(Warszawa) Poniedziałkowe granie - Miejsce Chwila
- Paskudnik
- Posty: 1431
- Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
- Lokalizacja: Ergsun-Tuek
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Ja też mógłbym wpaść. Jeśli będzie staszek, przyniósłbym Imię róży. Jeśli nie to next time jakoś.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
[Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Nie mam jakiś szczególnych planów, zapewne koło 17 do czegoś ciężkiego dołączył. Do tego czasu coś szybkiego jak najbardziejjax pisze:Też mogę być o 16:00. Coś szybkiego planujemy?Andreus pisze:Ja planuję się pojawić koło 16jingowawa pisze:czy ktoś planuje się pojawić w najbliższy poświąteczny poniedziałek?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Ja także.Mały brzydki pędrak pisze:Chętnie zagrałbym w A study in Emerald.
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Cześć. Może Kanban; np. do Andreusa mówię ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niech garby waszych wielbłądów będą zawsze tłuste!
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
I ja bym chętie zagrał bardzo, ale będę pewie dopiero ok 19:00-19:30.Paskudnik pisze:Ja też mógłbym wpaść. Jeśli będzie staszek, przyniósłbym Imię róży. Jeśli nie to next time jakoś.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Chętny na Asię? Jeśli tak, to czy wytłumaczysz, bo ja nie grałem prawie rok i o której zaczynamy? Mogę wziąć Mythotopię i Venus by było tematycznie.adikom5777 pisze:To i ja
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
@Jax: z lekkich tytułów na godzinę chętnie zagram w Kingdom Buildera albo Greed
@Micelius: niestety mam już komplet chętnych na Kanbana![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
@Micelius: niestety mam już komplet chętnych na Kanbana
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Schizofretka, jestem umówiony na Kanbana i więcej nie dam rady w nic zagrać w ten wieczór. Ale w AsiE chętnie następnym razem, zwłaszcza przy komplecie graczy. Gra wtedy rozwija skrzydła.schizofretka pisze:Chętny na Asię? Jeśli tak, to czy wytłumaczysz, bo ja nie grałem prawie rok i o której zaczynamy? Mogę wziąć Mythotopię i Venus by było tematycznie.adikom5777 pisze:To i ja
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
- Paskudnik
- Posty: 1431
- Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
- Lokalizacja: Ergsun-Tuek
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Ja jednak jeszcze jutrzejszy dzień muszę odpuścić... To następnym razem w takim razie.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Wezmę własny egzemplarz Kanbana. Jestem poważnie zaniepokojony, bo bardzo się nastawiałem na zagranie i z trudem ustawiłem dzień tak, by móc przyjść na gry ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Niech garby waszych wielbłądów będą zawsze tłuste!
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Fajnie, że tyle osób po świętach się pojawi;)
Ja tacham ze sobą Bora Bora i 2 gry Dorna plus Wallace'a w realiach PRL-u;)
Ja tacham ze sobą Bora Bora i 2 gry Dorna plus Wallace'a w realiach PRL-u;)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
KB spakowałem, ale na 30-45min mam Vendors (jesteś dyrektorem IT i wdrażasz systemy informatyczne, pojawiają się problemy techniczne (stałe negatywne efekty) etc etc, trzeba obsługiwać jak najwięcej klientów na koniec gry).Andreus pisze:@Jax: z lekkich tytułów na godzinę chętnie zagram w Kingdom Buildera albo Greed
Ze 2 średnio-ciężkie tytuły euro też wezmę.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Ja bede, ale nie mam przy sobie nic a nic, bede liczyc ze jednak moje Ancient-cosie dojechaly ew. mnie ktos przygarnie ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Dzięki za wczorajsze rozgrywki.
Na rozgrzewkę Vendors. Całkiem grywalna pozycja ze światka IT
Sillue przywiodła na myśl (poniekąd słusznie) Magnatów. Tylko że w Vendors jest, tak na oko, 10x więcej kontroli.
W obu pozycjach występują licytacje w ciemno za pomocą stałej puli kart z określoną siłą. Z tym, że w Vendors można - zamiast stałej puli - użyć kart z większą siłą (ale wówczas jednorazowo), które wcześniej pozyskaliśmy a używając ich w licytacji, nie użyjemy ich w innym celu. Świetny patent, bo pozwala dużym kosztem wygrywać kluczowe dla nas licytacje. Jest kontrola.
Dodatkowy koszt użycia takich super-kart to pojawiające się u nas w związku z tym ‘problemy techniczne’ (negatywne stałe efekty). Coś za coś – wygrywam ważne licytacje i piętrzą mi się problemy (bo zajmuję się pozyskiwaniem dostawców zamiast dbać o istniejące w mojej firmie systemy IT
). Wczoraj grałem tą strategią.
Znów – jest kontrola, kalkulowane ryzyko i wybór. Nie to co w Magnatach – gdy w jednej rundzie zagrałem w licytacjach w ciemno 8 najsilniejszych kart (od 6 do 13) i zyskałem absolutne… ZERO kart urzędów/wydarzeń. Żenada.
Fajne pomysły ze ‘zwinnym dostawcą’, niekompatybilnościami etc i wyszła, o dziwo, całkiem solidna, szybka pozycja (może ciut za bardzo heremetyczna gdyby ktoś chciał się wgryzać w tekst kart i zastanawać się co to takiego np. Open Source
).
Potem Carson City z dodatkiem Gold and Guns. Wygrał pędrak mając najsłabszą ekonomię i wcale nie nadzwyczajną siłę ognia. Gra nie przestaje mnie zadziwiać i zachwycać. Trzeba umieć znaleźć tę zwycięską ścieżkę. Nie jest to wcale oczywiste i łatwe. Szczególnie gdy przed każdą rozgrywka losuje się 7 innych postaci i wychodzą kompletnie różne gry za każdym razem. Uwielbiam takie replayability.
Carson City uświadomił mi jeszcze inną rzecz – muszę być bardziej okrutny dla swoich gier. Wydawało mi się że grałem trochę w CC a tymczasem po sprawdzeniu okazało się że ostatnio grałem w niego 1,5 roku temu. Prawie zawsze tak się okazuje - za rzadko gram w świetne tytuły.
Zatem trzeba być okrutnym dla ‘mniej świetnych’ tytułów i się ich pozbyć. Okazuje się że 130 sprzedanych gier + 20 dodatków to zdecydowanie za mało. Trzeba zająć się dalszą optymalizacją i kurczeniem kolekcji.
Na zakończenie 2-osobowy Kingdom Builder. Wygrałem przewagą doświadczenia, ale o włos. Mój pływający stateczek (z Crossroads) całkiem się przydał i przeważył szalę.
Na rozgrzewkę Vendors. Całkiem grywalna pozycja ze światka IT
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W obu pozycjach występują licytacje w ciemno za pomocą stałej puli kart z określoną siłą. Z tym, że w Vendors można - zamiast stałej puli - użyć kart z większą siłą (ale wówczas jednorazowo), które wcześniej pozyskaliśmy a używając ich w licytacji, nie użyjemy ich w innym celu. Świetny patent, bo pozwala dużym kosztem wygrywać kluczowe dla nas licytacje. Jest kontrola.
Dodatkowy koszt użycia takich super-kart to pojawiające się u nas w związku z tym ‘problemy techniczne’ (negatywne stałe efekty). Coś za coś – wygrywam ważne licytacje i piętrzą mi się problemy (bo zajmuję się pozyskiwaniem dostawców zamiast dbać o istniejące w mojej firmie systemy IT
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Znów – jest kontrola, kalkulowane ryzyko i wybór. Nie to co w Magnatach – gdy w jednej rundzie zagrałem w licytacjach w ciemno 8 najsilniejszych kart (od 6 do 13) i zyskałem absolutne… ZERO kart urzędów/wydarzeń. Żenada.
Fajne pomysły ze ‘zwinnym dostawcą’, niekompatybilnościami etc i wyszła, o dziwo, całkiem solidna, szybka pozycja (może ciut za bardzo heremetyczna gdyby ktoś chciał się wgryzać w tekst kart i zastanawać się co to takiego np. Open Source
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Potem Carson City z dodatkiem Gold and Guns. Wygrał pędrak mając najsłabszą ekonomię i wcale nie nadzwyczajną siłę ognia. Gra nie przestaje mnie zadziwiać i zachwycać. Trzeba umieć znaleźć tę zwycięską ścieżkę. Nie jest to wcale oczywiste i łatwe. Szczególnie gdy przed każdą rozgrywka losuje się 7 innych postaci i wychodzą kompletnie różne gry za każdym razem. Uwielbiam takie replayability.
Carson City uświadomił mi jeszcze inną rzecz – muszę być bardziej okrutny dla swoich gier. Wydawało mi się że grałem trochę w CC a tymczasem po sprawdzeniu okazało się że ostatnio grałem w niego 1,5 roku temu. Prawie zawsze tak się okazuje - za rzadko gram w świetne tytuły.
Zatem trzeba być okrutnym dla ‘mniej świetnych’ tytułów i się ich pozbyć. Okazuje się że 130 sprzedanych gier + 20 dodatków to zdecydowanie za mało. Trzeba zająć się dalszą optymalizacją i kurczeniem kolekcji.
Na zakończenie 2-osobowy Kingdom Builder. Wygrałem przewagą doświadczenia, ale o włos. Mój pływający stateczek (z Crossroads) całkiem się przydał i przeważył szalę.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Wczoraj nie doczekałem się na A study in Emerald. Czas spożytkowałem na pogawędkach i piciu piwa:)
Na szczęście mogłem dołączyć do jaxa i zagrać w Carson City. Klimaty westernu jak najbardziej ok. Gra nie należy do kategorii sucharów. Jest tu miejsce na negatywną interakcję i faktyczną rywalizację. Poza tym znaczna różnorodność akcji, brak oczywistych strategii i mocno ograniczone optymalizowanie. Bardzo chętnie wrócę do tego tytułu.
Na szczęście mogłem dołączyć do jaxa i zagrać w Carson City. Klimaty westernu jak najbardziej ok. Gra nie należy do kategorii sucharów. Jest tu miejsce na negatywną interakcję i faktyczną rywalizację. Poza tym znaczna różnorodność akcji, brak oczywistych strategii i mocno ograniczone optymalizowanie. Bardzo chętnie wrócę do tego tytułu.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Przepraszam bardzo, dojechałem późno i wszyscy już grali, więc nie czekałem. Następnym razem (adam proponował za tydzień) proponuję od razu 19 czy jak tam wyjdzie koniec pierwszej partii.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Jacku, chyba za bardzo oparłeś opinię o grze na swoim wyniku...jax pisze:Dzięki za wczorajsze rozgrywki.
Na rozgrzewkę Vendors. Całkiem grywalna pozycja ze światka ITSillue przywiodła na myśl (poniekąd słusznie) Magnatów. Tylko że w Vendors jest, tak na oko, 10x więcej kontroli.
10x więcej kontroli od Magnatów to masz w rosyjskiej ruletce powiedzmy... Vendors niestety więcej kontroli nie oferuje...
początkowa licytacja oparta o trzy wartości (1-3) w pięciu rzędach i czterech graczach, przy remisach dających nic... masa kontroli...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
masz szczęście i coś wygrasz, nie masz szczęścia i trzy kolejki w plecy... a strata na początku, to cytując klasyka "kibel"...
zlikwidowałbym albo zmodyfikował kulę śniegową z dodatkowych klientów za bycie liderem na rynku...
każda gra dodająca punkt liderowi po każdej rundzie wywołuje u mnie lekki niepokój... lekko mówiąc...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Też zremisowałem i nic nie dostałem oprócz problemu technicznego - na początku. Ale się wygrzebałem - zatem nie dramatyzujsillue pisze:Jacku, chyba za bardzo oparłeś opinię o grze na swoim wyniku...jax pisze:Dzięki za wczorajsze rozgrywki.
Na rozgrzewkę Vendors. Całkiem grywalna pozycja ze światka ITSillue przywiodła na myśl (poniekąd słusznie) Magnatów. Tylko że w Vendors jest, tak na oko, 10x więcej kontroli.
10x więcej kontroli od Magnatów to masz w rosyjskiej ruletce powiedzmy... Vendors niestety więcej kontroli nie oferuje...
początkowa licytacja oparta o trzy wartości (1-3) w pięciu rzędach i czterech graczach, przy remisach dających nic... masa kontroli...![]()
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie miałem 3 kolejek w placy mimo początkowego kibla.sillue pisze: masz szczęście i coś wygrasz, nie masz szczęścia i trzy kolejki w plecy... a strata na początku, to cytując klasyka "kibel"...
Po prostu, nie mydlijmy sobie oczu, nie nadajesz się na dyrektora IT
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Do sprawdzenia co z tą kulą, ale musisz czuć, man, że wdrożenie to wdrożenie, ma być szybkie a nie powolnesillue pisze:zlikwidowałbym albo zmodyfikował kulę śniegową z dodatkowych klientów za bycie liderem na rynku...
każda gra dodająca punkt liderowi po każdej rundzie wywołuje u mnie lekki niepokój... lekko mówiąc...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
jakoś w Magnatach się nie wygrzebałeś... a dramatyzujesz do dziś...jax pisze:
Też zremisowałem i nic nie dostałem oprócz problemu technicznego - na początku. Ale się wygrzebałem - zatem nie dramatyzuj
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Mam wrażenie że nie pierwszy raz stosujesz tę pokrętną logikęsillue pisze:jakoś w Magnatach się nie wygrzebałeś... a dramatyzujesz do dziś...jax pisze:
Też zremisowałem i nic nie dostałem oprócz problemu technicznego - na początku. Ale się wygrzebałem - zatem nie dramatyzuj
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale rozsądnie myśląc - skoro się nie wygrzebałem w M. -> można dramatyzować
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Ale nieważne - wstawię się za posadą co najmniej serwisanta drukarki dla ciebie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
świetnie, będę stosował metodę naprawy zachowując poziom kontroli z Vendors...jax pisze: Ale nieważne - wstawię się za posadą co najmniej serwisanta drukarki dla ciebie.
wyrzucę każdą przez okno, jak się naprawi, to dobrze, jak nie, to też nieźle...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
O czym Wy tu rozmawiacie jak gry nawet na bgg nie ma. Ona w ogóle istnieje? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub
Skoro w rebelu możesz ją kupić, to chyba istniejepingus pisze:O czym Wy tu rozmawiacie jak gry nawet na bgg nie ma. Ona w ogóle istnieje?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
@sillue - nadajesz się na kapitalistę, przez okno będziesz mógł wyrzucać pracowników, jeśli będzie z nimi problem
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw