Arkwright (Stefan Risthaus)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Gra do mnie dzisiaj przyjdzie, a zagram pewnie w weekend. Wtedy opiszę wrażenia.
Przeczytałem 3/4 instrukcji - water frame - ale bez planszy słabo jakoś sobie to wizualizuję
Po lekturze wiem, że to 18xx nie będzie, nie taki rynek akcji, a szkoda i mało interakcji między graczami, znaczy mniej niż się spodziewałem (lubię dużo negatywnej interakcji) - oczywiście to suche spostrzeżenia.
Na BGG jest zmieniona instrukcja i jest bardziej przejrzysta niż ta w oryginale - jak zrobiłem porównanie tego co przeczytałem.
Przeczytałem 3/4 instrukcji - water frame - ale bez planszy słabo jakoś sobie to wizualizuję
Po lekturze wiem, że to 18xx nie będzie, nie taki rynek akcji, a szkoda i mało interakcji między graczami, znaczy mniej niż się spodziewałem (lubię dużo negatywnej interakcji) - oczywiście to suche spostrzeżenia.
Na BGG jest zmieniona instrukcja i jest bardziej przejrzysta niż ta w oryginale - jak zrobiłem porównanie tego co przeczytałem.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Zaraz zagramy w Spining Jenny - niby prostszy wariant, potem napisze co i jak. jednak na strzał wolę poznać grę z łatwiejszej strony.
a ze złych rzeczy - plansze gracza są źle wydrukowane :
http://boardgamegeek.com/thread/1255786 ... ctory-mats
coś mi nie pasowało, w trakcie czytania instrukcji :/
poza tym instrukcja, jest niejasno napisana w kilku miejscach. Dalej mam wątpliwości, może wyjdzie w trakcie gry. 3 ksiazki w pudełku , a dalej nie wyjaśniają wszystkiego w 100%
Ciekawe czy za dwa miesiące wypuszczą poprawioną instrukcję, która zmieni totalnie grę -tak jak było w K&K.
Jak na grę za dużoooo euro, owianą mgła ciężkości i wyjątkowości to znowu Spielworxx daje ciała. MASAKRA! brak profesjonalizmu?
-------------EDIT------------------
Pograliśmy z szanowną małżonką. Wariant Spinning Jenny (łatwiejszy). Czas gry około dwóch godzin, tłumaczenie około 40minut.
Jesteśmy uśmiechnięci po grze Ekonomia w czystej postaci. Bardzo dużo przeliczania, ciągle forsy nie ma, a trzeba robić forsę. Jak żyć pani premierowo?
W tym wariancie gramy 3 dekady (po 4 akcje=cykle każada dekada) czyli w grze mieliśmy TYLKO 12 akcji.
Na początku myślałem, że to jakaś parodia ciężkiej gry, ale po 3 ruchach wiedziałem, że jestem w czarnej du na dwie osoby grało się fajnie, ale na 4 to musi być prawdziwy ciężar.
Ogólnie w każdym cyklu (turze) produkuje/sprzedaje tylko jeden rodzaj fabryki, więc jeśli chcemy zrobić coś na przyszłość to opłacamy koszty fabryk, które w tej rundzie nam zysku nie przyniosą. Naprawdę jest dużo do przemyślenia/przeliczenia.
Opłacamy pracowników, maszyny, którzy będą nam zapewniać zysk w przyszłości. Zamykamy otwieramy fabryki - ale mamy tylko 12 akcji w całej grze akcje można podejmować dla fabryk mających produkcję w innych turach, także planowanie dalekosiężne występuje, chyba tylko takie planowanie tu występuje
Jak już nam się uda coś wyprodukować, to walczymy z przeciwnikiem i importerem prowadzonym przez grę. Kto lepiej prezentuje swój towar sprzedaje pierwszy. Konkurencja naprawdę jest mocna. Chce się dużo, można bardzo mało.
Wygrywa gracz, który na końcu ma największą wartość swoich akcji. Wspomniane akcje można kupić albo sprzedać do banku. ALE na początku akcje są wart 10funtów, po każdej udanej sprzedaży(fazie produkcji) akcje się podnoszą, w międzyczasie cośtam możemy sprzedać doinwestować i nagle akcje są po 18 za sztukę, a my utopiliśmy forsę w fabryce lamp Powtarzam kolejny raz duuuużo liczenia.
Byłem sceptyczny, teraz jestem oczarowany - a to dopiero prostszy wariant
O regrywalność się nie obawiam, każda gra może być ustawiona inaczej. To my wybieramy w jaką gałąź przemysłu wchodzimy. Na początku mamy pewną ilość akcji, które możemy sprzedać do banku żeby dostać więcej forsy na rozwój, ale kosztem akcji, które potem trzeba wykupić. Naprawdę świetnie.
Wariant trudniejszy dodaje rynek zamorski, dodatkowe żetony pomocnicze, dodatkowe żetony rozwoju itp. poza tym wyższe poziomy fabryk no i oczywiście dodaje 2 rundy gry, czyli mamy20 akcji w całej grze Water Frame chyba zajmie z 4-6 godzin zależnie od składu osobowego.
jedyny minus gry, to długie przestoje. Czasem planujemy niezależnie od przeciwnika, ale jak wbijemy się ten sam rodzaj przemysłu to musimy czekać, co przeciwnik zrobi przed nami. jak coś chcecie sprzedać to trzeba kombinować, jak sprzedać pierwszym, wtedy czekamy do końca ruchu przeciwnika i podejmujemy decyzje. Niby mamy plan, ale musimy zobaczyć co się stanie przed naszym ruchem.
na 4 osoby pewnie będzie długo, z myślicielami bardzo długo
Już zacieram raczki na kolejną rozgrywkę.
a ze złych rzeczy - plansze gracza są źle wydrukowane :
http://boardgamegeek.com/thread/1255786 ... ctory-mats
coś mi nie pasowało, w trakcie czytania instrukcji :/
poza tym instrukcja, jest niejasno napisana w kilku miejscach. Dalej mam wątpliwości, może wyjdzie w trakcie gry. 3 ksiazki w pudełku , a dalej nie wyjaśniają wszystkiego w 100%
Ciekawe czy za dwa miesiące wypuszczą poprawioną instrukcję, która zmieni totalnie grę -tak jak było w K&K.
Jak na grę za dużoooo euro, owianą mgła ciężkości i wyjątkowości to znowu Spielworxx daje ciała. MASAKRA! brak profesjonalizmu?
-------------EDIT------------------
Pograliśmy z szanowną małżonką. Wariant Spinning Jenny (łatwiejszy). Czas gry około dwóch godzin, tłumaczenie około 40minut.
Jesteśmy uśmiechnięci po grze Ekonomia w czystej postaci. Bardzo dużo przeliczania, ciągle forsy nie ma, a trzeba robić forsę. Jak żyć pani premierowo?
W tym wariancie gramy 3 dekady (po 4 akcje=cykle każada dekada) czyli w grze mieliśmy TYLKO 12 akcji.
Na początku myślałem, że to jakaś parodia ciężkiej gry, ale po 3 ruchach wiedziałem, że jestem w czarnej du na dwie osoby grało się fajnie, ale na 4 to musi być prawdziwy ciężar.
Ogólnie w każdym cyklu (turze) produkuje/sprzedaje tylko jeden rodzaj fabryki, więc jeśli chcemy zrobić coś na przyszłość to opłacamy koszty fabryk, które w tej rundzie nam zysku nie przyniosą. Naprawdę jest dużo do przemyślenia/przeliczenia.
Opłacamy pracowników, maszyny, którzy będą nam zapewniać zysk w przyszłości. Zamykamy otwieramy fabryki - ale mamy tylko 12 akcji w całej grze akcje można podejmować dla fabryk mających produkcję w innych turach, także planowanie dalekosiężne występuje, chyba tylko takie planowanie tu występuje
Jak już nam się uda coś wyprodukować, to walczymy z przeciwnikiem i importerem prowadzonym przez grę. Kto lepiej prezentuje swój towar sprzedaje pierwszy. Konkurencja naprawdę jest mocna. Chce się dużo, można bardzo mało.
