Władca Pierścieni: Gra Karciana / The Lord of the Rings: The Card Game (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Maciek Mazgaj
Posty: 81
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:11
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Maciek Mazgaj »

Moim zdaniem gra straci dużo na dynamice.
Bo jak dobrze czytam schemat maty to będziesz musiał karty przesuwać do odpowiednich stref.
To już jest sporo pracy, a co jak bohater będzie miał kilka dodatków ? Będzie trzeba wszystkie karty zwijać przenosić do np. strefy wyprawy, a w fazie odpoczynku z powrotem na właściwe miejsce dla bohatera?
Powiem tak, też kombinowałem:
1) Zamiast zasobów kostki K10, wróciłem do standardowych żetonów zasobów, ale wydrukowałem sobie z BGG żetony o nominałach 5 i nakleiłem na żetony standardowe. nie podobało mnie się takie zestawienie karta + kostka.
2) Zrobiłem sobie samemu żetony, których używałem do wyczerpywania postaci. Żetony miały różne ikonki do podróży, ataku, obrony i wyczerpywania np. do zdolności, fajnie było, ale odpuściłem temat :D najpierw trzeba było szukać żeton, a potem w fazie odpoczynku zbierać wszystkie. Właściwie wiedza czy postać jest wyczerpana do podróży czy ataku nie jest dla mnie aż tak istotne?
3) Do wypraw używam standardowych żetonów, tyle że nakleiłem na nie nominały 5 i 10, też z BGG.
4) Znaczniki ran mam ze Znaku Starszych Bogów, nominały 1, 3 i 5. Na BGG nie ma nominałów 3, a w WP LCG są bardzo przydatne.

Teraz gram tak, każda postać ma dwustronny żeton aktywna/wyczerpana i już :mrgreen: Żeton leży sobie na postaci i jak trzeba to sobie przekładam żeton na drugą stronę, a fazie odpoczynku wraca na stronę "aktywną". Nie trzeba przekręcać kart i taki był mój cel 8)
Dodatkowo przy przydzieleniu pojedynczej postaci do wyprawy od razu zaznaczam wartość "słoneczek" na kości K 20 i tak dalej przy dodawaniu kolejnej postaci. Od razu wiem ile mam "słoneczek", nie muszę tego pamiętać czy na nowo przeliczać.
Chyba tyle, chciałem sobie mega ulepszyć rozgrywkę, ale właściwie wróciłem do pierwotnej formy z kilkoma zabiegami kosmetycznymi.
Pozdrawiam
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: parasite »

zioombel pisze:Przekręcasz karty na bok podczas jak je wyczerpujesz?
oczywista sprawa, ale jak mam 3 bohaterów + 5 / 6 sprzymierzeńców ( a tak mi się już zdarzyło ) to w fazie ataku, kiedy używam kilka postaci, to podczas liczenia siły ataku, muszę pamiętać kogo ostatniego wyczerpałem ( niejednokrotnie, karta ta leży gdzieś "pomiędzy" tymi już wyczerpanymi, co nie ułatwia sprawy ). Tak jak piszesz - nie jest to jakiś mega problem, ale jeśli "coś" może choć trochę poprawić rozgrywkę i przy okazji fajnie wyglądać, to dlaczego nie spróbować ? :o
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: parasite »

Maciek Mazgaj pisze: Teraz gram tak, każda postać ma dwustronny żeton aktywna/wyczerpana i już :mrgreen: Żeton leży sobie na postaci i jak trzeba to sobie przekładam żeton na drugą stronę, a fazie odpoczynku wraca na stronę "aktywną". Nie trzeba przekręcać kart i taki był mój cel 8)
Dodatkowo przy przydzieleniu pojedynczej postaci do wyprawy od razu zaznaczam wartość "słoneczek" na kości K 20 i tak dalej przy dodawaniu kolejnej postaci. Od razu wiem ile mam "słoneczek", nie muszę tego pamiętać czy na nowo przeliczać.
rzeczywiście pomysły wydają się fajne ! niewyczerpywanie kart z dodatkami to dla mnie duży plus. Wypróbuję - jak nie podjedzie, to może wtedy wrócę do maty ( godzina pracy na marne :lol: )
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4285
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 660 times
Been thanked: 1125 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Nie lubię obracać kart żeby zaznaczyć ich wyczerpanie. Kładę na wyczerpaną kartę kryształek i nieźle to działa. Do liczenia słoneczek niczego nie używam jak gram solo, ale kilka dni temu zagraliśmy w trzy osoby i wtedy taki patent jak kostka by się dobrze sprawdził.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1162
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 210 times
Been thanked: 100 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zioombel »

parasite pisze:
zioombel pisze:Przekręcasz karty na bok podczas jak je wyczerpujesz?
oczywista sprawa, ale jak mam 3 bohaterów + 5 / 6 sprzymierzeńców ( a tak mi się już zdarzyło ) to w fazie ataku, kiedy używam kilka postaci, to podczas liczenia siły ataku, muszę pamiętać kogo ostatniego wyczerpałem ( niejednokrotnie, karta ta leży gdzieś "pomiędzy" tymi już wyczerpanymi, co nie ułatwia sprawy ). Tak jak piszesz - nie jest to jakiś mega problem, ale jeśli "coś" może choć trochę poprawić rozgrywkę i przy okazji fajnie wyglądać, to dlaczego nie spróbować ? :o
Ja najpierw liczę atak z postaci a dopiero potem je wyczerpuje. Atak jest ostatni , więc zostają już tylko postaci do ataku i ewentualnie z jakas akcja na karcie. Mi jest prosto się połapać , ale każdy lubi co innego. Np nie wyobrażam sobie kryształków na kartach ;-)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4285
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 660 times
Been thanked: 1125 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Nie zawsze stosuję te kryształki. W momencie gdy brakuje mi miejsca sięgam po takie rozwiązanie. Generalnie nie lubię tutaj nic modować. Myślałem też nad matą, ale jednak wolę grać standardowo.
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: uday »

1. Na BGG jest kilka mat, które ludzie sobie powymyślali. Sprawdź, zobacz co Ci się podoba, a co nie. Generalnie są tacy co chcą mieć wszystko na jednej macie i tacy, co robią osobną matę dla przeciwności i dla graczy. Jestem zwolennikiem drugiej opcji.
2. Podoba mi się pomysł, że karty przydzielane do wyprawy można wrzucić na osobną część maty, a karty do walki na osobną. Sam tak lubię robić. Z drugiej strony to trochę takie marnotrawstwo miejsca. W jednej przygodzie będziesz dużo walczył, a innej dużo eksplorował.
3. Zazwyczaj jak gram, to aktywną lokację kładę po prostu na kartach wyprawy. Tworzy się wtedy taki krzyż, chyba wiesz o co mi chodzi. Obecny rozkład niespecjalnie mi się podoba.

Propsy za chęci i powodzenia! Może ja też się zmobilizuję, żeby skończyć moje dzieło ;)
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: parasite »

uday pisze:1. Na BGG jest kilka mat, które ludzie sobie powymyślali. Sprawdź, zobacz co Ci się podoba, a co nie.
sęk właśnie w tym, że żadna mi się nie spodobała dlatego wziąłem się za swoją ;)
uday pisze:2. Podoba mi się pomysł, że karty przydzielane do wyprawy można wrzucić na osobną część maty, a karty do walki na osobną. Sam tak lubię robić. Z drugiej strony to trochę takie marnotrawstwo miejsca. W jednej przygodzie będziesz dużo walczył, a innej dużo eksplorował.
karty zużywane do wyprawy zazwyczaj do niczego innego później się nie nadają, więc "odsunięcie ich na bok" uznałem za dobry pomysł.
uday pisze:3. Zazwyczaj jak gram, to aktywną lokację kładę po prostu na kartach wyprawy. Tworzy się wtedy taki krzyż, chyba wiesz o co mi chodzi. Obecny rozkład niespecjalnie mi się podoba.
nie mieszają ci się wtedy żetony postępu wyprawy ( te z aktywnego obszaru, z tymi z wyprawy ) ? :o
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 271
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Figas »

