The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
W Podróży do Rohsgobel jest podobna karta http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... yador-ajtr
W instrukcji dołączonej do tej przygody jest napisane, że karta zmienia właściciela gdy zmienia się pierwszy gracz.
Sądzę, że analogicznie zachodzi ta sama sytuacja z Gildorem.
W instrukcji dołączonej do tej przygody jest napisane, że karta zmienia właściciela gdy zmienia się pierwszy gracz.
Sądzę, że analogicznie zachodzi ta sama sytuacja z Gildorem.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 maja 2014, 23:47
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Zagrywam Beorna z Ataku z Zaskoczenia:
Beorn: Akcja: Do końca tej fazy Beorn otrzymuje + 5 . Na koniec fazy, w której aktywowałeś ten efekt, wtasuj Beorna z powrotem do swojej Talii (tylko raz na rundę).
Atak z Zaskoczenia: Akcja: Umieść w grze 1 kartę sprzymierzeńca ze swojej ręki. Jeśli pod koniec tej fazy ten sprzymierzeniec wciąż znajduje się w grze, cofnij go na swoją rękę.
Cofnę na rękę, czy wtasuję?
Beorn: Akcja: Do końca tej fazy Beorn otrzymuje + 5 . Na koniec fazy, w której aktywowałeś ten efekt, wtasuj Beorna z powrotem do swojej Talii (tylko raz na rundę).
Atak z Zaskoczenia: Akcja: Umieść w grze 1 kartę sprzymierzeńca ze swojej ręki. Jeśli pod koniec tej fazy ten sprzymierzeniec wciąż znajduje się w grze, cofnij go na swoją rękę.
Cofnę na rękę, czy wtasuję?
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Tak czy siak wtasowujesz do talii.
Zwróć uwagę, że akcja Beorna nie wyszczególnia czy jest on w grze, czy na ręce. Gdy faza walki się skończy bierzesz go z powrotem na rękę, po czym wyrzucasz go do talii.
Zwróć uwagę, że akcja Beorna nie wyszczególnia czy jest on w grze, czy na ręce. Gdy faza walki się skończy bierzesz go z powrotem na rękę, po czym wyrzucasz go do talii.
- zioombel
- Posty: 1149
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Sam wybierasz co dzieje się najpierw. Ja bym wybrał tę drugą opcjęWlodzimiesz pisze:Zagrywam Beorna z Ataku z Zaskoczenia:
Beorn: Akcja: Do końca tej fazy Beorn otrzymuje + 5 . Na koniec fazy, w której aktywowałeś ten efekt, wtasuj Beorna z powrotem do swojej Talii (tylko raz na rundę).
Atak z Zaskoczenia: Akcja: Umieść w grze 1 kartę sprzymierzeńca ze swojej ręki. Jeśli pod koniec tej fazy ten sprzymierzeniec wciąż znajduje się w grze, cofnij go na swoją rękę.
Cofnę na rękę, czy wtasuję?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Decyduje pierwszy gracz.
Wyjaśnia to punkt 1.02 FAQ: http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/w ... le_tlo.pdf
Wyjaśnia to punkt 1.02 FAQ: http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/w ... le_tlo.pdf
A tego nie słuchaj, sprzeczne z FAQ-iemTak czy siak wtasowujesz do talii.
Zwróć uwagę, że akcja Beorna nie wyszczególnia czy jest on w grze, czy na ręce. Gdy faza walki się skończy bierzesz go z powrotem na rękę, po czym wyrzucasz go do talii.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 maja 2014, 23:47
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Taka sytuacja:
Khazad-Dum, scenariusz "W Otchłań".
Skończyła mi się talia przeciwności. Zgodnie z instrukcją powinienem ją przetasować na początku fazy Wyprawy w kolejnej turze (str. 14 w instrukcji, wspomniane też przy rozdawaniu kart cienia na str. 18.).
Ale chcę użyć Jaskiniowej Pochodni, zaatakować Dowódcę Patrolu i wyczerpać postać z przydzielonym "Czujnym Wzrokiem" - każda z tych czynności wymaga dociągnięcia karty z talii przeciwności.
Zgodnie z instrukcją powinienem czekać do kolejnej fazy wyprawy, czy zgodnie ze złotą zasadą przetasować i dociągnąć - jakbyście to zinterpretowali?
Ja bym stawiał na przetasowanie - choć w tej akurat grze dostawałem ostre baty, więc zinterpretowałem na swoją korzyść, za co zostałem ukarany szybką śmiercią wszystkich bohaterów
Khazad-Dum, scenariusz "W Otchłań".
Skończyła mi się talia przeciwności. Zgodnie z instrukcją powinienem ją przetasować na początku fazy Wyprawy w kolejnej turze (str. 14 w instrukcji, wspomniane też przy rozdawaniu kart cienia na str. 18.).
Ale chcę użyć Jaskiniowej Pochodni, zaatakować Dowódcę Patrolu i wyczerpać postać z przydzielonym "Czujnym Wzrokiem" - każda z tych czynności wymaga dociągnięcia karty z talii przeciwności.
Zgodnie z instrukcją powinienem czekać do kolejnej fazy wyprawy, czy zgodnie ze złotą zasadą przetasować i dociągnąć - jakbyście to zinterpretowali?
Ja bym stawiał na przetasowanie - choć w tej akurat grze dostawałem ostre baty, więc zinterpretowałem na swoją korzyść, za co zostałem ukarany szybką śmiercią wszystkich bohaterów
All work and no play makes Jack a dull boy!
- zioombel
- Posty: 1149
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Ja zawsze jak brakuje kart to przetasowuje. Ale wziąłem to jako cos oczywistego z innych gier karcianych. Czy to jest zgodne z zasadami WP jakos nie chce mi się roztrząsać
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Talię przeciwności formuje się na nowo tylko w trakcie fazy wyprawy.
Jeśli chodzi o złotą zasadę, to karta mówi o pociągnięciu karty z talii przeciwności, a nie o sformowaniu nowej talii przeciwności, ergo nie ma sprzeczności między zasadą ogólną i szczególną.
Jeśli chodzi o złotą zasadę, to karta mówi o pociągnięciu karty z talii przeciwności, a nie o sformowaniu nowej talii przeciwności, ergo nie ma sprzeczności między zasadą ogólną i szczególną.
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
czyli można złapać chwilę oddechu
dziś wykorzystałem ten myk w tej samej przygodzie do bezkarnego użycia Jaskiniowej Pochodni i zlikwidowania wkurzającego Dowódcy Patrolu (wybronił się od 3 ataków, na jeden zmarnowałem Gandalfa), co zakończyło 2 etap wyprawy i pozwoliło pokonać trzeci jednym skokiem.
Swoją drogą Dowódca Patrolu jest bardzo klimatyczny, ci jego podwładni chroniący go przed atakami graczy
W ogóle Khazad-Dum jest wg mnie fajnie zrobiony, a "W Otchłań" stał się jednym z moich ulubionych scenariuszy (gram chronologicznie) - te zbieranie się Goblinów za Bramą (brak testów zwarcia i dobrowolnych ataków), wzrost zagrożenia po wkroczeniu do Pierwszej Sali i bieg przez most (nie ma nawet czasu na zagrywanie kart) - za to uwielbiam tę grę
dziś wykorzystałem ten myk w tej samej przygodzie do bezkarnego użycia Jaskiniowej Pochodni i zlikwidowania wkurzającego Dowódcy Patrolu (wybronił się od 3 ataków, na jeden zmarnowałem Gandalfa), co zakończyło 2 etap wyprawy i pozwoliło pokonać trzeci jednym skokiem.
Swoją drogą Dowódca Patrolu jest bardzo klimatyczny, ci jego podwładni chroniący go przed atakami graczy
W ogóle Khazad-Dum jest wg mnie fajnie zrobiony, a "W Otchłań" stał się jednym z moich ulubionych scenariuszy (gram chronologicznie) - te zbieranie się Goblinów za Bramą (brak testów zwarcia i dobrowolnych ataków), wzrost zagrożenia po wkroczeniu do Pierwszej Sali i bieg przez most (nie ma nawet czasu na zagrywanie kart) - za to uwielbiam tę grę
All work and no play makes Jack a dull boy!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Jeszcze raz na temat Jeźdźca Wilków pojawiającego się jako cień. Przypomnę efekt cienia tej karty:
Cień: Broniącego się gracza atakuje Jeździeć Wilków. Ten gracz może zadeklarować 1 postać jako obrońcę. Rozdaj Jeźdźcowi Wilków jego własną kartę cienia. Kiedy zakończysz walkę, cofnij Jeźdźca Wilków na wierzch talii Spotkań.
Załóżmy że JW wraca na wierzch talii Spotkań. I w kolejnej fazie wyprawy pojawi się w strefie przeciwności. Moje pytanie jest następujące - czy JW wygeneruje mroczną falę? Czy należy go traktować jako kartę odkrytą z talii Spotkań?
Cień: Broniącego się gracza atakuje Jeździeć Wilków. Ten gracz może zadeklarować 1 postać jako obrońcę. Rozdaj Jeźdźcowi Wilków jego własną kartę cienia. Kiedy zakończysz walkę, cofnij Jeźdźca Wilków na wierzch talii Spotkań.
Załóżmy że JW wraca na wierzch talii Spotkań. I w kolejnej fazie wyprawy pojawi się w strefie przeciwności. Moje pytanie jest następujące - czy JW wygeneruje mroczną falę? Czy należy go traktować jako kartę odkrytą z talii Spotkań?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Zawsze mnie zastanawiało jak można rozdać jedną kartę.RUNner pisze:Cień:Rozdaj Jeźdźcowi Wilków jego własną kartę cienia.
Ale cóż, to taka specyfika WP LCG PL.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Cześć wszystkim,
przeczytałem dwa razy instrukcję, obejrzałem game-play i mimo to powstało w mojej głowie parę pytań. Przepraszam z góry za durne pytania, bądź takie, które już tutaj się pojawiały... ale podobno kto pyta ten nie błądzi
no to myk:
1) Jeśli podczas fazy podróżowania nie wybiorę żadnego bohatera (bo jeśli dobrze pamiętam tylko bohaterami możemy udawać się do lokacji itp.) to czy mimo to muszę odkryć jedną kartę z tali wroga (spotkań)?
2) Ile kart ze strefy wroga mogę wybrać do zwarcia ze mną? Bo mają za wysoki koszt aby sami dołączyli do zabawy ze mną.
3) Czy jeśli mój kompan wybrał kogoś do obrony przed atakiem wroga to czy ja mając postać z cechą WARTOWNIK mogę też zadeklarować jako drugiego obrońcę przed tym atakiem (chyba opcja totalnie nie opłacalna aby tak zrobić ale różnie bywa ). Bo rozumiem, że ja sam maksymalnie przed jednym wrogiem maksymalnie bronię się jedną postacią, nie mogę więcej?
4) Podobna sytuacja ale tym razem z funkcją DYSTANS. Czy mogę razem z jakąś kartą mojego kompana wysłać na atak jeszcze moją kartę z słowem dystans? Domniemam, że raczej tak.
5) Jeśli zaatakowałem już jakiegoś Orka i przeżył to czy mogę inną jednostką go ponownie zaatakować (która nie jest wyczerpana). Taka sama sytuacja z funkcją DYSTANS. Jeśli gracz drugi zaatakował i tylko zranił np. Orka to czy mogę ja ponowić atak na tego samego Orka kartą z zdolnością dystansową?
Z góry dziękuję za cierpliwość i odpowiedź oraz chęci pomocy mi
przeczytałem dwa razy instrukcję, obejrzałem game-play i mimo to powstało w mojej głowie parę pytań. Przepraszam z góry za durne pytania, bądź takie, które już tutaj się pojawiały... ale podobno kto pyta ten nie błądzi
no to myk:
1) Jeśli podczas fazy podróżowania nie wybiorę żadnego bohatera (bo jeśli dobrze pamiętam tylko bohaterami możemy udawać się do lokacji itp.) to czy mimo to muszę odkryć jedną kartę z tali wroga (spotkań)?
2) Ile kart ze strefy wroga mogę wybrać do zwarcia ze mną? Bo mają za wysoki koszt aby sami dołączyli do zabawy ze mną.
3) Czy jeśli mój kompan wybrał kogoś do obrony przed atakiem wroga to czy ja mając postać z cechą WARTOWNIK mogę też zadeklarować jako drugiego obrońcę przed tym atakiem (chyba opcja totalnie nie opłacalna aby tak zrobić ale różnie bywa ). Bo rozumiem, że ja sam maksymalnie przed jednym wrogiem maksymalnie bronię się jedną postacią, nie mogę więcej?
4) Podobna sytuacja ale tym razem z funkcją DYSTANS. Czy mogę razem z jakąś kartą mojego kompana wysłać na atak jeszcze moją kartę z słowem dystans? Domniemam, że raczej tak.
5) Jeśli zaatakowałem już jakiegoś Orka i przeżył to czy mogę inną jednostką go ponownie zaatakować (która nie jest wyczerpana). Taka sama sytuacja z funkcją DYSTANS. Jeśli gracz drugi zaatakował i tylko zranił np. Orka to czy mogę ja ponowić atak na tego samego Orka kartą z zdolnością dystansową?
Z góry dziękuję za cierpliwość i odpowiedź oraz chęci pomocy mi
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
1. Podróż nie wymaga delegowania nikogo do odwiedzenia obszaru. Po prostu deklarujesz podróż i dany obszar staje się aktywnym i opuszcza strefę przeciwności. Zdarza się że obszar stawia jakieś wymogi podróży, np. wyczerpanie bohatera bądź odrzucenie 2 losowych kart. Warunek podróży musisz spełnić w całości jeśli taki istnieje.
2. Jedną.
3. Można wyznaczyć tylko 1 obrońcę.
4. Możesz.
5. Na każdego wroga możesz zadeklarować atak tylko raz. Postacie ze słowem dystans mogą wybierać cele będące w zwarciu z innym graczem.
2. Jedną.
3. Można wyznaczyć tylko 1 obrońcę.
4. Możesz.
5. Na każdego wroga możesz zadeklarować atak tylko raz. Postacie ze słowem dystans mogą wybierać cele będące w zwarciu z innym graczem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Uzupełnię:
1. Wydaje mi się, że podobnie jak wielu początkujących mylisz Fazę Wyprawy i Fazę Podróży. A są one zupełnie niezależne od siebie:
- Bohaterów możesz przydzielić (lub nie) tylko do fazy Wyprawy. Karty z talii przeciwności ciągniesz niezależnie czy i ilu bohaterów przydzielisz.
- Natomiast Faza Podróży polega na przeniesieniu karty Obszaru ze Strefy Przeciwności do Strefy Aktywnego Obszaru. I nic więcej. Tu nie przydzielasz bohaterów. Aktywny Obszar następnie pełni rolę bufora na żetony postępu Wyprawy. Jeśli masz jakieś przydzielić to najpierw przydzielasz je do Aktywnego Obszaru a dopiero potem (jeśli Aktywny Obszar został "zaliczony") do Karty Wyprawy.
3. Cechę Wartownik można użyć tylko w celu obrony przed wrogiem, względem którego nie został zadeklarowany żaden Obrońca.
4 i 5. Generalnie walkę rozgrywa się w ten sposób, że:
1) wybierasz wroga w zwarciu
2) losujesz mu kartę cienia
3) deklarujesz obrońcę (lub brak), rozpatrujesz atak wroga i zadajesz ewentualne obrażenia
4) deklarujesz dowolną liczbę atakujących i zadajesz obrażenia wrogowi. Jeśli postać posiada cechę DYSTANS to może być deklarowana przy atakach na wrogów innego gracza, ale tylko w momencie kiedy ten gracz rozgrywa atak na tego wroga. Poza tym nie można atakować jednego wroga kilka razy w tej samej Fazie Walki. Czyli np. nie można zaatakować wroga postacią X, potem przygotować postać X i znowu wroga zaatakować.
Oczywiście od wszystkiego istnieją wyjątki, ale to musi być konkretnie napisane na karcie, która wprowadza zmianę w zasadach ogólnych.
1. Wydaje mi się, że podobnie jak wielu początkujących mylisz Fazę Wyprawy i Fazę Podróży. A są one zupełnie niezależne od siebie:
- Bohaterów możesz przydzielić (lub nie) tylko do fazy Wyprawy. Karty z talii przeciwności ciągniesz niezależnie czy i ilu bohaterów przydzielisz.
- Natomiast Faza Podróży polega na przeniesieniu karty Obszaru ze Strefy Przeciwności do Strefy Aktywnego Obszaru. I nic więcej. Tu nie przydzielasz bohaterów. Aktywny Obszar następnie pełni rolę bufora na żetony postępu Wyprawy. Jeśli masz jakieś przydzielić to najpierw przydzielasz je do Aktywnego Obszaru a dopiero potem (jeśli Aktywny Obszar został "zaliczony") do Karty Wyprawy.
3. Cechę Wartownik można użyć tylko w celu obrony przed wrogiem, względem którego nie został zadeklarowany żaden Obrońca.
4 i 5. Generalnie walkę rozgrywa się w ten sposób, że:
1) wybierasz wroga w zwarciu
2) losujesz mu kartę cienia
3) deklarujesz obrońcę (lub brak), rozpatrujesz atak wroga i zadajesz ewentualne obrażenia
4) deklarujesz dowolną liczbę atakujących i zadajesz obrażenia wrogowi. Jeśli postać posiada cechę DYSTANS to może być deklarowana przy atakach na wrogów innego gracza, ale tylko w momencie kiedy ten gracz rozgrywa atak na tego wroga. Poza tym nie można atakować jednego wroga kilka razy w tej samej Fazie Walki. Czyli np. nie można zaatakować wroga postacią X, potem przygotować postać X i znowu wroga zaatakować.
Oczywiście od wszystkiego istnieją wyjątki, ale to musi być konkretnie napisane na karcie, która wprowadza zmianę w zasadach ogólnych.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Tu się nie do końca mogę zgodzić. Postać z dystansem może samodzielnie ustrzelić wroga będącego w zwarciu z innym graczem (faq 1.11). Oczywiście, zwykle bardziej opłaca się przyłączenie do ataku innego gracza niż taki samodzielny atak, niemniej jest on całkowicie dozwolony.sqb1978 pisze:
4) Jeśli postać posiada cechę DYSTANS to może być deklarowana przy atakach na wrogów innego gracza, ale tylko w momencie kiedy ten gracz rozgrywa atak na tego wroga.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Masz rację, lecz nie napisałem, że drugi gracz -musi- wystawić swojego atakującego.
Po prostu moment, kiedy można użyć postaci z dystansem na konkretnym wrogu (będącym w zwarciu z innym graczem) następuje dokładnie wtedy gdy rozstrzyga się ataki przeciwko temu wrogowi. Tak jak piszesz, ten drugi gracz niekoniecznie musi uczestniczyć w tym ataku.
Po prostu moment, kiedy można użyć postaci z dystansem na konkretnym wrogu (będącym w zwarciu z innym graczem) następuje dokładnie wtedy gdy rozstrzyga się ataki przeciwko temu wrogowi. Tak jak piszesz, ten drugi gracz niekoniecznie musi uczestniczyć w tym ataku.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 12:40 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Podczas atakowania wrogów w fazie Walki ważne jest rozróżnienie między atakiem rozpatrywanym (zadeklarowanym) przez gracza a atakiem wykonywanym przez postać.
Jeśli gracz posiada postać ze słowem "Dystans", to może sam zadeklarować atak na wrogów będących w zwarciu z innym graczem, ale tylko jeśli jest jego kolej ataku. Jeśli to tamten gracz jest aktywnym atakującym, to postacie ze słowem "Dystans" mogą tylko dołączyć się do tego ataku, ale tylko pod warunkiem, że tamten gracz zadeklaruje ten atak czyli wyczerpie przynajmniej jedną swoją postać.
Co więcej, użycie postaci ze słowem "Dystans" pozwala nawet na zaatakowanie tego samego wroga więcej niż 1 raz na rundę.
Jeśli gracz A jest w zwarciu z wrogiem i zadeklarował na niego atak - czyli wyczerpał jedną ze swoich postaci - gracz B (a nawet C i D) mogą dołączyć się do tego ataku ze swoimi postaciami ze słowem kluczowym "Dystans". Jeśli gracz B ma możliwość przygotowania swojej uczestniczącej w tym ataku, wyczerpanej postaci (np. dzięki Nieoczekiwanej Odwadze), to może, kiedy nadejdzie jego kolej, zadeklarować atak na tego samego wroga (będącego w zwarciu z graczem A) wyczerpując ponownie tę samą postać. Również gracze C i D, jeśli mogliby przygotować swoje wyczerpane w pierwszym ataku postacie, mogliby się dołączyć do tego ataku. Postacie gracza A nie mają już jednak możliwości dołączenia się do takiego ataku.
Jeśli gracz posiada postać ze słowem "Dystans", to może sam zadeklarować atak na wrogów będących w zwarciu z innym graczem, ale tylko jeśli jest jego kolej ataku. Jeśli to tamten gracz jest aktywnym atakującym, to postacie ze słowem "Dystans" mogą tylko dołączyć się do tego ataku, ale tylko pod warunkiem, że tamten gracz zadeklaruje ten atak czyli wyczerpie przynajmniej jedną swoją postać.
Co więcej, użycie postaci ze słowem "Dystans" pozwala nawet na zaatakowanie tego samego wroga więcej niż 1 raz na rundę.
Jeśli gracz A jest w zwarciu z wrogiem i zadeklarował na niego atak - czyli wyczerpał jedną ze swoich postaci - gracz B (a nawet C i D) mogą dołączyć się do tego ataku ze swoimi postaciami ze słowem kluczowym "Dystans". Jeśli gracz B ma możliwość przygotowania swojej uczestniczącej w tym ataku, wyczerpanej postaci (np. dzięki Nieoczekiwanej Odwadze), to może, kiedy nadejdzie jego kolej, zadeklarować atak na tego samego wroga (będącego w zwarciu z graczem A) wyczerpując ponownie tę samą postać. Również gracze C i D, jeśli mogliby przygotować swoje wyczerpane w pierwszym ataku postacie, mogliby się dołączyć do tego ataku. Postacie gracza A nie mają już jednak możliwości dołączenia się do takiego ataku.
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Dziękuję Tobie jak i pozostałym za odpowiedź i pomoc na moje pytania. Jednak Twoje objaśnienia mocno przeczą wyjaśnieniom pozostałym i nie wiem, które jest słuszne.krokodiler pisze:Podczas atakowania wrogów w fazie Walki ważne jest rozróżnienie między atakiem rozpatrywanym (zadeklarowanym) przez gracza a atakiem wykonywanym przez postać.
Jeśli gracz posiada postać ze słowem "Dystans", to może sam zadeklarować atak na wrogów będących w zwarciu z innym graczem, ale tylko jeśli jest jego kolej ataku. Jeśli to tamten gracz jest aktywnym atakującym, to postacie ze słowem "Dystans" mogą tylko dołączyć się do tego ataku, ale tylko pod warunkiem, że tamten gracz zadeklaruje ten atak czyli wyczerpie przynajmniej jedną swoją postać.
Co więcej, użycie postaci ze słowem "Dystans" pozwala nawet na zaatakowanie tego samego wroga więcej niż 1 raz na rundę.
Jeśli gracz A jest w zwarciu z wrogiem i zadeklarował na niego atak - czyli wyczerpał jedną ze swoich postaci - gracz B (a nawet C i D) mogą dołączyć się do tego ataku ze swoimi postaciami ze słowem kluczowym "Dystans". Jeśli gracz B ma możliwość przygotowania swojej uczestniczącej w tym ataku, wyczerpanej postaci (np. dzięki Nieoczekiwanej Odwadze), to może, kiedy nadejdzie jego kolej, zadeklarować atak na tego samego wroga (będącego w zwarciu z graczem A) wyczerpując ponownie tę samą postać. Również gracze C i D, jeśli mogliby przygotować swoje wyczerpane w pierwszym ataku postacie, mogliby się dołączyć do tego ataku. Postacie gracza A nie mają już jednak możliwości dołączenia się do takiego ataku.
Niech ktoś ogarnie ten wątek i powie jak w końcu poprawnie się gra
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Nie zaprzeczają a uzupełniają
Przykład:
Ania jest w zwarciu z Trollem i Orkiem.
Krzyś jest w zwarciu z Goblinem i posiada postać Łucznik z cechą Dystans.
Są 3 możliwe użycia postaci ze słowem Dystans przez Krzysia:
- Gdy jest kolej Krzysia na atakowanie:
1. Krzyś może użyć Łucznika do zwykłego ataku na Goblina, z którym on sam jest w zwarciu
2. Krzyś może użyć Łucznika do ataku dystansowego na Orka lub Trolla, z którym Ania jest w zwarciu
- Gdy jest kolej Ani na atakowanie:
3. Kiedy Ania rozstrzyga atak na np. Trolla i zadeklaruje jakiegoś atakującego, to Krzyś może zadeklarować, że Łucznik dołącza się do tego ataku
Chyba tyle w tym temacie
edit: uzupełniłem o uwagę krokodiler poniżej
Przykład:
Ania jest w zwarciu z Trollem i Orkiem.
Krzyś jest w zwarciu z Goblinem i posiada postać Łucznik z cechą Dystans.
Są 3 możliwe użycia postaci ze słowem Dystans przez Krzysia:
- Gdy jest kolej Krzysia na atakowanie:
1. Krzyś może użyć Łucznika do zwykłego ataku na Goblina, z którym on sam jest w zwarciu
2. Krzyś może użyć Łucznika do ataku dystansowego na Orka lub Trolla, z którym Ania jest w zwarciu
- Gdy jest kolej Ani na atakowanie:
3. Kiedy Ania rozstrzyga atak na np. Trolla i zadeklaruje jakiegoś atakującego, to Krzyś może zadeklarować, że Łucznik dołącza się do tego ataku
Chyba tyle w tym temacie
edit: uzupełniłem o uwagę krokodiler poniżej
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 13:47 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Tylko trzeba pamiętać o tym, że Ania musi wówczas wyczerpać jakąś swoją postać, żeby zadeklarować ten atak i dopiero wtedy Łucznik Krzycha może się do ataku dołączyć,sqb1978 pisze:(...)
- Gdy jest kolej Ani na atakowanie:
3. Kiedy Ania rozstrzyga atak na np. Trolla to Krzyś może zadeklarować, że Łucznik dołącza się do tego ataku
Chyba tyle w tym temacie
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Tak na marginesie dodam, że przykład podany w punkcie 1.11 polskiego FAQ do WP jest trochę niefortunny:
Przykład sugeruje, że Legolas mógłby zaatakować trolla wspólnie z Aragornem, a przecież nie można dołączyć się do ataku przeprowadzanego przez postać, na którą zostało zagrane Szybkie Uderzenie.
Spoiler:
- ChlastBatem
- Posty: 1648
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
- Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Re: Władca Pierścieni - gra karciana
Reasumując. Umiejętność dystans pozwala mi zaatakować DRUGI raz tego samego przeciwnika w zwarciu gracza nr 2. lub mogę się dołączyć do deklarowanego ataku gracza nr 2.
Ja sam nie mogę zaatakować raz po raz tego samego wroga kartą z um. dystans. Dobrze rozumiem?
Ja sam nie mogę zaatakować raz po raz tego samego wroga kartą z um. dystans. Dobrze rozumiem?