Wygrywa gracz, który na końcu ma największą wartość swoich akcji. Wspomniane akcje można kupić albo sprzedać do banku. ALE na początku akcje są wart 10funtów, po każdej udanej sprzedaży(fazie produkcji) akcje się podnoszą, w międzyczasie cośtam możemy sprzedać doinwestować i nagle akcje są po 18 za sztukę, a my utopiliśmy forsę w fabryce lamp Powtarzam kolejny raz duuuużo liczenia.
Byłem sceptyczny, teraz jestem oczarowany - a to dopiero prostszy wariant
O regrywalność się nie obawiam, każda gra może być ustawiona inaczej. To my wybieramy w jaką gałąź przemysłu wchodzimy. Na początku mamy pewną ilość akcji, które możemy sprzedać do banku żeby dostać więcej forsy na rozwój, ale kosztem akcji, które potem trzeba wykupić. Naprawdę świetnie.
Wariant trudniejszy dodaje rynek zamorski, dodatkowe żetony pomocnicze, dodatkowe żetony rozwoju itp. poza tym wyższe poziomy fabryk no i oczywiście dodaje 2 rundy gry, czyli mamy20 akcji w całej grze Water Frame chyba zajmie z 4-6 godzin zależnie od składu osobowego.
jedyny minus gry, to długie przestoje. Czasem planujemy niezależnie od przeciwnika, ale jak wbijemy się ten sam rodzaj przemysłu to musimy czekać, co przeciwnik zrobi przed nami. jak coś chcecie sprzedać to trzeba kombinować, jak sprzedać pierwszym, wtedy czekamy do końca ruchu przeciwnika i podejmujemy decyzje. Niby mamy plan, ale musimy zobaczyć co się stanie przed naszym ruchem.
na 4 osoby pewnie będzie długo, z myślicielami bardzo długo
Już zacieram raczki na kolejną rozgrywkę.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
przenoszę rozmowę z wątku o Essen - sorry za tripple posta
Czyli w jednej akcji "fabryka" możesz otworzyć dwie fabryki (za kasę) i z automatu się zatrudnia ludzi otwierając fabrykę, jedną zamknąć (za darmo, nawet koszty spadną bo się pracowników wywala), jedną zmodernizować (za kasę).
Tak samo działają pozostałe akcje. Jak się bierze daną akcję działa kilkukrotnie, może działać na wszystkie nasze fabryki. Jednak trzeba pamiętać, że w danej turze działa tylko jeden rodzaj fabryk.
Tura (cykl) fabryk żywności: (my nazywamy ją fabryką sera ) to ser przyniesie nam przychód, ale opłacamy i tak wszystkich pracowników pracujących w fabrykach nie aktywnych w tej turze. Więc trzeba się mono naliczyć, żeby wiedzieć czy opłaca nam się ponieść koszt, żeby w następnej turze dostać duży zysk.
Dostępne akcje oprócz fabryki:
* zatrudnianie/zwalnianie ludzi,
* podniesienie jakości produktu: ma wpływ na cenę i udział w rynku naszego produktu - w skrócie udział w rynku wyznacza kiedy sprzedajemy i ile produktu możemy sprzedać, czyli niejako popyt na nasz produkt.
* poziom dystrybucji (reklama) podnosi znacząco nasz udział w rynku - czyli pierwszeństwo w sprzedaży, ale co rundę nam spada o 1 poziom,
* bank - pozwala kupic/sprzedać akcje naszej firmy, można wtedy sprzedać coś z magazynu, czyli nadwyżkę towarów
* kupno maszyn - zamieniamy ludzi na maszyny. maszyny kostują 1funt, ludzie minimum 2funty (zależnie od sytuacji na rynku pracy)
więcej z głowy nie napiszę. Dzisiaj gramy obowiązkowo drugi raz
12 akcji tak, ale! na przykład jak bierzesz akcję "fabryka" to możesz otworzyć fabryki, zamknąć fabryki, modernizować fabryki.staszek pisze:Czytałem, ale jeszcze wtedy było tylko o wykonaniu
12 akcji to chyba trochę mało, no I przeraża mnie czas pełnej wersji-to już jest czas 18-tek
Reszta oczywiście fajna
Czyli w jednej akcji "fabryka" możesz otworzyć dwie fabryki (za kasę) i z automatu się zatrudnia ludzi otwierając fabrykę, jedną zamknąć (za darmo, nawet koszty spadną bo się pracowników wywala), jedną zmodernizować (za kasę).
Tak samo działają pozostałe akcje. Jak się bierze daną akcję działa kilkukrotnie, może działać na wszystkie nasze fabryki. Jednak trzeba pamiętać, że w danej turze działa tylko jeden rodzaj fabryk.
Tura (cykl) fabryk żywności: (my nazywamy ją fabryką sera ) to ser przyniesie nam przychód, ale opłacamy i tak wszystkich pracowników pracujących w fabrykach nie aktywnych w tej turze. Więc trzeba się mono naliczyć, żeby wiedzieć czy opłaca nam się ponieść koszt, żeby w następnej turze dostać duży zysk.
Dostępne akcje oprócz fabryki:
* zatrudnianie/zwalnianie ludzi,
* podniesienie jakości produktu: ma wpływ na cenę i udział w rynku naszego produktu - w skrócie udział w rynku wyznacza kiedy sprzedajemy i ile produktu możemy sprzedać, czyli niejako popyt na nasz produkt.
* poziom dystrybucji (reklama) podnosi znacząco nasz udział w rynku - czyli pierwszeństwo w sprzedaży, ale co rundę nam spada o 1 poziom,
* bank - pozwala kupic/sprzedać akcje naszej firmy, można wtedy sprzedać coś z magazynu, czyli nadwyżkę towarów
* kupno maszyn - zamieniamy ludzi na maszyny. maszyny kostują 1funt, ludzie minimum 2funty (zależnie od sytuacji na rynku pracy)
więcej z głowy nie napiszę. Dzisiaj gramy obowiązkowo drugi raz
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
ech, w moim otoczeniu rodzinno-planszówkowym się nie przyjmie, za dużo liczenia i przestojów, sądząc z opisów. Może wyjdzie wersja turowa online to będzie można ligę odpalić
edit: a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
edit: a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 579 times
- Been thanked: 933 times
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
W światku takich graczy nie brakuje osób robiących samoróbki PnP, którzy też nie wymagają dobrej oprawy graficznej - dlatego śmiało możesz próbować "publikować" w taki sposób, o ile oczywiście gra będzie dobra.lacki2000 pisze:a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
A wracając do tematu, to Arkwright wygląda bardzo smakowicie, czekam na więcej relacji.
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
nie mówiłeś, że aż tak dobra Dzięki raz jeszcze za naprowadzenie na ten tytuł, naprawdę super graadikom5777 pisze:A mówiłem, że gra będzie dobra
ja coś myślę, że w naszym otoczeniu opolsko-geekowym też nie znajdę więcej niż dwóch/trzech chętnych na zagranie to jest niestety wada tych super ciężkich gier. Dlatego np. zagranie w 18xx jest dla nas świętem - mimo kilkudziesięciu znajomych lubiących ciężkie tytuły. Super ciężkich tytułów już większość nie udźwignie niestetylacki2000 pisze:ech, w moim otoczeniu rodzinno-planszówkowym się nie przyjmie, za dużo liczenia i przestojów, sądząc z opisów. Może wyjdzie wersja turowa online to będzie można ligę odpalić
edit: a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
a co do szafy czy tam szuflady - masz coś ciężkiego, to dawaj
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Dzisiaj druga rozgrywka - na dobrych zasadach
Instrukcja 'in inglisz' jest słabo napisana: jest tam sporo literówek, pomyłek w słowach (np. worker zamieniony na marker) i do tego niejasne wpisy, jakby żywcem tłumaczone słowa bez zachowania ducha gry - To co mnie męczyło w instrukcji niemieckiej jest opisane klarownie.
A graliśmy źle bo opłaca się koszty fabryk (ludzie+maszyny) tylko z danego cyklu my opłacaliśmy wszystko czyli wersja hardcore Teraz planowanie na kolejne tury jest świetne. Niby ustawiamy sobie super plan, ale przeciwnik na to też zareaguje bo widzi co kombinujemy
Na normalnych zasadach nagle pojawiły się duże pieniądze bardzo fajne jest manipulowanie zatrudnieniem: im więcej ludzi pracuje (lub przebywa na bezrobociu) jest większy popyt na towary. W grze jest taki myk, że tor zatrudnienia w fazie produkcji/sprzedaży zmienia się w tor popytu. Dobre rozwiązanie.
