Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Witam,
Mam pytanie dotyczące złota. W jaki sposób używacie go w grze?
1. Przy budowie lokacji - rozumiem że każdy surowiec który jest potrzebny do budowy może być zastąpiony posiadanym złotem? (to właściwie według mnie oczywistość)
2. Przy podpisywaniu umowy - czy jeśli chcemy/możemy, to w tym wypadku jadło możemy zastąpić złotem?
3. Przy aktywowaniu akcji w lokacji. Czy w tym wypadku też każdy SUROWIEC można zastąpić złotem? Np. aby użyć akcji w karcie Cech Murarzy czy można dać 1 robotnika i 2 złota?
W zasadach ogólnych jest napisane: "Reguły na kartach mają pierwszeństwo względem reguł ogólnych" i stąd moje wątpliwości.
Mam pytanie dotyczące złota. W jaki sposób używacie go w grze?
1. Przy budowie lokacji - rozumiem że każdy surowiec który jest potrzebny do budowy może być zastąpiony posiadanym złotem? (to właściwie według mnie oczywistość)
2. Przy podpisywaniu umowy - czy jeśli chcemy/możemy, to w tym wypadku jadło możemy zastąpić złotem?
3. Przy aktywowaniu akcji w lokacji. Czy w tym wypadku też każdy SUROWIEC można zastąpić złotem? Np. aby użyć akcji w karcie Cech Murarzy czy można dać 1 robotnika i 2 złota?
W zasadach ogólnych jest napisane: "Reguły na kartach mają pierwszeństwo względem reguł ogólnych" i stąd moje wątpliwości.
Zapraszam na mój kanał:
@workerplacement
@workerplacement
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Witam.
Mam pytanie odnośnie działania sfinksa (podobne pytanie pojawiło się już wcześniej, ale nadal nie wiem kiedy dokładnie sfinks daje dodatkowy punkt a kiedy nie). Rozważam 3 następujące sytuacje:
1. Posiadam lokację z akcją, która daje 1 PZ za oddanie określonych dóbr. Na karcie jest napisane, że można aktywować ją dwa razy. Jeśli aktywuję ją dwa razy w jednej akcji to dostaję dodatkowy PZ za sfinksa, czy nie bo liczy się to jako 1PZ + 1PZ?
2. Posiadam lokację 'Aleja sfinksów' oraz sfinksa. Czy jak aktywuję ją dwukrotnie w jednej akcji oddając 4 złota to otrzymuję łącznie 6 PZ (4PZ za aktywowanie + 2PZ za sfinksa - bo zapunktował za każde 2 PZ)? Czy też dostaję po prostu 4PZ za aktywowanie akcji + 1 PZ za sfinksa (łącznie 5PZ) - bo zapunktował raz za minimum 2 zdobyte punkty?
3. Buduję lokację która daje punkty za budynki określonego koloru - przykładowo mam 3 takie budynki, to wówczas sfinks daje mi dodatkowy punkt?
Proszę, pomóżcie mi to zinterpretować, ponieważ w trakcie naszych rozgrywek, ten nieszczęsny sfinks często staje się obiektem dyskusji, w jakiej sytuacji ma dać dodatkowy punkt/-y, a w jakiej nie.
Mam pytanie odnośnie działania sfinksa (podobne pytanie pojawiło się już wcześniej, ale nadal nie wiem kiedy dokładnie sfinks daje dodatkowy punkt a kiedy nie). Rozważam 3 następujące sytuacje:
1. Posiadam lokację z akcją, która daje 1 PZ za oddanie określonych dóbr. Na karcie jest napisane, że można aktywować ją dwa razy. Jeśli aktywuję ją dwa razy w jednej akcji to dostaję dodatkowy PZ za sfinksa, czy nie bo liczy się to jako 1PZ + 1PZ?
2. Posiadam lokację 'Aleja sfinksów' oraz sfinksa. Czy jak aktywuję ją dwukrotnie w jednej akcji oddając 4 złota to otrzymuję łącznie 6 PZ (4PZ za aktywowanie + 2PZ za sfinksa - bo zapunktował za każde 2 PZ)? Czy też dostaję po prostu 4PZ za aktywowanie akcji + 1 PZ za sfinksa (łącznie 5PZ) - bo zapunktował raz za minimum 2 zdobyte punkty?
3. Buduję lokację która daje punkty za budynki określonego koloru - przykładowo mam 3 takie budynki, to wówczas sfinks daje mi dodatkowy punkt?
Proszę, pomóżcie mi to zinterpretować, ponieważ w trakcie naszych rozgrywek, ten nieszczęsny sfinks często staje się obiektem dyskusji, w jakiej sytuacji ma dać dodatkowy punkt/-y, a w jakiej nie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Pojawiło się nawet kilka postów wcześniej, padły tam wyczerpujące odpowiedzi i, naprawdę, od tego czasu nic się nie zmieniło w zasadach gry. Sfinks daje Ci bonus zawsze, gdy w wyniku swojej akcji zdobywasz dwa punkty (FAQ precyzuje, że Cecha ta działa też w Fazie Produkcji, czyli np. na kartę Gwardia Faraona). Na niektórych kartach zaś masz wyraźnie napisane, że "tę akcję możesz uruchomić dwukrotnie" (czy jakoś tak). I wszystko jasne.piterro88 pisze:Mam pytanie odnośnie działania sfinksa (podobne pytanie pojawiło się już wcześniej, ale nadal nie wiem kiedy dokładnie sfinks daje dodatkowy punkt a kiedy nie).
1) Nie, ponieważ obie aktywacje to są dwie akcje, czyli dostajesz 1 + 1, bonus nie działa.
2) Tak, ponieważ uruchomiłeś na raz dwie akcje, obie dały Ci 2 punkty, czyli (2+1) + (2+1) = 6
3) Oczywiście, budowa także jest jedną z akcji (budowanie, plądrowanie, podpisywanie umów, odpalanie akcji, pas), więc bonusy z różnych budynków także podlegają "usfinksowieniu", o ile dają Ci przynajmniej dwa punkty.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Czy karta "Piekarz: cecha -, bonus za zbudowanie: 1 doświadczenia za każdą zbudowaną lokacje czerwoną w twoim imperium + karta" Czy ta karta nie powinna mieć jakiś max? ;p Grałem w Klondike z kumplem i zbudowałem ją na końcu grając japończykami i zdobyłem 16 doświadczenia, chyba że ją źle interpretuje?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 12:38 przez Szamano, łącznie zmieniany 1 raz.
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Po pierwsze nie "doświadczenia" a "zwycięstwa", po drugie nie, nie powinna i nie ma ma maxa. Karty typu jak Piekarz, Forteca itp. trzyma się na ręce i buduje pod koniec gry dla zmaksymalizowania efektu.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
...albo na początku, kiedy desperacko potrzeba karty, a siakieś tam 2, 3 PeZety zawsze się przydadząYuZ pisze:Karty typu jak Piekarz, Forteca itp. trzyma się na ręce i buduje pod koniec gry dla zmaksymalizowania efektu.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Za szybkie zbudowanie budynku z bonusem za czerwone budynki u Japończyków, za brązowe lub czarne dla Barbarzyńców, za szare dla Egipcjan i Rzymian to faktycznie desperacja. Ja wolę stracić przychód jednej karty na początku dla większego zysku pod koniec gry.Dexterus pisze:...albo na początku, kiedy desperacko potrzeba karty, a siakieś tam 2, 3 PeZety zawsze się przydadząYuZ pisze:Karty typu jak Piekarz, Forteca itp. trzyma się na ręce i buduje pod koniec gry dla zmaksymalizowania efektu.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwiazdki
Witam. Osadnicy: Narodziny Imperium. Dzięki temu forum kupiłem grę. Gra się świetnie, jednak mam pytania:
1. Niebieskie gwiazdki dodajemy od razu jak się wybuduje dany budynek? czy na sam koniec gry?
2. Czy jest frakcja, która ma zdolność spenetrowania przeciwnika 1 mieczem? wydaje mi się, że na jakimś filmiku widziałem, że ktoś recenzował grę i mówił, że Rzymianie, albo Barbarzyńcy posiadają taką możliwość?
Po dwóch rozgrywkach wydaje mi się, że najlepiej grać Egipcjanami - nie przepadają im złote monety. Według mnie jest to najlepsze... może się mylę?
1. Niebieskie gwiazdki dodajemy od razu jak się wybuduje dany budynek? czy na sam koniec gry?
2. Czy jest frakcja, która ma zdolność spenetrowania przeciwnika 1 mieczem? wydaje mi się, że na jakimś filmiku widziałem, że ktoś recenzował grę i mówił, że Rzymianie, albo Barbarzyńcy posiadają taką możliwość?
