phenomen89 pisze:Dziękuje za obszerne odpowiedzi. Mage Knight - niestety na razie odrzuciłem (może w przyszłości jako gra tylko dla siebie). Liczę na to, że jakoś wciągnę dziewczynę w grę - a Mage Knight jest na to bez szans ze względu na typowy klimat fantasy. Więc pozostaje Robinson, Lewis & Clark, Eldrich Horror, Osadnicy - narodziny imperium i Agricola. Chciałbym uporządkować to jakoś i pozostawić gry spośród wymienionych, w które:
1. Dobrze gra się solo,
2. Dobrze gra się we dwójkę,
3. Częstsza gra solo nie zdominuje totalnie rozgrywki w parze - mniej ograny gracz też powinien mieć choć pozór szansy na wygraną
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
,
4. Da się ją wytłumaczyć współgraczce bez zmuszania do wielokrotnego czytania instrukcji.
Pomoże ktoś uporządkować te gry według moich wymagań?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zdaję sobię sprawę że zbieram się do tego zakupu jakbym kupował co najmniej samochód lub mieszkanie - ale już tak mam.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mam Lewis & Clark od marca i po początkowym zachwycie, gra ostatnio leży na półce i się kurzy. Po części to wina Tzolkina, który zmiażdżył tą grę chyba pod każdym aspektem, poza tym, że tutaj możesz zagrać solo. Gra solo w L&C bardzo fajna i jak dla mnie dosyć trudna, w dodatku jak zaczniesz ogarniać to możesz sobie podnieść poziom trudności przez modyfikacje rodzaju terenu na trasie, oraz wysunięcie dalej w trasie Mackenziego. Ale wracając do sedna. Nie odradzam Ci zakupienia tej gry, bo jest ona bardzo przyjemna (świetna grafika, ciekawa rozgrywka, im więcej graczy tym więcej frajdy), ale nie wzybdza tyle emocji u mnie co Tzolkin. W większym gronie chętnie sięgne po L&C, bo szczerze mówiąc bardzo mało grałem na 2+ graczy, a wydaje mi się, że dopiero wtedy ta gra pokazuje na co ją stać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na 2 graczy jest fajnie, poprostu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moim zdaniem ta gra prosi się o jakiś dodatek, bo czasem czegoś w niej brakuje. Może poprostu więcej kart, albo wprowadzenie zróżnicowanych kart bohaterów początkowych, jakieś zdarzenia, które utrudniają podróż po trasie (zmiana pogody, zmiana kosztów, rozboje, napady, bunty indian), albo może jakieś pojedynki pomiędzy graczami, żebo było więcej interakcji np. ataki na łodzie, kradzież surowców, kradzież indian
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)