Wg mnie trochę szkoda czasu na zabawę z matami...jednak jak znam życie...dlatego nie mowie nie tylko bacznie przyglądam się dyskusji :-D

Co do gry. Wczoraj usiadłem do drugiej przygody z podstawki. Chciałem przejść to duchem (dwóch bohaterów) oraz wiedza (1 bohater). Padło na:
1 Dwalin (duch)
2 Nori (duch)
3 Bifur (wiedza)
Statystyki slabe jednak niski poziom zagrożenia wiec why not?
Dodalem sporo sprzymierzeńców, niezbyt drogich, głównie krasnoludów. Najdroższy był gość z ducha dodający żeton postępu podczas przydzielenia do wyprawy (dwóch w talii, jeden z nich uratował grę).
Do tego anulowanie cieniax2 oraz anulowanie efektu spotkań x2. Z neutralnych Gandalf podstawka x3, kram x3 oraz ereborskie buty x2 o ile się nie mylę. Do tego Bardzo ciekawa historia x3 przydatna, w talii było coś kolo 30 sprzymierzeńców. Zagrałem ja dwa razy i zrobiła swoje idealnie. To swietna karta!
Miałem jeszcze sekretna ścieżkę (przydała się na kartę dodajaca5 do zagrożenia (chyba pola gladen).
Ogólnie deck nie jest idealny. Grałem dwa razy i za pierwszym raze poddałem grę. Na dzień dobry był troll do którego dołączyła żmija (podczas przygotowania). Zagrałem 3 tury i dalem sobie spokój. Drugie podejście było wygrane, z pomocą Ciekawej historii, Gandalfa oraz sporej ilości mięsa armatniego dotrwalem do końca choć wrogów było sporo. Ciężkich lokacji również. Miałem jeszcze wtasowanie kart z ducha x2, na wypadek gdyby Historia odrzuciła coś ważnego.
Kilka kart pominąłem, nie pamiętam teraz.
Największym problemem była sila woli potrzeba do wyprawy oraz silny atak. Tu zarówno karty ducha jak i wiedzy stoją słabo. :-D ale dało rade i frajdy sporo.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2015, 17:05 przez Figas, łącznie zmieniany 2 razy.
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: parasite »

ja wczoraj złożyłem pierwszy raz coś swojego ( eowina, nori i legolas ) i było całkiem nieźle. Niski poziom zagrożenia (27) + nori i jego obniżanie poziomu uratowało mi kilka razy skórę, ale w "środku gry" zacząłem mieć problemy. Wyżej wymienieni bohaterowie, mają mało tarczy i wytrzymałości, ale jeszcze kilka partii ogram :)
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 271
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Figas »

Tak, zgadza się. Pewnie broniłes krasnoludem. Mi Nori, mimo iż miał magiczne Ereborskie buty na wypasie, spadl gdzieś po 3/4 gry jednak ze względu na ilość sprzymierzeńców udało mi się dotrwac do końca.:-D
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Gabriel »

Ta gra jest trochę jak puzzle. Odkryjesz formułę pod scenariusz i pozamiatane.

Scenariusz 1 - potrzebne jest niwelowanie efektów

Scenariusz 2 - potrxebne jest mięso armatnie

Scenariusz 3 - jeszcze nie rozkminiłem, wątpię w zbalansowanie go pod solo, bo zagrożenie z celów nie jest dzielone między graczy.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4285
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 660 times
Been thanked: 1125 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Gabriel pisze:Ta gra jest trochę jak puzzle. Odkryjesz formułę pod scenariusz i pozamiatane.
Chyba miałeś na myśli Mage Knight? ;) W WP nie ma jednego patentu na daną przygodę. Są tylko pomocne rozwiązania, które i tak mogą przegrać z losowością talii gracza i talii spotkań. Gra potrafi zaskoczyć serwując układ tak perfidny, że można się wyłożyć na najprostszej przygodzie, zwłaszcza gdy gracz podejmie złe decyzje.
Piszesz o potrzebie anulowania efektów czy mięsie armatnim i uważasz że to są klucze do tych dwóch pierwszych scenariuszy? To są klucze pasujące do każdej przygody! Dodatkowo pierwszy scenariusz to w zasadzie taki tutorial niż prawdziwe wyzwanie. Idealny na początek przygody z systemem, ale wielkiego wyzwania nie stanowi.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Gabriel »

Nie ma jednego, ale jak już jest - to pozamiatane, uwzględniając nawet najgorsze możliwe kombo talii gracza i wydarzeń. W GS tego nie ma, ze względu na generyczność talii duchów. Podobnie w SH: Aniele Śmierci.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4268
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 382 times
Been thanked: 432 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

Gabriel pisze:Nie ma jednego, ale jak już jest - to pozamiatane, uwzględniając nawet najgorsze możliwe kombo talii gracza i wydarzeń. W GS tego nie ma, ze względu na generyczność talii duchów. Podobnie w SH: Aniele Śmierci.
Popieram to, co pisał RUNner. Wydaje mi się, że losowość jest na tyle duża, że zawsze może coś się wydarzyć, co sprawi graczowi kłopoty (oczywiście im więcej kart masz, tym łatwiejsze stają się niektóre scenariusze). I stwierdzenie, że na każdy scenariusz można znaleźć dobry sposób, jest wnioskiem tyle słusznym, co banalnym. Mamy tu wszak do czynienia z ograniczoną liczbą kart scenariusza, więc siłą rzeczy Talia Spotkań zaatakuje nas tylko na kilka sposobów. Cały wic polega na tym, żeby ten sposób odkryć i rozbroić. A to, moim zdaniem, nie jest takie proste.

Gabriel, jeśli rozklepałeś jakiś scenariusz, to zrób to na nowo inną talią. Jeśli takie rozwiązanie Cię nie bawi, bo masz już dany scenariusz pokonany - cóż, pozostaje Ci dokupować kolejne nowe scenariusze albo dać sobie spokój.

Na marginesie: mamy chyba inne doświadczenia z grami. Wydaje mi się, że nad Władcą Pierścieni mam sporą kontrolę, Ghost Stories to festiwal losowości na granicy mojej tolerancji, zaś SH:AŚ wydawał mi się dość łatwy - rzadko dochodziło do lawinowo pechowych wydarzeń, co we Władcy jest całkiem częste.
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 271
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Figas »

Przed godziną grałem w 1 scenariusz z dodatku Khazad Dum. Tym razem zagrałem tzw. heavy Tactics (Gimli+Thalin oraz Thorin) czyli 2x taktyka oraz przywództwo. Talię spiszę za jakiś czas, narazie napiszę, że dałem sporo sprzymierzeńców których celem było wchodzenie dzięki Bardzo ciekawej historii.

Początek rozgrywki zapowiadał się idealnie. Gandalf ładnie wchodził do gry z ataku z zaskoczenia. Takie combo weszło dwukrotnie w trakcie gry. Bardzo ciekawa historia to świetna karta, trafiłem ją aż trzy razy, trzy razy ją też zagrałem. Dwa razy było to udane zagranie, pod koniec rundy wyczerpałem Gandalfa oraz innego sprzymierzeńca i do gry weszli kolejni. Po paru rundach tak samo. Natomiast za 3 razem, po zagraniu tej karty wylosowałem 2 sprzymierzeńców Bofura oraz Filliego, którzy byli już w grze, także lipa. Dwóch sprzymierzeńców wyczerpanych na dzień dobry :D i nikt nie wszedł. Warto to przeanalizować podczas budowania talii opartej na tej karcie i dużej ilości sprzymierzeńców. Boli też odrzucanie potrzebnych kart, raz spadły fajne dodatki typu Namiestnik Gondoru innym razem tani ale dobry topór z Dwarrowdelf. Także jest to mocno nierówna karta. Ale te emocje podczas dobierania kart :D

Scenariusz przeszedłem w 14 rundzie, także bez rewelacji z poziomem zagrożenia równym 42. Dodam, że jedynym obniżaczem był Gandalf
Dodaję fotkę jak wyglądała ekipa w momencie skończenia ostatniego etapu wyprawy. Thalin zginał gdzieś w 3/4 gry w wyniku przyjęcia nieblokowanego ataku.

http://zapodaj.net/bb69011f87309.jpg.html oczywiście bez drugiego Faramira, w grze był tylko jeden i całkiem ładnie boostował siłę woli w momentach gdy na stole były 4 obszary i wróg. Najpierw grę zwinąłem, później pomyślałem, że zrobię zdjęcie po zakończeniu gry i dodałem sprzymierzeńców na szybko ;P normalnie obszar gry jest trochę bardziej uporządkowany ;)
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Gabriel »

Co dokładnie jest w małych dodatkach "Cienie mrocznej puszczy"? To będą karty gracza do talii, czy spotkań pod scenariusz?

Czy kupować je w kolejności? Pytam, bo pierwszy zestaw jest najtrudniej dostępny. Czy trudność rośnie wraz z numerem?

Myślę tylko o grze solo.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 271
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Figas »

http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... -mirkwood/ tu masz opisane karty, które znajdziesz w każdym z dodatków tego cyklu.
Jeżeli władasz językiem Szekspira to zerknij tu:
http://talesfromthecards.wordpress.com/ ... ty-rating/ niejaki Ian omawia trudność scenariuszy i porównuje je z "pudełkowym" poziomem trudności czyli oznaczeniem trudności wg twórców gry.
http://talesfromthecards.wordpress.com/ ... ing-guide/ - ten sam autor pomaga wybrać kolejność kupowanych dodatków, każdy dodatek, czy to mały czy duży, z wyjątkiem najnowszych jest tu opisany.
http://www.blog.xjoy.pl/wladca-pierscie ... upujacego/ tu wersja PL tego poradnika
http://talesfromthecards.wordpress.com/ ... urchasing/ tu masz poradnik frakcyjny, czyli co kupić aby mieć grywalną frakcję. Np Gondor, elfy itp. Przydatne jeżeli nie chcesz wydać dużo kasy.
Ja np skoncentrowałem się na krasnoludach i na pierwszy ogień dałem Hobbita Góra i Dołem, później Khazad Dum i teraz kupię Hobbita Na Progu. Daje to radochę z gry, są tam dość silne karty.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Gabriel »

@tomb: los działa zupełnie inaczej w WP, a inaczej w GS. Prosta analogia - GS to pęknięta tama, a WP pole minowe.

GS stopniowo cię wycieńcza, ale przez przemyślane działania opanowujesz sytuację.

We władcy idziesz spokojnie... Po czym umierasz. Ale jak twoje mięso armatnie wejdzie pchnięte na te mu liny i wiesz, że teren - czyli talia jest już czysta - to przez do przodu.

Innymi słowy, GS wydaje mi się na razie być mniej puzzlowy, a bardziej zarządzalny.

Oczywiście, Ghost Stories też jest losowe. Jeżeli cztery kolejne karty to cztery nawiedzacze, to można to nazwać tylko Lechem. Ale sytuacja jest do ogarnięcia przy każdy zestawie zdolności graczy i przy każdej ich liczbie.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4268
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 382 times
Been thanked: 432 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tomb »

@Gabriel, całkiem możliwe, że dotykamy tu kwestii prywatnych preferencji. Metafora tamy i pola minowego jest całkiem trafna. W WP widzę rozważne stąpanie między minami lub rozbrajanie ich... metodami niekonwencjonalnymi (cóż, mięso armatnie nie jest klimatyczne, ale niezbędne i skuteczne). W GS czuje się jak planszowy Jet Li - ataki trwają z wszystkich stron i odpieranie ich jest ekscytujące, dopóki nie trzeba będzie gdzieś choćby jednego własnego ataku poprawić. Wtedy fala zaczyna Cię zalewać i ciężko coś zaradzić, chyba że los będzie Ci wyjątkowo sprzyjał.
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

Większość moich partii we Władce rzeczywiście przypomina sapera :D
Są jednak momenty, gdy gra bardziej przypomina ucieczkę przed lawiną :lol: Hordy wrogów czy kolejne obszary do zbadania, wyskakujące z talii przeciwności, sprawiają, że gra przeradza się w pierwszorzędny crisis management;)
Skokowo rośnie zagrożenie, wrogowie nacierają z każdej strony a nasi bohaterowie są ledwo żywi. A sukces wydaje się być tak blisko...

Za to właśnie uwielbiam tą grę, te zmagania z losem i satysfakcja pokonywania przeszkód... Losowość jak dla mnie jest kluczowa, można sobie wyobrazić, że w tym świecie, jeden niewłaściwy ruch może być zgubny dla całej wyprawy.
W końcu to zło ma przewagę, my robimy wszystko co w naszej mocy, aby pokrzyżować mu plany!

Ostatnio buduje stałe, niezłe talie do rozgrywania kampanii ( duży dodatek + cykl). 9 scenariuszy bez zmian w talii to niesamowite wyzwanie, gram do 3 porażek łącznie w dowolnych misjach i szczerze mam ciężki orzech do zgryzienia :D
Głównym wyznacznikiem jest odpowiedni klimat, może gdybym używał najmocniejszych konfiguracji byłoby prościej...

Już nie mogę się doczekać talii leśnych elfów + enty! Wzmocnienie dla orłów też będzie super, bo niestety w trudniejszych misjach ich użyteczność jest dość mizerna:(
parasite
Posty: 262
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: parasite »

tommifon pisze: Już nie mogę się doczekać talii leśnych elfów + enty! Wzmocnienie dla orłów też będzie super
w jakim to dodatku ma być ? :)
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

W najnowszym cyklu Twórca Pierścienia jest rozbudowana rasa Leśnych Elfów, dodane są nowe karty dla Dunedainów i na wzór orłów pojawi się możliwość wsparcia Entów :!:
W dwóch dużych pudełkach, które wyjdą w tym roku, znajdziemy dodatkowe wzmocnienie dla tych stronnictw :wink:
Od początku mojej przygody z WP LCG czekałem na te karty, dlatego tak bardzo się ciesze na samą myśl o najbliższych dodatkach!
Nowy cykl obfituje w naprawdę silne karty, obawiam się, czy ma nie skłonić graczy do zakupu koszmarnych talii dla wcześniejszych scenariuszy...
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 608
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 48 times
Been thanked: 29 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: 13thcaesar »

Cykl Twórca Pierścienia powinien się ukazać w trzech rzutach (po 2 dodatki), ciekaw jestem jak długie przerwy bedą pomiędzy tymi rzutami. i czy przy każdym z nich dodatkowo dojdą nowe Koszmarne Talie oraz Gen Con'owe scenariusze (The Old Forest, Fog On THe Barrow-Downs).

Jak myslycie, załapiemy się w tym roku jeszcze na jakieś dodatki z cyklu " The Angmar Awakened"?
tommifon
Posty: 153
Rejestracja: 14 cze 2013, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: tommifon »

Myślę, że to jest osiągalne. Zakładając, że nowe dodatki będą się ukazywać co 3 miesiące, cały cykl Twórca Pierścienia powinien być dostępny do września tego roku.
W międzyczasie dostaniemy Zdradę Sarumana i pewnie wraz z zakończeniem obecnego cyklu Zaginione Królestwo.
Scenariusze z Genconów pewnie trafią do dystrybucji w drugiej połowie tego roku, ciekawe czy będą wydane w tym samym czasie :wink:
W najlepszym razie późną jesienią/grudniu może pojawi się najnowszy dodatek z nowej serii! To wbrew pozorom nie jest zły wynik, bo nie ma co oczekiwać cyklu z Angamru przed jesienią tego roku ( po ang):P
ODPOWIEDZ