Po dwóch rozgrywkach wydaje mi się, że najlepiej grać Egipcjanami - nie przepadają im złote monety. Według mnie jest to najlepsze... może się mylę?
pozdrawiam
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Pierwsze primo, zachęcam, by takie pytanka umieszczać w jednym wątku poświęconym danej grze.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=31111
Rozumiem, gdyby była to jakaś wyjątkowo rzadka pozycja, której thread jest zakopany gdzieś głęboko w czeluściach internetu, ale wątek Osadników znajduje się raptem parę pozycji niżej. Trudno go przegapić :> A możesz sobie wyobrazić, jak przejrzyście i "user-friendly" wyglądałoby to podforum, gdyby każdy zakładał nowe wątki ze swoimi pytaniami ^^'
Od razu już odpowiem na Twoje pytania, a najwyżej ten post powędruje do stosownego threada. Ad rem:
1) "Niebieskie gwiazdki", czyli mówiąc wprost Punkty Zwycięstwa z akcji lub produkcji zdobywasz od razu. Twój budynek Produkuje 1PZ? Doliczasz w fazie Produkcji. Twój budynek ma cechę dającą Ci xPZ za każdym razem, gdy coś zrobisz? Doliczasz natychmiast, jak to zrobisz. Odpalasz akcję dającą Ci 3 PZ? Doliczasz natychmiast. Do tego na sam koniec gry dodajesz punkty za posiadane lokacje, po jednym za każdą zwykłą, po 2 za każdą frakcyjną.
Masz to opisane na stronie 3 instrukcji.
2) Per se żadna frakcja nie ma takiej zdolności; stałą zasadą jest, że aby splądrować czyjąś lokację, musisz wydać dwa "mieczyki". Poszczególne frakcje mają jednak budynki, które pozwalają odpalić akcję i obejść tę regułę. U Egipcjan znajdziesz konstruktora rydwanów, który pozwala Ci splądrować lokację tylko za jeden mieczyk. Z kolei Rzymianie i Japończycy mają budynki, które pozwalają całkiem usunąć lokację z gry (choć nie jest to plądrowaniem, więc służy raczej do "wykolejania" kombosów przeciwnika niż zdobywania surowców). Jeśli dobrze pamiętam, jedynie Barbarzyńcy nie mają takiej karty...no ale oni są niezłymi łobuzami sami z siebie![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3) Zdania są podzielone; niektórzy twierdzą, że Egipt jest przegięty, inni że to Japończycy są imba. Wg mnie frakcje są dość dobrze zbalansowane, a takie wrażenia (i ostatecznie wynik) zależą od losu, własnych umiejętności oraz tego, na co pozwoli Ci przeciwnik. Na przykład wiele osób uważa, że najsłabszą frakcją są Rzymianie. Fajno, tylko że akurat to właśnie nimi udało mi się wykręcić najwyższy wynik w mojej karierze 1vs1. Więc kto tu ma rację? ^^
Generalnie cechy specjalne poszczególnych frakcji oddają, których dóbr mają one nadprodukcję i których potrzebują najbardziej do nabijania punktów. Najsłabsi mogliby się wydawać Rzymianie, którzy składują mieczyki - wydaje się meh. Ale z drugiej strony oni jako jedyni mają lokację, która pozwala składować wszystkie surowce (nie mówię o sytuacjach z dodatku, który tu sporo zmienia i dość mi się to nie podoba)! I to, przy potędze ich produkcji, może być naprawdę moooocne. Więc, znowu: wszystko rozbija się o los![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=31111
Rozumiem, gdyby była to jakaś wyjątkowo rzadka pozycja, której thread jest zakopany gdzieś głęboko w czeluściach internetu, ale wątek Osadników znajduje się raptem parę pozycji niżej. Trudno go przegapić :> A możesz sobie wyobrazić, jak przejrzyście i "user-friendly" wyglądałoby to podforum, gdyby każdy zakładał nowe wątki ze swoimi pytaniami ^^'
Od razu już odpowiem na Twoje pytania, a najwyżej ten post powędruje do stosownego threada. Ad rem:
1) "Niebieskie gwiazdki", czyli mówiąc wprost Punkty Zwycięstwa z akcji lub produkcji zdobywasz od razu. Twój budynek Produkuje 1PZ? Doliczasz w fazie Produkcji. Twój budynek ma cechę dającą Ci xPZ za każdym razem, gdy coś zrobisz? Doliczasz natychmiast, jak to zrobisz. Odpalasz akcję dającą Ci 3 PZ? Doliczasz natychmiast. Do tego na sam koniec gry dodajesz punkty za posiadane lokacje, po jednym za każdą zwykłą, po 2 za każdą frakcyjną.
Masz to opisane na stronie 3 instrukcji.
