GoT 2ed na 3/4/5 graczy
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 8 times
GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Witam.
Szybko i zwięźle :
Co zrobić by gra na 3/4/5 była sensowna.
Proszę o rozpiskę i pomoc, bo nie chce tej gry sprzedawać bo to GoT.
Help
Szybko i zwięźle :
Co zrobić by gra na 3/4/5 była sensowna.
Proszę o rozpiskę i pomoc, bo nie chce tej gry sprzedawać bo to GoT.
Help
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Nic. Na 5 osób by była ćwierćsensowna imo wywalić Greyjoya a zostawić Martella i Tyrella. Trzeba też przynajmniej jedną z twierdz na wschodzie zamienić na miasto, jeśli nie dwie.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
-
- Posty: 918
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 106 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Są dodatki do Gry o Tron i są one zaadresowane dla grup złożonych 4 graczy. Ostatnio upiliśmy z kolegami Ucztę Wron, która właśnie dodaje sporo smaczków.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 8 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
No ale na pewno ktoś przetestował różne warianty rozstawiania/eliminowania konkretnych rodów, lub zwiększania wartości neutralnych sił zamków/twierdz ?
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 680 times
- Been thanked: 1099 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Testował, ale nie działają. Na pięciu można tak jak mówi schizofretka, na czterech dodatek Uczta dla wron, na trzech grać tylko na południu - ale to jest beznadziejne. Jeśli koniecznie chcesz grę w świecie GoTa w mniejszym gronie, to już chyba lepiej się zainteresować karcianką.Piotrus458 pisze:No ale na pewno ktoś przetestował różne warianty rozstawiania/eliminowania konkretnych rodów, lub zwiększania wartości neutralnych sił zamków/twierdz ?
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 8 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Nie no, 4 osoby to się na spokojnie znajdą, tylko właśnie nie wiem czy kupować na dany moment Ucztę dla wron i nie manipulować mapą, czy Robinsona i grać w GoT z modyfikacjami dla 4 graczy :p
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 680 times
- Been thanked: 1099 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Określenie "ale to jest beznadziejne" odnosiłem do grania zarówno we trzech, jak i pięciu
Na czterech można spróbować z tym dodatkiem, ale to już nie jest klasyczny GoT.
To po prostu gra wybitnie sześcioosobowa.

To po prostu gra wybitnie sześcioosobowa.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 8 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Znalazłem modyfikacje z poprzednich wątków, wiec spróbuje je "zRAR-ować:
Lepiej wybrać Tyrell-ów niż Greyjoy
3-Lannister-Martell-Baratheon.
Pyke wyłączamy
Mapa kończy się na linii: Lannisport- Riverrun- Harenhall-Szczypcowy Przylądek.
Garnizony na Starym Mieście, Królewskiej Przystani-5 i Wysogrodzie-6.
4-Lannister, Baratheon, Tyrell i Martell.
Też wyłączamy Pyke, ale dorzucamy jeszcze garnizon 5 na Seagardzie, specjalnie dla Lanisterów.
Twierdze i Zamki posiadają odpowiednio 2 i 1 pkt siły, jeżeli znajdują się na nich jakiekolwiek jednostki.
Lepiej wybrać Tyrell-ów niż Greyjoy
3-Lannister-Martell-Baratheon.
Pyke wyłączamy
Mapa kończy się na linii: Lannisport- Riverrun- Harenhall-Szczypcowy Przylądek.
Garnizony na Starym Mieście, Królewskiej Przystani-5 i Wysogrodzie-6.
4-Lannister, Baratheon, Tyrell i Martell.
Też wyłączamy Pyke, ale dorzucamy jeszcze garnizon 5 na Seagardzie, specjalnie dla Lanisterów.
Twierdze i Zamki posiadają odpowiednio 2 i 1 pkt siły, jeżeli znajdują się na nich jakiekolwiek jednostki.
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Rumble in the South (z Lannisterem, Baratheonem, Martellem i Tyrellem) to wg mnie najlepszy wariant 4-osobowy. Kompletnie wyłączamy północ. Mapa kończy się na linii: Sunset Sea, The Golden Sound, Riverrun, Harrenhal, Cracklaw Point, Shipbreaker Bay. Wszystko na północ jest niedostępne. Na torach wpływów zwyczajnie usuwa się Greyjoya i Starka (trzeba pamiętać o modyfikacji toru królewskiego dworu).
Generalnie jest spoko, ale po kilku grach mam wrażenie, że Lannister i Baratheon mają trochę łatwiej, więc chętnie spróbowałbym zagrać z "lekką" modyfikacją mapy:
- Sunset Sea graniczy z Riverrun, Harrenhall i Shipbreaker Bay
- Shipbreaker Bay graniczy z Harrenhall i Sunset Sea
Generalnie jest spoko, ale po kilku grach mam wrażenie, że Lannister i Baratheon mają trochę łatwiej, więc chętnie spróbowałbym zagrać z "lekką" modyfikacją mapy:
- Sunset Sea graniczy z Riverrun, Harrenhall i Shipbreaker Bay
- Shipbreaker Bay graniczy z Harrenhall i Sunset Sea
- rwieczor84
- Posty: 47
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
też grywamy na czterech z wyłączeniem Starka i Groyjoya. Próbowaliśmy różnych wariantów, żaden nie jest idealny, ale ten jest najsensowniejszy.
Nie oznacza to jednak, że nie warto próbować różnych kombinacji, z wyłączaniem i modyfikowaniem terenów tak by zbalansować grę.
Nie oznacza to jednak, że nie warto próbować różnych kombinacji, z wyłączaniem i modyfikowaniem terenów tak by zbalansować grę.
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Ja zrobiłem własny scenariusz dla 4 graczy. Ograny i spisał się bardzo zacnie
Jak wrócę do domu z chęcią się podzielę.
Jak wrócę do domu z chęcią się podzielę.
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Moim zdaniem druga edycja jest dużo słabiej zbalansowana niż poprzednia. Przy grze na 5 osób polecam wydrukować południową część mapy z edycji pierwszej. Przy grze 4 osobowej Uczta dla wron trochę poprawia grę, ale czasem daje się we znaki losowość doboru kart celów. Na trzech graczy nie próbowałbym w ogóle GoTa wyciągać 
Może to nie miejsce na to, ale pod każdym względem polecam pierwszą edycję, najlepiej z dodatkami, chociaż to dość droga impreza

Może to nie miejsce na to, ale pod każdym względem polecam pierwszą edycję, najlepiej z dodatkami, chociaż to dość droga impreza

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lis 2014, 19:50
- Kontakt:
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Polecam mapę 5. osobową, do pobrania z BGG.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- rwieczor84
- Posty: 47
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
- Lokalizacja: Warszawa
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
Masz na myśli mapkę z tego wątku?borys.borowski.7 pisze:Polecam mapę 5. osobową, do pobrania z BGG.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://boardgamegeek.com/filepage/8724 ... s-agot-2ed
Re: GoT 2ed na 3/4/5 graczy
6 to chyba optymalna liczba - dzięki temu liczba (złamanych) paktów, sojuszy i koalicji czyni tą grę interesującą.
przy mniejszej ilości nieprzewidywalność maleje i gra przestaje być (aż tak) ciekawa.
niedługo będę testował granie w 9 osób - sprawdzę, czy 9 to nie za dużo..
przy mniejszej ilości nieprzewidywalność maleje i gra przestaje być (aż tak) ciekawa.
niedługo będę testował granie w 9 osób - sprawdzę, czy 9 to nie za dużo..