AiS pisze:Grałem Zelinką i naszły mnie wątpliwości:
1. Czy skill "Dołącz do mnie" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
2. Czy skill "Rozbrajające spojrzenie" może być użyty podczas rozgrywania "niepełnej" tury (poza kolejnością)?
Nie znam się na Zeline, ale stosując standardowe przepisy Mage Knighta:
1. Taki efekt ani nie jest interakcją, ani nie zastępuje Twojej akcji w turze (nie "kończy tury"). Wykaz akcji obowiązkowych i dobrowolnych znajdziesz w instrukcji na stronie 5 (dodatkowo Lost Legion wprowadza dwie karty akcji zaawansowanych, które mogą - lub nawet muszą - zastąpić Twoją akcję w turze).
2. To zależy, o co konkretnie Ci chodzi. W kooperacyjnym szturmie miasta i podczas pełnego uczestnictwa w walce z innym graczem możesz używać swoich umiejętności (skill). W przypadku częściowego uczestnictwa w walce z innym graczem nie możesz korzystać ze swoich umiejętności (poza tymi do wykorzystania w trakcie tury innego gracza). Instrukcja, strona 10. Instrukcja Lost Legion, strona 10.
AiS pisze:
i inne wątpliwości nie dotyczące Zeline:
3. Czy wzmocniony efekt "Chorągwi Dowodzenia" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
4. Kość many gen.Volkare, określająca parametry jego ataku jest przerzucana przed każdym jego atakiem/atakiem na niego?
5. Czy niezablokowane obrażenia z paraliżującego ataku przydzielone jednostce zabijają tę jednostkę i na tym faza przydzielania obrażeń się kończy, czy przydzielam pozostałe obrażenia wg normalnych zasad (np. 6 obr, pancerz jednostki 4 więc zostają jeszcze 2 obr. dla innej jednostki lub bohatera)?
3. Zakładam, że chodzi Ci o kartę "Banner of Command". Odpowiedź jest taka sama, jak na pytanie 1.
4. Kostką Volkare-a rzucasz raz, przed każdą walką. Jeżeli w walce uczestniczy więcej niż jeden gracz, to Volkare atakuje każdego z graczy tym samym rodzajem ataku. Instrukcja Lost Legion, strony 7 i 8.
5. Zawsze przydzielasz wszystkie obrażenia według normalnych zasad. Dodatkowo wszystkie rany powstałe w wyniku ataku paraliżującego powodują zniszczenie ranionych jednostek i/lub odrzucenie kart z ręki. Instrukcja strona 8.