Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Cześć,
potrzebuję Waszej pomocy.
Szukam gry dla 4-5 graczy (facetów), którzy mają niewielkie doświadczenie (graliśmy w Neuroshimę Hex, Wysokie Napięcie, Dominiona, Cytadelę, Yedo, Eminent Domain i gry imperezowe).
Cechy gry:
- bezpośrednia walka, jednostki na mapie,
- elementy ekonomii, zarządzania surowcami,
- czas gry do 3h,
- możliwie mały downtime,
- mile widziane dodatki,
- logiczne, tematyczne zasady,
- dobre skalowanie,
- klimat (tyle żeby gra nie była sucharem),
- jeżeli będzie działać na 2 os. będzie to dodatkowa zaleta,
- mile widziane karty i zróżnicowane strony konfliktu,
- cena ~170 PLN.
Najważniejsze - gra ma dawać dużo frajdy!
Na głowy przychodzą mi: Cyklady, Szogun, Gra o Tron, Magnaci, Chaos w Starym Świecie.
Niestety grałem tylko w Grę o Tron i mam z nią problem, bo jest bardzo fajna, ale do pewnego momentu, ponieważ później wybucha supernova chaosu i zmiata wszystkie strategie (również te przyszłe). Wg mnie jest esencją chaotyczna, która gęstnieje z czasem.
Moimi faworytami są Cyklady i Szogun. Bardzo podoba mi się Chaos, ale chyba będzie zbyt trudny i dopiero z dodatkiem działa na 5 osób. A może jednak Chaos...
potrzebuję Waszej pomocy.
Szukam gry dla 4-5 graczy (facetów), którzy mają niewielkie doświadczenie (graliśmy w Neuroshimę Hex, Wysokie Napięcie, Dominiona, Cytadelę, Yedo, Eminent Domain i gry imperezowe).
Cechy gry:
- bezpośrednia walka, jednostki na mapie,
- elementy ekonomii, zarządzania surowcami,
- czas gry do 3h,
- możliwie mały downtime,
- mile widziane dodatki,
- logiczne, tematyczne zasady,
- dobre skalowanie,
- klimat (tyle żeby gra nie była sucharem),
- jeżeli będzie działać na 2 os. będzie to dodatkowa zaleta,
- mile widziane karty i zróżnicowane strony konfliktu,
- cena ~170 PLN.
Najważniejsze - gra ma dawać dużo frajdy!
Na głowy przychodzą mi: Cyklady, Szogun, Gra o Tron, Magnaci, Chaos w Starym Świecie.
Niestety grałem tylko w Grę o Tron i mam z nią problem, bo jest bardzo fajna, ale do pewnego momentu, ponieważ później wybucha supernova chaosu i zmiata wszystkie strategie (również te przyszłe). Wg mnie jest esencją chaotyczna, która gęstnieje z czasem.
Moimi faworytami są Cyklady i Szogun. Bardzo podoba mi się Chaos, ale chyba będzie zbyt trudny i dopiero z dodatkiem działa na 5 osób. A może jednak Chaos...
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
W zasadzie wszystkie warunki spelniaja wymienione przez ciebie "Cyklady" - nie chodza jedynie zbyt dobrze na 2 osoby. Zasady o maksymalnie srednim stopniu skomplikowania, fajny klimat, sa dodatki, downtime jest dosyc krotki, sporo interakcji i walki z elementem licytacyjno-ekonomicznym.he1885 pisze: Szukam gry dla 4-5 graczy (facetów), którzy mają niewielkie doświadczenie (graliśmy w Neuroshimę Hex, Wysokie Napięcie, Dominiona, Cytadelę, Yedo, Eminent Domain i gry imperezowe).
Cechy gry:
- bezpośrednia walka, jednostki na mapie,
- elementy ekonomii, zarządzania surowcami,
- czas gry do 3h,
- możliwie mały downtime,
- mile widziane dodatki,
- logiczne, tematyczne zasady,
- dobre skalowanie,
- klimat (tyle żeby gra nie była sucharem),
- jeżeli będzie działać na 2 os. będzie to dodatkowa zaleta,
- mile widziane karty i zróżnicowane strony konfliktu,
- cena ~170 PLN.
Najważniejsze - gra ma dawać dużo frajdy!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Cyklady bardzo dobrze chodzą na 2 osoby, ale nie ma tyle zabawy co na więcej osób.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
got odpada ze względu na czas gry i skalowanie - reszta spełnia warunki (na 2 osoby działają tylko cyklady, ale słabo).
Kluczowym pytaniem jest co rozumiesz przez downtime: w Szogunie wszyscy myślą równolegle, więc teoretycznie powinien być najmniejszy; w praktyce jak zdarzy się myśliciel, to wszyscy na niego czekając, aż przeliczy sobie wszystkie możliwości.
W Cykladach i Chaosie każdy działa w swojej kolejce, ale są one krótkie, i czekając na swoją kolej patrzymy jak zmienia się sytuacja, więc jest mniej odczuwalny. W chaosie podobnie, ale jest więcej opcji i łatwiej się zawiesić nad decyzją.
Cyklady są z tych trzech gier najprostsze i jednocześnie najbardziej chyba oddają ducha 'strategii na mapie', choć też w specuficzny sposób, bo musisz wygrać licytację by kogoś zaatakować
Szogun to de facto wojenne euro - więcej, zwłaszcza na początku, jest rozwiązywania łamigłówki jaką akcję gdzie wykonać niż bicia się z innymi. Rozwój jest sprowadzony tylko i aż do punktowania: jedynym celem budynków jest to, że przynoszą punkty.
Chaos to wogóle nie jest gra wojenna - niby figurki są na mapie i ciągle się bijemy, ale jedna prowincja nie jest kontrolowana przez jednego gracza, po prostu rozróba jak na stadionie, Gra jest rewelacyjna, czuć klimat (a jeśli przeczytasz sobie między rozgrywkami o kultach każdego z bogów to już w ogóle), ale ani się nie skaluje (podstawka tylko we 4, z dodatkiem w 5), ani nie ma żadnej rozbudowy (można ulepszać jednostki, ale tylko jak wyskoczy odpowiedni event, nie w ramach jakiejś akcji). Spora losowosść, ale też bardzo dużo miejsca do kombinowanie przed okrzykiem'krwi dla boga krwi!'.
Wszystkie są bardzo dobre, pytanie jaki tryb rozgrywki wolisz: aszogun to chłodne kalkulowanie, cyklady elegancki, sprawiedliwy mix pół na pół euro z ameritraszem, chaos to dobre euro przygniecione wieloma pokładami ameritraszu, tak że je ledwie widać, najbardziej żywiołowa gra z trójki.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Kluczowym pytaniem jest co rozumiesz przez downtime: w Szogunie wszyscy myślą równolegle, więc teoretycznie powinien być najmniejszy; w praktyce jak zdarzy się myśliciel, to wszyscy na niego czekając, aż przeliczy sobie wszystkie możliwości.
W Cykladach i Chaosie każdy działa w swojej kolejce, ale są one krótkie, i czekając na swoją kolej patrzymy jak zmienia się sytuacja, więc jest mniej odczuwalny. W chaosie podobnie, ale jest więcej opcji i łatwiej się zawiesić nad decyzją.
Cyklady są z tych trzech gier najprostsze i jednocześnie najbardziej chyba oddają ducha 'strategii na mapie', choć też w specuficzny sposób, bo musisz wygrać licytację by kogoś zaatakować
Szogun to de facto wojenne euro - więcej, zwłaszcza na początku, jest rozwiązywania łamigłówki jaką akcję gdzie wykonać niż bicia się z innymi. Rozwój jest sprowadzony tylko i aż do punktowania: jedynym celem budynków jest to, że przynoszą punkty.
Chaos to wogóle nie jest gra wojenna - niby figurki są na mapie i ciągle się bijemy, ale jedna prowincja nie jest kontrolowana przez jednego gracza, po prostu rozróba jak na stadionie, Gra jest rewelacyjna, czuć klimat (a jeśli przeczytasz sobie między rozgrywkami o kultach każdego z bogów to już w ogóle), ale ani się nie skaluje (podstawka tylko we 4, z dodatkiem w 5), ani nie ma żadnej rozbudowy (można ulepszać jednostki, ale tylko jak wyskoczy odpowiedni event, nie w ramach jakiejś akcji). Spora losowosść, ale też bardzo dużo miejsca do kombinowanie przed okrzykiem'krwi dla boga krwi!'.
Wszystkie są bardzo dobre, pytanie jaki tryb rozgrywki wolisz: aszogun to chłodne kalkulowanie, cyklady elegancki, sprawiedliwy mix pół na pół euro z ameritraszem, chaos to dobre euro przygniecione wieloma pokładami ameritraszu, tak że je ledwie widać, najbardziej żywiołowa gra z trójki.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Kup Szoguna, Cyklady i Chaos - po problemie schizofretka pięknie opisała zależności, bądź co bądź, każda z tych gier jest zacna i powinna spodobać się współgraczom.
Dla mnie najsłabszy w tym zestawieniu jest Szogun z powodu dosyć 'suchego' zakończenia gry. Proste i logiczne zasady, sporo kombinowania, trochę gadania, najbardziej strategiczna z 3 wymienionych gier.
Chaos jest najbardziej... chaotyczny, totalna rozwałka i konfrontacja. Zdecydowanie gra nie dla obrażalskich. Najtrudniejsze zasady. Najbardziej klimatyczna. Asymetryczne strony konfliktu.
Cyklady sprawdzają się zawsze i wszędzie. Stosunkowo krótki czas gry, konfrontacja na poziomie licytacji i mapy, trochę losowości. U mnie to właśnie ona zdecydowanie najczęściej lądowała na stole. Najprostsza z wymienionych
Dla mnie najsłabszy w tym zestawieniu jest Szogun z powodu dosyć 'suchego' zakończenia gry. Proste i logiczne zasady, sporo kombinowania, trochę gadania, najbardziej strategiczna z 3 wymienionych gier.
Chaos jest najbardziej... chaotyczny, totalna rozwałka i konfrontacja. Zdecydowanie gra nie dla obrażalskich. Najtrudniejsze zasady. Najbardziej klimatyczna. Asymetryczne strony konfliktu.
Cyklady sprawdzają się zawsze i wszędzie. Stosunkowo krótki czas gry, konfrontacja na poziomie licytacji i mapy, trochę losowości. U mnie to właśnie ona zdecydowanie najczęściej lądowała na stole. Najprostsza z wymienionych
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Dzięki za pomoc!
Tym razem wybór padł na Cyklady (zwłaszcza, że Hades zapowiada się bardzo ciekawie), ale pewnie przerobimy je wszystkie.
Chaos mogę pożyczyć za 18 zł/tydzień więc pewnie będzie okazja do przetestowania.
Tym razem wybór padł na Cyklady (zwłaszcza, że Hades zapowiada się bardzo ciekawie), ale pewnie przerobimy je wszystkie.
Chaos mogę pożyczyć za 18 zł/tydzień więc pewnie będzie okazja do przetestowania.
-
- Posty: 105
- Rejestracja: 30 sie 2010, 20:54
- Been thanked: 2 times
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Szogun nie jest gra wojennna.
GoT musisz miec komplet chyba,ze masz dodatek.
W reszte nie gralem ale i tak wzialbym Eclipse
GoT musisz miec komplet chyba,ze masz dodatek.
W reszte nie gralem ale i tak wzialbym Eclipse
- grabol
- Posty: 448
- Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 45 times
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Szoguna nie charakteryzuje prawie żadna z cech które wymieniłeś ale jest bez wątpienia świetną grą. Pamiętaj, że sensownie gra się jedynie w 4-5 osób.
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
A już miałem kupić Cyklady... Nexus Ops zapowiada się bardzo ciekawie - zwłaszcza dla fana X-COM, ale niestety jest tylko do 4 graczy. Eclipse niestety jest trochę za drogi, ale pewnie też fajnie by się sprawdził.
Z chęcią kupiłbym Exodus: Proxima Centauri (jest świetna!), ale w kwadratowym pudełku, bo pierwsza edycja, którą miałem była fatalnie wydana. Każdy element wysztancowany inaczej, foliowy nadruk na kartonie spadał od samego patrzenia. Najgorsze wydanie dobrej gry we wszechświecie.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Z chęcią kupiłbym Exodus: Proxima Centauri (jest świetna!), ale w kwadratowym pudełku, bo pierwsza edycja, którą miałem była fatalnie wydana. Każdy element wysztancowany inaczej, foliowy nadruk na kartonie spadał od samego patrzenia. Najgorsze wydanie dobrej gry we wszechświecie.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cyklady, Chaos, GoT, a może Szogun?
Jesli walka ma byc istotna zaproponuje Kemet. Karty sa a zroznicowanie stron konfliktu osiaga sie przez inny dobor ulepszen przez graczy w trakcie gry.