Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

Ale one chyba miały już na wejściu tarczę i drugiej im dać nie można?


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Drakkary mają A->B i werbunek. Jedno miejsce wolne na tarczę zostaje. :)

http://www.boardgamegeek.com/image/2256 ... ice-garden
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

To mi się pomyliło, bo akurat w moich dwóch rozgrywkach dostawały właśnie na wejściu od razu po tarczy, bo wydawało się to najbardziej oczywistym wyborem.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

Pomylone misie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 12:37 przez schizofretka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Chyba nie ten wątek :-D
Awatar użytkownika
balif
Posty: 514
Rejestracja: 04 wrz 2010, 21:20
Lokalizacja: Warszawa, Płock

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: balif »

zakwas pisze:Spojler, strategia dla van Dykena: przywołujesz 3 kraby, olewasz reputację, tłuczesz punkty, profit. ;)
A potem spada martwy śnieg ... A przynajmniej mi spadł po przywołaniu 3 krabów :).
Po pierwszej rozgrywce stwierdzam że poza klimatem to Martwy śnieg nie wnosi nic ciekawego. Ograniczenie czynienia można było zrealizować inaczej skoro już takowe musi występować. Póki co Chaos > PLO.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Martwy śnieg jest najsłabszym sposobem na zakończenie gry. Rozumiem fabularną zasadność, ale można przez całą grę niczego sensownego nie zrobić, a później wygrać martwym śniegiem, bo miało się najwyższą reputację...
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Malash »

Przecież przywołanie 3 krabów przesuwa śnieg o 1 pole. Nie ma znaczenia, czy przywołasz 3 kraby, czy jednego, czy 2 szczurzych grajków...
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Co nie zmienia faktu, że MŚ jest problemem.

Już bardziej widziałbym koniec gry poprzez MŚ jako - wszyscy przegrywają.
Choć i to powodowałoby "słabe" zakończenia gry - ktoś, kto przegrywa na planszy, zawsze może spowodować nadejście MŚ, aby to wszyscy przegrali, a nie tylko on sam.

Niestety, nie mam na razie pomysłu na jakieś hołm-rulowanie działania Śniegu, aby nie był takim psujem gry, która poza tym aspektem, jest bardzo udana :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Ale czy tylko mi wydaje sie ze prosta obrona przed ta taktyka Dykena jest przywolanie 3x jednostek 1 poziomu i dodanie in tarczy jako ulepszenia? Do zabicia bedzie potrzebny atak 1 kraba zabijanego rowniez przez te jednostke (czyli 1:1) a jak postanowi oszczedzic celem zdobycia 2x punktow za 2x kostke wplywu to musi "doprzywolowywac" o jednego kraba wiecej niz my w nastepnej turze. A my mozemy rowniez dominowac region na spokojnie bo Vuko biegac bedzie za Dykenem i dodatkowo tluc kraby jak sie ostana...
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: pinata »

espresso pisze:[...]kraby mają żenująco słabą wytrzymałość, a przy tym są pierwszym celem do odstrzału, jeżeli przeciwnicy mogą atakować. Przeciwnik, Freinhoff, przywołał szpiega, który może sobie dobierać dwie cechy. Wybił mi kraby dosyć szybko (zdolność ruchu + atak).
Kraby są najskuteczniejsze w grupie. Gdybyś trzymał je razem, ubił byś szpiega kosztem jednego kraba.
farmer pisze:Niestety, nie mam na razie pomysłu na jakieś hołm-rulowanie działania Śniegu, aby nie był takim psujem gry
Nie potwierdzam. Mam co prawda za sobą jedynie trzy rozgrywki, ale w każdej z nich gracze nawzajem się pilnowali (w kwestii reputacji) i nikomu nie opłacało się skończyć śniegiem.
swiety_1984 pisze:Ale czy tylko mi wydaje sie ze prosta obrona przed ta taktyka Dykena jest przywolanie 3x jednostek 1 poziomu i dodanie in tarczy jako ulepszenia? Do zabicia bedzie potrzebny atak 1 kraba zabijanego rowniez przez te jednostke (czyli 1:1)
To jest świetna taktyka, która łatwo pozwoli wygrać trzeciemu graczowi, kiedy już wytłuczecie sobie z van Dykenem jednostki :)
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Jasne... bardziej mialem tutaj na mysli gre 1:1. Przy 3 i 4 obytych graczach kraby raczej padalyby mimo wszystko jak muchy...
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: pinata »

swiety_1984 pisze:Jasne... bardziej mialem tutaj na mysli gre 1:1. Przy 3 i 4 obytych graczach kraby raczej padalyby mimo wszystko jak muchy...
Czy ja wiem...

Raczej skończyłoby się to patrzeniem na siebie nawzajem i komentarzami typu: "to może to Ty idź je zabij" ;)

BTW: cały czas mam wrażenie, że zakładacie, że kraby chodzą pojedyńczo. Tymczasem one mogą poruszać się całą paczką, a wtedy trochę szkoda tracić na nie jednostki drugiego/trzeciego poziomu. Zwłaszcza, że inni gracze tylko na to czekają...
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby. Fakt, zginie, ale w grze na 2-osoby może się to opłacać. Można też wmanewrować Vuko do regionu z krabami (wybić znaczniki w innym regionie). Nie mówię, że to zła strategia, tylko że nie jest jedyną słuszną.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

Szpieg jest zajebisty :) nie trzeba wcale gonić i zabijać krabów, wystarczy sama jego grożba, a jego przywołanie kosztuje mniej reputacji niż krabów, więc jeśli van Damme uprze się na szereg samobójczych misji łatwo może doprowadzić śnieg wysoko.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Wygranie Martwym Śniegiem to nie kwestia opłacalności wszystkich graczy. To kwestia mechaniki, która dopuszcza brak umiejętności grania strategicznego z możliwością odniesienia zwycięstwa poprzez MŚ...
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

Mi się śnieg bardzo podoba. Jest klimatyczny i stanowi dodatkowy parametr, na który trzeba bardzo uważać. Z mojego punktu widzenia, jeśli ktoś nieprzewidywanie wygra przez śnieg (jak można niechcący zakończyć grę śniegiem nie wygrywając?), to tak naprawdę nie on wygrał, tylko cała reszta przegrała. Co też ma świetne uzasadnienie w temacie.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

espresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początku ;)
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mig »

schizofretka pisze:Mi się śnieg bardzo podoba. Jest klimatyczny i stanowi dodatkowy parametr, na który trzeba bardzo uważać.
+1
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: espresso »

mat_eyo pisze:
espresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początku ;)
Wystarczy raz, bo dwa ataki można wziąć z cechy specjalnej szpiega. Poza tym, szpieg też nie musi się poruszać sam.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Nie twierdzę, że śnieg jest zły, jest fajnym pomysłem, gdyby miał prowadzić do totalnej przegranej wszystkich graczy. A tak można wygrać martwym śniegiem nie angażując się za bardzo w grę: tylko czynienie, podwyższanie sobie reputacji i unikanie Vuko. Słabo to wygląda...
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mig »

Maxxx76 pisze:Nie twierdzę, że śnieg jest zły, jest fajnym pomysłem, gdyby miał prowadzić do totalnej przegranej wszystkich graczy. A tak można wygrać martwym śniegiem nie angażując się za bardzo w grę: tylko czynienie, podwyższanie sobie reputacji i unikanie Vuko. Słabo to wygląda...
Ale na taką taktykę muszą pozwolić inni. Wystarczy byc na to przygotowanym i juz nie jest to takie łatwe ani oczywiste.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

espresso pisze:
mat_eyo pisze:
espresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początku ;)
Wystarczy raz, bo dwa ataki można wziąć z cechy specjalnej szpiega. Poza tym, szpieg też nie musi się poruszać sam.
Nie można, bo szpieg musi wybrać dwie RÓŻNE zdolności.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Wygrana na MŚ to taka sama wygrana jak każda inna - to też tor pkt i trzeba o niego dbać jak o inny. Nie rozumiem tych narzekań. Problemem jest to o czym tu już mówiono: wygrana wskutek zakończenia przez innego gracza, który woli drugie/trzecie miejsce bo mu się nie opłaca dalej grać.

Drugi problem to to, że przy myślących czyli pilnujących się graczach nikt na MŚ nie wygra - ten element po prostu nie działa. Chyba, że z kafelkiem samoprzesuwającym śnieg.

Bez tego śnieg po prostu po kilku rundach blokuje czynienie - jaki to ma sens wyłączać najciekawszy element gry nie wiem.

Homerule czy poprawka wydaje mi się oczywista: prywatne żetony martwego śniegu pozwalające czynić bez przesuwania znacznika na torze. Otrzymywane po stracie jednostki lub do kupienia na planszy. Może w dodatku?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Dokładnie o to chodzi. Koncepcja jest dobra, ale zamiast wzbogacać grę , psuje ja.
Ja chcę, aby śnieg i jego groźba były obecne, ale nie w sposób, w jaki są zaimplementowane obecnie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 18:17 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
ODPOWIEDZ