Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Witam, choć pytanie już padało to jednak nie udało mi się wywnioskować jednoznaczej odpowiedzi.
Prośba o w miarę oficjalną wykładnię.
1. Zdolność Mobilność (M.). Czy jednostka z taką zdolnością może z niej korzystać wieloktotnie w trakcie tury gracza ?
Np. Rzucamy akcję ruch więc korzystająz z M. jednostka rusza się o dwa heksy. Następna akcja ruch i znowu porusza się o 2 heksy ?
2. Żeton Transport. Podobnie. Ta sama jednostka rozpoczyna ruch w kontakcie z żetonem transportu więc wykonuje ruch o 2 heksy,
na koniec ruchu pozostaje w kontakcie z żetonem transportu, więc znowu może wykonać ruch o 2 heksy ?
W sumie łącząc 1 i 2 można jednostką z M. wykonać ruch na 8 heksów w jednej turze.
Przed odpowiedzią jeszcze jeden ważny (może) fakt do rozważenia. W zagadkach dołączanych do wersji 3.0. jedno z zadań posiada rozwiązanie, z którego wynikało by że zarówno z mobilności jak i transportu jedna jednostka w jednej rundzie gracza może kożystać wielokrotnie, czyli w tym przypadku ruch obchodzący całą planszę do okoła o 8 heksów.
Prośba o w miarę oficjalną wykładnię.
1. Zdolność Mobilność (M.). Czy jednostka z taką zdolnością może z niej korzystać wieloktotnie w trakcie tury gracza ?
Np. Rzucamy akcję ruch więc korzystająz z M. jednostka rusza się o dwa heksy. Następna akcja ruch i znowu porusza się o 2 heksy ?
2. Żeton Transport. Podobnie. Ta sama jednostka rozpoczyna ruch w kontakcie z żetonem transportu więc wykonuje ruch o 2 heksy,
na koniec ruchu pozostaje w kontakcie z żetonem transportu, więc znowu może wykonać ruch o 2 heksy ?
W sumie łącząc 1 i 2 można jednostką z M. wykonać ruch na 8 heksów w jednej turze.
Przed odpowiedzią jeszcze jeden ważny (może) fakt do rozważenia. W zagadkach dołączanych do wersji 3.0. jedno z zadań posiada rozwiązanie, z którego wynikało by że zarówno z mobilności jak i transportu jedna jednostka w jednej rundzie gracza może kożystać wielokrotnie, czyli w tym przypadku ruch obchodzący całą planszę do okoła o 8 heksów.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jedna jednostka moze skorzystac z poruszania sie pochodzacego z jednego zrodla RAZ na ture i zawsze przemieszcza sie o odleglosc jednego pola (chyba ze masz specjalny modul Posterunku, ktory podwaja odleglosc ruchu).
Przykladowa sytuacja. Jednostka z wlasna zdolnoscia mobilnosci stoi obok modulu, ktory rowniez daje zdolnosc mobilnosci. Moze wiec skorzystac ze zdolnosci dawanej przez modul i sie odsunac (o jedno pole), a potem korzystajac z wlasnej zdolnosci jeszcze raz sie przesunac (o jedno pole). Jesli wroci np na pole poprzednie to wtedy NIE moze znow korzystac ze zdolnosci dawanej przez modul, z ktorego juz korzystala. Moze jednak skorzystac z mobilnosci dawanej przez inny modul, jesli by byla w jego zasiegu. Mozesz rowniez ja poruszyc kolejne razy, jesli masz jakies zetony natychmiastowe Ruchu na rece.
Mam nadzieje, ze rozjasnilem. W razie czego pytaj
Nie bede sie teraz posilkowal cytatami z instrukcji (bo rozumiem ze to byla ta "w miare oficjalna wykladnia"
), ale tak wlasnie to dziala. Nie wiem gdzie, kto i jak mowil inaczej, ze nie bylo jednoznacznej odpowiedzi.
