Atak Zombie- Fox Games.

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Piotrek P.
Posty: 56
Rejestracja: 30 lis 2014, 19:32

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Piotrek P. »

KaroMDM pisze:
Yavi pisze: Zawsze możecie poszukać :D :D
Z doświadczenia powiem, że radzę mailować do wydawnictwa, nie wiem jak działa to w Foxgames, ale na ogół inni bez problemów dosyłają ;)
Hehe, jeśli uda nam się go znaleźć, to nie wiem, czy ktokolwiek będzie chciał jeszcze grać żółtymi :D Spróbujemy napisać do wydawnictwa, może pomogą :) Dzięki za odpowiedzi! :)
Ja też bym poszukał wiadomo gdzie, a potem powiedział: "Yyy, znalazł się pod kanapą, a co?" :lol: :lol: :lol:

A tak serio, to faktycznie napisz do wydawnictwa - niewykluczone, że maja jakieś nadwyżki. A jeśli nie, to szukaj tutaj:

https://www.facebook.com/gorema.eu?fref ... le_browser
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Wothan »

Profil na BGG już istnieje i przydałoby się trochę go uzupełnić (to apel głównie do autorów video/blogów/itp):
https://boardgamegeek.com/boardgame/170344/atak-zombie
Zróbmy hałas! :)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Gambit »

Bo czymże by była Wigilia bez zombie :) Jakby co, to udało mi się nakręcić wideorecenzję Ataku Zombie. Chętnych zapraszam do oglądania.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Piotrek P.
Posty: 56
Rejestracja: 30 lis 2014, 19:32

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Piotrek P. »

Gambit pisze:Bo czymże by była Wigilia bez zombie :) Jakby co, to udało mi się nakręcić wideorecenzję Ataku Zombie. Chętnych zapraszam do oglądania.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Dziękuję za info (i za recenzję). Już zapodałem linka na fejsbukowej stronie AZ-a.

Nawiasem mówiąc, uchodzisz w moich oczach za bardzo surowego krytyka, więc tum bardziej cieszę się z tej mocnej "siódemki" (czy tam "siódemki" a "ósemki" ;-)).

Co do uwag krytycznych, to przyjmuję je z pokorą. I tylko tytułem wyjaśnienia - jedna kwestia, w sumie jakby z boku. ;-) Wyjaśniłem to na fejsie, więc tutaj krotki cytat:

"Co do mechaniki toru aktywności zombie, to wyjaśnienie jest proste (i już o tym parokrotnie pisałem/mówiłem - m.in. w "Dzienniku projektanta"). Po pierwsze, wskazuje on... aktywność zombie, a nie dostępność towarów. Po drugie, duża ilość towarów dobierana na czerwonych polach wynika z tego prostego faktu, że niewielu szabrowników odważa się wkroczyć do miasta, a więc nie musimy z nikim konkurować w zdobyciu zapasów, choć minusem jest to, że jesteśmy wówczas jedynym "celem" zombie i dlatego aż tylu ściągamy do swojej siedziby (a że są "pobudzone", to i lezą za nami w nadmiarze;-)). Przy niskiej aktywności zombie (pola zielone), szabrowników jest więcej, co przekłada się na mniejszą ilość pozyskanych towarów (bo musimy się z nimi użerać), ale też "partycypują" oni w ściągnięciu zombiaków do swoich kryjówek (no i zombie są w ogóle bardziej niemrawe, więc nie ścigają nas za bardzo ;-)), więc ostatecznie "sztywnych" ściągamy do siebie mniej."

Dla mnie to proste, jak drut. Inna sprawa, że nie wszystko ,co mam w głowie, musi być udziałem ogółu. ;-) Jeszcze tego by brakowało. ;-)

W każdym razie - jeszcze raz dziękuję za recenzję.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Ayaram »

Serio to worker placement? :shock: Miałem grę olać szerokim łukiem, ale nie powiem na hasło "euro z klimatem" od razu się podjarałem, trzeba będzie przetestować :wink:
Nawiasem mówiąc, uchodzisz w moich oczach za bardzo surowego krytyka, więc tum bardziej cieszę się z tej mocnej "siódemki" (czy tam "siódemki" a "ósemki" ;-)).
Gdzie tam... dorzciłbyś mu kilka figurek i już byś miał dychę :mrgreen:
"Co do mechaniki toru aktywności zombie, to wyjaśnienie jest proste (i już o tym parokrotnie pisałem/mówiłem - m.in. w "Dzienniku projektanta"). Po pierwsze, wskazuje on... aktywność zombie, a nie dostępność towarów. Po drugie, duża ilość towarów dobierana na czerwonych polach wynika z tego prostego faktu, że niewielu szabrowników odważa się wkroczyć do miasta, a więc nie musimy z nikim konkurować w zdobyciu zapasów, choć minusem jest to, że jesteśmy wówczas jedynym "celem" zombie i dlatego aż tylu ściągamy do swojej siedziby (a że są "pobudzone", to i lezą za nami w nadmiarze;-)). Przy niskiej aktywności zombie (pola zielone), szabrowników jest więcej, co przekłada się na mniejszą ilość pozyskanych towarów (bo musimy się z nimi użerać), ale też "partycypują" oni w ściągnięciu zombiaków do swoich kryjówek (no i zombie są w ogóle bardziej niemrawe, więc nie ścigają nas za bardzo ;-)), więc ostatecznie "sztywnych" ściągamy do siebie mniej."
Zgodzę się, że da się to jakoś logicznie wytłumaczyć, ale to tak trochę myślenie na około, 1wszym najbardziej oczywistym skojarzeniem jest "dużo zombiaków, trzeba brać co popadnie i spier**ć".
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: vinnichi »

To będzie chyba mój tytuł roku. Uwielbiam klimaty zombie ale tutaj sam system walki o przetrwanie i ciągłe gaszenie pożarów jest genialny. Do końca nie wiadomo kto będzie wygranym. Można się bardzo szybko odbić od dna jak i na nie zlecieć. Przy czterech graczach, kiedy grają nowe osoby, mogą się pojawiać przestoje bo opcji kombinowania jest sporo ale mimo wszystko poczucie zagrożenia i stres nie znikają. Chociaż nie wiem czy ulubionym wariantem nie będzie 1 vs 1. Mam nadziejè że autor pójdzie dalej w tym kierunku i za jakiś czas dostaniemy kolejny tytu, może coś w rodzaju War of mine dla tych co nie lubią zombie. W każdym razie jestem "klient docelowy" produktu w 100% :) Gra ma potencjał do rozbudowy (nowe wydarzenia, ukryte cele, nowi mocniejszy zombie?) mam nadzieję że wydawca zdecyduje się na pociągnięcie tytułu dalej.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: janekb »

Ayaram pisze:Serio to worker placement? :shock: Miałem grę olać szerokim łukiem, ale nie powiem na hasło "euro z klimatem" od razu się podjarałem, trzeba będzie przetestować :wink:
To nie jest worker placement. To gra, w której wstawiamy swoich meepli do lokacji. Zresztą byłą o tym mowa wcześnie. Nie blokujemy sobie akcji przez umieszczanie w jakimś miejscu swoich ludzi itp. Co do klimatu to wszystko zależy od graczy. Można go zbudować, ale jeśli zagrasz z ludźmi, którzy będą tylko optymalizować to nic z tego. Gra skłania swoim wykonanie, do tego, żeby klimat budować, ale to zawsze zależy od nas. Zresztą podobnie jak w innych grach (wspomnę tylko o Magnatach). Grą roku bym jej nie nazwał, ale jest to dobry tytuł. Współgracze porównywali do Robinsona, tylko że nie współpracujemy, ale działamy samodzielnie, czasem nawet przeciwko sobie, a gra nam dowala. Ogólnie polecam, tylko nie nazywajmy tego worker placement ;-)
Awatar użytkownika
wolfe
Posty: 264
Rejestracja: 05 cze 2004, 20:40

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: wolfe »

vinnichi pisze:Mam nadziejè że autor pójdzie dalej w tym kierunku i za jakiś czas dostaniemy kolejny tytu, może coś w rodzaju War of mine dla tych co nie lubią zombie.
No, to byłoby genialne. Po tym jak zobaczyłem This War of Mine stwierdziłem, że to byłby świetny pomysł na planszówkę - Atak Zombie trochę tego klimatu daje ale jednak chciałoby się więcej.
Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Maxxx76 »

Dla mnie mechanika toru zombie była oczywista od początku. Jest ryzyko jest zabawa!
Gdy jest więcej zombiakow nikt nie wpada po cokolwiek, bo to za duże ryzyko. Wtedy planuje się wyprawę po coś extra!
Dużo zombie, mało chętnych, spróbujemy dostać się do miasta, zaszyć gdzieś i konkretnie się obłowić:-)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Ayaram »

