Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Desaix1800 pisze:Moje pytanie było raxzej skierowane do miłośników sw lcg ...mialem nadzieje ze mnie przekonają do tego tytułu
Ja cię przekonuję. SW to fajne LCG, dynamiczne, dające dużo funu. Ale jeśli dla Ciebie ważna jest scena turniejowa (osobiście kompletnie mnie ona nie obchodzi) to oczywiście nie jestem w stanie Cię przekonać
Mnie również scena turniejowa w ogóle nie interesuje, po prostu wyrażam swoje zdanie
Grałem w SW LCG i o ile klimat jest naprawdę fajny i o ile mechanika jest słaba ale do przełknięcia, to trzeba się liczyć z tym, że graczy jest mało albo w ogóle w danym mieście. Ja we Wrocławiu przez 7 miesięcy nie miałem z kim grać. Słownie "ZERO" graczy, później coś się poprawiło i jest może 3-4 osoby.
Desaix1800 pisze:Scena turniejowa nie jest az tak ważna wazny jest klimat i mechanika. W przypadku podboju scena zaplecze i premiowanie wersji pl jest dodatkowym plusem a czy galakta nie moze wspierać tez podobnie sw ?
Wszystko zależy od sprzedaży - na razie Galakta nie zadeklarowała że wycofuje się z polskiego SW, ale to się może zdarzyć w każdej chwili. Żadnej gwarancji nie ma.
Conquest, wiadomo, na razie będzie się świetnie sprzedawał - to i mogą padać deklaracje o polonizowaniu (przynajmniej w najbliższym czasie).
Taka już kolej rzeczy: dodatki - szczególnie te bardzo odległe czasowo od podstawki - sprzedają się słabo i tyle.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Moje pytanie było raxzej skierowane do miłośników sw lcg ...mialem nadzieje ze mnie przekonają do tego tytułu
pattom
STAR WARS LCG ! - gra z doskonałym klimatem i niebanalnym budowaniem talii. Gra gdzie nie ma "hurraaaaa...." trzeba pomyśleć, pokombinować. Gra moim zdaniem idealnie zbalansowana, każda frakcja ma szanse na wygraną. W grach, które ja grałem przeważnie było, że o włos, przeciwnik lub ja, wygrywamy. Balans idealny ! No i ja już swoje lata mam więc sentyment do świata Gwiezdnych Wojen też miał znaczenie. Jedna jeszcze ważna sprawa - GRAFIKI na kartach to prawdziwe małe "dzieła sztuki"
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2014, 10:00 przez gocho, łącznie zmieniany 2 razy.
STAR WARS LCG ! - gra z doskonałym klimatem i niebanalnym budowaniem talii. Gra gdzie nie ma "hurraaaaa...." trzeba pomyśleć, pokombinować. Gra moim zdaniem idealnie zbalansowana, każda frakcja ma szanse na wygraną. W grach, które ja grałem przeważnie było, że o włos, przeciwnik lub ja, wygrywamy. Balans idealny ! No i ja już swoje lata mam więc sentyment do świata Gwiezdnych Wojen też miał znaczenie. Jedna jeszcze ważna sprawa - GRAFIKI na kartach to prawdziwe małe "dzieła sztuki"
Tak było dawno i przed kupieniem Netrunnera zmieniło się tylko moje zdanie co do mechaniki SW LCG
Rozumiem. Ja też tak trochę mam. Entuzjazm opadł, ale nie ze względu na mechanikę, tylko raczej balans między frakcyjny, przegięcie niektórych kart/strategii.
Moim skromnym zdaniem, uderzenia ogłuszające i pewne aspekty działania talii Hana Solo, wookich i Lando po prostu psują wrażenia i balans.
Teraz trudno będzie odwrócić takie combosy. Z tego co widzę w nowym secie Jedi ma być speeder bike, który będzie miał dwa ogłuszania - czyli zamiast naprawiać, raczej idą w złym kierunku. Jeśli to będzie gra w ogłuszanie, to będzie coraz gorzej.
Nadal gra się fajnie, ale czasem pewne talie po prostu roznoszą inne talie. Równowagi jakby mniej.
Jeśli chodzi o równowagę to ja nigdy nie narzekałem ale ja gram i grałem tylko w gronie znajomych. Zero turniejowych gier.
Jak zobaczyliśmy co robi połączenie Against All Odds z The False Report to sami wprowadziliśmy ograniczenie.
Dokładnie o te kart chodzi:
+
Jednej i drugiej można mieć w talii 4 sztuki W szczytowym kombieniu kart można wystawić 4 karty o koszcie 8 za free i gra się kończy.
Desaix1800 pisze:Scena turniejowa nie jest az tak ważna wazny jest klimat i mechanika. W przypadku podboju scena zaplecze i premiowanie wersji pl jest dodatkowym plusem a czy galakta nie moze wspierać tez podobnie sw ?
sama gra jest bardzo dobra, choc w porownaniu do innych gier ma mala scene turniejowa, ale jesli to nie jest dla Ciebie najwazniejsze tylko mechanika i klimat to SW LCG spelni Twoje oczekiwania gram w karcianki ponad 20 lat, jesli to dla Ciebie argument. jesli szukasz gry turniejowej to X-Wing lub Podboj beda lepszym wyborem
farmer pisze:Czy, wg standardów SW LCG, Tharwn jest dobrą postacią?
Czy gra oddaje jego zdolności?
Bardzo dobrą. Dwie ikonki Taktyki oraz Akcja, pozwalająca mu przystopować w walce niemal dowolną jednostkę przeciwnika (wprawdzie kosztem swojej gotowości, ale jednak), czynią z niego groźnego zawodnika. Do tego Elita, trzy ikonki do ewentualnego trzymania Mocy i porządna wytrzymałość za rozsądny koszt. Myślę, że odpowiednio oddano jego talenty planistyczne i strategiczne.
I nie należy rozpatrywać go pod kątem przynależności do Imperium. Frakcje można mieszać, a nadchodzący cykl sporo zmieni w mecie.
Czy, wg standardów SW LCG, Thrawn jest dobrą postacią?
Czy gra oddaje jego zdolności?
Z tego co pamiętam z trylogii Thrawna (czytanej kilkanaście lat temu), to on posłużył się jakimiś "stworkami z planety X", które negowały moc w jakimś obszarze wokół siebie.