2) Per se żadna frakcja nie ma takiej zdolności; stałą zasadą jest, że aby splądrować czyjąś lokację, musisz wydać dwa "mieczyki". Poszczególne frakcje mają jednak budynki, które pozwalają odpalić akcję i obejść tę regułę. U Egipcjan znajdziesz konstruktora rydwanów, który pozwala Ci splądrować lokację tylko za jeden mieczyk. Z kolei Rzymianie i Japończycy mają budynki, które pozwalają całkiem usunąć lokację z gry (choć nie jest to plądrowaniem, więc służy raczej do "wykolejania" kombosów przeciwnika niż zdobywania surowców). Jeśli dobrze pamiętam, jedynie Barbarzyńcy nie mają takiej karty...no ale oni są niezłymi łobuzami sami z siebie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3) Zdania są podzielone; niektórzy twierdzą, że Egipt jest przegięty, inni że to Japończycy są imba. Wg mnie frakcje są dość dobrze zbalansowane, a takie wrażenia (i ostatecznie wynik) zależą od losu, własnych umiejętności oraz tego, na co pozwoli Ci przeciwnik. Na przykład wiele osób uważa, że najsłabszą frakcją są Rzymianie. Fajno, tylko że akurat to właśnie nimi udało mi się wykręcić najwyższy wynik w mojej karierze 1vs1. Więc kto tu ma rację? ^^
Generalnie cechy specjalne poszczególnych frakcji oddają, których dóbr mają one nadprodukcję i których potrzebują najbardziej do nabijania punktów. Najsłabsi mogliby się wydawać Rzymianie, którzy składują mieczyki - wydaje się meh. Ale z drugiej strony oni jako jedyni mają lokację, która pozwala składować wszystkie surowce (nie mówię o sytuacjach z dodatku, który tu sporo zmienia i dość mi się to nie podoba)! I to, przy potędze ich produkcji, może być naprawdę moooocne. Więc, znowu: wszystko rozbija się o los
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Człowiek pyta o gwiazdki za lokacje, a nie za akcje, cechy cze produkcję. Te punkty zwycięstwa dostaje się na koniec gry za zbudowane lokacje. Te, które przetrwają do końca gry oczywiście. I tu faktycznie - 1PZ za każdą zwykłą, 2PZ za każdą frakcyjną.Dexterus pisze: 1) "Niebieskie gwiazdki", czyli mówiąc wprost Punkty Zwycięstwa z akcji lub produkcji zdobywasz od razu. Twój budynek Produkuje 1PZ? Doliczasz w fazie Produkcji. Twój budynek ma cechę dającą Ci xPZ za każdym razem, gdy coś zrobisz? Doliczasz natychmiast, jak to zrobisz. Odpalasz akcję dającą Ci 3 PZ? Doliczasz natychmiast. Do tego na sam koniec gry dodajesz punkty za posiadane lokacje, po jednym za każdą zwykłą, po 2 za każdą frakcyjną.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Zgadzam się z powyższym, ale może zamiast zwracać uwagę nowemu użytkownikowi, warto wrócić do tematu i zrobić z tym porządek, bo mati102 zrobił zgodnie z instrukcja na forum, czyli:Dexterus pisze:Pierwsze primo, zachęcam, by takie pytanka umieszczać w jednym wątku poświęconym danej grze.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=31111
Rozumiem, gdyby była to jakaś wyjątkowo rzadka pozycja, której thread jest zakopany gdzieś głęboko w czeluściach internetu, ale wątek Osadników znajduje się raptem parę pozycji niżej. Trudno go przegapić :> A możesz sobie wyobrazić, jak przejrzyście i "user-friendly" wyglądałoby to podforum, gdyby każdy zakładał nowe wątki ze swoimi pytaniami ^^'
"Zasady - pytania i wątpliwości
Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!"
Była na ten temat dyskusja, ale chyba doprowadziła donikąd http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =6&t=20205.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Eeee...a co ja napisałem?romeck pisze:Człowiek pyta o gwiazdki za lokacje, a nie za akcje, cechy cze produkcję. Te punkty zwycięstwa dostaje się na koniec gry za zbudowane lokacje. Te, które przetrwają do końca gry oczywiście. I tu faktycznie - 1PZ za każdą zwykłą, 2PZ za każdą frakcyjną.
Opisałem cały schemat punktacji w obrębie gry, co by uniknąć nieporozumień. I przy okazji zawarłem odpowiedź na oryginalne pytanieDo tego na sam koniec gry dodajesz punkty za posiadane lokacje, po jednym za każdą zwykłą, po 2 za każdą frakcyjną.
Seriously, doiwaniasz się dla sportu czy masz potrzebę nabijania sobie postów?
Ciężko jedną stronę i kilka(naście ?) postów nazwać dyskusją ;> Choć jestem świadom argumentów przeciwników takiego rozwiązania, części nawet trudno nie przyznać racji.annajak pisze: Zgadzam się z powyższym, ale może zamiast zwracać uwagę nowemu użytkownikowi, warto wrócić do tematu i zrobić z tym porządek, bo mati102 zrobił zgodnie z instrukcja na forum (...) Była na ten temat dyskusja, ale chyba doprowadziła donikąd.
Zaś zwracać uwagę chyba wolno. Oczywiście w granicach przyzwoitości i uprzejmości! A chyba nie nazwiesz mojej wypowiedzi jakimś brutalnym opier***em, tylko uprzejmym zwróceniem uwagi. Opierdol najczęściej nie zaczyna się od słów "zachęcam"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W każdym razie, EOT z mojej strony.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
"Seriously" to pytanie jest konkretne, a Twoja odpowiedź nie bardzo. Nikt nie pytał o cały schemat punktacji.Dexterus pisze: Seriously, doiwaniasz się dla sportu czy masz potrzebę nabijania sobie postów?
Ale do pouczania jesteś "pierwszy primo". I kto tu się "doiwania"?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Przypominasz mi, dlaczego warto unikać forów oraz że w "naszych internetach" czasem g...uzik warto pomagać.romeck pisze:Whatever
To tyle ode mnie w "temacie", narka.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium - zliczanie punktów za gwia
Nie strój focha jak baba.Dexterus pisze:Przypominasz mi, dlaczego warto unikać forów oraz że w "naszych internetach" czasem g...uzik warto pomagać.romeck pisze:Whatever
To tyle ode mnie w "temacie", narka.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Peace.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sty 2015, 05:17
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Mam pytanie odnośnie Japończyków:
1. Czy można usunąć kartę Kapliczka lub Brama Japończyków za pomocą karty Inżynierowie Rzymian?
2. Jeżeli tak to co się dzieje z surowcami bedącymi w Kapliczce lub kartami będącymi w Bramie?
3. Jak bedzie spladrowania karta frakcyjna japonczykow to otrzymuja drewno i lokacja zamieniana jest w fundament?
4. Czy mozna ustawiac samurajow na zwyklych lokacjach?
1. Czy można usunąć kartę Kapliczka lub Brama Japończyków za pomocą karty Inżynierowie Rzymian?
2. Jeżeli tak to co się dzieje z surowcami bedącymi w Kapliczce lub kartami będącymi w Bramie?
3. Jak bedzie spladrowania karta frakcyjna japonczykow to otrzymuja drewno i lokacja zamieniana jest w fundament?
4. Czy mozna ustawiac samurajow na zwyklych lokacjach?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
ad.1 Tak
ad.2 Przepadają
ad.3 Karta jest wtedy odrzucana (nie staje się fundamentem, ani nie otrzymuje się drewna).
ad.4 Nie można
Polecam doczytać instrukcje, szczególnie stronę 11. Pozdrawiam.
ad.2 Przepadają
ad.3 Karta jest wtedy odrzucana (nie staje się fundamentem, ani nie otrzymuje się drewna).
ad.4 Nie można
Polecam doczytać instrukcje, szczególnie stronę 11. Pozdrawiam.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sty 2015, 05:17
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wynik- nieskończoność(?)
Jeśli dobrze grałem to sytuacja może popsuć niektórym rozgrywkę, dlatego wrzucam to w spojler.
Jeśli dobrze grałem to sytuacja może popsuć niektórym rozgrywkę, dlatego wrzucam to w spojler.
Spoiler:
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dyso, zgadza się, inni też czytują BGG
Portal się jeszcze nie odniósł do tego, ale z tego co mi wiadomo opracowują korektę dla tej pętli. Idąc tym tropem można znaleźć jeszcze inne pętle w grze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie wyczytałem tego na BGG
Wyszło z doświadczenia ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
A to nie jest tak, że na koniec fazy produkcji wszystkie dobra są z takich kart zabierane (no poza kartami pod Bramą) i wędrują na naszą pomoc. Tak więc niszcząc taką kartę, nie mam tam żadnych dóbr. Je przesuwa się znowu na kartę po spasowaniu, a jak się spasuje to nikt nie może Ci już zaszkodzić.feta_rulezz pisze:Mam pytanie odnośnie Japończyków:
2. Jeżeli tak to co się dzieje z surowcami bedącymi w Kapliczce lub kartami będącymi w Bramie?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --