Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ale one chyba miały już na wejściu tarczę i drugiej im dać nie można?
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Drakkary mają A->B i werbunek. Jedno miejsce wolne na tarczę zostaje. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.boardgamegeek.com/image/2256 ... ice-garden
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.boardgamegeek.com/image/2256 ... ice-garden
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
To mi się pomyliło, bo akurat w moich dwóch rozgrywkach dostawały właśnie na wejściu od razu po tarczy, bo wydawało się to najbardziej oczywistym wyborem.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Pan Lodowego Ogrodu
Pomylone misie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 12:37 przez schizofretka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Pan Lodowego Ogrodu
A potem spada martwy śnieg ... A przynajmniej mi spadł po przywołaniu 3 krabówzakwas pisze:Spojler, strategia dla van Dykena: przywołujesz 3 kraby, olewasz reputację, tłuczesz punkty, profit.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po pierwszej rozgrywce stwierdzam że poza klimatem to Martwy śnieg nie wnosi nic ciekawego. Ograniczenie czynienia można było zrealizować inaczej skoro już takowe musi występować. Póki co Chaos > PLO.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Martwy śnieg jest najsłabszym sposobem na zakończenie gry. Rozumiem fabularną zasadność, ale można przez całą grę niczego sensownego nie zrobić, a później wygrać martwym śniegiem, bo miało się najwyższą reputację...
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Przecież przywołanie 3 krabów przesuwa śnieg o 1 pole. Nie ma znaczenia, czy przywołasz 3 kraby, czy jednego, czy 2 szczurzych grajków...
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Co nie zmienia faktu, że MŚ jest problemem.
Już bardziej widziałbym koniec gry poprzez MŚ jako - wszyscy przegrywają.
Choć i to powodowałoby "słabe" zakończenia gry - ktoś, kto przegrywa na planszy, zawsze może spowodować nadejście MŚ, aby to wszyscy przegrali, a nie tylko on sam.
Niestety, nie mam na razie pomysłu na jakieś hołm-rulowanie działania Śniegu, aby nie był takim psujem gry, która poza tym aspektem, jest bardzo udana
.
pozdr,
farm
Już bardziej widziałbym koniec gry poprzez MŚ jako - wszyscy przegrywają.
Choć i to powodowałoby "słabe" zakończenia gry - ktoś, kto przegrywa na planszy, zawsze może spowodować nadejście MŚ, aby to wszyscy przegrali, a nie tylko on sam.
Niestety, nie mam na razie pomysłu na jakieś hołm-rulowanie działania Śniegu, aby nie był takim psujem gry, która poza tym aspektem, jest bardzo udana
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pozdr,
farm
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ale czy tylko mi wydaje sie ze prosta obrona przed ta taktyka Dykena jest przywolanie 3x jednostek 1 poziomu i dodanie in tarczy jako ulepszenia? Do zabicia bedzie potrzebny atak 1 kraba zabijanego rowniez przez te jednostke (czyli 1:1) a jak postanowi oszczedzic celem zdobycia 2x punktow za 2x kostke wplywu to musi "doprzywolowywac" o jednego kraba wiecej niz my w nastepnej turze. A my mozemy rowniez dominowac region na spokojnie bo Vuko biegac bedzie za Dykenem i dodatkowo tluc kraby jak sie ostana...
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Kraby są najskuteczniejsze w grupie. Gdybyś trzymał je razem, ubił byś szpiega kosztem jednego kraba.espresso pisze:[...]kraby mają żenująco słabą wytrzymałość, a przy tym są pierwszym celem do odstrzału, jeżeli przeciwnicy mogą atakować. Przeciwnik, Freinhoff, przywołał szpiega, który może sobie dobierać dwie cechy. Wybił mi kraby dosyć szybko (zdolność ruchu + atak).
Nie potwierdzam. Mam co prawda za sobą jedynie trzy rozgrywki, ale w każdej z nich gracze nawzajem się pilnowali (w kwestii reputacji) i nikomu nie opłacało się skończyć śniegiem.farmer pisze:Niestety, nie mam na razie pomysłu na jakieś hołm-rulowanie działania Śniegu, aby nie był takim psujem gry
To jest świetna taktyka, która łatwo pozwoli wygrać trzeciemu graczowi, kiedy już wytłuczecie sobie z van Dykenem jednostki :)swiety_1984 pisze:Ale czy tylko mi wydaje sie ze prosta obrona przed ta taktyka Dykena jest przywolanie 3x jednostek 1 poziomu i dodanie in tarczy jako ulepszenia? Do zabicia bedzie potrzebny atak 1 kraba zabijanego rowniez przez te jednostke (czyli 1:1)
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jasne... bardziej mialem tutaj na mysli gre 1:1. Przy 3 i 4 obytych graczach kraby raczej padalyby mimo wszystko jak muchy...
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy ja wiem...swiety_1984 pisze:Jasne... bardziej mialem tutaj na mysli gre 1:1. Przy 3 i 4 obytych graczach kraby raczej padalyby mimo wszystko jak muchy...
Raczej skończyłoby się to patrzeniem na siebie nawzajem i komentarzami typu: "to może to Ty idź je zabij" ;)
BTW: cały czas mam wrażenie, że zakładacie, że kraby chodzą pojedyńczo. Tymczasem one mogą poruszać się całą paczką, a wtedy trochę szkoda tracić na nie jednostki drugiego/trzeciego poziomu. Zwłaszcza, że inni gracze tylko na to czekają...
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby. Fakt, zginie, ale w grze na 2-osoby może się to opłacać. Można też wmanewrować Vuko do regionu z krabami (wybić znaczniki w innym regionie). Nie mówię, że to zła strategia, tylko że nie jest jedyną słuszną.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Szpieg jest zajebisty
nie trzeba wcale gonić i zabijać krabów, wystarczy sama jego grożba, a jego przywołanie kosztuje mniej reputacji niż krabów, więc jeśli van Damme uprze się na szereg samobójczych misji łatwo może doprowadzić śnieg wysoko.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wygranie Martwym Śniegiem to nie kwestia opłacalności wszystkich graczy. To kwestia mechaniki, która dopuszcza brak umiejętności grania strategicznego z możliwością odniesienia zwycięstwa poprzez MŚ...
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Mi się śnieg bardzo podoba. Jest klimatyczny i stanowi dodatkowy parametr, na który trzeba bardzo uważać. Z mojego punktu widzenia, jeśli ktoś nieprzewidywanie wygra przez śnieg (jak można niechcący zakończyć grę śniegiem nie wygrywając?), to tak naprawdę nie on wygrał, tylko cała reszta przegrała. Co też ma świetne uzasadnienie w temacie.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początkuespresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Pan Lodowego Ogrodu
+1schizofretka pisze:Mi się śnieg bardzo podoba. Jest klimatyczny i stanowi dodatkowy parametr, na który trzeba bardzo uważać.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wystarczy raz, bo dwa ataki można wziąć z cechy specjalnej szpiega. Poza tym, szpieg też nie musi się poruszać sam.mat_eyo pisze:Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początkuespresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nie twierdzę, że śnieg jest zły, jest fajnym pomysłem, gdyby miał prowadzić do totalnej przegranej wszystkich graczy. A tak można wygrać martwym śniegiem nie angażując się za bardzo w grę: tylko czynienie, podwyższanie sobie reputacji i unikanie Vuko. Słabo to wygląda...
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ale na taką taktykę muszą pozwolić inni. Wystarczy byc na to przygotowanym i juz nie jest to takie łatwe ani oczywiste.Maxxx76 pisze:Nie twierdzę, że śnieg jest zły, jest fajnym pomysłem, gdyby miał prowadzić do totalnej przegranej wszystkich graczy. A tak można wygrać martwym śniegiem nie angażując się za bardzo w grę: tylko czynienie, podwyższanie sobie reputacji i unikanie Vuko. Słabo to wygląda...
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu
Nie można, bo szpieg musi wybrać dwie RÓŻNE zdolności.espresso pisze:Wystarczy raz, bo dwa ataki można wziąć z cechy specjalnej szpiega. Poza tym, szpieg też nie musi się poruszać sam.mat_eyo pisze:Do tego potrzeba najpierw go dwa razy ulepszyć. Natomiast kraby sieją zniszczenie od początkuespresso pisze:Oczywiście, że kraby chodzą w grupie! Ale szpieg może sam wybić wszystkie kraby.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wygrana na MŚ to taka sama wygrana jak każda inna - to też tor pkt i trzeba o niego dbać jak o inny. Nie rozumiem tych narzekań. Problemem jest to o czym tu już mówiono: wygrana wskutek zakończenia przez innego gracza, który woli drugie/trzecie miejsce bo mu się nie opłaca dalej grać.
Drugi problem to to, że przy myślących czyli pilnujących się graczach nikt na MŚ nie wygra - ten element po prostu nie działa. Chyba, że z kafelkiem samoprzesuwającym śnieg.
Bez tego śnieg po prostu po kilku rundach blokuje czynienie - jaki to ma sens wyłączać najciekawszy element gry nie wiem.
Homerule czy poprawka wydaje mi się oczywista: prywatne żetony martwego śniegu pozwalające czynić bez przesuwania znacznika na torze. Otrzymywane po stracie jednostki lub do kupienia na planszy. Może w dodatku?
Drugi problem to to, że przy myślących czyli pilnujących się graczach nikt na MŚ nie wygra - ten element po prostu nie działa. Chyba, że z kafelkiem samoprzesuwającym śnieg.
Bez tego śnieg po prostu po kilku rundach blokuje czynienie - jaki to ma sens wyłączać najciekawszy element gry nie wiem.
Homerule czy poprawka wydaje mi się oczywista: prywatne żetony martwego śniegu pozwalające czynić bez przesuwania znacznika na torze. Otrzymywane po stracie jednostki lub do kupienia na planszy. Może w dodatku?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dokładnie o to chodzi. Koncepcja jest dobra, ale zamiast wzbogacać grę , psuje ja.
Ja chcę, aby śnieg i jego groźba były obecne, ale nie w sposób, w jaki są zaimplementowane obecnie.
Ja chcę, aby śnieg i jego groźba były obecne, ale nie w sposób, w jaki są zaimplementowane obecnie.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, 18:17 przez farmer, łącznie zmieniany 1 raz.