BIgBadWolf pisze:Daywalker pisze:Zakupiłem Abbys, napiszę wrażenia po paru grach
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
fajnie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
czekam bo tez przymierzałem się do tego tytułu
Ok mogę coś napisać po 3 dniach testowania w rozgrywce dla 2 i 3 osób.
W pierwszym dniu po wyjęciu żetonów z wyprasek, zakoszulkowaniu kart, wyjąłem instrukcję na stół, przejrzałem pobieżnie (głównie ciesząc oczy grafikami) zmuszony byłem spakować to wszystko do pudełka, ponieważ syn z żoną już spali
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Rano zaraz po śniadaniu Abyss na stół, na przeciwko mnie mój syn, ja w rękę instrukcję, młody karty lordów przegląda i co chwila tylko - ło tata zobacz tego, ma meduzę na głowie, o a ten jaki pancerz - a ja zagłębiam się w instrukcję, przeczytałem i zaczęło się granie. Od razu powiem, że przy pierwszej partii korzystałem z instrukcji dość często, a po niej przeczytałem ją jeszcze raz i okazało się, że 2 błędy popełniliśmy i zaproponowałem ponowną sesję, na którą syn przystał z ochotą, co mnie zaskoczyło, bo o ile jest tez zapalonym graczem, to rzadko gra w ten sam tytuł pod rząd. Przy drugiej rozgrywce instrukcja już nie była potrzebna
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Abyss może z początku wydawać się grą posiadającą proste zasady i rozgrywkę, ale po paru grach zauważasz że możliwości i różnych strategii jest od groma. Każda frakcja jest inna:
Żołnierze - Dają mało punktów wpływu, potrzebnych do zwycięstwa, ale za to wpływasz nimi na przeciwników
Farmerzy - Nie mają żadnych zdolności, ale dają bardzo dużo punktów wpływu.
Politycy - Dają ci przewagę w kontrolowaniu Lordów
Magowie - Dają ci przewagę w kontrolowaniu planszy, gry (moi faworyci)
Kupcy - Dają ci perły, które są walutą w grze możesz dzięki niej pozyskiwać lordów, kupować kart, kto bogatemu zabroni
Ambasadorzy - Dają ci przewagę w kontrolowaniu lądów
Niektórzy lordowi posiadają zdolność, którą musisz wykorzystać po ich zakupie, a niektórzy dają ci pasywną, która działa dopóki nie przejmiesz nimi kontroli nad miastem. Naprawdę Lordowie w połączeniu z odpowiednimi lądami to pewna wygrana. Lordowie rządzą Panowie.
Jeśli chodzi o wykonanie gry to i tak wszyscy już wiedzą jak wygląda jej oprawa graficzna - obłędnie.
Gra 2 vs 2 jak najbardziej satysfakcjonująca i spokojnie można w nią grać tylko wyłącznie w 2 osoby, ale muszę przyznać, że w rozgrywce 2+ gra zyskuje i to sporo staje się bardziej agresywna, dynamiczniejsza i czas jej trwania się wydłuża.
W jednej z recenzji przeczytałem, że jest to gra w której "zbierasz te karty, żeby kupić te karty, żeby zdobyć punkty lub miejsca, które dają punkty" i tu trafił autor w sedno nie jest to gra, która zaskakuje nowatorskim podejściem do tematu i pewnie też nie będzie grą roku, ale nie żałuje wydanej ani jednej złotówki na ten tytuł, ponieważ zyskałem grę do której będziemy często siadali ja z synem + nieraz żona i spędzimy przy niej sporo czasu, szczególnie gdy za oknem mróz albo deszcz, a my będziemy rekrutować Lordów i przejmować kontrolę nad miejscami gdzieś w głębi oceanu.