Jest dużo kombinowania, trzeba odpowiednio manipulować jakością i dystrybucją(reklamą) żeby sprzedać produkt jak najkorzystniej i w jak największej ilości.
Fajne jest wpuszczanie przeciwnika na duży koszt zatrudnienia - ma zatrudnionych samych ludzi, to wtedy my zatrudniamy ludzi do fabryk pracujących w innych cyklach (nie opłacamy wtedy kosztów funkcjonowania fabryki - to o czym na początku pisałem) i nagle trzeba płacić wyższe pensje, również sprytne rozwiązanie.
Druga gra zajęła nam niecałe 1,5h. Przy trzeciej grze pewnie będzie godzina. Tłumaczenia nowym zajmie około 15 minut, bo skomplikowane toto nie jest, po drugiej grze wszystko spokojnie zapamiętaliśmy. Radocha z gry naprawdę wielka.
Następna gra obowiązkowo w wariant Water Frame - trudniejszy ponoć, zobaczymy co tam niemiecka szkoła ekonomii ma do zaproponowania
Instrukcja 'in inglisz' jest słabo napisana: jest tam sporo literówek, pomyłek w słowach (np. worker zamieniony na marker) i do tego niejasne wpisy, jakby żywcem tłumaczone słowa bez zachowania ducha gry - To co mnie męczyło w instrukcji niemieckiej jest opisane klarownie.
A graliśmy źle bo opłaca się koszty fabryk (ludzie+maszyny) tylko z danego cyklu my opłacaliśmy wszystko czyli wersja hardcore Teraz planowanie na kolejne tury jest świetne. Niby ustawiamy sobie super plan, ale przeciwnik na to też zareaguje bo widzi co kombinujemy
Na normalnych zasadach nagle pojawiły się duże pieniądze bardzo fajne jest manipulowanie zatrudnieniem: im więcej ludzi pracuje (lub przebywa na bezrobociu) jest większy popyt na towary. W grze jest taki myk, że tor zatrudnienia w fazie produkcji/sprzedaży zmienia się w tor popytu. Dobre rozwiązanie.
Jest dużo kombinowania, trzeba odpowiednio manipulować jakością i dystrybucją(reklamą) żeby sprzedać produkt jak najkorzystniej i w jak największej ilości.
Fajne jest wpuszczanie przeciwnika na duży koszt zatrudnienia - ma zatrudnionych samych ludzi, to wtedy my zatrudniamy ludzi do fabryk pracujących w innych cyklach (nie opłacamy wtedy kosztów funkcjonowania fabryki - to o czym na początku pisałem) i nagle trzeba płacić wyższe pensje, również sprytne rozwiązanie.
Druga gra zajęła nam niecałe 1,5h. Przy trzeciej grze pewnie będzie godzina. Tłumaczenia nowym zajmie około 15 minut, bo skomplikowane toto nie jest, po drugiej grze wszystko spokojnie zapamiętaliśmy. Radocha z gry naprawdę wielka.
Następna gra obowiązkowo w wariant Water Frame - trudniejszy ponoć, zobaczymy co tam niemiecka szkoła ekonomii ma do zaproponowania
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie maty gracza z błędem? To jakoś przeszkadza w grze?
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
jak wrócę do chaty postaram się zapodać zdjęcie - błędy nie przeszkadzają w grze.Jelithe pisze:Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie maty gracza z błędem? To jakoś przeszkadza w grze?
Na planszach gracza w miejscach gdzie powinny być cyfry odpowiadające produkcji danej fabryki z danego poziomu są kropki. Nadrukowane są tylko cyfry 3.
Nie jest to do niczego potrzebne tak naprawdę, bo produkcja danej fabryki jest na żetonie fabryki. Jak budujemy "jedynkę" (pierwszy poziom) to na żetonie fabryki jest nadrukowane np. 1-2-1-/ oznacza to,że w pierwszym rzędzie produkcji produkuje się 1 towar, w drugim 2, trzecim 1, a czwarty nie produkuje na tym poziomie.
Poza tym przy danej fabryce powinien być koszt sprzedaży towaru bezpośrednio z magazynu (taki skup interwencyjny), zamiast tego są kropki Tutaj trzeba pamiętać, że ser z magazynu kosztuje 2, ubrania 3, widelec 4, a lampy 5 funtów sztuka.
Da się bez tego żyć, nawet ani razu nie patrzyłem na te "niedoróbki" podczas gry. Mimo wszystko gra za 60-70 euro, fajnie jakby była dopracowana w każdym calu. Na BGG się tłumaczą błędem w drukarni, bo co innego mają powiedzieć
Ale instrukcja jest słabo napisana, jeszcze raz powtórzę. Na BGG pytałem np. o pierwszego gracza, Pan mi odpisuje, że jest w instrukcji jak byk, podaje stronę itd. ale w swojej wypowiedzi dopisując słowo "each", którego w instrukcji brak...
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Czy ktoś z szanownych kolegów lub/i koleżanek dysponuje wersją PDf instrukcji? Na BGG jest wersja fanowska, tabelkowa.
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
pod tym linkiem masz wszystkie trzyCzy ktoś z szanownych kolegów lub/i koleżanek dysponuje wersją PDf instrukcji? Na BGG jest wersja fanowska, tabelkowa.
http://www.spielworxx.de/downloads/
Arkwright spinning jenny rules US
Arkwright water frame rules US
Arkwright player´s book
nie wiem jak to najlepiej czytać, pamiętaj, że WATERFRAME to trudniejszy wariant, SPINNING JENNY prostszy, a Player'S Book to szczegółowe opisanie elementów (help).
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
No proszę zafiksował się człowiek tylko na BGG a tutaj na oficjalnej stronie legalnie . Dziękuję Ci bardzo.
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
w końcu zdjęcia plansz
https://www.dropbox.com/sh/0xmzl9mcpkc0 ... kzhQa?dl=0
ze względu na "świąteczny" weekend ma obsuwę w zrobieniu polskiego skrótu zasad - na prośbę Staszka. W każdym razie jest w fazie produkcji. Jak dopiszę do końca to dam znać tutaj.
W międzyczasie udało się zagrać na 4 osoby. Tłumaczenie i gra zajęły około 3h. Na 4 osoby gra się fajnie i dość płynnie. Czasem są przestoje bo ktoś przelicza, ale paraliżu decyzyjnego nie było.
Graliśmy na setupie narzucanym przez instrukcję - ten setup pozwala spokojnie rzeźbić swoje, więc konfrontacja wystąpiła dopiero pod koniec gry kiedy każdy sporo produkuje i trzeba kombinować jak sprzedać dużo i więcej od przeciwników.
W zasadzie w grze interakcja występuje w fazie produkcji/sprzedaży kto pierwszy i więcej sprzeda, ten lepszy.
Jak się nie będzie grało na setupie z instrukcji wtedy będzie dobra zabawa od razu będzie spora konkurencja i zacznie się twarda gra
Po zagraniu 3 razy i w końcu na całkowicie dobrych zasadach Spinning Jenny nie jest wariantem trudnym, poziom trudności oceniam na średni. Wiadomo co trzeba robić, spokojnie da się ogarnąć kuwetę - cała trudność to dobre planowanie i przewidywanie co zrobią przeciwnicy. Co z tego że mam dobry produkt, jak przede mną ludzie sprzedadzą taniochę i mój zostaje w magazynie w dwóch grach zauważyłem, że gra nie wybacza błędów.
jak się uda to dzisiaj Water Frame odpalamy. Tam się gra dłużej i więcej się dzieje to zobaczymy.
https://www.dropbox.com/sh/0xmzl9mcpkc0 ... kzhQa?dl=0
ze względu na "świąteczny" weekend ma obsuwę w zrobieniu polskiego skrótu zasad - na prośbę Staszka. W każdym razie jest w fazie produkcji. Jak dopiszę do końca to dam znać tutaj.
W międzyczasie udało się zagrać na 4 osoby. Tłumaczenie i gra zajęły około 3h. Na 4 osoby gra się fajnie i dość płynnie. Czasem są przestoje bo ktoś przelicza, ale paraliżu decyzyjnego nie było.
Graliśmy na setupie narzucanym przez instrukcję - ten setup pozwala spokojnie rzeźbić swoje, więc konfrontacja wystąpiła dopiero pod koniec gry kiedy każdy sporo produkuje i trzeba kombinować jak sprzedać dużo i więcej od przeciwników.
W zasadzie w grze interakcja występuje w fazie produkcji/sprzedaży kto pierwszy i więcej sprzeda, ten lepszy.
Jak się nie będzie grało na setupie z instrukcji wtedy będzie dobra zabawa od razu będzie spora konkurencja i zacznie się twarda gra
Po zagraniu 3 razy i w końcu na całkowicie dobrych zasadach Spinning Jenny nie jest wariantem trudnym, poziom trudności oceniam na średni. Wiadomo co trzeba robić, spokojnie da się ogarnąć kuwetę - cała trudność to dobre planowanie i przewidywanie co zrobią przeciwnicy. Co z tego że mam dobry produkt, jak przede mną ludzie sprzedadzą taniochę i mój zostaje w magazynie w dwóch grach zauważyłem, że gra nie wybacza błędów.
jak się uda to dzisiaj Water Frame odpalamy. Tam się gra dłużej i więcej się dzieje to zobaczymy.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Dostałem informację od Uli z wydawnictwa Spielworxx, że wraz z drukarnią pracują nad rozwiązaniem problemu z planszami.
Arkwright - Spielworxx 2014
piton, dzięki za zdjęcia! Wygląda to tak średnio bardzo. Plansze są wyraźnie wybrakowane. Te wszystkie brakujące informacje znajdują się na innych kafelkach/żetonach, czy trzeba wykuć na blachę?
Uli już od iluś tam dni odpowiada wszystkim, że "pracują" nad tym problemem. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo chyba jedyne rozwiązanie dla graczy, to wydruk i rozesłanie nowych plansz.
Uli już od iluś tam dni odpowiada wszystkim, że "pracują" nad tym problemem. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo chyba jedyne rozwiązanie dla graczy, to wydruk i rozesłanie nowych plansz.
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
(Kropki) liczby w kolumnach przy poszczególnych rzędach produkcyjnych są zbędne. Te same liczby są na żetonach fabryk.Jelithe pisze:piton, dzięki za zdjęcia! Wygląda to tak średnio bardzo. Plansze są wyraźnie wybrakowane. Te wszystkie brakujące informacje znajdują się na innych kafelkach/żetonach, czy trzeba wykuć na blachę?
Uli już od iluś tam dni odpowiada wszystkim, że "pracują" nad tym problemem. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo chyba jedyne rozwiązanie dla graczy, to wydruk i rozesłanie nowych plansz.
Pierwsza liczba w kolumnie to produkcja danego rzędu na I levelu, druga liczba produkcja na II levelu itd. Więc produkcję danej fabryki można odczytać z żetonu fabryki.
Jak fabryka na 1 levelu ma na żetonie wpis 1-1-2-/ to pierwszy rząd produkuje 1, drugi 1 , trzeci 2, czwarty rząd nic. Te kolumny miały być ułatwieniem, więc się nic nie traci.
Przy fabrykach 2 kropki powinny mieć liczby - patrząc od góry: 2(żarcie)-3(ubranie)-4(widelec)-5(lampa). te liczby to są ceny przy skupie "interwencyjnym" - w akcji stock exchange.Te liczby by się przydały.
Ale jak graliśmy z nowymi i im powiedziałem co tam ma być bez problemu zapamiętali liczby 2-3-4-5 (prawie jak szyfr do tlenu w 'Space Balls')
Błędy to żadne tylko szkoda, że nie mogli tego wcześniej wyłapać.
Jeszcze do instrukcji - trzeba czytać księgę rulsów, potem player's book ze 3 razy to mniej więcej wszystko się ogarnie Zasady są czasem napisane w "dziwnych" miejscach, przy innych akcjach, przy innych okazjach itp. - koszmar! do Water Frame trzeba zgłębić jakieś 50 stron tekstu, który nie zawsze jest jasno, logicznie i w sensownej kolejności pisany, eh. W sumie już samo czytanie instrukcji jest wyzwaniem samym w sobie +1 do ciężaru gry
(z braku czasu i zmęczenia nawet nie rozkładaliśmy gry.)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Wow
Zagraliśmy w wariant prostszy.
2,5 plus tłumaczenie-nie jest źle
Dla wielbicieli ciężkich i mocno policzalnych ekonomii-pozycja obowiązkowa, a że sami tacy byli przy stole, ocena gry wahała się w przedziale 8-10
Zagraliśmy w wariant prostszy.
2,5 plus tłumaczenie-nie jest źle
Dla wielbicieli ciężkich i mocno policzalnych ekonomii-pozycja obowiązkowa, a że sami tacy byli przy stole, ocena gry wahała się w przedziale 8-10
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Potwierdzam. Jestem zajarany, jak rzadko kiedy. Siadam do czytania pełnego wariantu...
Gra spełniła w stu procentach moje oczekiwania, nie czuć upływającego czasu, a gra się płynnie i nie ma downtimu (przynajmniej go nie było w naszej ekipie). Jak teraz przeglądam pełny wariant, to cieszę się jak dziecko i nie mogę się doczekać
Gra spełniła w stu procentach moje oczekiwania, nie czuć upływającego czasu, a gra się płynnie i nie ma downtimu (przynajmniej go nie było w naszej ekipie). Jak teraz przeglądam pełny wariant, to cieszę się jak dziecko i nie mogę się doczekać
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
to moja ta ósemka za wariant prostszy...
nie taki diabeł straszny, Jenny oprócz idealnego wariantu na zapoznanie, będzie służyła spokojnie jako samodzielna, świetna pozycja, ale...
jak wczytuję się teraz w pełny Water, będzie dobrze, oj dobrze...
nie taki diabeł straszny, Jenny oprócz idealnego wariantu na zapoznanie, będzie służyła spokojnie jako samodzielna, świetna pozycja, ale...
jak wczytuję się teraz w pełny Water, będzie dobrze, oj dobrze...
- piton
- Posty: 3422
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1181 times
- Been thanked: 627 times
- Kontakt:
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
Wiedziałem, że wejdzie i ja też dałem 8 za Jenny
po 4 naszych grach wiem, że jak jest mała konkurencja to ktoś strasznie odjeżdża z kasą - nie do zatrzymania, nie można odpuszczać. Czasem nawet generując stratę. jak komuś odpuszczamy, a nawet zostawiamy duopol wtedy jest słabo, nie da się nadgonić bo dwie osoby zawsze zarobią masę kasy. Trzeba robić mocną konkurencję, ale tak żeby wyjść na plus - tylko jak panie premierze? .
Ciekawostką jest, że 4/4 razy wygrała moja żona czy to na dwie, czy cztery osoby... zatem Spinning Jenny to wariant kobiecy
w Water Frame jestem ciekaw czy nie będzie wyścigu o żeton produkcji - pozwala produkować nawet poza cyklem danej fabryki. Poza tym różne żetony, różne strategie. Będzie bardzo dobrze.
To jutro obowiązkowo gramy w Water Frame, żeby Warszawę wyprzedzić
po 4 naszych grach wiem, że jak jest mała konkurencja to ktoś strasznie odjeżdża z kasą - nie do zatrzymania, nie można odpuszczać. Czasem nawet generując stratę. jak komuś odpuszczamy, a nawet zostawiamy duopol wtedy jest słabo, nie da się nadgonić bo dwie osoby zawsze zarobią masę kasy. Trzeba robić mocną konkurencję, ale tak żeby wyjść na plus - tylko jak panie premierze? .
Ciekawostką jest, że 4/4 razy wygrała moja żona czy to na dwie, czy cztery osoby... zatem Spinning Jenny to wariant kobiecy
w Water Frame jestem ciekaw czy nie będzie wyścigu o żeton produkcji - pozwala produkować nawet poza cyklem danej fabryki. Poza tym różne żetony, różne strategie. Będzie bardzo dobrze.
To jutro obowiązkowo gramy w Water Frame, żeby Warszawę wyprzedzić
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Arkwright - Spielworxx 2014
u nas wygrał Staszek, znaczy się Stanisława...piton pisze: Ciekawostką jest, że 4/4 razy wygrała moja żona czy to na dwie, czy cztery osoby... zatem Spinning Jenny to wariant kobiecy