Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- MarekB
- Posty: 238
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Alchemists
Czołem.
Gdzieś mi mignął ten wątek, ale szukanie przekierowuje mnie tylko tutaj. Czy ktokolwiek kto posiada essenowską wersję otrzymał już swoje zamienne żetony? Ja wciąż czekam na swoje.
Pozdrawiam,
M.
Gdzieś mi mignął ten wątek, ale szukanie przekierowuje mnie tylko tutaj. Czy ktokolwiek kto posiada essenowską wersję otrzymał już swoje zamienne żetony? Ja wciąż czekam na swoje.
Pozdrawiam,
M.
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
- MarekB
- Posty: 238
- Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Alchemists
Czołem.
Dzięki za odpowiedzi. Okazuje się, że się pośpieszyłem dosłownie kilka godzin, bo dzisiaj też swoją paczuszkę dostałem i z radością zajmuję się właśnie wyciskaniem
Pozdrawiam,
M.
Dzięki za odpowiedzi. Okazuje się, że się pośpieszyłem dosłownie kilka godzin, bo dzisiaj też swoją paczuszkę dostałem i z radością zajmuję się właśnie wyciskaniem
Pozdrawiam,
M.
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 188 times
Re: Alchemists
Grało mi się w miarę przyjemnie aczkolwiek .
W grze można metodą dedukcji odrzucać pewne konfiguracje. Nie tylko na zasadzie "wykreślam wszystkie minusy, bo ich być nie może", co podsuwa instrukcja. Ma to ten minus, że wymaga analizy i skupienia, co zajmuje czas. Z graczami którzy idą na żywioł tego problemu nie ma . Ale z "myślicielem" katastrofa, bo można znieść jajo z nudów gdy się zastanawia.
Niestety to dobra strategia, bo pozwala przed końcem gdy odkryć wszystkie kombinacje. Skłania do rozmóżdżania, mocno spowalniając rozgrywkę.
No ale na początku ma się gwarantowany zachwyt tym tytułem. Oby wam tak szybko nie przeminął .
W grze można metodą dedukcji odrzucać pewne konfiguracje. Nie tylko na zasadzie "wykreślam wszystkie minusy, bo ich być nie może", co podsuwa instrukcja. Ma to ten minus, że wymaga analizy i skupienia, co zajmuje czas. Z graczami którzy idą na żywioł tego problemu nie ma . Ale z "myślicielem" katastrofa, bo można znieść jajo z nudów gdy się zastanawia.
Niestety to dobra strategia, bo pozwala przed końcem gdy odkryć wszystkie kombinacje. Skłania do rozmóżdżania, mocno spowalniając rozgrywkę.
No ale na początku ma się gwarantowany zachwyt tym tytułem. Oby wam tak szybko nie przeminął .
Re: Alchemists
@krecilapka
Klepsydra. Myśliciel nie gra sobie w grę solo, jeśli gra nie idzie dość płynnie, to klepsydra sprawiedliwie każdemu wyznaczy maksymalny czas na zastanowienie się. Metoda do stosowania w dowolnej grze
Klepsydra. Myśliciel nie gra sobie w grę solo, jeśli gra nie idzie dość płynnie, to klepsydra sprawiedliwie każdemu wyznaczy maksymalny czas na zastanowienie się. Metoda do stosowania w dowolnej grze
Re: Alchemists
robił ktoś polskie tłumaczenia kart? bo najbardziej zainteresowani grą są nospeaki
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Alchemists
nie doczekamfarmer pisze:Gra, w 2015-tym, będzie wydana w polskiej wersji językowej .
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Re: Alchemists
Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.
Podsumowując, kilka spostrzeżeń:
- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.
W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują
Podsumowując, kilka spostrzeżeń:
- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.
W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują
Re: Alchemists
A kto wydaje grę?farmer pisze:Gra, w 2015-tym, będzie wydana w polskiej wersji językowej .
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Alchemists
Mam bardzo podobmne obserwacje po kilku grach. Dodatkowo na dwie osoby akcja testowania potionow na sobie nigdy nie była brana.Macek pisze:Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.
Podsumowując, kilka spostrzeżeń:
- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.
W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Alchemists
Fakt, na 2 osoby ta akcja była mniej używana ale też była, chociażby żeby zaoszczędzić złotorattkin pisze:Mam bardzo podobmne obserwacje po kilku grach. Dodatkowo na dwie osoby akcja testowania potionow na sobie nigdy nie była brana.Macek pisze:Po czterech rozgrywkach (2x2 os i 2x4 os) mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że gra jest bardzo dobra. Ma kilka wad ale ogólne jest to jeden z lepszych tytułów jakie poznałem w 2014 r.
Podsumowując, kilka spostrzeżeń:
- klimat i humor rodem z CGE
- 6 rund w zupełności wystarczy aby obwieścić światu swoje perły mądrości, może nie wszystkie ale konkurencja też musi się pochwalić
- czas rozgrywki na 4 os (bez tłumaczenia) zamyka się w 2h więc tragedii nie ma
- aplikacja na telefon = regrywalność (nie bardzo widzę wariant w której jedna osoba robi za mistrza gry, tutaj autora trochę poniosło)
- artefakty II i III poziomu są mocno nierówne (połowę decku można sobie odpuścić), więc jak wyjdzie jeden dobry to potrafi mocno kogoś dopompować
- nie rozumiem po jakiego grzyba są podstawki na karty (ciężko to się kładzie i jeszcze potrafi wypaść drugą stroną ujawniając wszystkim co poszło do kotła)
- jak dla mnie trochę mało negatywnej interakcji (aż się prosi o coś bardziej złośliwego w favour decku) ale to w sumie kwestia gustu
- trochę ciężko i przez to długo się tłumaczy zasady dot. dedukcji tzn. jak ktoś już złapie podstawy to jakoś idzie ale bywa, że na koniec gry ktoś tam coś myślał,że jest inaczej.
- mechanicznie w sumie ok ale u nas pokazy w ostatnie rundzie raczej nie należą do najbardziej popularnych ponieważ wymagają posiadanie składników, które z reguły zużywa się w w pierwszych pięciu rundach na badania lub sprzedaż eliksirów, w sumie dobry pomysł ale w ostatniej rundzie raczej idzie się w publikacje albo endorsement
- w skrajnych przypadkach może być ciężko coś wywnioskować (np. 3 neutrale pod rząd mogą mocno spowolnić gracza) bo bez wiedzy na temat poszczególnych składników raczej trudno o sensowną gotówkę a jak nie ma gotówki to ze studentem też dużo się nie pogra, a testowanie na sobie przy czterech kostkach to średni pomysł.
W następnej partii na 4os spróbuję zagrać na 5 kostek akcji bo jakoś tak mi te 4 średnio pasują
Re: Alchemists
Na dwie osoby nie ma większego problemu z tą akcją bo jak Ci coś nie wyjdzie to zablokujesz sobie w skrajnym przypadku kostkę na dwie tury. Przy czterech graczach jak Ci wypadnie jedna kostka akcji na 1/3 gry to już robi różnicę.
- Franek Strzała
- Posty: 353
- Rejestracja: 06 lip 2007, 21:40
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Alchemists
Do mnie dotarly wreszcie skorygowane zetony do zaznaczania efektow mikstur. Wreszcie pasuja jak ulal.
- eventide
- Posty: 171
- Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 14 times
Re: Alchemists
Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.
Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
- Qlaqs
- Posty: 493
- Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 14 times
Re: Alchemists
Ja też mam rację zacznij grać w GOeventide pisze:Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.
Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Alchemists
Zamiast czytać trzeba było zagrać, przypuszczam, ze przy graniu zabawa byłaby lepsza niż przy czytaniu.eventide pisze:Chciałem kupić, ale miałem wątpliwości, więc poszukałem, przeczytałem to i zrezygnowałem.
Jednym słowem, mój ojciec ma rację, mówiąc: "Zostaw te pierdoły dla dzieci i chodź zagraj z tatą w szachy."
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Alchemists
Dokładnie, granie z graczami ktorzy umieja grac (a nie jak ten gosc z bgg ktory sam umial juz grac a gral z tymi ktorym ta gre dopiero tlumaczyl) to dopiero jest przyjemnosc
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy