Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Jeśli ta decyzja jest wynikiem ostrzejszej wymiany zdań w wątku robinsonowym, to Trzewik naprawdę jest mocno przewrażliwiony na swoim punkcie. A ponieważ nie pamiętam żadnej innej "fali hejtu" z zeszłego tygodnia, to pewnie o to chodzi. Strasznie dużo w tym wpisie blogowym płaczu i rozczulania się nad sobą. Och, tak mnie nienawidzą w Polsce, że przy okazji każdej premiery moich gier tylko docinki i złośliwości! A tymczasem w wątku o Osadnikach praktycznie same pozytywne opinie. No chyba, że już nie doczytał...

Z drugiej strony, może to i dobrze. Powiedzieć, że Trzewik nigdy nie był wybitnym dyplomatą, to eufemizm. No ale to nie związane z tematem, więc resztę przemyśleń zachowam dla siebie.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 10:37 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Zorak »

To ta klotnia o scenariusz z kanbalami w robinsonie zdecydowala o tym czy cos mnie ominelo ?
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Vino
Posty: 42
Rejestracja: 02 lut 2014, 22:15

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Vino »

Zupełnie nie wiem o co chodzi w temacie z trzewikiem, nie interesuje mnie aż tak życie twórców gier, na konwenty nie jeżdze wiec osobiście zadnego nie poznałem ale z ciekawości przeczytałem co napisał twórca mojej ulubionej gry (robinson) i jestem w szoku. JAK BABA normalnie jak BABA! oj oj coś czuje że na bezludnej wyspie byś pan nie przetrwal. Weź sie w garść panie Trzewik bo ja czesto przegladam to forum i zawsze miałem wrażenie ze jestes tu raczej traktowany jako autorytet
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

Koniec plotkowania BABY :), wracamy do Osadników. Jak oceniacie rozgrywkę na 2+, u nas na razie świetnie sprawdza się jako dwuosobówka ale ciekaw jest gry przy większej ilości osób. We 2 jest chyba ostrzej? Np. taki budynek Szpiegów, który zabiera umowy drugiemu graczowi potrafi zepsuć humor ;)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: CydPL »

Vino pisze:Zupełnie nie wiem o co chodzi w temacie z trzewikiem, nie interesuje mnie aż tak życie twórców gier, na konwenty nie jeżdze wiec osobiście zadnego nie poznałem ale z ciekawości przeczytałem co napisał twórca mojej ulubionej gry (robinson) i jestem w szoku. JAK BABA normalnie jak BABA! oj oj coś czuje że na bezludnej wyspie byś pan nie przetrwal. Weź sie w garść panie Trzewik bo ja czesto przegladam to forum i zawsze miałem wrażenie ze jestes tu raczej traktowany jako autorytet
Jak dla mnie, gość ma po prostu dość... nie dziwię się w sumie. Kiedy nie jesteś pokryty łuskami (czyt. nie wszystko po tobie spływa) i jesteś często atakowaną osobą "publiczną", można pewnie złapać czasem głębokiego doła.

Wracając do gry. Nie uważacie że wirtualny gracz w trybie solo jest nieco zbyt łatwy do pokonania?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 10:58 przez CydPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pingus »

Bardzo się bałem gry na większą liczbę osób, ale na 4 osoby dwukrotnie bawiłem się świetnie. Zeszło nam około 2h i 10minut za każdym razem, ale to rozsądny czas (pół godziny na gracza). Wydaje mi się, że dla mnie osobiście najfajniejsza będzie rozgrywka 3 osobowa - taką liczbę najbardziej lubię w eurosach, bo to nie za dużo żeby czekać na innych, a nie jest to już dwuosobówka wyścig zbrojeń.

Jeśli chodzi o rekordy to wydaje mi się, że im więcej graczy tym łatwiej o lepszy wynik, bo mniej opłaca się agresywne uwalanie.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

My na razie graliśmy tylko na 2 osoby i wydaje mi się, że na więcej Barbarzyńca może bardziej poszaleć. Wyłożyłem Hołotę Watahę, ale rzadko korzystałem, bo mój brat miał niewiele lokacji zwykłych - od razu przerabiał je na rzymskie i rzadko miałem co kraść. To samo ze szpiegami czy jak się oni zwą - przez całą grę podpisał tylko jedną umowę, więc tylko raz użyłem tej karty.

On za to odwrotnie - Inżynierami miał sporo celów do wyboru. Ci Inżynierowie strasznie mnie bolą, dużą przewagę na nich zrobił: 1) usuwasz lokację za 2 pkt; 2) dostajesz 1 pkt; 3) usuwasz lokację punktującą przeciwnika, więc pozbawiasz go kolejnych potencjalnych punktów.

Tak czy siak, na dwie osoby gra się baardzo przyjemnie.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 11:12 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Palmer »

Trolliszcze pisze: Wyłożyłem Hołotę, ale rzadko korzystałem, bo mój brat miał niewiele lokacji zwykłych - od razu przerabiał je na rzymskie i rzadko miałem co kraść.
Na pewno chodzi o Hołotę ? Ona wchodzi w interakcje z kartami zwykłymi barbarzyńców, a nie rywala.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

*Wataha. Musiałem sprawdzić, nie pamiętam jeszcze dobrze nazw kart :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

pingus pisze:Bardzo się bałem gry na większą liczbę osób, ale na 4 osoby dwukrotnie bawiłem się świetnie. Zeszło nam około 2h i 10minut za każdym razem, ale to rozsądny czas (pół godziny na gracza). Wydaje mi się, że dla mnie osobiście najfajniejsza będzie rozgrywka 3 osobowa - taką liczbę najbardziej lubię w eurosach, bo to nie za dużo żeby czekać na innych, a nie jest to już dwuosobówka wyścig zbrojeń.

Jeśli chodzi o rekordy to wydaje mi się, że im więcej graczy tym łatwiej o lepszy wynik, bo mniej opłaca się agresywne uwalanie.
Ok dzięki za odpowiedź, w weekend może będzie okazja sprawdzić Osadników w większym gronie
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1301 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vinnichi »

BGG

Users Owning: 666

:D
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
lerhit
Posty: 145
Rejestracja: 02 lut 2014, 07:45
Has thanked: 22 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: lerhit »

Imperial beast is on the rise ;)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 562 times
Been thanked: 284 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

CydPL pisze:Zastanawiam się też dlaczego jako jedyny (chyba) w żaden sposób nie jest pokazany na planszy koszt podpisania umowy (np. zapłać <jabłko> i podpisz umowę).
Wszystko jest łopatologicznie przedstawione a o tej jednej pierdółce trzeba pamiętać ;p
Nie żeby był to problem ale dziwne jest dla mnie, że ta jedna rzecz nie jest zaznaczona w żaden sposób.
Nie tylko umowy. Plądrowanie też nigdzie podpisane nie jest, a mogło by być. Skoro jest przypomnienie o możliwości wysłania 2 ludzi po surowiec lub kartę, to równie dobrze mogli tam zmieścić info o jabłku za umowę i mieczu/2mieczach za plądrowanie z ręki/u wroga. Nie jest to jednak jakoś bardzo konieczne. Łatwo to spamiętać.

Dużo osób grę chwali, to ja powiem, co mi się nie spodobało:
- nie podoba mi się to, że pierwszy gracz (albo ogólniej: gracz wcześniejszy w kolejności) może zaatakować lokację zanim drugi/późniejszy gracz będzie miał w ogóle możliwość użycia żetonu obrony.
To ma duże znaczenie na początku drugiej rundy, bo po pierwszej rundzie często kończymy mając na stole ok. 3-4 lokacji i wtedy strata jednej z nich boli mocno, a w grze nie mamy żadnego wpływu na kolejność graczy, ot tak się wylosowało na początku gry.

To nie jest duża wada, ale zastanawiam się dlaczego gra nie pozwala na wykorzystanie żetonu obrony już w fazie produkcji. To zniwelowałoby przewagę gracza zaczynającego rundę.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3078
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 90 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: cezner »

Ja też tego nie rozumiem.
Najlepsze jest to, że graliśmy zawsze źle, to znaczy żeton obrony każdy wystawiał jeszcze przed rozpoczęciem rundy akcji. Kolega źle doczytał akurat tą regułę - mieliśmy egzemplarz angielski.
I proponuję zastosować taką drobną odmianę w regułach. Wydaje mnie się ona sprawiedliwsza.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

Atamán pisze:Nie tylko umowy. Plądrowanie też nigdzie podpisane nie jest, a mogło by być. Skoro jest przypomnienie o możliwości wysłania 2 ludzi po surowiec lub kartę, to równie dobrze mogli tam zmieścić info o jabłku za umowę i mieczu/2mieczach za plądrowanie z ręki/u wroga. Nie jest to jednak jakoś bardzo konieczne. Łatwo to spamiętać.
+ Drewienko dla właściciela splądrowanej lokacji.

Ten żeton obrony, tzn. moment jego kładzenia mnie też trochę zastanawia. Szkoda, że Ignacy się zfochał i nie uzasadni nam tego jakoś.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wookie »

Witajcie,

Grałem dwa razy w Osadników (wczoraj przysłali) i dwa razy było Rzymianie vs Barbarzyńcy.

W pierwszej partii wygrałem z żoną Barbarzyńcami dosyć dużą przewagą.

W drugiej partii grałem z kolegą (który jest średnio-grający, ale kumaty). On miał Barbarzyńców i wygrał ze mną (miałem Rzymian). Obaj byliśmy w szoku :)


To tylko dwie partie (będę ten wariant testował dalej), ale w obu partiach odczucie było jasne. Rzymianami o punkty trzeba się "namęczyć", a Barbarzyńcy dostają łatwiej surowce, plądrują cały czas przeciwnika i dodatkowo mają za to punkty (z różnych kart można sobie je zbierać).

Czy wy też macie takie odczucia ?
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Epyon »

Punkty, punktami, w dzisiejszej rozgrywce prowadząc do boju Rzymian przede wszystkim męczyłem się o surowce... :(
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wookie »

Epyon pisze:Punkty, punktami, w dzisiejszej rozgrywce prowadząc do boju Rzymian przede wszystkim męczyłem się o surowce... :(

U mnie to samo.
A Barbarzyńcy mają np. Lokacje, które za 1 drewna produkują 2 drewna :/
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Epyon »

Rzymianie za 1 kamienia produkują kamień i drewno, ale niestety jak karta nie podejdzie to jest licho. Osoba grająca Barbarzyńcami jeszcze się skutecznie zajęła moimi umowami i było pozamiatane. ;)
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2014, 20:43 przez Epyon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Nie mam wrażenia, żeby Rzymianie byli słabsi. Może mieliście pecha w dociągu, u nas ostatnio Rzymianie podchodzili pod 20 budynków frakcyjnych na koniec gry.
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: carlos »

To nie tak, że Rzymianie są słabsi, ale moim zdaniem również mają drobny problem z surowcami (grałem nimi kilka razy). Japończycy (moja ulubiona frakcja) i Egipcjanie biją ich pod tym względem na głowę. Barbarzyńcami jeszcze nie grałem bo jakoś mnie nie pociągają. ;)
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Peter128 »

Tymczasem 2 strony wątku wcześniej...

Dwie pierwsze partyjki za mną, Rzymianie kontra Barbarzyńcy.
Gra się świetnie, na razie moje wrażenia takie, że Rzymianami o wiele łatwiej już w pierwszych partiach wykoncypować jakąś niezłą strategię. Barbarzyńcami grało się trudniej, być może wynikło to ze złego podejścia (przekonania, że mieczyki należy koniecznie zużywać na plądrowanie budynków przeciwnika; mam wrażenie, że o wiele wydajniejszy jest dobry dociąg i plądrowanie z ręki, żeby się szybko rozwijać).

Mam takie sam odczucia grałem 2 razy Rzyminani i silnik rósł w oczach, natomiast Barbarzyńcy po drugiej stronie stołu wiecznie zaganiani z brakami surowców. Coś mi dię wydaje że barbarzyncami jednak trzeba grać mocno agresywnie i nie oszczędzać przeciwnika Spróbuje to sie przekonam ;)
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sorfal »

Atamán pisze:- nie podoba mi się to, że pierwszy gracz (albo ogólniej: gracz wcześniejszy w kolejności) może zaatakować lokację zanim drugi/późniejszy gracz będzie miał w ogóle możliwość użycia żetonu obrony.
To żeton obrony kładzie się dopiero w fazie akcji? Myślałem, że można go przypisać do lokacji przed akcjami, a po produkcji.
Łowca anegdot
Lartes
Posty: 62
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:49
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Lartes »

Atamán pisze:Skoro jest przypomnienie o możliwości wysłania 2 ludzi po surowiec lub kartę, to równie dobrze mogli tam zmieścić info o jabłku za umowę i mieczu/2mieczach za plądrowanie z ręki/u wroga. Nie jest to jednak jakoś bardzo konieczne. Łatwo to spamiętać.
Plądrowanie z ręki wymaga tylko 1 żetonu plądrowania.
sorfal pisze:To żeton obrony kładzie się dopiero w fazie akcji? Myślałem, że można go przypisać do lokacji przed akcjami, a po produkcji.
Instrukcja, strona 7: W fazie Akcji, w dowolnym momencie swojej tury gracz może umieścić żeton Obrony na jednej ze Zwykłych Lokacji w swoim imperium, aby ją chronić.

Niestety chyba nie da się obronić lokacji wcześniej niż w swojej akcji :(
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: romeck »

Lartes pisze:
Atamán pisze:Skoro jest przypomnienie o możliwości wysłania 2 ludzi po surowiec lub kartę, to równie dobrze mogli tam zmieścić info o jabłku za umowę i mieczu/2mieczach za plądrowanie z ręki/u wroga. Nie jest to jednak jakoś bardzo konieczne. Łatwo to spamiętać.
Plądrowanie z ręki wymaga tylko 1 żetonu plądrowania.
No przecież to właśnie Atman był uprzejmy napisać.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
ODPOWIEDZ