Przykladowa sytuacja. Jednostka z wlasna zdolnoscia mobilnosci stoi obok modulu, ktory rowniez daje zdolnosc mobilnosci. Moze wiec skorzystac ze zdolnosci dawanej przez modul i sie odsunac (o jedno pole), a potem korzystajac z wlasnej zdolnosci jeszcze raz sie przesunac (o jedno pole). Jesli wroci np na pole poprzednie to wtedy NIE moze znow korzystac ze zdolnosci dawanej przez modul, z ktorego juz korzystala. Moze jednak skorzystac z mobilnosci dawanej przez inny modul, jesli by byla w jego zasiegu. Mozesz rowniez ja poruszyc kolejne razy, jesli masz jakies zetony natychmiastowe Ruchu na rece.
Mam nadzieje, ze rozjasnilem. W razie czego pytaj
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
puciek pisze:To co napisałeś chyba rozumiem ale prośba o odniesienie się do dwóch poniższych przykładów:jolietjake pisze:Jedna jednostka moze skorzystac z poruszania sie pochodzacego z jednego zrodla RAZ na ture i zawsze przemieszcza sie o odleglosc jednego pola (chyba ze masz specjalny modul Posterunku, ktory podwaja odleglosc ruchu).
Przykladowa sytuacja. Jednostka z wlasna zdolnoscia mobilnosci stoi obok modulu, ktory rowniez daje zdolnosc mobilnosci. Moze wiec skorzystac ze zdolnosci dawanej przez modul i sie odsunac (o jedno pole), a potem korzystajac z wlasnej zdolnosci jeszcze raz sie przesunac (o jedno pole). Jesli wroci np na pole poprzednie to wtedy NIE moze znow korzystac ze zdolnosci dawanej przez modul, z ktorego juz korzystala. Moze jednak skorzystac z mobilnosci dawanej przez inny modul, jesli by byla w jego zasiegu. Mozesz rowniez ja poruszyc kolejne razy, jesli masz jakies zetony natychmiastowe Ruchu na rece.
1. Zdolność Mobilność (M.). Czy jednostka z taką zdolnością może z niej korzystać wieloktotnie w trakcie tury gracza ?
Np. Początek tury: Rzucamy żeton akcji ruchu więc korzystająz z M. jednostka rusza się o dwa heksy (jeden z karty natychmiastowej + jeden z M.). Następny żeton akcji ruchu i znowu porusza się o 2 heksy ? Czy to jest ok ?
2. Żeton Transport lub podwajanie ruchu dla posterunku. Podobnie. Ta sama jednostka (po dwóch akcjach ruch z punktu 1 więc nadal w tej samej turze) rozpoczyna ruch w kontakcie z żetonem "podwajania ruchu" lub transportu więc wykonuje ruch o 2 heksy, na koniec ruchu pozostaje w kontakcie z innym żetonem (np. transport przejęty skooperem), więc znowu może wykonać ruch o 2 heksy ? Teraz następuje koniec tury. Czy to jest ok ?
Dopytuję dokładnie bo nie wiem czy oglądałeś zagadki (heksogłówki) dołączone do zestawu 3.0. Tam zagadka nr 44 opiera się chyba właśnie na kombinowaniu punktów 1 i 2 i ruchu pojedynczej jednostki o 8 czy dziesięć heksów.jolietjake pisze: Mam nadzieje, ze rozjasnilem. W razie czego pytajNie bede sie teraz posilkowal cytatami z instrukcji (bo rozumiem ze to byla ta "w miare oficjalna wykladnia"
), ale tak wlasnie to dziala. Nie wiem gdzie, kto i jak mowil inaczej, ze nie bylo jednoznacznej odpowiedzi.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hej,
No przecież na obie wątpliwości odpisałem w poprzednim poście, wiec nie wiem do czego się jeszcze odnieść? Każdej zdolności można użyć raz na turę i tyle. Zdolność mobilności nie sprawia, że "kazdy ruch to ruch o +1 pole", wiec ani nie musisz robić drugiego ruchu (wynikającego ze zdolnosci jednostki) zaraz po użyciu żetonu natychmiastowego Ruch, ani nie możesz zrobić czwartego ruchu, tylko dlatego, że użyłeś drugiego żetonu natychmiastowego Ruch. Więc odpowiadając na Twój przykład numer 1: Nie, to nie jest ok.
Co do przykładu numer 2: Na marginesie - zacznijmy od tego, że posterunkowy moduł podwajania ruchu (centrum rozpoznania) nie ma strzałek, więc działa na całą plansze i niewazne czy obok niego zaczynasz ruch, czy nie - zawsze możesz (lecz nie musisz) z niego korzystać.
Po drugie - transport nie daje Ci ruchu o dwa hexy sam z siebie (taką opcje masz tylko, jeśli na planszy będzie centrum rozpoznania). Więc tak jak mówiłem już we wcześniejszym poście - jak zaczynasz turę stojąc przy transporterze to możesz ruszyć się o jedno pole. Potem możesz ruszyć się o jeszcze jedno jeśli użyjesz żetonu natychmiastowego lub jesli Twoja jednostka ma zdolnosc mobilności. Jeśli stoisz na polu oddalonym o 1 od transportera to owszem, mozesz za pomocą żetonu natychmiastowego poruszyć się do modułu, po czym zyskujesz nagle zdolnosc poruszenia się jeszcze raz o 1 pole i możesz z niej skorzystać jeszcze przed końcem tury.
Hexogłówek jeszcze nie ruszałem, zaraz zobaczę.
No przecież na obie wątpliwości odpisałem w poprzednim poście, wiec nie wiem do czego się jeszcze odnieść? Każdej zdolności można użyć raz na turę i tyle. Zdolność mobilności nie sprawia, że "kazdy ruch to ruch o +1 pole", wiec ani nie musisz robić drugiego ruchu (wynikającego ze zdolnosci jednostki) zaraz po użyciu żetonu natychmiastowego Ruch, ani nie możesz zrobić czwartego ruchu, tylko dlatego, że użyłeś drugiego żetonu natychmiastowego Ruch. Więc odpowiadając na Twój przykład numer 1: Nie, to nie jest ok.
Co do przykładu numer 2: Na marginesie - zacznijmy od tego, że posterunkowy moduł podwajania ruchu (centrum rozpoznania) nie ma strzałek, więc działa na całą plansze i niewazne czy obok niego zaczynasz ruch, czy nie - zawsze możesz (lecz nie musisz) z niego korzystać.
Po drugie - transport nie daje Ci ruchu o dwa hexy sam z siebie (taką opcje masz tylko, jeśli na planszy będzie centrum rozpoznania). Więc tak jak mówiłem już we wcześniejszym poście - jak zaczynasz turę stojąc przy transporterze to możesz ruszyć się o jedno pole. Potem możesz ruszyć się o jeszcze jedno jeśli użyjesz żetonu natychmiastowego lub jesli Twoja jednostka ma zdolnosc mobilności. Jeśli stoisz na polu oddalonym o 1 od transportera to owszem, mozesz za pomocą żetonu natychmiastowego poruszyć się do modułu, po czym zyskujesz nagle zdolnosc poruszenia się jeszcze raz o 1 pole i możesz z niej skorzystać jeszcze przed końcem tury.
Hexogłówek jeszcze nie ruszałem, zaraz zobaczę.
Joliet Jake na BGG
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hexogłówka nr 44
Inna sprawa, że tą hexogłówkę można rozwiązać nie używając ani jednego z 5 żetonów, więc autorzy trochę dziwnie ją zaprojektowali... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Spoiler:
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ok, dzięki już zrozumiałem. Sorry że trochę opornie, ale dopiero zaczynam przygodę z NH.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie w związku z hexogłowkami.
Zadanie nr. 48.
Moja wątpliwość jest taka:
Czy w grach wieloosobowych sztaby są zdejmowane od razu w segmencie inicjatywy, w którym są zerowane ?
Nie czeka się do końca bitwy ? To inaczej niż w grze 2-osobowej. Wydaje się to niezbyt uzasadnione bo tak samo jak w grze dwuosobowej te eliminowane jednostki mogą w dalszym segmencie inicjatywy eliminować inne sztaby.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie w związku z hexogłowkami.
Zadanie nr. 48.
Moja wątpliwość jest taka:
Czy w grach wieloosobowych sztaby są zdejmowane od razu w segmencie inicjatywy, w którym są zerowane ?
Nie czeka się do końca bitwy ? To inaczej niż w grze 2-osobowej. Wydaje się to niezbyt uzasadnione bo tak samo jak w grze dwuosobowej te eliminowane jednostki mogą w dalszym segmencie inicjatywy eliminować inne sztaby.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie.puciek2 pisze:Ok, dzięki już zrozumiałem. Sorry że trochę opornie, ale dopiero zaczynam przygodę z NH.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie w związku z hexogłowkami.
Zadanie nr. 48.
Moja wątpliwość jest taka:
Czy w grach wieloosobowych sztaby są zdejmowane od razu w segmencie inicjatywy, w którym są zerowane ?
Nie czeka się do końca bitwy ? To inaczej niż w grze 2-osobowej. Wydaje się to niezbyt uzasadnione bo tak samo jak w grze dwuosobowej te eliminowane jednostki mogą w dalszym segmencie inicjatywy eliminować inne sztaby.
Czeka.
Jest to wprost napisane w instrukcji, więc nie wiem skąd wątpliwości.
Zniszczony Sztab: jeśli Sztab któregoś z graczy zostanie zniszczony, wtedy po zakończaniu Bitwy Sztab i wszystkie żetony tego gracza są normalnie zdejmowane z planszy, a gracz odpada z gry, która jest kontynuowana.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
GrzeL pisze: ...
Nie.
Czeka.
Jest to wprost napisane w instrukcji, więc nie wiem skąd wątpliwości.Zniszczony Sztab: jeśli Sztab któregoś z graczy zostanie zniszczony, wtedy po zakończaniu Bitwy Sztab i wszystkie żetony tego gracza są normalnie zdejmowane z planszy, a gracz odpada z gry, która jest kontynuowana.
Już ok. Tak też myślałem. Trochę źle zerknąłem na tą zagadkę.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Chciałabym rozjaśnić sobie sprawę Skopera. Czy w tej sytuacji:
![Obrazek](http://oi59.tinypic.com/29wmr2h.jpg)
a) Mutacja działa na Komandosa, ponieważ jest podłączony do Skopera, który styka się z Mutacją
b) Mutacja działa na Komandosa, Likwidatora i Pancerz Wspomagany, ponieważ Skoper przekazuje wszystkim swoim jednostkom moduł Mutacji, niezależnie od położenia na planszy
c) Mutacja działa wyłącznie na Pancerz Wspomagany, ponieważ jest połączony z Mutacją
Czy prawda tkwi jeszcze gdzie indziej?
Witam wszystkich![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://oi59.tinypic.com/29wmr2h.jpg)
a) Mutacja działa na Komandosa, ponieważ jest podłączony do Skopera, który styka się z Mutacją
b) Mutacja działa na Komandosa, Likwidatora i Pancerz Wspomagany, ponieważ Skoper przekazuje wszystkim swoim jednostkom moduł Mutacji, niezależnie od położenia na planszy
c) Mutacja działa wyłącznie na Pancerz Wspomagany, ponieważ jest połączony z Mutacją
Czy prawda tkwi jeszcze gdzie indziej?
