Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Galakta ma pewien problem z taką otwartą komunikacją głównie/w części przez to, że w większości projektów wiążę ich współpraca z FFG. Nie wiem tego z pierwszej ręki, ale z obserwacji wygląda to tak, że nie mogą zapowiedzieć/potwierdzić nic bez zgody/zapowiedzi FFG.

Natomiast co do dalszych losów Władcy w wersji PL wg mnie sytuacja wygląda tak:
- Głos będzie (był) ostatnim "zwykłym" dodatkiem jaki otrzymany.
- W druku na żądanie dostaniemy cykl z nim związany (Twórca Pierścenia) - natomiast nie jest dla mnie oczywiste kiedy to się stanie.
- Obecna Saga Władcy Pierścieni będzie kontynuowana. Tutaj mamy najwięcej do zrobienia aby to przypuszczenie stało się rzeczywistością! Paradoksalnie uważam, że właśnie brak dodatków (z regularnych cyklów) może sprawić że mamy szanse na pełną sagę i ewentualnie kolejne jeżeli wyjdą. Stopniowo ludzie zaczną "doganiać" cykl wydawniczy i sprzedaż może osiągnąć sensowny poziom. Musimy jednak pracować nad tym aby wciągać nowych graczy.

Sam pomimo że zamierzałem kontynuować zabawę w wersji mieszanej (PL+ENG) to chyba jednak ograniczę się do tego co wyjdzie w wersji standardowej w PL (czyli sagi). To będzie chyba dobry filtr bo zaczynam uważać że liczba dodatków do tej gry zaczyna być absurdalna. Pierwszego wyboru dokonałem przestając kupować Koszmarne talie ale to wciąż jest masa rzeczy (plus/minus 2 duże dodatki + 2 cykle + 2 sagi rocznie + 2/3 scenariusze w DNŻ).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

wojo pisze:Galakta ma pewien problem z taką otwartą komunikacją głównie/w części przez to, że w większości projektów wiążę ich współpraca z FFG.
Na pewno masz 100% racji jeśli chodzi o spoilery nowych kart. Ale tutaj akurat chodzi mi o ludzkie podejście i lanie wody na forum ( tak jak to robi Rebel, gdy czegoś nie chcą potwierdzić :lol: ), aby gracze mieli świadomość, że wydawnictwo o nich pamięta i jak tylko coś się zacznie dziać, to będą stopniowo wtajemniczani w rezultaty rozmów z FFG. Napisałem sam maila, jak coś się dowiem to napiszę :wink:
wojo pisze:To będzie chyba dobry filtr bo zaczynam uważać że liczba dodatków do tej gry zaczyna być absurdalna.
To zależy na które przygody się spojrzy, dwa duże dodatki które się pokazały u nas w tym roku zawierają naprawdę sporo ciekawych pomysłów :D Oczywiście działa to na szkodę wcześniejszych, prostych przygód, bo coraz rzadziej lądują na stole. Kolejny duży dodatek też ma wprowadzać nowe mechanizmy, więc ciężko zarzucać Twórcom odcinanie kuponów. Nie da się też wskazać beznadziejnych kart, w zależności od talii każda może być przydatna. Gra ewoluuje, choć na pewno jej cykl życia powoli, ale nieubłaganie się kończy. Po prostu nie wydaję mi się, aby zrobili z tej serii drugi AGoT LCG z 11 cyklami małych dodatków, bo ilość kart sprawia, że to już zaczyna być groteskowe. Taka Moda na sukces dla maniaków :?
wojo pisze:Pierwszego wyboru dokonałem przestając kupować Koszmarne talie .
Też zrezygnowałem już dawno z koszmarów. Cena nieadekwatna do ilości kart i w ogóle za dużo zachodu z przygotowaniem gry. Natomiast scenariusze z Genconów to zupełnie inna bajka, dla mnie absolutny must have!
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

tommifon pisze:To zależy na które przygody się spojrzy, dwa duże dodatki które się pokazały u nas w tym roku zawierają naprawdę sporo ciekawych pomysłów :D Oczywiście działa to na szkodę wcześniejszych, prostych przygód, bo coraz rzadziej lądują na stole. Kolejny duży dodatek też ma wprowadzać nowe mechanizmy, więc ciężko zarzucać Twórcom odcinanie kuponów.
Ja tam wcale nie zarzucam tego że nie mają nowych pomysłów. Ba całkiem zgadzam się z Twoim zdaniem że pojawia się masa świeżych i fantastycznych pomysłów. Natomiast to wcale nie zmniejsza mojego problemu: dodatków wychodzi tak dużo (w tym Władca bije na głowę wszystkie inne LCG) że nie tylko portfel kwiczy ale i czasu brak żeby nowe scenariusze sensownie pograć.
tommifon pisze:Natomiast scenariusze z Genconów to zupełnie inna bajka, dla mnie absolutny must have!
Ja tutaj bym był bardziej ostrożny. Są to ciekawe ale też piekielnie trudne scenariusze. Te spięte z sagą mi spodobały przez to że są doskonale uzupełniają fabułę scenariuszy sagi. Jednak bez tych pozostałych mógłbym żyć.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

Portfel cierpi, to fakt. Na szczęście to jedyna gra solo, którą mam i w którą inwestuję. Zresztą pociesza mnie myśl, że ta gra nie straci wiele na wartości, bo nie wymaga sceny turniejowej. Jak stracę pracę i w ogóle życie zacznie mi kłody pod nogi rzucać, to z ciężkim sercem sprzedam swój zestaw i tyle :wink:
wojo pisze: Te spięte z sagą mi spodobały przez to że są doskonale uzupełniają fabułę scenariuszy sagi. Jednak bez tych pozostałych mógłbym żyć.
Gdzieś czytałem, że to nie przypadek, że ostatnio te scenariusze nawiązują to książki, bo taka będzie dalsza polityka FFG. Szykuj się na podobny numer w przyszłym roku! Jak zależy Ci na wydarzeniach z książki to polecam Bitwę o miasto na Jeziorze. Trudny scenariusz, ale nie działa na nerwy. W końcu przegrać ze Smaugiem to żaden wstyd :D Fenomenalna przygoda, moim zdaniem najlepszy scenariusz z Hobbita, w ogóle najlepszy mały dodatek jaki się ukazał.
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: gocho »

A teraz z zupełnie innej beczki
z obserwacji na tym forum, widzę, że sporo (jeśli nie większość) graczy gra w trybie solo (3 bohaterów)
ja raczej rzadko to robiłem (pora pewnie popróbować), a tym bardziej rzadko próbowałem jednokolorowe talie jednoosobowo.

Pytanie do tych co grają monotaliami: czy da się przechodzić scenariusze wymagające sporej ilości walki talią niebieską?
Każda z pozostałych 3 sfer może sobie poradzić i z walką i z wyprawą, natomiast niebieska talia, chyba pod względem walki kuleje (brak dodatków do walki, mało bitni sojusznicy).

I drugie pytanie podobnego typu: czy scenariusze z Czarnych jeźdźców są na tyle hardcorowo przygotowane, że tylko niziołki są w stanie je przebrnąć? Próbował ktoś inny zestaw bohaterów?
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

Galakta na swoim forum napisała, że musimy się uzbroić w cierpliwość :wink:
gocho pisze:czy da się przechodzić scenariusze wymagające sporej ilości walki talią niebieską?
Z moich obserwacji wynika, że nie stanowi to raczej większego problemu. Przede wszystkim można używać pieśni i wzywać sprzymierzeńców i dodatki innych stref. Nawet bez nich w sumie da się sklecić mocne talie, ale wtedy głównym problemem będzie ciągły niedobór zasobów.
gocho pisze:czy scenariusze z Czarnych jeźdźców są na tyle hardcorowo przygotowane, że tylko niziołki są w stanie je przebrnąć? Próbował ktoś inny zestaw bohaterów?
Tutaj każdy zestaw z niskim zagrożeniem startowym oraz kartami do jego kontroli powinien dać radę. Bardzo istotna jest też siła woli bohaterów. Elrohir, Elladan i Glorfindel (duch) to dobry przykład, że można grać nie tylko niziołkami!

Dopiero teraz zobaczyłem, że nowy bohater to znowu Gondor :? Liczyłem na kolejnego elfa, bo i tak póki co nie ma ich za wiele.
kaspian
Posty: 47
Rejestracja: 16 paź 2014, 19:41

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kaspian »

Który waszym zdaniem cykl dodatków jest najlepszy ?
Z jednej strony zdaje mi się, że cykl Cienie Mrocznej Puszczy jest najbardziej opłacalny, ponieważ nie potrzeba do nich dużego rozszerzenia
Z drugiej strony przygody typu Polowanie na Golluma nie za bardzo mnie przekonują...
Cykl Dwarrdowdelf oferuje epickie przygody takie jak: Cień i Płomień, Czatownik, Kamienne filary ziemi
Ale potrzeba do niego rozszerzenia Khazad-dum którym jestem niespecjalnie zainteresowany
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

kaspian pisze:Który waszym zdaniem cykl dodatków jest najlepszy ?
Moim zdaniem to strasznie indywidualna kwestia i ciężko tu o jednoznaczną odpowiedź. Szczerze polecam najpierw zerknąć na duże dodatki :wink: Spośród 7 rozszerzeń które się ukazały, 5 jest grywalnych mając tylko podstawkę. Odradzam jedynie na początek Spadkobierców Numenoru i najnowszą Drogę. Cenowo wygląda to dużo przystępniej, bo 3 duże dodatki są tańsze niż cały cykl małych ( + więcej bohaterów i innych kart) :!: Warto rzucić okiem na poradnik:
http://talesfromthecards.wordpress.com/ ... uide/#Saga
a przetłumaczony jest tutaj:
http://www.blog.xjoy.pl/wladca-pierscie ... upujacego/
Ale najważniejsze to dobrać przygody pod siebie, mi przykładowo bardziej podoba się Polowanie na Golluma niż Dolina Morgul :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Też uważam że ocena przygód jest sprawą bardzo indywidualną. Niektóre scenariusze przestały być atrakcyjne bo ich poziom trudności spadł po dodaniu nowych kart gracza. Przykładowo, "Starcie u stóp Samotnej Skały" kiedyś bardzo lubiłem, ale odkąd pojawił się Hama, ta przygoda jest banalna. Oczywiście, mogę nie korzystać z usług tego bohatera ale znam inne sposoby na utrudnienie sobie gry.
Moim ulubionym cyklem jest Dwarrowdelf, który ma tylko dwie słabe przygody: "Mroki Morii" i "Cień i Płomień". Cała reszta jest bardzo udana, a "Kamienne Podstawy Ziemi" to prawdziwa perełka, zwłaszcza w trybie dla 2 graczy. Natomiast z dużych dodatków cenię sobie najbardziej "Spadkobierców Numenoru". Szkoda że cykl "Przeciw Cieniowi" nie trzyma poziomu tego deluxa.
Których przygód zdecydowanie nie lubię? Oto krótka lista:
- "Podróż do Rhosgobel"
- "Ucieczka z Morii"
- "Mroki Morii"
- "Las Druadan"
- "Dolina Morgul"
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kamron6 »

Pytanie od kogoś (czyli mnie) kto Władcy LCG nie ma: czy w tej grze, zwłaszcza po kupieniu kilku dodatków, będzie problem z leżącymi odłogiem kartami, bo nie opłaca się ich umieszczać w talii gracza, bo są za słabe/drogie? Czy może da się np. tasować karty jednej sfery, wylosować odpowiednią ilość (może sprawdzić jakie się wylosowały i np. maksymalnie 5 wymienić) zwiększając poziom trudności, regrywalność itd. ? Czy może jednak te karty są zbyt ze sobą sprzężone i trzeba się pogodzić, że używa się tylko jednej wybranej najsilniejszej talii? I drugie pytanie: czy ma sens przechodzenie danego scenariusza np. różnymi sferami i ich kombinacjami? Czy też do danego scenariusza trzeba wybierać tylko pewne postacie, bo innymi się praktycznie nie da?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

U mnie część kart leży odłogiem: głównie te które są zoptymalizowane pod większą ilość graczy. Jeżeli będziesz grał w różnym gronie to ten problem będzie naprawdę niewielki moim zdaniem.

Losowe konstruowanie tali - jakoś nie ekscytuje mnie ten pomysł. Sporą częścią zabawy w tej grze jest właśnie składanie sensownych tali więc gdyby to zastąpić Twoją koncepcją ... nie dla mnie. Chociaż są scenariusze, które pewnie dałoby się przejść losową talią.

Nie ma jednej najsilniejszej talii. Kilka uwag na ten temat i regrywalność:
- Większość scenariuszy można przejść na kilka sposobów
- Jest kilka które mogą wymagać pewnych efektów (np. Podróż do Rosghobel praktycznie wymaga kart leczących)
- Niektóre scenariusze wymusza budowanie talii pod nie (np. zagadki w Hobbicie)
- Każdy scenariusz można grać w trybie łatwym i standardowym.
- Jeżeli postanowisz że każdy scenariusz chcesz przejść dwoma różnymi taliami i przynajmniej jedna z tali ma osiągnąć skuteczność 50%+ to masz masę rozgrywek na każdym z nich.
- Można konstruować talie właśnie pod kątem słabszych (wg. Ciebie karty) po to aby przekonać się o ich mocy. Daje to dodatkową regrywalność a i jest bardzo ciekawe (nie dla mnie ale wiem że wiele osób to lubi)
- Nawet jeżeli w chwili wyjścia scenariusza jest on bardzo trudny i zdaje się wymagać konkretnego podejścia to po pewnym czasie, wraz ze wzrastającą ilością kart graczy okazauje się że jest na niego coraz więcej sposobów/talii.
- Ulubione scenariusze można jeszcze ożywić dodając do nich talie koszmarne.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2623
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 142 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: sqb1978 »

Ja gram w ten sposób, że tworzę sobie różne zestawy bohaterów pod nich dobieram talię.
Bohaterów dobieram na różne sposoby: krasnale/elfy/kobiety/Gondor/korelujące skille.
Jednocześnie pilnując, aby postacie również uzupełniały się statystykami: wola, atak, obrona.
Przeważnie biorę 2 postaci z jednej sfery i 1 z innej lub każda z innej strefy. Do monotalii nie mam przekonania.

Talia staram się tworzyć bardziej pod bohaterów niż pod przygody.
Jeśli dana talia przegra 2 gry pod rząd w tej samej przygodzie to wymieniam niektóre karty, które się nie sprawdziły.
Jeśli uda się wygrać 3 gry pod rząd to uznaję, że Bohaterowie się sprawdzili i szukam nowego składu.

W ten sposób rozegrałem już kilkadziesiąt gier na raptem 5 przygodach i nawet nie otarłem się o znudzenie :)
Zbudowałem ok. 20 talii, używając ok. 20 bohaterów oraz karty z podstawki i Khazad-dum.

Co do pytania o karty, których się nie używa:
Jest kilka takich (np. obecnie nie widzę sensu grania Orłami), ale myślę, że jak dorzucę do talii kolejne karty z dodatków to zaczną się lepiej komponować i będzie większy sens je wrzucić do talii.

Nie tworzyłem natomiast jeszcze talii "the best of the best". Chociaż gdy zacznę grywać w wersje Nightmare to zapewne się nie obejdzie.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kamron6 »

Dzięki za odpowiedzi, chodziło mi zwłaszcza o regrywalność, bo nie chciałbym wydać ~300 zł i grać tylko pewnym ułamkiem kart. A jeszcze pytanie: czy są jakieś niewyszukane sposoby na utrudnianie scenariuszy, jeśli np. okaże się, że jakiś stał się dla mnie za łatwy, to można np. dodać losowe karty "zła" na początku , zwiększyć zagrożenie (takie luźne pomysły po obejrzeniu tylko kilku filmików ;) )?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

kamron6 pisze:Pytanie od kogoś (czyli mnie) kto Władcy LCG nie ma: czy w tej grze, zwłaszcza po kupieniu kilku dodatków, będzie problem z leżącymi odłogiem kartami, bo nie opłaca się ich umieszczać w talii gracza, bo są za słabe/drogie...
Ciężko o jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie.

Na pewno to nie jest klasyczny bitewniak, gdzie często korzystamy wyłącznie z najmocniejszych, często najnowszych kart. Prosty przykład, mam wszystkie dodatki pl, a praktycznie zawsze przynajmniej 1/4 kart talii jest z podstawki.

W tej grze najlepsze jest to, że szukasz różnych połączeń między kartami, niemal każda karta odpowiednio używana potrafi być naprawdę skuteczna. Nie ma uniwersalnej talii, każda ma swoje słabości i trzeba ją modyfikować w zależności od przygody. Po prostu scenariusze bywają tak różne, że trzeba zmieniać swoją strategię.
Wybierasz przygodę, zazwyczaj znasz jej poziom trudności i znasz jej "haczyki", czasem to trudni wrogowie lub bossowie, a innym razem to paskudne pułapki i ciężkie do pokonania obszary, są jeszcze unikatowe zasady dla części scenariuszy.
Tworząc talię możesz sobie dobrowolnie zwiększyć poziom trudności dla łatwiejszych przygód. Jak grasz w trybie kampanii, to siłą rzeczy trzeba iść na kompromisy.

Władca pierścieni nie jest grą łatwą, całkowicie losowa talia to pewna porażka w nawet stosunkowo prostych przygodach :!: Zdarzało mi się też grać talią, która niby była absolutnym pewniakiem do zwycięstwa, a i tak przegrać, bo miałem pecha.

Ale jeśli mimo wszystko będziesz chciał zwiększyć poziom trudności, to oprócz koszmarnych talii, nikt Ci nie zabroni do jakiejś przygody dołożyć zestaw trudnych przeciwników bądź podstępów z innych scenariuszy. Możliwości jest multum :wink:
Awatar użytkownika
Samanar
Posty: 122
Rejestracja: 22 gru 2013, 20:02
Has thanked: 17 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Samanar »

Według mnie nie ma takich kart, które jak napisałeś "leżą odłogiem". Generalnie im więcej dodatków kupisz (nie mówię o jakiejś horrendalnej ilości ale powiedzmy od 3 w górę) tym większy wahlarz kart stanie się dostępny. Jak jeden z przedmówców napisał - najlepiej składać talie pod bohaterów, tak jest najprościej. Jak trochę pograsz to zauważysz, że można z pozornie kiepskich kart złożyc super działający układ (zazwyczaj potrzeba do tego jednak więcej dodatków). Naprawdę te karty są świetnie zaprojektowane i im głębiej wsiąkniesz w to bagno tym więcej synergii zobaczysz. Nowe dodatki w bardzo dobry i przemyślany sposób wzbogacają stare układy kart i pozwalają układać nowe strategie. Dzięki temu nie ma też zjawiska 'power creep' - czyli nowe silniejsze kart wypierają słabsze - wiele kart z podstawki to absolutny must have w każdej talii. Gra się rozwija ale nie zjada swojego ogona if you know what i mean. Ogólnie nie ma czegoś takiego jak najlepsza talia, najlepsza strategia, możesz ten sam scenariusz przejść Rohanem, Elfami, Krasnalami, Hobbitami, Gondorem czy dowolną mieszanką i za każdym razem będzie zupełnie inaczej, w dodatku masz milion bohaterów do wyboru i każdy oferuje nowe opcje.

Hall of Beorn napisał serię artykułów dla początkujących z wykorzystaniem tylko kart z podstawki, i pierwszych dodatków.
Jeżeli chcesz kupić coś dobrego/silnego na początek, a nie bardzo wiesz co to najlepsze miejsce w sieci żeby się dowiedzieć to: PSTRYK, a jeżeli interesuje Cię jak rozłożone są karty poszczególnych frakcji w dodatkach to: KLIK.

Jeżeli chodzi o poziom trudności to raczej na początku będziesz się zastanawiał jak w ogóle przejść scenariusz a nie jak go jeszcze utrudniać 8) . Ale jeżeli jesteś taki kozak to zawsze najlepiej ograniczyć się do talii zachowujących klimat jak pisałem na początku - wtedy jest zazwyczaj trudniej niż gdy pakujesz najlepsze karty byle tylko przeżyć ale klimat zostaje w domu. Dla mega hardcorów są Talie koszmarne, ale to zostawiłbym na sam koniec, nie warto w to inwestować bez bogatego zaplecza kart i bohaterów.

Powodzenia, gra jest naprawdę świetna.
Sam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

kamron6 pisze:Dzięki za odpowiedzi, chodziło mi zwłaszcza o regrywalność, bo nie chciałbym wydać ~300 zł i grać tylko pewnym ułamkiem kart. A jeszcze pytanie: czy są jakieś niewyszukane sposoby na utrudnianie scenariuszy, jeśli np. okaże się, że jakiś stał się dla mnie za łatwy, to można np. dodać losowe karty "zła" na początku , zwiększyć zagrożenie (takie luźne pomysły po obejrzeniu tylko kilku filmików ;) )?
Im więcej kupionych pudełek, tym większe szanse, że stworzysz talie z użyciem kart dotychczas niegranych wzorów. Na niektórych wzorach postawiłem już krzyżyk, ale kilka lat później pojawia się nowa karta (np. bohater), który uruchamia takiego niechcianego potworka.
Utrudniać sobie można oficjalnie (tryb łatwy-zwykły-koszmarny) i nieoficjalnie (modyfikacji zagrożenia nie polecam, ale już obostrzenia dla talii jak najbardziej).
O regrywalność nie ma się co martwić, a można o nią tak zadbać, że aż się odechciewa testować wszystkie opcje, tyle ich można obmyślić.
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: uday »

Kocham WP LCG, ale muszę przyznać, że są karty, które leżą odłogiem i są karty, które zawsze chciałbym mieć w talii. Nie jest natomiast takich skrajności jakoś bardzo dużo.

Mnie zresztą najwięcej frajdy daje chyba samo składanie talii. Zazwyczaj układam talię pod konkretny scenariusz i doskonalę ją dopóki nie jestem zadowolony (zazwyczaj 3 wygrane pod rząd mnie satysfakcjonują).
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kamron6 »

Dziękuję za odpowiedzi i z góry dziękuje za kolejne ;) Nasunęły się mnie takie pytania:
1. Rozumiem, że karty spotkań odpowiedniego typu, nawet z dodatku używamy we wszystkich przygodach, które mają znaczek, że je zawierają (np. w podstawce jeden scenariusz korzysta z orków Z Dol Guldur, to gdy w jakimś dodatku nadejdą kolejne orki z Dol Guldur to można zagrać stary scenariusz z dodaniem nowych orków?)
2. Niestety nie wszystkie dodatki są po polsku (np. wyczerpany nakład goluma) -> ogólnie wolałbym polską wersję gry i czy spotkanie od czasu do czasu angielskich kart jest negatywne w odbiorze (np. czy karty są podobnej jakości/rozmiarów, inne rozmieszczenie grafik, lub jak widzicie na zmianę polskie i angielskie karty to dostajecie szału?)
3. Jaką polecacie taktykę dodatków na początek (wolałbym zamówić już z jakimiś dodatkami):
A) Po kolei Cienie Mrocznej Puszczy (lub może wybiórczo? Np. Starcie u stóp Samotnej Skały; Powrót do Mrocznej Puszczy ; Podróż do Rhosgobel; Golluma nie można dostać już niestety, wzgórza są podobne słabe, a scenariusz bagien słaby )
B) Khazad - Dum
C) Czarni Jeźdźcy
D) Hobbit
Ogólnie bardziej zależy mi na ciekawych w sumie zadaniach i regrywalności jako takiej (np. jakiejś synergii z podstawką tych dodatków), niż na budowaniu talii ;)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

1. To działa inaczej. W dużym pudle (podstawka lub Rozszerzenie/Deluxe Expansion) znajduje się pula kart scenariuszy, podzielona na mniejsze grupy np. A B C D E F.
Do rozegrania konkretnego scenariusza łączymy odpowiednie grupy np. scenariusz nr 1 to A B D, a scenariusz nr 2 to B D E. Jeśli dokupimy mały dodatek (Zestaw Przygodowy) z tzw. sezonu, następującego po dużym pudle, to do jego rozegrania potrzebujemy:
- kart scenariusza z tego zestawu, których używamy tylko dla tego scenariusza i nigdzie więcej,
- kart grup z dużego pudła np. B D, zgodnie z instrukcją zawartą w danym Zestawie Przygodowym.
Zatem scenariusz w ZP jest nowy, ale jego karty przeciwności nie działają wstecz i ani nie będą użyte później, w kolejnych przygodach.
Powyższe nie dotyczy rozszerzeń typu Saga, które są pod względem scenariuszowym niezależne od jakichkolwiek innych pudeł.

2. Kwestia gustu, estetyki i wygody - karty prócz różnic językowych nie różnią się niczym, są identycznie wydane, bo są drukowane jednocześnie.

3. Nie polecam Hobbitów. Reszta jest ok, zależy jakie masz plany na później. Jeśli grę kupujesz na próbę to wybrałbym Czarnych Jeźdźców.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kamron6 »

Czyli np. pomiędzy duży pudłami nie ma chociażby najmniejszego mieszania/łączenia kart spotkań? Czyli zestawy są mieszane tylko w trzech przypadkach dużych pudeł (po polsku), a raczej nie mieszane, a z dużego pudła wysyłane na scenariusze z zestawów przygodowych uzupełniając je w ten sposób?
I rozumiem, że w internecie i wśród samych graczy istnieją samoróbki scenariuszy -> w sumie wystarczy zrobić te 3 karty wyprawy, wybrać odpowiednie typy kart spotkań i scenariusz gotowy ... czy coś pokręciłem? (choć oczywiście będą uboższe o to, że nie mają dedykowanych kart spotkań)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

Tak, karty przeciwieństw z Podstawki służą uzupełnianiu scenariuszy z cyklu Cienie Mrocznej Puszczy, karty Khazad-Dum uzupełniają przygody z Dwarrowdelfu, a Spadkobiercy Numenoru uzupełniają Przeciwko Cieniowi. Nie ma mieszania kart scenariuszy innych niż powyższe.

Scenariusze fanowskie są różne, niektóre polegają na kompilowaniu kart z gry na nowy sposób (jak napisałeś), ale są też pomysły z własnymi przeciwnościami. Są też takie przedsięwzięcia - projekt ponoć będzie rozwinięty we własny sezon. Ten projekt przekonuje mnie, że Władek nie umrze nigdy, bo to, co go zabija jako grę turniejową, daje niesamowitą siłę na innym polu.
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

Władca Pierścieni to obok Netrunnera najpopularniejsza gra LCG na świecie, więc nie ma szans, że ta gra nagle się skończy, wraz z zaprzestaniem wydawania nowych dodatków przez FFG. Jest wiele scenariuszy fanowskich, choć muszę przyznać, że brak czasu sprawia, że gram tylko w oficjalne przygody ( których jest miliard :) ).

Ja bym się najpierw skupił na podstawce i sprawdził, czy na pewno gra chwyci. Jeśli tak, to dopiero wtedy, wiedząc co w tej grze sprawia mi największą frajdę, szukałbym odpowiednich dodatków. Znam osoby, które mnóstwo czasu grały tylko w podstawkę i na znudzenie nie narzekały.

O przygody, których nakład się wyczerpuje, się nie martw, co jakiś czas ktoś sprzedaje swoją kolekcję i uzupełnisz braki. Tłumaczenie kart stoi na wysokim poziomie, oczywiście parę drobiazgów można w całej puli kart znaleźć, ale gdyby nie spostrzegawczość innych, nigdy bym o nich nie wiedział.

Jeśli dodatek jest konieczny, to tak jak pisałem wcześniej, radzę poszukać jakieś duże pudło.

Ostatnia kwestia, to w sprawie scenariuszy, radzę nie sugerować się za bardzo opiniami innych. Każdy scenariusz ma swoich fanów i ciężko z góry określić, czy przygoda się spodoba czy nie. Zagraj i napisz co w tej grze lubisz najbardziej, a wtedy na pewno łatwiej będzie Ci podpowiedzieć, co kupić.
Awatar użytkownika
Samanar
Posty: 122
Rejestracja: 22 gru 2013, 20:02
Has thanked: 17 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Samanar »

A ja po pytaniach widzę, że nie przeczytałeś linków, które podesłałem na górze (Tales from the Cards) - polecam bo tam jest wyjaśnione wszystko dosłownie i to krok po kroku. Jak już przeczytasz to sam zdecydujesz jaki dodatek wolisz.

Mieszanie kart - możesz w dowolny sposób wykorzystywać karty gracza - te z Pierścieniem na rewersie. Karty spotkań/przeciwieństw - z okiem Saurona są przypisane do danego scenariusza. Żeby rozegrać przygody z Cylku MP wystarczy core set. Do Dwarrowdelf potrzebujesz Khazad Dum, analogicznie do Przeciw Cieniowi potrzebujesz Spadkobierców Numenoru. Sagi są zupełnie oddzielone od reszty i nadają się do grania z core setem.

Polska i angielska wersja jest dokładnie identyczna co do grafik/wykonania/układu itd. - różnica to tylko i wyłącznie język na karcie. W niczym absolutnie nie przeszkadza wymieszanie ich ze sobą.
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pridebowl »

Witam,
przymierzam się do zakupu podstawi - wersja PL. Jednak chciałbym kupić wersję z uwzględnionymi poprawkami w FAQ na kartach. Jak to zrobić ? Widzę, że FFG robi dodruk wersji ang. czy były ostatnio jakieś erraty w stosunku do CS ?
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 50 times
Been thanked: 66 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kamron6 »

Samanar, przeczytałem: 1) If you are looking for fun quests to play then… buy Khazad Dum, The Watcher in the Water, and Foundation of Stone. Alternatively, buy the two Hobbit boxes., 2)The Black Riders: You are a fan of the first half of The Fellowship of the Ring. You are looking for great value for your money (four new heroes, a nearly complete Hobbit archetype, and three fantastic quests). You are interested in building Hobbit decks. 3) My best suggestion is to simply buy the Adventure Packs and Deluxe Expansions in the order they were released
I ja po prostu zgłupiałem w pewnym momencie ;) Jednak coś mnie podświadomie ciągnie, by kupować po kolei... 8)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
ODPOWIEDZ