To nie jest worker placement. To gra, w której wstawiamy swoich meepli do lokacji. Zresztą byłą o tym mowa wcześnie. Nie blokujemy sobie akcji przez umieszczanie w jakimś miejscu swoich ludzi itp. Co do klimatu to wszystko zależy od graczy. Można go zbudować, ale jeśli zagrasz z ludźmi, którzy będą tylko optymalizować to nic z tego. Gra skłania swoim wykonanie, do tego, żeby klimat budować, ale to zawsze zależy od nas. Zresztą podobnie jak w innych grach (wspomnę tylko o Magnatach). Grą roku bym jej nie nazwał, ale jest to dobry tytuł. Współgracze porównywali do Robinsona, tylko że nie współpracujemy, ale działamy samodzielnie, czasem nawet przeciwko sobie, a gra nam dowala. Ogólnie polecam, tylko nie nazywajmy tego worker placement ;-)
Generalnie rozumiem o co ci chodzi, ale mimo wszystko zawsze mi mózg parzy jak słyszę zdanie "gra w której rozstawiamy pracowników, a nie blokujemy sobie pól i nie rywalizujemy, nie jest grą o rozstawianiu pracowników" :twisted:
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Gambit »

Piotrek P. pisze:Nawiasem mówiąc, uchodzisz w moich oczach za bardzo surowego krytyka, więc tum bardziej cieszę się z tej mocnej "siódemki" (czy tam "siódemki" a "ósemki" ;-)).
Naprawdę? Ja się raczej widziałem jako dość łagodnego recenzenta :)
Piotrek P. pisze:"Co do mechaniki toru aktywności zombie, to wyjaśnienie jest proste (i już o tym parokrotnie pisałem/mówiłem - m.in. w "Dzienniku projektanta"). Po pierwsze, wskazuje on... aktywność zombie, a nie dostępność towarów. Po drugie, duża ilość towarów dobierana na czerwonych polach wynika z tego prostego faktu, że niewielu szabrowników odważa się wkroczyć do miasta, a więc nie musimy z nikim konkurować w zdobyciu zapasów, choć minusem jest to, że jesteśmy wówczas jedynym "celem" zombie i dlatego aż tylu ściągamy do swojej siedziby (a że są "pobudzone", to i lezą za nami w nadmiarze;-)). Przy niskiej aktywności zombie (pola zielone), szabrowników jest więcej, co przekłada się na mniejszą ilość pozyskanych towarów (bo musimy się z nimi użerać), ale też "partycypują" oni w ściągnięciu zombiaków do swoich kryjówek (no i zombie są w ogóle bardziej niemrawe, więc nie ścigają nas za bardzo ;-)), więc ostatecznie "sztywnych" ściągamy do siebie mniej."

Dla mnie to proste, jak drut. Inna sprawa, że nie wszystko ,co mam w głowie, musi być udziałem ogółu. ;-) Jeszcze tego by brakowało. ;-)

W każdym razie - jeszcze raz dziękuję za recenzję.
No takie wyjaśnienie ma bardziej ręce i nogi. Ale przyznam, że Dzienników nie oglądałem. Ale jak mówiłem, ja odczytałem ten tor nieco inaczej i dlatego nie bardzo mi siedział klimatycznie. W ogóle nie wziąłem pod uwagę tych "innych" szabrowników...bo przecież są tylko ci z innych plansz na stole :)
Ayaram pisze:Gdzie tam... dorzciłbyś mu kilka figurek i już byś miał dychę :mrgreen:
No to zraniło moje uczucia. Idę płakać w kącie. :shock:
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Bardias »

Skopiuję swojego posta z tematu w dziale "zasady", miał trafić tutaj, ale się pomyliłem :oops:

Wczoraj zagrałem 6 rund, dzisiaj udało mi się rozegrać pełną partię w składzie czteroosobowym. Gra jest nawet trochę lepsza, niż się spodziewałem :) Sporo opcji do wyboru, przetrwanie nie jest aż tak proste, sensowny poziom losowości (aczkolwiek odpowiednio dobrane wydarzenia potrafią dobrze prosperującą osadę zniszczyć w jedną turę) - to mnie zaskoczyło pozytywnie. Negatywnie za to zaskoczył mnie czas rozgrywki znacząco odbiegający od 60 minut, pomimo mojej bardzo dobrej znajomości zasad. Niemniej jednak - wstępnie solidne 8/10, choć nie ukrywam, że w dużej mierze jest to zasługa klimatu, który da się odczuć, na co najbardziej liczyłem.

Wydaje mi się, że grze dobrze by zrobiło:
- więcej wydarzeń (tutaj jest ogromne pole do popisu, na razie w każdej grze wykorzystać należy wszystkie - nie licząc odrzuconych; znalezisk aż tak bardzo nie trzeba, ciężko też by było zachować balans)
- parę zasad "poziom ekspert", może niekoniecznie wspominane wyżej porywanie dla okupu, ale handel, pionek naszego bohatera-lidera (z indywidualną cechą?) etc.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Odp: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: janekb »

Ayaram pisze:
To nie jest worker placement. To gra, w której wstawiamy swoich meepli do lokacji. Zresztą byłą o tym mowa wcześnie. Nie blokujemy sobie akcji przez umieszczanie w jakimś miejscu swoich ludzi itp. Co do klimatu to wszystko zależy od graczy. Można go zbudować, ale jeśli zagrasz z ludźmi, którzy będą tylko optymalizować to nic z tego. Gra skłania swoim wykonanie, do tego, żeby klimat budować, ale to zawsze zależy od nas. Zresztą podobnie jak w innych grach (wspomnę tylko o Magnatach). Grą roku bym jej nie nazwał, ale jest to dobry tytuł. Współgracze porównywali do Robinsona, tylko że nie współpracujemy, ale działamy samodzielnie, czasem nawet przeciwko sobie, a gra nam dowala. Ogólnie polecam, tylko nie nazywajmy tego worker placement ;-)
Generalnie rozumiem o co ci chodzi, ale mimo wszystko zawsze mi mózg parzy jak słyszę zdanie "gra w której rozstawiamy pracowników, a nie blokujemy sobie pól i nie rywalizujemy, nie jest grą o rozstawianiu pracowników" :twisted:
Temat wałkowany 150 razy, jeśli samo wystawianie meepli to WP to trzeba by do tego zaliczyć chociażby Carcassonne.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: kwiatosz »

A Gluck Auf jest worker placementem dopóki ktoś nie zapłaci za ponowne skorzystanie z tego samego pola ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Zorak »

Przyszla do mnie dzis gra i po pierwszej probnej solo grze naszly mnie pytania:
1) wizyta w miescie wymusza rzut kostka i przesuwamy znacznik w dol czyli z zoltego w strone zielonego tak ? Bo to dziwne ze jedziesz do miasta i nagle mniej zombiakow jest.
2) pulapki barykady itp, czy tylko mi sie wydaje ze pulapka z granatem jest przegieta ? Zamiast dawac granaty na wiezyczki lepiej dac na beczki i za koszt granatu i beczki +ew innych pulapek( ale przy granacie te niesa potrzebne), likwidujemy wszystkie zombie ? Wiec jesli przy ataku hordy mam na kazdej z 3 barykad 1 beczke z granatem to bez problemu rozprawiam sie z horda tyle ze nastepnego dnia musze nowa beczke wybudowac i dostawic granat, tak ?
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: vinnichi »

Odnośnie 1 autor tłumaczył o co chodzi kilka postów wcześniej i w Pamiętniku. Jeśli jest mało grabieżców w mieście bo jest dużo zombiaków to i więcej zasobów jest do dostania. Większe ryzyko przywleczenia zombie ale więcej prezentów.
Odnośnie 2 utrata beczki i pułapki to jednak dotkliwa strata. Granaty są dobre jako ostatnia linia obrony. Wg mnie dwa kwasy się lepiej sprawdzają. Nie grałem w tryb solo ale w więcej graczy miasto często jest mało atrakcyjne i pozyskanie zasobów jest problemem. Jeśli zamontujesz wszędzie po jednym granacie to już masz 3 beczki w plecy a rzadko kiedy mamy tyle akcji żeby robić 2 beczki na turę. Więc najlepiej utrzymać beczki i skupić się na czymś innym. Ale możliwości kombinowania jest sporo ja jakoś nie odczułem przegięcia w użyciu granatów.
Wydaje mi się że ważne jest umiejętne łączenie zestawów pułapek.
Chlebka jeszcze nie używałem bo wydał mi się za słaby ale też pewnie trzeba się nauczyć z niego korzystać.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: okon »

Gambit pisze:Bo czymże by była Wigilia bez zombie :) Jakby co, to udało mi się nakręcić wideorecenzję Ataku Zombie. Chętnych zapraszam do oglądania.
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Świetna recka raz już mnie raz skłoniłeś do zakupu ( MK ) i znowu ci się udało .
gra wygląda Świetnie tylko okładka mi się nie podoba :)
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Bardias »

Zorak pisze:1) wizyta w miescie wymusza rzut kostka i przesuwamy znacznik w dol czyli z zoltego w strone zielonego tak ? Bo to dziwne ze jedziesz do miasta i nagle mniej zombiakow jest.
To nie określa liczby zombie tylko ich aktywność :) Ale tak zasadniczo jest, zanim wjeżdżamy do miasta patrzymy jaka tego dnia jest nadpobudliwość zombiaków, a w końcu przed wyjazdem sprawdzić tego nie możemy.
Zorak pisze:2) pulapki barykady itp, czy tylko mi sie wydaje ze pulapka z granatem jest przegieta ?
Nie jest przegięta. Dobrze użyta jest oczywiście bardziej opłacalna niż inne, ale jej uniwersalność stoi pod dużym znakiem zapytania. Jeżeli przez przypadek zdetonuje się przed hordą zombie, to możemy mieć spory problem.
Zorak pisze:Zamiast dawac granaty na wiezyczki lepiej dac na beczki
Ale z wieżyczek zawsze granat można ściągnąć i użyć do czegoś innego, można odstrzelić pojedynczego zombiaka, który akurat powoduje nam stan nierównowagi pod barykadą. granatem w beczce nie zareagujesz na nieciekawą sytuację po drugiej stronie siedziby.
Zorak pisze:+ew innych pulapek( ale przy granacie te niesa potrzebne)
Są potrzebne, aby móc zebrać większą grupę zombie pod barykadę. Na dwubeczkowej barykadzie możesz uzbierać tylko 3 zombie z beczkę + beczką z granatem, jeżeli nie chcesz go detonować. Następnie powiedzmy, że dojdzie ci w nocy w to miejsce 1 zombie, daje to w sumie 4 zabitych kosztem granatu i beczki. Znacznie bardziej opłacalne byłoby skorzystanie z dwóch kwasów.
Zorak pisze:Wiec jesli przy ataku hordy mam na kazdej z 3 barykad 1 beczke z granatem to bez problemu rozprawiam sie z horda tyle ze nastepnego dnia musze nowa beczke wybudowac i dostawic granat, tak ?
Tak, ale po pierwsze: nie wykorzystujesz potencjału twoich ludzi walczących na barykadach. Po drugie - będziesz musiał odbudować aż trzy beczki, co jest dość kłopotliwe. Po trzecie - w noc poprzedzającą atak hordy przy tak nikłej wartości obrony istnieje uzasadniona obawa, że będziesz zmuszony zużyć granaty przed rundą specjalną. Zresztą - czymś musisz w międzyczasie zombie ubijać, a do zabijania 2-3 zombie granat się nie nadaje.
vinnichi pisze:Chlebka jeszcze nie używałem bo wydał mi się za słaby ale też pewnie trzeba się nauczyć z niego korzystać.
Chlebek w połączeniu z granatem potrafi być szalenie efektywny.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: vinnichi »

Chlebek w połączeniu z granatem potrafi być szalenie efektywny
Narazie kwasikiem ich traktuję. Olej też w ostatniej grze rzadziej gościł na beczkach. Powstrzymuje jednego zombie więcej ale jednak tylko powstrzymuje (do czasu przełamania). Zauważyłem też że nie można startować z dużą ilością ludzików. 3 do pierwszej hordy w zupełności daje radę.
Tak z ciekawości jakimi wynikami kończysz grę? U nas ostatnio w okolicach 21 chyba było (nadal wariant podstawowy bez mordobicia w mieście). No i przy 2 graczach rzeczywiście pudełkowy czas 1h jest realny.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Bardias »

vinnichi pisze:Tak z ciekawości jakimi wynikami kończysz grę? U nas ostatnio w okolicach 21 chyba było
Wygrywający powyżej 20.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Zorak »

ale 2 kwasy na beczkach przy hordzie niszcza 6 zombie a sa to 4 "rzeczy" gdy beczka z granatem niszczy wszystkie zombiaki za cene 2 "rzeczy". dodatkowo inne beczki pozostaja wiec nastepnego dnia trzeba tylko troche to dobudowac a czas mamy bo po ataku hordy dokladamy zombiaki od zera. fakt mialem czasem tak ze w normalne tury dokladalem paliwo zeby przetrzymac zombiaki i granat do ataku hordy.
pogram jeszcze na rozne sposoby i zobacze jak to wyglada po kilkunastu grach.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: vinnichi »

Jeśli nie odpalisz pułapek to 2 kwasy na beczkach nadal mają siłę obrony 4, czyli 4 zombiaki idą do piachu, dlaczego 6?
2 pułapki z kwasem niszczą 4 zombie plus 1-2 hipsterów na barykadach daje 5-6 zombiaków a to często wystarcza, oczywiście dobrze mieć w obwodzie granat i jeszcze lepiej uzbrojoną wieżyczkę. Zastosowanie różnych pułapek daje większą elastyczność w eliminowaniu, bo przecież nie chodzi tylko żeby przetrwać najazd hordy ale zostawić jak najwięcej punktów na koniec, a tak jak pisał Bardias nie ma często potrzeby odpalać granatu.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: Zorak »

vinnichi pisze:Jeśli nie odpalisz pułapek to 2 kwasy na beczkach nadal mają siłę obrony 4, czyli 4 zombiaki idą do piachu, dlaczego 6?
2 pułapki z kwasem niszczą 4 zombie plus 1-2 hipsterów na barykadach daje 5-6 zombiaków a to często wystarcza, oczywiście dobrze mieć w obwodzie granat i jeszcze lepiej uzbrojoną wieżyczkę. Zastosowanie różnych pułapek daje większą elastyczność w eliminowaniu, bo przecież nie chodzi tylko żeby przetrwać najazd hordy ale zostawić jak najwięcej punktów na koniec, a tak jak pisał Bardias nie ma często potrzeby odpalać granatu.
liczylem 6 jako ze 4 od kwasu (2x2) i kolejnych 2 za kazda beczke. Faktycznie wariant punktowy moze miec tu spore znaczenie, ja narazie jestem na etapie byle do konca przezyc a pozniej bede gral na punkty.
Swoja droga tracisz 2 kwasy (2 punkty) albo 1 granat i beczke ( tez 2 punkty).
Sam zwykle gralem budujac same beczki i dokladajac po 1 granacie czyli sila na barykadzie 3-4, jak bylo malo dokladalem paliwo a przy hordzie odpalalem granat, tracilem 1 beczke z granatem + ew paliwo ale w zamian niszczylem wszystko bez zmartwien. w nastepnych turach dalej mialem 1-2 beczki na barykadach ktore znowu umacnialem i uzbrajalem granatami.
pogram jeszcze troche na rozne sposoby i zobacze moze faktycznie to tylko moje wrazenie spowodowane brakiem doswiadczenia.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1304 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: vinnichi »

Może ja źle gram ale liczyłem uzbrojoną beczkę za 2 punkty obrony (z paliwem 3) a nieuzbrojoną 1. Nie 2+1. Aż zerknę do instrukcji...:)
EDIT: a nie ok jakieś zaćmienie mnie odpadło. Zużywamy pułapkę 2 zombie zostaje pusta beczka 1 zombie masz racje i tak grałem mój mózg widać dopadła kurza ślepota :)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
alukard88
Posty: 92
Rejestracja: 17 paź 2014, 14:04
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Atak Zombie- Fox Games.

Post autor: alukard88 »

Za mną dopiero dwie rozgrywki jedna 2 osoba i jedna w komplecie czyli 4 osobowa, nie wiem od czego to zależy, ale w dwie osoby lepiej sie bawiłem (w obu przypadkach wariant nie agresywny) trochę kombinowania i bardziej różnorodne taktyki. W cztery osoby niestety nawet mimo mojego entuzjazmu gra się dłużyła (planowanie robiliśmy jednocześnie, żeby nie przedłużać) najgorsze było tak 6-7 pierwszych tur potem gra nabierała rumieńców, macie podobne odczucia czy to u mnie wina trochę zbyt słabego chłonięcia klimatu? Druga sprawa to wydarzenia i karty, fajnie jeśli gra się sprzeda w sensownej ilości egzemplarzy, abo wyszedł chociaż mini dodatek z większą ilością kart + jakieś dodatkowe karty zwiększające interakcje między graczami. Przetestuje jeszcze wariant agresywny
ODPOWIEDZ