O 6 prowincji od Rivendell.Czyli mogę odłączyć Pippina i przesunąć o 6 prowincji (5 postęp drużyny + 1 poziom Pippa) od Morii, tak?
Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Ja zawsze grałem że odłączony hobbit zostawał w regionie, w którym się odłączył (w przypadku odłączenie w trakcie poszukiwań wg. zdolności z karty Pipina), i tak raczej powino się grać. Ale nawet jakbyś zinterpretował to tak jak opisałeś to do Morii Pipin już 4 regiony "przeszedł" więc jak już to zostały mu dwa regiony od Morii.
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Nie zaprzeczam W WoP grałem ostatni raz już dość dawno, a zdolności Pipina nie pamiętam, więc możliwe, że pomyliło mi się z zasadą dotyczącą normalnego odłączania Towarzysza(y) od Drużyny Pierścienia.Ja zawsze grałem że odłączony hobbit zostawał w regionie, w którym się odłączył (w przypadku odłączenie w trakcie poszukiwań wg. zdolności z karty Pipina), i tak raczej powino się grać. Ale nawet jakbyś zinterpretował to tak jak opisałeś to do Morii Pipin już 4 regiony "przeszedł" więc jak już to zostały mu dwa regiony od Morii.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny." A odłączenie od drużyny ma w świetle instrukcji odpowiednią procedurę i jestem niemal pewien, że powinno się wedle niej odbywać, czyli: kładę figurkę postaci o x prowincji od DP, gdzie x to suma postępów DP i poziomu odłączanej postaci.
Mam jednak problem z zastosowaniem tej zasady do powyższego przykładu, bo każda wersja wydaje mi się w pewien sposób uzasadniona. Czyli:
a)6 pól od Rivendell
b)6 pól od Morii
c)4 pola od Morii
d)0 pól od Morii
Mam jednak problem z zastosowaniem tej zasady do powyższego przykładu, bo każda wersja wydaje mi się w pewien sposób uzasadniona. Czyli:
a)6 pól od Rivendell
b)6 pól od Morii
c)4 pola od Morii
d)0 pól od Morii
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Przykład z Instrukcji:Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny." A odłączenie od drużyny ma w świetle instrukcji odpowiednią procedurę i jestem niemal pewien, że powinno się wedle niej odbywać, czyli: kładę figurkę postaci o x prowincji od DP, gdzie x to suma postępów DP i poziomu odłączanej postaci.
Więc w twoim wypadku 6 regionów od Rivendell biorąc pod uwagę powyższy przykład.Przykład: Ostatnie znane miejsce pobytu Drużyny
Pierścienia to Rivendell, a znacznik postępów znajduje
się obecnie na polu „5” toru Drużyny Pierścienia. Gracz
Wolnych Ludów decyduje się odłączyć od Drużyny
Legolasa (poziom 2) i Meriadoka (poziom 1) jako grupę.
Legolas i Meriadok mogą się przesunąć maksymalnie o 7
(5+2) regionów od Rivendell. Gracz decyduje się przesunąć
ich do Leśnego Królestwa.
Ale z kolei
Więc można to rozumieć, że tak jakbyś już wykonał/zakończył procedurę odłączania Towarzysza, czyli powinieneś umieścić Pipina w Morii. Czyli tak jak @DarkBogas napisał.Na karcie stoi: "(...) umieść go z powrotem w grze, tak jakbyś właśnie odłączył go od drużyny."
Pozostaje więc kwestia interpretacji
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
To może przedstawię własną interpretację, która wydaje mi się być najbardziej sensowna i której będę się trzymał do czasu, aż zostanie sfalsyfikowana. Jej kolejne kroki:
1. Drużyna znajduje się w danej prowincji, ma x postępów i podejmuje próbę dalszego marszu.
2. Udane poszukiwania odkrywają miejsce pobytu drużyny.
3. Gracz FP "deklaruje" co to za miejsce (odległe o ilość prowincji równą bądź mniejszą postępom DP od obecnego miejsca pobytu DP) oraz wyznacza doń ścieżkę. Nie przesuwa jeszcze pionka DP!
3. Losuje dodatkowe żetony poszukiwań (za twierdze cienia znajdujące się na zadeklarowanej ścieżce) i rozpatruje je kolejno.
4. Jeżeli odłącza w wyniku działania tych dodatkowych żetonów jakąś postać, czyni to z założeniem, że wciąż drużyna przebywa w prowincji, w której znajduje się pionek.
5. Dopiero po rozpatrzeniu żetonów gracz FP kładzie pionek w prowincji docelowej.
6. Zeruje postępy DP.
7. Idzie na piwo.
A więc w przytoczonym przeze mnie w poprzednich postach przykładzie, przed pójściem na piwo odłączę Pippina i przesunę o 6 pól od Rivendell
1. Drużyna znajduje się w danej prowincji, ma x postępów i podejmuje próbę dalszego marszu.
2. Udane poszukiwania odkrywają miejsce pobytu drużyny.
3. Gracz FP "deklaruje" co to za miejsce (odległe o ilość prowincji równą bądź mniejszą postępom DP od obecnego miejsca pobytu DP) oraz wyznacza doń ścieżkę. Nie przesuwa jeszcze pionka DP!
3. Losuje dodatkowe żetony poszukiwań (za twierdze cienia znajdujące się na zadeklarowanej ścieżce) i rozpatruje je kolejno.
4. Jeżeli odłącza w wyniku działania tych dodatkowych żetonów jakąś postać, czyni to z założeniem, że wciąż drużyna przebywa w prowincji, w której znajduje się pionek.
5. Dopiero po rozpatrzeniu żetonów gracz FP kładzie pionek w prowincji docelowej.
6. Zeruje postępy DP.
7. Idzie na piwo.
A więc w przytoczonym przeze mnie w poprzednich postach przykładzie, przed pójściem na piwo odłączę Pippina i przesunę o 6 pól od Rivendell
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Po tym co napisałeś to istnieje duża szansa, że Pipin po odłączeniu od Drużyny Pierścienia pójdzie z Tobą na piwo(no w końcu smakoszem piwa był)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Dla mnie logiczne jest że skoro Pipin odłącza się od drużyny w wyniku działania dodatkowego żetonu z Morii, to należy go odłączyć właśnie w Morii a nie w Rivendell i tej lokacji kontynuować ruch Pipinem. Wg mnie Twoja interpretacja to exploit niedoprecyzowanych zasad.Stephan pisze:To może przedstawię własną interpretację, która wydaje mi się być najbardziej sensowna i której będę się trzymał do czasu, aż zostanie sfalsyfikowana. Jej kolejne kroki:
1. Drużyna znajduje się w danej prowincji, ma x postępów i podejmuje próbę dalszego marszu.
2. Udane poszukiwania odkrywają miejsce pobytu drużyny.
3. Gracz FP "deklaruje" co to za miejsce (odległe o ilość prowincji równą bądź mniejszą postępom DP od obecnego miejsca pobytu DP) oraz wyznacza doń ścieżkę. Nie przesuwa jeszcze pionka DP!
3. Losuje dodatkowe żetony poszukiwań (za twierdze cienia znajdujące się na zadeklarowanej ścieżce) i rozpatruje je kolejno.
4. Jeżeli odłącza w wyniku działania tych dodatkowych żetonów jakąś postać, czyni to z założeniem, że wciąż drużyna przebywa w prowincji, w której znajduje się pionek.
5. Dopiero po rozpatrzeniu żetonów gracz FP kładzie pionek w prowincji docelowej.
6. Zeruje postępy DP.
7. Idzie na piwo.
A więc w przytoczonym przeze mnie w poprzednich postach przykładzie, przed pójściem na piwo odłączę Pippina i przesunę o 6 pól od Rivendell
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Wiem, DarkBogas. Moria jest bardziej bardziej zgodna z logiką, ale jakoś mniej z literą prawa Bo jeżeli Moria, to postępy drużyny nie bardzo mogą być równe 5. No chyba, że rzeczywiście Hobbit po odłączeniu ląduje po prostu na polu DP i nie przesuwa się go, wówczas postępy nie mają znaczenia i najzwyczajniej w świecie niziołek zostaje w Morii. Sam już nie wiem, zgłupiałem do reszty...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Z FAQ do pierwszej edycji Wojny o Pierścień:
Wynika z tego (myślę, że śmiało można uznać, że w drugiej edycji jest tak samo), że Pippina przesuniemy od ostatniej znanej pozycji Drużyny, czyli w tym przypadku od Rivendell.If I split off a hobbit using his Guide ability, when a Hunt tile
with a Reveal Icon is drawn, do I move them from where the
Fellowship was before they were Revealed or do I have to place
them where I was Revealed?
A. You separate him (or them) before you actually place the
Revealed Fellowship in its new position, so you separate the
hobbit(s) as if separated from the Region of the Fellowship’s last
known position before the Revealing Hunt (adding the number
of steps on the Fellowship Progress Track to their level as per a
normal separation.)
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Mam kolejne pytanie. Tym razem pewne wątpliwości pojawiły się przy odłączaniu od DP postaci za pomocą kości akcji z mieczykiem. W instrukcji napisane jest, że w ten sposób można odłączyć jedną postać lub jedną grupę postaci. Tymczasem na BGG przeczytałam ostatnio zapis partii, podczas której gracz odłączył w ten sposób (jedną akcją) kilka postaci i każda z nich udała się w innym kierunku. W sensie Gimli na wschód, Legolas na zachód, a Boromir za nimi Jak to jest dokładnie? Mogę od razu jedną akcją rozejść się bohaterami po mapie i zostawić Froda i Sama w towarzystwie Golluma?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Też mnie to kiedyś zastanawiało i znalazłem odpowiedź, że ruszyć można albo jednego bohatera, albo całą ich grupę (w tym samym kierunku, o tyle samo pól).Stephan pisze:Mam kolejne pytanie. Tym razem pewne wątpliwości pojawiły się przy odłączaniu od DP postaci za pomocą kości akcji z mieczykiem. W instrukcji napisane jest, że w ten sposób można odłączyć jedną postać lub jedną grupę postaci. Tymczasem na BGG przeczytałam ostatnio zapis partii, podczas której gracz odłączył w ten sposób (jedną akcją) kilka postaci i każda z nich udała się w innym kierunku. W sensie Gimli na wschód, Legolas na zachód, a Boromir za nimi Jak to jest dokładnie? Mogę od razu jedną akcją rozejść się bohaterami po mapie i zostawić Froda i Sama w towarzystwie Golluma?
Jest to wyjaśnione w FAQ do pierwszej edycji, ale jeśli mnie pamięć nie myli, to znalazłem to kiedyś też na jakimś forum.
Q. If a group of Companions leave the Fellowship, are they
required to move to the same destination, or can they travel to
separate locations? The rules seem to suggest that they must
travel to the same Region.
A. They must move to the same destination.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Giermek
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 34 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Witam,
Ostatnio w partii rozgrywanej jak zwykle z żoną mieliśmy taką kłopotliwą sytuację:
Drużyna pierścienia z Gollumem była na przedostatnim (czwartym) polu Toru Mordoru. Zepsucie Drużyny wynosiło 9. Żona (grając jak zwykle Wolnymi Ludami) zdecydowała się iść dalej Drużyną. Wylosowałem żeton poszukiwań - normalny, beżowy 3. Czyli Zepsucie powinno dojść do 12 i wygrywam. Jednak Drużyna może użyć zdolności Golluma - odkryć się, żeby zredukować o jeden doznane zepsucie. Czyli Zepsucie wynosi 11, Drużyna jest odkryta.
Pytanie brzmi: Czy odkryta Drużyna może wejść do Szczelin Zagłady i w ten sposób wygrywa grę, czy nie?
Liczę na Waszą kreatywność
Ostatnio w partii rozgrywanej jak zwykle z żoną mieliśmy taką kłopotliwą sytuację:
Drużyna pierścienia z Gollumem była na przedostatnim (czwartym) polu Toru Mordoru. Zepsucie Drużyny wynosiło 9. Żona (grając jak zwykle Wolnymi Ludami) zdecydowała się iść dalej Drużyną. Wylosowałem żeton poszukiwań - normalny, beżowy 3. Czyli Zepsucie powinno dojść do 12 i wygrywam. Jednak Drużyna może użyć zdolności Golluma - odkryć się, żeby zredukować o jeden doznane zepsucie. Czyli Zepsucie wynosi 11, Drużyna jest odkryta.
Pytanie brzmi: Czy odkryta Drużyna może wejść do Szczelin Zagłady i w ten sposób wygrywa grę, czy nie?
Liczę na Waszą kreatywność
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Nie mam przy sobie instrukcji, ale z tego co pamietam, to odkryta druzyna nie moze sie poruszac
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Drużyna może się poruszyć i wygrać grę. Odkrycie drużyny pierścienia w etapie poszukiwań nie powoduje jej zatrzymania. Zwróć uwagę, że na niektórych specjalny żetonach poszukiwań cienia oprócz symbolu odkrycia jest również symbol zatrzymania. Jeżeli odkrycie drużyny (symbol odkrycia jest rozpatrywany przed poruszeniem drużyny) powodowałoby jej zatrzymanie to jaki sens miałby dodatkowo umieszczony symbol zatrzymania.Giermek pisze:Witam,
Ostatnio w partii rozgrywanej jak zwykle z żoną mieliśmy taką kłopotliwą sytuację:
Drużyna pierścienia z Gollumem była na przedostatnim (czwartym) polu Toru Mordoru. Zepsucie Drużyny wynosiło 9. Żona (grając jak zwykle Wolnymi Ludami) zdecydowała się iść dalej Drużyną. Wylosowałem żeton poszukiwań - normalny, beżowy 3. Czyli Zepsucie powinno dojść do 12 i wygrywam. Jednak Drużyna może użyć zdolności Golluma - odkryć się, żeby zredukować o jeden doznane zepsucie. Czyli Zepsucie wynosi 11, Drużyna jest odkryta.
Pytanie brzmi: Czy odkryta Drużyna może wejść do Szczelin Zagłady i w ten sposób wygrywa grę, czy nie?
Liczę na Waszą kreatywność
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Źle napisałeś. Odkryta drużyna nie może się poruszać po torze mordoru. Żeton losuje się przed ruchem i jeśli jest na nim symbol zatrzymania to drużyna się po prostu nie poruszy w tym ruchu.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- Giermek
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 34 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
No tak - to ma sens Rzeczywiście przychylam się do tego, że odkrycie drużyny nie powoduje jej zatrzymania. No a w instrukcji nie ma nic o tym, że odkryta drużyna nie może wygrać, więc niezależnie od tego jak bardzo bym chciał aby tak nie było, to odkryta drużyna najwyraźniej też może wrzucić pierścień w ogieńdemiurg pisze:na niektórych specjalny żetonach poszukiwań cienia oprócz symbolu odkrycia jest również symbol zatrzymania.
Dzięki
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Niestety, demiurg sie myli. Zajrzalem do instrukcji - na 43 stronie jest wyraznie napisane, ze odkryta druzyna na torze mordoru NIE moze sie poruszac.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Źle interpretujesz ten zapis. Na torze mordoru nie może się poruszyć jeśli jest odkryta - to chodzi tutaj o próbę wykonania ruchu jeszcze przed losowaniem żetonu (a nie o fizyczny ruch figurki). Jeśli jest odkryta to nie może wykonać próby ruchu. Gdy odkrycie jest konsekwencją próby tego ruchu wtedy może się poruszyć, ruch został już zainicjowany. Jeżeli żeton poszukiwań zostanie już wylosowany to jedynie kiedy drużyna nie może się poruszyć to gdy zostanie wylosowany żeton z symbolem zatrzymania - po to jest ten żeton, a nie gdy zostanie wylosowany żeton z symbolem odkrycia (lub drużyna zostanie odkryta przez specjalną zdolność). Jeśli jest tak jak napisałeś to proszę wytłumacz mi sens specjalnego żetonu na którym jest zarówno symbol odkrycia jak również symbol zatrzymania. Skoro odkrycie zatrzymuje drużynę to po co dodali jeszcze do tego samego żetonu symbol zatrzymania? Do czego ten symbol miałby służyć ? "Podwójnie" zatrzymać drużynę ?Yavi pisze:Niestety, demiurg sie myli. Zajrzalem do instrukcji - na 43 stronie jest wyraznie napisane, ze odkryta druzyna na torze mordoru NIE moze sie poruszac.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Ok, jeszcze raz przeczytałem post z pytaniem i widzę, że poprzednio źle to przeczytałem. W przypadku pytania, o które się rozchodzi masz racje - tak jak w normalnym ruchu odkrycie z żetonu jest efektem ruchu (odkrywa sie po ruchu), tak wiec w tym przypadku to ja namieszałem odkryta Drużyna nie może się poruszyć, ale odkrywana w efekcie ruchu Drużyna - tak, bo odkrycie następuje już po poruszeniu figurki @demiurg - zwracam honor, @giermek - wybacz zamieszanie
Ostatnio zmieniony 11 sty 2015, 01:19 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- tencogoniema
- Posty: 217
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
witam, pytanie mam. gracz ciemnosci wprowadzil zeton ktory pozniej wylosowalismy byl tam symbol oka wiec standardowo ale na zetonie byl taki maly symbol przekreslonego miecza nigdzie nie moge znalesc w instrukcji co to oznacza? ktos pomoze?
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Jest to symbol zatrzymania. Patrz w instrukcji na stronę 40 i 43. Jesli wylosujesz żeton z tym symbolem drużyna nie przesuwa sie na torze mordoru.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Hej,
Przeczytałem instrukcje i o dziwo mam tylko trzy pytania
1. Kostki wolnych ludów na polu poszukiwań.
Czy jeżeli wykorzystam kość postaci to daje ją na pole poszukiwań? Czy dopiero drugą tam daje?
Jest to troche sprzecznie napisane bo jest info że każda kość na polu poszukiwań daje premie plus jeden przy rzucie na poszukiwania (czyli pierwsza kość też by dawała co znowu kłóci się z instrukcją . Czy po prostu pierwszej kości się tam nie daje? Jeżeli nie, to jak ktoś wie gdzie to jest w instrukcji to poprosze o podanie
2. Przykład w białej ramce ze strony 41, gdzie losujemy trzy żetony poszukiwań:
- pierwszy za poszukiwania - zrozumiałe
- drugi za karte barloga - zrozumiałe
- trzeci za obecność twierdzy - myślałem tylko że twierdza daje przerzut a nie żeton poszukiwań
3. Jeżeli wolny lud poruszy raz froda i sama, zostanie odkryty a za druga kosc akcji postać tylko się ukryje (nie poruszy) to ta kość też ląduje w polu poszukiwania?
pomoże ktoś ?
Przeczytałem instrukcje i o dziwo mam tylko trzy pytania
1. Kostki wolnych ludów na polu poszukiwań.
Czy jeżeli wykorzystam kość postaci to daje ją na pole poszukiwań? Czy dopiero drugą tam daje?
Jest to troche sprzecznie napisane bo jest info że każda kość na polu poszukiwań daje premie plus jeden przy rzucie na poszukiwania (czyli pierwsza kość też by dawała co znowu kłóci się z instrukcją . Czy po prostu pierwszej kości się tam nie daje? Jeżeli nie, to jak ktoś wie gdzie to jest w instrukcji to poprosze o podanie
2. Przykład w białej ramce ze strony 41, gdzie losujemy trzy żetony poszukiwań:
- pierwszy za poszukiwania - zrozumiałe
- drugi za karte barloga - zrozumiałe
- trzeci za obecność twierdzy - myślałem tylko że twierdza daje przerzut a nie żeton poszukiwań
3. Jeżeli wolny lud poruszy raz froda i sama, zostanie odkryty a za druga kosc akcji postać tylko się ukryje (nie poruszy) to ta kość też ląduje w polu poszukiwania?
pomoże ktoś ?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Wojna o Pierścień II edycja.
Kości dajesz po rzucie poszukiwań, dzięki czemu nie liczą się one do tego rzutu, który właśnie wykonujesz Czyli używasz kości do ruchu Drużyny, rozpatrujesz ten ruch, rzut poszukiwań itd., a po wykonaniu tego wszystkiego kość ląduje na polu poszukiwań.1. Kostki wolnych ludów na polu poszukiwań.
Czy jeżeli wykorzystam kość postaci to daje ją na pole poszukiwań? Czy dopiero drugą tam daje?
Jest to troche sprzecznie napisane bo jest info że każda kość na polu poszukiwań daje premie plus jeden przy rzucie na poszukiwania (czyli pierwsza kość też by dawała co znowu kłóci się z instrukcją . Czy po prostu pierwszej kości się tam nie daje? Jeżeli nie, to jak ktoś wie gdzie to jest w instrukcji to poprosze o podanie
Początek strony 39 w instrukcji. Jeśli Drużyna zostanie odkryta i podczas ustalania jej drogi znajdzie się/przejdzie przez twierdzę Cienia, to losuje się żeton. Przerzut twierdza daje natomiast w sytuacji, w której figurka Drużyny znajduje się na polu z twierdzą, jednak Drużyna jest ukryta.2. Przykład w białej ramce ze strony 41, gdzie losujemy trzy żetony poszukiwań:
- pierwszy za poszukiwania - zrozumiałe
- drugi za karte barloga - zrozumiałe
- trzeci za obecność twierdzy - myślałem tylko że twierdza daje przerzut a nie żeton poszukiwań
Kości lądują w polu poszukiwań tylko za ruch.3. Jeżeli wolny lud poruszy raz froda i sama, zostanie odkryty a za druga kosc akcji postać tylko się ukryje (nie poruszy) to ta kość też ląduje w polu poszukiwania?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku