ma jak umieścić wpływów na planszy.

Sytuacja opisana przez Ciebie jest mało prawdopodobna( dziesiątki testów nie stworzyły takiej sytuacji choć jak sugerujesz jest możliwa).
Zamknięty region jest odizolowany z gry( daje ci jedynie punkty w turze punktującej) - nie bierze się go pod uwagę przy remisach w regionach ościennych, przy zasadzie 1. POCZĄTEK TURY(uzupełniającej wpływy), działaniu Vuko.

W twoim przykładzie należy:
1. Początek - tury musisz posiadać dwa wpływy na planszy wliczając w to jednostki specjalne (region zamknięty się nie liczy) - umieszczasz na planszy dwa znaczniki wpływu w dowolnych regionach i otrzymujesz dwa żetony populacji.
2. Jeśli korzystasz z pola akcji Wpływy możesz zwiększyć swoje wpływy za otrzymane wcześniej żetony populacji.
3. Jeśli gracze naprawdę są uparci aby cię wyeliminować na planszy i zabiją ci te wszystkie wpływy to Vuko idzie do gracza z najgorszą reputacją - na planszy(pomimo, że masz tylko zamknięty region - nie jesteś brany pod uwagę).
4. W kolejnej turze znowu otrzymujesz dwa wpływy + 2 żetony populacji.


Wnioski: musiałbyś chcieć doprowadzić do swojej porażki przez wyeliminowanie cię z gry, aby coś takiego miało miejsce. Unikanie Kruczego Cienie, Ciągłe Czynienie, dokładanie znaczników wpływu otrzymanych początkiem tury do regionów gdzie są jednostki przeciwnika z atakiem, etc.

Prowadziliśmy nawet testy 3 graczy na jednego - próbowali go wyeliminować, lecz zaprowadziło ich to finalnie do konfliktu między nimi samymi. :twisted:
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 379 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Zakładając, ze czerwona jednostka trzeciego poziomu nieprzerwanie bierze udział w grze - nie została zniszczona - to czy jej zdolność specjalna pozwala wybrać ulepszenia tylko w pierwszej rundzie po jej przywołaniu czy co rundę od nowa?
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1292
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

farmer pisze:Zakładając, ze czerwona jednostka trzeciego poziomu nieprzerwanie bierze udział w grze - nie została zniszczona - to czy jej zdolność specjalna pozwala wybrać ulepszenia tylko w pierwszej rundzie po jej przywołaniu czy co rundę od nowa?
Strona 11:
Czyniący Szpieg – jeśli Harrasim (jednostka specjalna 3 poziomu)
jest na planszy gracz wybiera dwie różne zdolności specjalne
i przydziela je do tej jednostki na karcie postaci przysłaniając oznaczone
pola symbolem czyniącego szpiega (żetony zdolności specjalnych mogą
być ponownie przydzielone na początku kolejnej Aktywacji
).
czyli co rundę można zmieniać.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mig »

Przy zakończeniu gry poprzez martwy śnieg każdy z graczy dostaje -2 do reputacji za żeton Vuko. W jakiej kolejności są one naliczane - wg kolejności inicjatywy? Czy w tej sytuacji można wyjść poza tor reputacji - jeśli nie można to może dojść do dziwnych sytuacji, na przykład:

Taka sytuacja:
gracze A i B są na ostatnim miejsce na torze reputacji (-9). Gracz A ma trzy żetony Vuko a B jeden żeton Vuko. Następuje koniec gry przez martwu śnieg. Jako pierwszy odejmuje punkty gracz A, bo jest pierwszy na torze inicjatywy. Odejmuje 6 pkt więc wskakuje na po prostu na górę stosu znaczników na ostatnim polu reputacji (-9). Następny idzie gracz B, który powinien dostać -2 pkt inicjatywy, ale że nie może wyjść poza tor to tylko wskakuje na górę stosu, więc ostatecznie zajmuje miejsce za graczem A.
Lipne to trochę by było. Bo gdyby uwzględnić możliwość wirtualnego "wyjścia" poza tor reputacji gracz A miałby na koniec gry -15 a gracz B tylko -11 reputacji...
Jak należy to wykonać?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

To jest w instrukcji. Najpierw -2 za zamknięcie gry potem po -2 za żetony Vuko wg kolejności z ostatniej rundy.
str. 14
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mig »

FortArt pisze:To jest w instrukcji. Najpierw -2 za zamknięcie gry potem po -2 za żetony Vuko wg kolejności z ostatniej rundy.
str. 14
Tak, ale czy przy takim odliczaniu reputacji można wyjść poza skalę? Mój powyższy przykład pokazuje, że może to być czasem (przy założeniu, że nie może wyjść poza skalę a jedynie "wskoczyć" na wierzch stosu) "niesprawiedliwe". :) Ale może po prostu to celowe jest (żeby wzmocnić znaczenie kolejności w grze - ostatni w kolejności w takiej sytuacji zawsze będzie miał najgorszy wynik w grze).
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
budzo
Posty: 92
Rejestracja: 16 lis 2012, 17:17

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: budzo »

Pytanie na zasadzie upewnienia się:

Jeśli zamykam region grając Callo to muszę rozmieścić kostki w sąsiednich regionach. Czy jeśli ten region ma wyższy nr kolejności rozpatrywania to moje kostki liczą się do dominacji w tymże jeszcze w tej samej turze?

Zakładam, że tak ale nigdzie to nie jest napisane.
ODPOWIEDZ