Witam wszystkich
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Odpowiedz c). Skoper laczyc sie ma z modulami, a nie jednostkami, ktore maja dostac bonus. No i kierunki wykorzystywanego wrogiego modulu normalnie obowiazuja. Nawiasem mowiac, pamietaj, ze Twoja jednostka strzelajaca w modul wroga (mimo dzialania skopera) nadal go niszczy (skoper nie przejmuje modulu jako Twoja jednostke)
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Wielkie dzięki! Bardzo lubię Posterunek, ale ta kwestia była dla mnie nie do końca jasna, a teraz to się wydaje wręcz banalne
Żeby nie kłócić się z resztą (bo zwykle gramy w 4 osoby), to po prostu go odrzucałam. Teraz ich zniszczę ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Otrzymałem niedawno na turnieju żeton wspólny Baza Transportowa, który jest traktowany w turze gracza jako jego własna jednostka transportu (daje przyległym jednostkom mobilność).
Mam dwa pytania w związku z nim.
1. Jest napisane że niszczy go bomba (taka co niszczy własne jednostki). Rozumiem że w innych armiach takie jednostki (co niszczą własne) też mogą go zniszczyć. A co z armiami, które nie posiadają takich jednostek ? Nie mogą go zniszczyć ?
2. Czy taki żeton może odpychać wrogie jednostki ?
Mam dwa pytania w związku z nim.
1. Jest napisane że niszczy go bomba (taka co niszczy własne jednostki). Rozumiem że w innych armiach takie jednostki (co niszczą własne) też mogą go zniszczyć. A co z armiami, które nie posiadają takich jednostek ? Nie mogą go zniszczyć ?
2. Czy taki żeton może odpychać wrogie jednostki ?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ad 1puciek2 pisze:Otrzymałem niedawno na turnieju żeton wspólny Baza Transportowa, który jest traktowany w turze gracza jako jego własna jednostka transportu (daje przyległym jednostkom mobilność).
Mam dwa pytania w związku z nim.
1. Jest napisane że niszczy go bomba (taka co niszczy własne jednostki). Rozumiem że w innych armiach takie jednostki (co niszczą własne) też mogą go zniszczyć. A co z armiami, które nie posiadają takich jednostek ? Nie mogą go zniszczyć ?
2. Czy taki żeton może odpychać wrogie jednostki ?
Nie mogą.
Ad 2
Może.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
GrzeL pisze:Ad 1puciek2 pisze:Otrzymałem niedawno na turnieju żeton wspólny Baza Transportowa, który jest traktowany w turze gracza jako jego własna jednostka transportu (daje przyległym jednostkom mobilność).
Mam dwa pytania w związku z nim.
1. Jest napisane że niszczy go bomba (taka co niszczy własne jednostki). Rozumiem że w innych armiach takie jednostki (co niszczą własne) też mogą go zniszczyć. A co z armiami, które nie posiadają takich jednostek ? Nie mogą go zniszczyć ?
2. Czy taki żeton może odpychać wrogie jednostki ?
Nie mogą.
...
A czy to nie wpływa na balans gry ?
Np. W walce Posterunek - Moloch gdzie moloch będzie grał w głębokiej defensywie i zbunkruje się za takim żetonem,
który może odpychać, blokuje dostęp do sztabu i nie można go usunąć ?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
To sobie Posterunek go przesunie z łatwością. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Joliet Jake na BGG
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie dotyczące medyka
Jednostka (lub Sztab) z podłączonym medykiem jest atakowana przez Uniwersalnego Żołnierza Hegemonii. To ten gostek który - cytując opis z instrukcji, wykonuje jednocześnie cios i strzał.
I teraz cytat z instrukcji (NH 2.5) odnośnie medyka, podkreślenie moje:
"Jeśli własna połączona jednostka otrzymuje jakiekolwiek rany (czyli ginie lub - jeśli posiada cechę Wytrzymałość - traci 1 lub więcej punktów Wytrzymałości od jednego strzału lub ciosu, Snajpera, Bomby albo też ginie od Granatu), wtedy ginie Medyk, a tamte rany są anulowane".
Czy w takim przypadku medyk przejmie na siebie oba ataki, czy też przejmie rany z jednego ataku (strzału lub ciosu, piszę "rany" bo któryś może być wzmocniony) a ranę/rany z drugiego ataku dostanie docelowa jednostka?
Wg mnie:
Jednostka (lub Sztab) z podłączonym medykiem jest atakowana przez Uniwersalnego Żołnierza Hegemonii. To ten gostek który - cytując opis z instrukcji, wykonuje jednocześnie cios i strzał.
I teraz cytat z instrukcji (NH 2.5) odnośnie medyka, podkreślenie moje:
"Jeśli własna połączona jednostka otrzymuje jakiekolwiek rany (czyli ginie lub - jeśli posiada cechę Wytrzymałość - traci 1 lub więcej punktów Wytrzymałości od jednego strzału lub ciosu, Snajpera, Bomby albo też ginie od Granatu), wtedy ginie Medyk, a tamte rany są anulowane".
Czy w takim przypadku medyk przejmie na siebie oba ataki, czy też przejmie rany z jednego ataku (strzału lub ciosu, piszę "rany" bo któryś może być wzmocniony) a ranę/rany z drugiego ataku dostanie docelowa jednostka?
Wg mnie:
Spoiler:
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Medyk przejmie rany tylko z jednego rodzaju ataku. Drugi "wejdzie" normalnie.
W zasadach jest tak, a nie inaczej, bo to jest chyba jedyna taka sytuacja, w której jedna jednostka ma różne rodzaje ataków w jednym kierunku.
Btw. Ja się uczyłem zasad właśnie na androidowej wersji, ale jak już się parę razy przekonałem - tym nie należy się sugerować. Są błędy![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W zasadach jest tak, a nie inaczej, bo to jest chyba jedyna taka sytuacja, w której jedna jednostka ma różne rodzaje ataków w jednym kierunku.
Btw. Ja się uczyłem zasad właśnie na androidowej wersji, ale jak już się parę razy przekonałem - tym nie należy się sugerować. Są błędy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hmm, a co w sytuacji gdyby przed takim gosciem (co jednoczescie ma jedno uderzenie i jeden strzal w tym samym kierunku) stoja dwaj wrogowie w linii prostej, o wytrzymalosci 1. Wtedy pierwszego zabije uderzeniem a drugiego strzalem? Moim zdaniem zabije tylko pierwszego oboma atakami. Jesli mam racje to analogicznie ppdchodzilbym do medyka, tj. dalbym.mu oba obrazenia.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No właśnie, czy ktoś może potwierdzić odpowiedź vlyssesa? Nie jestem specjalistą od Neuroshimy Hex, nawet nie wiem, czy taka sytuacja miała u mnie miejsce, ale zdecydowanie grałbym, że Medyk bierze na siebie oba obrażenia, bo są one zadane niejako równocześnie przez to samo źródło.
Sprzedam nic
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
A moze najpierw jest strzal?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W instrukcji 3.0 Uniwersalny Żołnierz "wykonuje jednocześnie cios i strzał", czyli ma jeden atak. A Medyk "pochłania wszystkie obrażenia zadane tylko przez jeden atak jednego wroga".
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tej wersji bede sie trzymal ![Smile :smile:](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :smile:](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ja się nie upieram. To jest moja (i nie tylko) interpretacja - co więcej chyba nawet kiedyś próbowałem się kłócić, że są jednocześnie, ale większość twierdziła, że to są dwa oddzielne ataki ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Należałoby zapytać kogoś kompetentnego (MOracz?)![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Należałoby zapytać kogoś kompetentnego (MOracz?)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No to rzeczy-wiście w instrukcji do 3.0 temat został doprecyzowany. Ale chyba warto przed grą upewnić się że wszyscy przyjmą tą interpretację, zwłaszcza jeśli grają ludzie ze znajomością instrukcji do 2.5
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Obecnie jedynymi oficjalnymi zasadami są te zawarte w instrukcji 3.0.
Co do pytania to w instrukcji jest wprost zawarta odpowiedź.
Co do pytania to w instrukcji jest wprost zawarta odpowiedź.
Medyk pochłania wszystkie obrażenia zadane tylko przez jeden atak jednego wroga (atak z jednej ścianki w jednym segmencie Inicjatywy).