Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Star Wars: Imperial Assault

Post autor: schizofretka »

Jeszcze raz, tym razem wprost więc: Czy ktoś może ocenić IA abstrahując od tematu i pomijając element przygodowo-RPG jako grę taktyczną na dwie osoby w porównaniu do Omega Protocol? Najlepiej ktoś z doświadczeniem w planszówkowych skirmishach?

Tak lepiej? Gry nie mam, i jak 99% postów nie mogę powiedzieć co o niej sądzę, ale jestem zainteresowany jak każdą taktyczną grą figurkową. Owszem, wolałbym, by okazała się nie dla mnie, bo portfel może kwiczeć zarżnięty przez FFG, ale jeśli będzie dobra, to przynajmniej spróbuję. Mam nadziaję że już jasne jest, że nie jestem fanatykiem Zamków Burgundii trollującym wszystko z klimatem.


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Ash »

schizofretka pisze: Tak lepiej? Gry nie mam, i jak 99% postów nie mogę powiedzieć co o niej sądzę, ale jestem zainteresowany jak każdą taktyczną grą figurkową. Owszem, wolałbym, by okazała się nie dla mnie, bo portfel może kwiczeć zarżnięty przez FFG, ale jeśli będzie dobra, to przynajmniej spróbuję. Mam nadziaję że już jasne jest, że nie jestem fanatykiem Zamków Burgundii trollującym wszystko z klimatem.
Jasne! Tylko nie jestem przekonany, że pytanie o to Artura, który na BGG dał Omedze ocenę 10 (a ani w posiadanych, ani w poprzednio posiadanych nie ma ani Descenta ani IA) będzie miarodajne.
Ale powodzenia w dalszej jeździe!:-)
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Muttah »

Hehe, jako że zostałem wywołany do tablicy, to powiem że od początku ani przez chwilę nie rozważałem zakupu IA, a to ze względu na to, że (przynajmniej chwilowo) nie potrzebuję więcej gier z tego gatunku. Space Hulk / Omega Protocol / Hybrid / Claustrophobia chwilowo zaspokajają wszystkie moje potrzeby w tym zakresie, a w drodze mam jeszcze Alien vs Predator i Dungeon Saga (jeśli kiedykolwiek wyjdą :roll:). Z tego względu mam komfort nie interesowania się tą poniekąd nęcącą produkcją, aczkolwiek...

... gwoli ścisłości, grałem w oba Descenty i bardzo chciałem żeby mi się spodobały, gdyż w teorii prezentowały się rewelacyjnie. Na szczęście jednak miałem okazję przetestować obie edycje przed zakupem i w żadnym przypadku nie chwyciło :/ Powody były różne, ale to już sprawa nie do tego wątku (choć w zasadzie jeszcze jeden powód, by odpuścić sobie zakup IA, jako że jest to w dużej mierze klon Descenta 2nd ed.).
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

Muttah pisze: (choć w zasadzie jeszcze jeden powód, by odpuścić sobie zakup IA, jako że jest to w dużej mierze klon Descenta 2nd ed.).
w dużej jak w dużej ale klon raczej nie :P sporo rzeczy w teorii "poprawiono" z tego co wiadomo
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4061
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: AkitaInu »

Też chętnie posłucham porównania do Omegi. Choć sama omega mnie jakoś nie zachwyciła, możliwe że za mało grałem.

Co do kupna to mimo że mam prawie wszystko co wyszło do descenta to i tak kupie IA, żona uwielbia Staw Wars ... :P No i jest skirmish dodatkowo ;)
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Neoberger »

Najprawdopodobniej już w poniedziałek lub wtorek Rebel przyśle mi grę.
Po rewelacyjnych informacjach jakie dostałem od kolegi z Forum na priva - szykuje się mocno zajęty przyszły tydzień.
Najpierw czytanie trzech książeczek, potem duuużo skirmisha, a potem wybrańcy zgromadzeni do Kampanii.
Huraaaa!
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

do tych co mają i grają:
czy jeżeli chce dobrą grę skirmishową 1v1, lubie star wars, to czy sam skirmish da mi poczucie dobrze wydanych piniądzów?
czy jeżeli descent w gaciach mieczy świetlnych ma być dodatkiem granym raz na jakiś czas to czy skirmish zapewni mi tyle atrakcji?

dla tych co grali sporo - jak z balansem i uzytecznością danych jednostek w skirmishu? czy gra daje poczucie dużej ilości taktyki i planowania zakrawającą o wręcz turniejowy potencjał (wyczytałem na zamorskich forach właśnie różne opinie bardzo)

ostatecznie czy ktoś wie jak zapowiada się ilościowość oraz ceny dodatków? ceny descentowe czy jakies inne?
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Neoberger »

NTomasz - nie mam gry, ale kolega napisał. Przekazuję.

Kolega, który grał tak napisał do mnie:


W IA jest kilka super rozwiązań. których wcześniej brakowało:

1. Aktywacje są naprzemienne, nikomu się nie nudzi. W skirmishu masz jeszcze przechodniego pierwszego gracza i możliwość manipulacji tym za pomocą command cards. Czyli wiesz, że w następnej turze masz aktywację pierwszy - więc już szykujesz kombo np. kończysz turę Vaderem podchodząc do wroga po to, żeby nim otworzyć w następnej turze jako pierwszy gracz. Ale przeciwnik może ci ukraść inicjatywę kartą (a poza tym jest lama, że nie wyczuł co się szykuje:-)

2. Świetnie (w przeciwieństwie do Descenta) rozwiązany LOS. Wręcz genialnie-moim zdaniem. Napiszę tylko, że NIE działa w obydwie strony jednakowo i można stanąć za załomem i strzelać ("wychylając się"), samemu nie będąc w LOS przeciwnika.

3. Bohater, który pada po raz drugi wypada z przygody (kampania). I da się to zrobić, chociaż poprzeczka przed imperialnym stoi dosyć wysoko (przy czterech bohaterach)

4. Bardzo dobrze napisane zasady, z osobną zaawansowaną książeczką. Masa przykładów dla LOS i ruchu.

5. Cudowna (chociaż Descent też ładny) oprawa graficzna i stylistyka gry.

6. Gwiezdne Wojny, czyli magia mojego dzieciństwa.

Skirmish mi się cholernie podoba. Jest to brutalne, taktyczne starcie, bez posiłków wychodzących znikąd jak w kampanii (nie żeby to nie miało w kampanii swojego uroku:-), które wygrywa ten, kto był cwańszy, miał lepszy plan i trochę więcej szczęścia. Do tego dodaj fajne mapy i scenariusze - których wkrótce będzie w cholerę, a które losujesz przed bitwą (czyli układając rozpiskę nie znasz warunków starcia) i budowanie własnego decku kart dowodzenia.

No i bohaterowie są w skirmishu dużo bardziej delikatni, każdy ma swoje własne zdolności, które kombują się z kartami i zdolnościami innych. Każdy skirmish to cholernie dobra taktyczna zagadka i każda decyzja jest ważna.
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

dzięki... miałem cichą nadzieje ze odpowiedź zniechęci mnie całkowicie do gry a tu o.... więc w sumie to NIE DZIĘKI!
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: blazej_c »

Podpisuję się obiema rencamy pod powyższym wpisem. Skirmish już teraz dostarcza masę rozrywki. Biorąc pod uwagę to, iż zawartość nadchodzących figure packów nastawiona jest głównie na ten tryb (masa nowych command cards, dodatkowe mapy i misje), może być tylko lepiej:)
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: okon »

hmmm

a jak to bedzie z polska lokalizacją dodatków jest przewidziana?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: vojtas »

Nawiasem mówiąc - bonusowy Luke i Vader będą spolszczeni, czy tylko jako druk na żądanie?

EDIT: Ale bzdurę walnąłem. :)
Ostatnio zmieniony 07 sty 2015, 22:17 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Neoberger »

vojtas - czyli w wersji polskiej, Galakty, będzie Łukasz i Waldemar?
Jakoś ciarki mnie przeszły. :lol:
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: LordDisneyland »

Neoberger pisze:vojtas - czyli w wersji polskiej, Galakty, będzie Łukasz i Waldemar?
Jakoś ciarki mnie przeszły. :lol:
Jaki Waldemar? Łociec i Łukasz raczej 8) Swoją drogą ciekawe są te kwestie związane z nazwami, we Francji oczywiście musi być inaczej, oni mają postać zwącą się Dark Vador :)
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 391
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Michałku »

Jeśli wydadzą Łukasza Niebochodźca i Mrocznego Waldemara to biorę od razu ;)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Maxxx76 »

To nie Waldemar, ale ojciec najeźdźca:-D
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Neoberger »

Aaaaaa, już podali, że dos de Mayą.

http://www.rebel.pl/product.php/1,302/9 ... sault.html

Czekam na kuriera!!!!!!!! Wypatruję go. Grzeję wodę nieustannie na herbatę gorącą dla niego. Przybywaj!
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Neoberger »

Szykując się na grę czytam sobie spokojnie pierwszy manual.
I dziwię się dlaczego w różnych opisach i recenzjach, również anglojęzycznych utożsamia się Accuracy z zasięgiem.
To znaczy dzwon bije, ale nie w tym kościele. :D
Pomyłka zachodzi pewnie z powiązania liczby pól od celu z cyfrą na kostce, która musi być większa lub równa odległości od celu.
Otóż w ten sposób autorzy oddają problem nie dostrzelenia pocisku (?) na daną odległość, ale po prostu wcelowania. Im większa odległość, tym trudniej wcelować.
Jasne, proste i świetne. To jest CELNOŚĆ.
Czytam dalej.
:)
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Ash »

Neoberger pisze:Szykując się na grę czytam sobie spokojnie pierwszy manual.
I dziwię się dlaczego w różnych opisach i recenzjach, również anglojęzycznych utożsamia się Accuracy z zasięgiem.
To znaczy dzwon bije, ale nie w tym kościele. :D
Pomyłka zachodzi pewnie z powiązania liczby pól od celu z cyfrą na kostce, która musi być większa lub równa odległości od celu.
Otóż w ten sposób autorzy oddają problem nie dostrzelenia pocisku (?) na daną odległość, ale po prostu wcelowania. Im większa odległość, tym trudniej wcelować.
Jasne, proste i świetne. To jest CELNOŚĆ.
Czytam dalej.
:)
Haha. Zasady IA są proste i eleganckie. Powiem ci więcej: każda kość ma inny rozkład pól i łącząc różne kości rozwiązano różnorodność broni: niektóre biją bardzo mocno, ale są niecelne, inne odwrotnie. Bronie ciężkie i stacjonarne mają wbudowany bonus do celności. Do tego dołóż nakładki w postaci extra luf/celowników/uchwytów.
Podobnie elegancko rozwiązano obronę. Czarne kości to pancerz - chronią dobrze, ale można je przebić. Białe są jak zwinność. Chronią gorzej, ale mogą pozbawić przeciwnika 'surge-wzmocnień', a nawet pozwolić na całkowite uniknięcie ataku.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Musza »

Właśnie zamówiłem swoją w Rebelu, już szykuje pędzelki na Waldemara mistrza dartów. Jak przesyłka dojdzie to postaram się o jakieś HD fotki.
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: Kpt. Bomba »

Ash... do diabła...
Syn mi przez ramię podejrzał jak oglądałem zdjęcia przez Ciebie wstawione i od tamtego czasu tak mi w brzuchu dziurę wiercił, że wczoraj wywiercił...
I portfel o 300PLN lżejszy.
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: NTomasz »

Kpt. Bomba pisze:Ash... do diabła...
Syn mi przez ramię podejrzał jak oglądałem zdjęcia przez Ciebie wstawione i od tamtego czasu tak mi w brzuchu dziurę wiercił, że wczoraj wywiercił...
I portfel o 300PLN lżejszy.
że niby święta od nowa u was :D? Tacy to pożyją jak mikołaj co miesiąc przychodzi!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: kwiatosz »

Kpt. Bomba pisze:Ash... do diabła...
Syn mi przez ramię podejrzał jak oglądałem zdjęcia przez Ciebie wstawione i od tamtego czasu tak mi w brzuchu dziurę wiercił, że wczoraj wywiercił...
I portfel o 300PLN lżejszy.
Oczami wyobraźni zobaczyłem to wiercenie:
Siedzisz przed kompem, syn podchodzi:
S: tato co ogl...
O: No dobra, kupujemy!
:mrgreen:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: vojtas »

Tak, szukał pretekstu od dawna. :D
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars: Imperial Assault

Post autor: schizofretka »

Mówił, mówił i namówił, jak się za studenckich czasów mawiało :lol: Ja szczerze mówiąc nie jestem daleki od zakupu, chcę proste figurki do potrenowania weatheringu i cieniowania białego koloru. Znaczy, potrzebna ta gra mi jest.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
ODPOWIEDZ