Boże Igrzysko: Magnaci (Jaro Andruszkiewicz, Waldek Gumienny)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 103 times
Been thanked: 24 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ram »

Comandante pisze:
ram pisze:Tekst na karcie "Przywódca polskich protestantów. Wzniecił rokosz przeciwko królowi Zygmuntowi III Wazie" można zrozumieć - przywódca polskich protestantów zbuntował się przeciwko Zygmuntowi III.
No tak. Usunięcie kropki zazwyczaj zmienia sens zdania. Możesz spróbować z innymi kombinacjami ;)
Tutaj raczej nie zmienia ;)
A wydaje mi się, że tekst na karcie jest nie najlepszy.

W ogóle chętnie zobaczyłbym więcej gier o tej tematyce (RON). Strategiczne, wojenne, przygodowe.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2023, 04:38 przez ram, łącznie zmieniany 1 raz.
47
100ch
Posty: 44
Rejestracja: 26 maja 2011, 14:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: 100ch »

ram pisze:
W ogóle chętnie zobaczyłbym więcej gier o tej tematyce (RON). Strategiczne, wojenne, przygodowe.
Ciekawe spostrzeżenie. Zdaje się, że tematyka nie jest zbyt mocno eksploatowana. Jest Veto CCG (kiedyś była mowa o planszówce ale ucichło), był RPG Dzikie Pola, był bitewniak Ogniem i Mieczem. Ciekawe co jeszcze się będzie pojawiać. Macie może jakieś przecieki?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: mig »

Z tych co wyszły to jeszcze można by wspomnieć Boże Igrzysko i Sigismundusa Augustusa. A że staroci wojenne Dragona: Kircholm i Wiedeń.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Pan_K »

RON ma wiele ciekawych wątków. Same bitwy husarii to temat na całą serię :)
A Lisowczycy? Temat na czasie poniekąd ;)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
PetrusG7
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2014, 09:34

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: PetrusG7 »

Witam, ja również jakiś czas po pierwszej 2-osobowej rozgrywce- ułożyła się fenomenalnie- ostateczna różnica punktów była minimalna. Te emocje podczas liczenia...- ręce drżały nad karteczką :D
Z relacji z gry 3 i 5osobowej słyszałem że więcej "funu" i klimatu, też pozytywy
Bardzo podoba mi się również rosnące z tury na turę napięcie- przypomina mi to trochę koszykówkę gdzie niejednokrotnie zawodnicy przez 2kwarty/do początku trzeciej grają luźniej, zachowują kontakt (brawo za samobilansowanie się-bardzo ciężko uciec przeciwnikom) szykując największe siły i działa na końcówkę.

Piszę jednak bo Restula zwrócił uwagę na fakt o którym sam zastanawiałem się już kilka miesięcy temu- czy myśleliście Panowie o ukrytych celach? Mam na myśli coś na wzór biletów do zrealizowania jak w "Ticket to Ride"- zwłaszcza gdy obecna jest negatywna konsekwencja przy nie zrealizowaniu misji. Myślę że to dodałoby wiele smaczku i zwiększyło regrywalność. Niestety mogłoby też zwiększyć losowość. Myślę że temat warty zastanowienia.
"Zaślubiny z morzem"-Prusy mają być wolne na koniec gry (zanim zjedzą mnie historycy- tak wiem że to wydarzenie z 20lecia międzywojennego, po prostu ładna nazwa :P ) "Jasna Góra"-klasztor ma stanąć w Małopolsce etc. etc.

Dodatkowe karty ustaw i konfliktów to też temat rzeka i chyba warty świeczki :)

Podsumowywując- bardzo pozytywnie, cierpię tylko że nazwisko mojego współlokatora jest na stronie i on zapisał się na wiek wieków jako fundator takiego świetnego projektu :P (wzięliśmy 2pak). Nie żałuję jednak ani jednej złotówki :D
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: WRS »

PetrusG7 pisze:cierpię tylko że nazwisko mojego współlokatora jest na stronie i on zapisał się na wiek wieków jako fundator takiego świetnego projektu :P (wzięliśmy 2pak). Nie żałuję jednak ani jednej złotówki :D
To chyba można wyjaśnić z Wydawnictwem i dopisać fundatora?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ozy »

WRS pisze:
PetrusG7 pisze:cierpię tylko że nazwisko mojego współlokatora jest na stronie i on zapisał się na wiek wieków jako fundator takiego świetnego projektu :P (wzięliśmy 2pak). Nie żałuję jednak ani jednej złotówki :D
To chyba można wyjaśnić z Wydawnictwem i dopisać fundatora?
Oczywiście, wystarczy PW z własnymi danymi i danymi osoby, która faktycznie zrealizowała wsparcie. :)

Pomysły na cele świetne, notujemy. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: dgd79 »

Po kilku rozgrywkach zadowolenie z nutka niedosytu. Zalety wymieniane są od kilku stron (i się z większością zgadzam) więc może trochę o moich negatywnych odczuciach:

Na chwilę obecną w toku rozgrywek strategia u nas wygląda tak, że początkowo wszyscy dokładają swoje posiadłości do jednej prowincji, z czasem (nierzadko dopiero w drugiej połowie) usiłując anektować inne. Wygranie konfliktu bądź dołożenie się w inny sposób w pierwszych fazach gry do niezasiedlonych przez inne rody prowincji skutkuje koniecznością praktycznie samotnego bronienia tego regionu (o ile nie trafi się konflikt z negatywnym wynikiem 3 najazdów lub sytuacja na planszy wymusza jednak pomoc pod ryzykiem rozbiorów) i inwestowania w karty zwiększające obronność, zamiast w karty w danym momencie dające większy majątek lub budujące przewagę w ewentualnych staraniach o pozycje w senacie bądź sejmie. W moim odczuciu brakuje trochę większego wpływu dominacji/przewagi/obecności w danej prowincji na rozgrywkę przed ostatnim interregnum. Za mało jest kart praw (czy generalnie mechaniki) promujących taki sposób grania. Można by też dodać jakieś profity po każdej z tur, może jakieś punkty bonusowe do ewentualnego końcowego wyniku, może jakieś bonusy przy walce o stanowiska czy uchwały? Pomysł z ukrytymi celami także chodził mi po głowie np. "Zdobądź przewagę/dominację na Litwie w wieku Srebrnym" i takie osiągnięcie nagradzać.

Kolejnym rozwiązaniem, którego mi brakowało jest możliwość podglądania czy zmieniania niewygodnych kart (praw, konfliktów). Jest jedna karta do podmienienia wylosowanego konfliktu na inny i jedno veto. O wiele za mało. Brakuje mi możliwości np. podejrzenia 5 wierzchnich kart konfliktów np. za pomocą karty praw lub poświęcając posiadłości, podejrzenia np. osoby (karty) wyznaczonej przez innego gracza do walki o wybrane miejsce w senacie itp. W grze gdzie dyplomacja ma aż takie znaczenie brakuje elementów szpiegowania/wywiadu i możliwości, jakie taka wiedza może dać "będziesz mieć problem na Ukrainie, ale mogę ci w tym pomóc. Oczywiście nie za darmo". Sensowne by było dodanie możliwości targowania się o posiadłości, tj. by ewentualną walutą były nie tylko karty praw.

Osobiście kupiłem, nie żałuję, a jeśli takie pomysły znajdą się w dodatku, to i jego na pewno zakupie, a i sama gra będzie częściej gościć na stole.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Lord Voldemort »

dgd79 pisze: Na chwilę obecną w toku rozgrywek strategia u nas wygląda tak, że początkowo wszyscy dokładają swoje posiadłości do jednej prowincji, z czasem (nierzadko dopiero w drugiej połowie) usiłując anektować inne. Wygranie konfliktu bądź dołożenie się w inny sposób w pierwszych fazach gry do niezasiedlonych przez inne rody prowincji skutkuje koniecznością praktycznie samotnego bronienia tego regionu (o ile nie trafi się konflikt z negatywnym wynikiem 3 najazdów lub sytuacja na planszy wymusza jednak pomoc pod ryzykiem rozbiorów) i inwestowania w karty zwiększające obronność, zamiast w karty w danym momencie dające większy majątek lub budujące przewagę w ewentualnych staraniach o pozycje w senacie bądź sejmie. W moim odczuciu brakuje trochę większego wpływu dominacji/przewagi/obecności w danej prowincji na rozgrywkę przed ostatnim interregnum. Za mało jest kart praw (czy generalnie mechaniki) promujących taki sposób grania. Można by też dodać jakieś profity po każdej z tur, może jakieś punkty bonusowe do ewentualnego końcowego wyniku, może jakieś bonusy przy walce o stanowiska czy uchwały? Pomysł z ukrytymi celami także chodził mi po głowie np. "Zdobądź przewagę/dominację na Litwie w wieku Srebrnym" i takie osiągnięcie nagradzać.
Ale takich kart jest dosc sporo, np. Splaw zboza, Prywatne Ksiestwo, Unia Brzeska.
To jest raczej kwestia przyjetej strategii gry, dosc kamperskiej :P

Zawsze mozna zaryzykowac i probowac uzyskac dominacje takze w innych prowincjach. Sily prowincji sa zroznicowane, nie kazda ma przypisane lenno i nie wszedzie sila konfliktow jest jednakowa. Jak ktos sie chce pobawic, to moze przyjac co najmniej 3 koncepcje rozwoju (tak jak w Bozym Igrzysku).
Kolejnym rozwiązaniem, którego mi brakowało jest możliwość podglądania czy zmieniania niewygodnych kart (praw, konfliktów). Jest jedna karta do podmienienia wylosowanego konfliktu na inny i jedno veto. O wiele za mało. Brakuje mi możliwości np. podejrzenia 5 wierzchnich kart konfliktów np. za pomocą karty praw lub poświęcając posiadłości, podejrzenia np. osoby (karty) wyznaczonej przez innego gracza do walki o wybrane miejsce w senacie itp. W grze gdzie dyplomacja ma aż takie znaczenie brakuje elementów szpiegowania/wywiadu i możliwości, jakie taka wiedza może dać "będziesz mieć problem na Ukrainie, ale mogę ci w tym pomóc. Oczywiście nie za darmo". Sensowne by było dodanie możliwości targowania się o posiadłości, tj. by ewentualną walutą były nie tylko karty praw
.
Zapiszemy, ciekawe pomysly na dodatkowe karty :)

Przekazywanie posiadlosci na planszy to byloby zbyt proste (a przy okazji mogloby powodowac "wypadki" na planszy). Teraz glowna waluta to karty Praw, a przede wszystkim sojusze obronne. Dobrze jest miec sasiada, najlepiej jak sasiad jest hetmanem :)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Pixa »

A moze sprobujemy zebrac w tym watku pomysly na tajne cele? Potem stworzylibysmy szablon i moznaby sobie je podrukowac w formie kart.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: dgd79 »

Lord Voldemort pisze:Ale takich kart jest dosc sporo, np. Splaw zboza, Prywatne Ksiestwo, Unia Brzeska.

no wlasnie jesli dodasz jeszcze Ad Maiorem Dei Gloriam to masz wszystkie 4 karty praw, ktore premiuja taka strategie, z czego 2 (Ad Maiorem Dei Gloriam i Splaw zboza) wymagaja jedynie obecnosci, a 2 pozostale dopiero nagradzaja dominacje/przewage (choc nagroda jest tylko 1 posiadlosc - troche malo)
Lord Voldemort pisze:To jest raczej kwestia przyjetej strategii gry, dosc kamperskiej :P
a i owszem, to moj rod ma byc najsilniejszy! :D
Lord Voldemort pisze:Zawsze mozna zaryzykowac i probowac uzyskac dominacje takze w innych prowincjach. Sily prowincji sa zroznicowane, nie kazda ma przypisane lenno i nie wszedzie sila konfliktow jest jednakowa.
i takie ryzyko jest podejmowane, choc w mojej opinii za pozno, tj. w przypadku moich gier w pierwszej fazie wyskoki sa szybko pacyfikowane najazdami, a skupienie sie na obronie powoduje straty nie do odrobienia w walce o senat i sejm, chyba, ze akurat by "podeszli" odpowiedni wladcy premiujacy dana polityke (swoja droga liczylem tez, ze sila rodu bedzie w jakis sposob wplywac na elekcje). odnosnie prowincji, to jeszcze nie przegladalem dokladnie kart konfliktow (choc po n-tym razie kazdy bedzie wiedziec, czy np. sa w takiej samej ilosci dla kazdej prowincji itp.), ale na chwile obecna wlasnie Litwa jest prowincja startowa z racji posiadania 2 lenn
Lord Voldemort pisze:Jak ktos sie chce pobawic, to moze przyjac co najmniej 3 koncepcje rozwoju (tak jak w Bozym Igrzysku).
jakie to koncepcje? bo poprzednika znam tylko z nazwy. w ogole chetnie poslucham innych, jakich uzywacie strategii, co wam sie sprawdza
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: NTomasz »

jak fabularnie tłumaczycie potrzebę tajnych celów?
że niby nie wiadomo że każdemu rodowi chodzi o to aby być NAJwięcej we wszystkim a jak nie można to aby inni mieli jak NAJmniej?
albo inaczej.. co takiego tajnego miałyby rody do osiągnięcia?
Jestem za to wielkim zwolennikiem wszelakich kart dających opcje zmian, podglądania i modyfikacji konfliktów - w końcu szpiegostwo, zasięganie "języka" we wszelaki sposób było bardzo dobrze rozbudowane

myślano może też o czymś w rodzaju osobnej negatywnej interakcji między graczami? jakieś zajazdy, samosądy itp typu "Pana Tadeusza" :P to też wielowiekowa tradycja była
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Pixa »

Fabularnie? Zawsze tajne rozgrywki za kulisami mialy olbrzymie znaczenie polityczne i wplywaly na losy kraju.

To co, robimy jakas liste?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: NTomasz »

w ten sposób to każdy jeden na świecie ma ukryte cele :D... chodizło mi o przykłady takich celów które nie będa mega banalne do rozszyfrowania. bo "dominuj w Prusach wschodnich" albo "brak rozbiorów na planszy" brzmi tak sobie... chodziło mi o jakiś złożony przykład od osób które proponują taką mechanikę.
sam pomysł wydaje się ok ale nie wiem czy w tej grze która ma już tyle rzeczy do pokminienia i wybrania czy to czy to. jest na to miejsce i potrzeba -> oraz czy te cele nie będą jednak dość szablonowe i niejednokrotnie rozrywające rozgrywkę ze ścisłego przepychania ku temu że każdy realizuje cel dający punkty...
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 103 times
Been thanked: 24 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ram »

Można też wprowadzić nagrody dla graczy za dominację / przewagę / obecność w Interregnum poszczególnych wieków.

Karty dające punkty na koniec gry albo akcje do użycia w następnym wieku.
47
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Comandante »

Chcieliśmy dać graczom grę, w która da się zagrać z pięciolatkiem ;)

Mnie się udało w zeszłą niedzielę i jeszcze do tego był drugi (na 3 graczy).

Wszelkie negatywne interakcje wydłużają grę - ale oczywiście o tym rozmawialiśmy.

W pierwszych wariantach gry, pewne postaci miały swoje własne zdolności, przypisane do kart. Z tego została w zasadzie Dama z tą jej dychotomią 10/1.
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 103 times
Been thanked: 24 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ram »

Jasne. I to mi się w niej właśnie bardzo podoba. Zasady tłumaczy się błyskawicznie, nie ma niejasności.

Rozmawiamy raczej o pomysłach na dodatek, a nie jak naprawić grę (przynajmniej ja).

Ja mam zastrzeżenia tylko do tego przywódcy protestantów Zebrzydowskiego ;)

I pytanie o dodatek - planujecie "więcej tego samego" czy jakieś większe rozwinięcie?
47
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Comandante »

Na naszym tajnym forum mamy już pomysłów na całą kolejną grę a nie tylko na dodatek ;)
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 103 times
Been thanked: 24 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: ram »

Hej, to może jeszcze jakieś szybkie retheme na RON?
47
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: NTomasz »

właśnie ja totalnie nie zgadzam się że gra jest dla początkujących, przewijały się określenia "gra o tron dla 5 latków" itp. w grę MOZNA grać z początkującymi napewno. ALE jest w niej naprawde sporo wyborów bardzo dużo decyzji... gra wyszła świetnie, a jakieś negatywne interakcje w dodatku dla chętnych byłyby bardzo mile widziane ( jakieś spalone dworki :P pojedynki gangów!) :P coś co nie musi być obowiązkowe do grania a dodałoby jeszcze dodatkowy "smaczek" dla "graczy"
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 176 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: lacki2000 »

NTomasz pisze: gra wyszła świetnie, a jakieś negatywne interakcje w dodatku dla chętnych byłyby bardzo mile widziane ( jakieś spalone dworki :P pojedynki gangów!) :P
to się chyba "zajazdy" nazywało
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Lord Voldemort »

Zajazd, to wykonuje raz na ture Podskarbi :)
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Comandante »

oj, nie mów tak Waldek, Podskarbi realizuje hibernę przecież
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Lord Voldemort »

Podskarbi egzekwuje zalegle podatki do Skarbu. Na hiberne wystawione sa za to Asygnaty :twisted:
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Boże Igrzysko: MAGNACI

Post autor: Comandante »

Gra nie JEST dla początkujących, mój syn na pewno nie jest początkującym graczem - grał z sukcesami nie tylko w Pędzące Żółwie itp ale również w Ankh-Morpork.;)

A bardziej serio - można do gry podejść jak do serii 52 licytacji w ciemno i grać jak w wojnę. Można mieć strategię i ją realizować. Do Was należy odkrycie, które podejście daje lepsze wyniki ;)
ODPOWIEDZ