Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Harth »

W AGoT LCG jest też osobny turniej 1v1v1v1 (tzw "Mele"). Skoro Osadnicy są na 4 osoby to może i tutaj takie rozstawienie wchodziłoby w grę.
Mam/Miałem
3Trolle 7%
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tekknoboy »

Do dzisiaj nad gra wisialo jakies fatum. Za kazdym razem, kiedy mielismy umowione granie cos wyskakiwalo do zrobienia na szybko, na juz na teraz. Dzisiaj podobnie, dlatego tez dopiero jedna gra za mna. Pierwsza partia to solo Rzymem. Z poczatku slabo mi szlo, mialem moze ze 4 lokacje wybudowane do konca 2 rundy. Ale przy 3 jak juz silnjczek sie odpalil to poszlo. Nie obylo sie od drobych pomylek, jak nie zabranie dobr po podpisaniu umowy, ale to drobiazgi. 68ptk w pelni mnie zadowala jak na partie nr 1
Ogolnie lekko, latwo i bardzo przyjemnie! Dokladnie tego oczekiwalem po tym tytul.
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wosho »

My zagralismy tak że żeton obrony można położyć albo przed rozpoczęciem czyjejkolwiek tury albo jesli właśnie chcesz obronić coś później w swojej turze.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Veridiana »

Wczoraj w końcu rozdziewiczyłam swój egzemplarz. Namówiłam na grę osobę niegrającą i osobę grającą, ale ostatnio nielubiącą ;)
Podczas tłumaczenia zasad osoba niegrająca spytała, czy mogłybyśmy jednak zagrać w Eurobiznes, osoba grająca nielubiąca wzdychała i pytała, czy musi w ogóle grać.

Po pierwszej rundzie komentarze obu:
- Wszystko mi się myli. Mogę tak? Jak to działa?
Po drugiej rundzie:
- Zaraz zaraz, myślę...
Po trzeciej rundzie:
- Ale mam plan!
Po czwartej rundzie:
- Super ta gra jest!
Po piątej rundzie:
- To tak można? Ej, to ja teraz wiem, co mogłam robić inaczej...!
Podczas pakowania do pudełka:
- To już nie gramy? Zagrajmy jeszcze raz! Ej, nie idź jeszcze spać! JA CHCĘ ZAGRAĆ!!!
:D
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

He, he. Znaczy gra się Ignacemu udała. :) Ciekawym, jaki będzie odbiór na Essen.
pieprzowa
Posty: 158
Rejestracja: 18 gru 2013, 22:24
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pieprzowa »

Kolejny głos zadowolenia w tym temacie :) Co prawda dopiero po dwóch partiach, ale już czuję że gra ma moc :D chyba szykuje się jutro kolejny rewanżyk - tym razem luby zechce mi odpłacić za rozjechanie jego barbarzyńskiej wioski przez moich rzymian :twisted: I tylko tutaj nasuwa mi się pytanie, dlaczego to nie barbarzyńcy są nastawieni na plądrowanie tylko właśnie rzymianie. Ci pierwsi są jakby bardziej "ekonomiczni" i "rozrodowi" - rozmnażają się na potęgę, a jak dobrze podejdą karty produkcyjne to niezłe mogą mieć zbiory. Z kolei rzymianiami jedyne czego mi nie brakowało to mieczyków (choć gdy nieumyślnie pozwoliłam splądrować moją parę koszar to pojawił się lekki deficyt), a za to innych dóbr, głównie drewna, miałam jak na lekarstwo. Ale już mam plan na następną partię! A tu jeszcze czekają japonczycy i egipcjanie...

p.s. nasza druga rozgrywka zamknęła się w niecałej godzienie (nawet bliżej 45 minut), więc za to przeogromny PLUS!
p.s2. na początku obawiałam się, że 30 kart frakcyjnych to strasznie mało i talia zdąży przewinąć się w trakcie jednej rozgrywki, a tu psikus, bo frakcyjne jest dość ciężko zbudować, co czasem frustruje, bo tak mi żal tego mojego hodowcy świnek, ale przecież nie mam gdzie postawić pomnika :D
Mam i gram: mini-kolekcja
Elisek
Posty: 105
Rejestracja: 25 paź 2013, 23:52

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Elisek »

Wosho pisze:My zagralismy tak że żeton obrony można położyć albo przed rozpoczęciem czyjejkolwiek tury albo jesli właśnie chcesz obronić coś później w swojej turze.

Co do żetonu obrony to jest jeden mankament z takimi zmianami. Żeton jak w instrukcji POWINNO się móc położyć tylko w dowolnym momencie WŁASNEJ tury akcji.

Dlaczego ?

Dzięki takiej opcji pierwszy gracz ma przewagę, bo może zaatakować dowolny budynek przeciwnika, a w następnej turze rola się odwraca. Inaczej jak oboje mogą kłaść kiedy chcą dochodzi do sytuacji ze jak ktoś wybuduje jakiś super uber wypas budynek to będzie zawsze na nim kładł żeton.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Inna sprawa, że położenie żetonu na lokacji nie zabezpiecza jej przed splądrowaniem, tylko nieco je utrudnia. Rzymianie, którzy mogą magazynować miecze, bez problemu zorganizują udaną wyprawę, jeśli tylko zechcą. :D Moim zdaniem ta sprawa z kładzeniem tarczy to nie jest jakiś wielki problem - problemem jest raczej emocjonalne przywiązywanie się do tego, co stworzyliśmy. :lol:
Awatar użytkownika
japacyk
Posty: 50
Rejestracja: 12 paź 2012, 15:32

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: japacyk »

Ja w sumie niekiedy wolę, jak mi ktoś coś splądruje - wtedy nie mam już dylematu co wywalić za porządną kartę frakcyjną, a i drewienko wpadnie :)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: hadrian »

Wosho pisze:My zagralismy tak że żeton obrony można położyć albo przed rozpoczęciem czyjejkolwiek tury albo jesli właśnie chcesz obronić coś później w swojej turze.
My też tak gramy i w ten sposób jest lepiej, większa kontrola i brak poczucia pokrzywdzenia przez los ("jak ja byłem pierwszy to nie miałeś takiego fajnego budynku jak ja teraz gdy Ty jesteś pierwszy :evil: ")
Elisek pisze:Co do żetonu obrony to jest jeden mankament z takimi zmianami. Żeton jak w instrukcji POWINNO się móc położyć tylko w dowolnym momencie WŁASNEJ tury akcji.

Dlaczego ?

Dzięki takiej opcji pierwszy gracz ma przewagę, bo może zaatakować dowolny budynek przeciwnika, a w następnej turze rola się odwraca. Inaczej jak oboje mogą kłaść kiedy chcą dochodzi do sytuacji ze jak ktoś wybuduje jakiś super uber wypas budynek to będzie zawsze na nim kładł żeton.
Na filmiku Trzewik uzasadnił to tylko w ten sposób że tymi starymi budynkami nikt się nie będzie interesował, że to nowe trzeba chronić i dlatego właśnie tarczę można kłaść tylko w czasie akcji. Zresztą sam zachęcał do spróbowania innych opcji z tarczą więc dołożenie opcji położenia tarczy już w turze produkcji nie popsuje gry, przynajmniej w naszej opinii :)
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
japacyk
Posty: 50
Rejestracja: 12 paź 2012, 15:32

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: japacyk »

Jak dla mnie, żeby nikt się nie czuł pokrzywdzony przez los przez plądrowanie, to autor wymyślił specjalnie wariant pokojowy. Odpalasz taki wariant i po problemie.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Odp: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Atamán »

japacyk pisze:Zmieniając troszkę temat i wracając do wcześniejszych zastanowień i spekulacji odnośnie użycia tarczy w fazie produkcji. Trzewik odpowiedział na podobne pytanie ostatnio na swoim vlogu. Tłumaczył, że tarczę można położyć dopiero w fazie akcji, ponieważ inaczej gracz nie miałby możliwości obrony kart wystawionych w obecnej turze, na których chciałby się skupić i wyjechać z jakimś kombo (w sumie uważam to za słuszny argument).
Raczej głupi argument, bo nikt nie proponował obowiązku korzystania z żetonu obrony w fazie produkcji, a jedynie możliwość takiego użycia.
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Perpetka »

Po dwóch partiach Rzym vs Barbarzyńcy (raz grałam jednymi, raz drugimi) mam wrażenie, że "ale głupi ci Rzymianie". Barbarzyńcy w obu grach mieli fajne silniczki, natomiast Rzymianie robili tylko to co mogli, czyli niewiele. Rozgrywka mocno pasjansowata, w sumie jedyne, co mnie obchodziło u rywala, to czy ma 2 miecze. A mówi to fanka Agri i RftG, wiec mała interakcja to dla mnie chleb powszedni, a tu jednak za mała...
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Zależy, jak Ci karty podejdą. Wystaw następnym razem Rzymianami szpiegów i inżynierów i daj znać, czy też było mało interakcji. Albo lepiej niech Twój przeciwnik wystawi :D Ale też zdarzały mi się już partie z małą interakcją. Taki urok.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pan_satyros »

Perpetka pisze:A mówi to fanka Agri i RftG, wiec mała interakcja to dla mnie chleb powszedni, a tu jednak za mała...
W podstawowym RFTG też wiele tej interakcji nie było. Ba w osadnikach jest jej znacznie więcej, a przecież pojawią się dodatki.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: BartP »

Eh, wiem, że offtop, ale przecież Agricola ma interakcję wbudowaną w mechanikę: draft akcji, czasem też draft dużych usprawnień.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

To jest właśnie mała interakcja ;)
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wosho »

Dzis najlepszy wynik Barbarzyncy 94 vs Rzymianie 98 :)
A w pierwszej turze miałem chyba 3 budynki a brat wszystko wyłożył więc da się jeszcze więcej :)
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 250
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 72 times
Been thanked: 43 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Kondzio167 »

Na forum bgg powstał wątek w którym ludzie piszą, że frakcja egiptu jest mocniejsza od innych. Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Sądzę, że to bzdura.
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Harth »

Zakładam że Egipt ma opinię najtrudniejszej frakcji to grają nią najlepsi gracze w grupie. A że grają najlepiej to wygrywają bynajmniej nie dlatego bo Egipt > all. To może trochę wypaczać osąd.
Mam/Miałem
3Trolle 7%
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: janekb »

Harth pisze:Zakładam że Egipt ma opinię najtrudniejszej frakcji to grają nią najlepsi gracze w grupie. A że grają najlepiej to wygrywają bynajmniej nie dlatego bo Egipt > all. To może trochę wypaczać osąd.
Nie mam gry, ale z ciekawości przeglądam tamten wątek i osoba zakładająca go pisała, że za każdym razem Egiptem grała osoba grająca pierwszy raz i zawsze wygrywała (były to 4 różne osoby i różne grupy). Póki co konkluzja jest taka, że (ponoć) ta frakcja jest najłatwiejsza do ogarnięcia na początek.
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Harth »

Na pewno chodzi o Egipt?
Mam/Miałem
3Trolle 7%
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: janekb »

http://boardgamegeek.com/thread/1221643 ... too-strong link do tematu, opisu tych 4 partii nie będę wklejał, bo można znaleźć na drugiej stronie wątku.
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Wosho »

Najłatwiejsi wg mnie są rzymianie, bo tylko szukasz co i kiedy i za co zbudować, inne frakcje mają więcej do kombinowania.
ODPOWIEDZ