Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Z pewnością nie wyczytałes tam. Ale w tym "zbiegu okoliczności" jednak Ty nie byłeś pierwszym, który zaspojlerowal
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nope. Tak się dzieje w przypadku lokacji z Cechą "możesz przechowywać" (obojętne, czy produkcyjnych z cechą, czy "czystych z cechą). Na Kapliczce masz napisane "możesz odłożyć", czyli kładziesz permanentnie. Wyraźnie mówi o tym instrukcja w objaśnieniach kart, str. 11:yosz pisze:A to nie jest tak, że na koniec fazy produkcji wszystkie dobra są z takich kart zabierane (no poza kartami pod Bramą) i wędrują na naszą pomoc. Tak więc niszcząc taką kartę, nie mam tam żadnych dóbr.
W fazie Czyszczenia nie należy usuwać Surowców leżących na karcie Lokacji - zostają one tam do końca gry
Nope again. Karty Kapliczka i Brama wyraźnie mówią "w dowolnym momencie swojej tury". Czyli tak samo jak żeton obrony. Ponieważ spasowanie kończy turę, jak i ogólnie Fazę Akcji gracza w danej rundzie, po nim już nie możesz nic zrobić.yosz pisze:Je przesuwa się znowu na kartę po spasowaniu, a jak się spasuje to nikt nie może Ci już zaszkodzić.
Jeśli chcesz być drobiazgowy, to teoretycznie możesz odłożyć Surowce tuż przed spasowaniem; ale to wciąż jest przed, nie po. Schemat, który podajesz, tyczy się przechowywania dóbr na kartach / planszy frakcji, co rzeczywiście odbywa się w Fazie Czyszczenia
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dotarłem do tekstu źródłowego z 5 stycznia. Rzeczywiście zbieg okoliczności.rav pisze:Z pewnością nie wyczytałes tam. Ale w tym "zbiegu okoliczności" jednak Ty nie byłeś pierwszym, który zaspojlerowal
Spoiler:
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
- BIgBadWolf
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 paź 2014, 23:51
- Lokalizacja: Wrocław
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzięki za wyjaśnienia Dexterus
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Przejmując Egiptem karty Brama i Kapliczka w 5 rundzie przejmuję również surowce dołączone do tych kart?
Czy na koniec gry mogę sobie dopisać punkty w ten sposób zdobyte?
Czy na koniec gry mogę sobie dopisać punkty w ten sposób zdobyte?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Przejmujesz karty z całym dobrodziejstwem inwentarza. Ale, zgodnie z tym, co pisaliśmy parę postów wyżej, i tak nie możesz ruszyć kart spod Bramy / Surowców z Kapliczki, więc nie robi Ci to różnicy.maly74 pisze:Przejmując Egiptem karty Brama i Kapliczka w 5 rundzie przejmuję również surowce dołączone do tych kart?
Czy na koniec gry mogę sobie dopisać punkty w ten sposób zdobyte?
Dalej, Świątynia Ra ma na karcie napisane "[przejmij] do końca rundy". Zaś instrukcja mówi, że "Po zakończeniu piątej rundy każdy gracz podlicza swój ostateczny wynik" (strona 7, podkreślenie własne). Ergo, przejęcie Bramy / Kapliczki w 5 rundzie nic Ci nie da, ponieważ na finalne punktowanie wracają one do właściciela.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Zacząłem testować tryb kampanii, jestem po trzech grach i trochę jestem zdezorientowany przez kilka rzeczy, zwłaszcza, że jednocześnie wrzuciłem sobie dodatek, z którym za wiele nie grałem.
Wcześniejsza wersja gry, zarówno solo jak i multi nie pozostawiała żadnych wątpliwości co do zasad, jednak "Każdy potrzebuje przyjaciela" dorzuca kilku pytań, jak chociażby: czy nadrukowane tarcze na kartach działają w przypadku tryby solo, gdy karta leży u wirtualnego gracza? W jaki sposób rozpatrzeć kartę Jeźdźcy Kenjiego (czy jakoś tak - karta pozwalająca na dobranie do 5 kart, zatrzymanie jednej i jednej oddanie wybranemu przeciwnikowi)? Pewnie im dalej w las, tym więcej pytań, choćby o otwartą produkcję u bota - czy ma zastosowanie?
Tryb kampanii, nie do końca też precyzuje jak wykonywać zadania. Jeżeli mam coś zapłacić - czy mogę odkładać te dobra na pole "płatności" na karcie kampanii, żeby uzbierać na koniec całą sumę? Jak traktować odbudowane karty po wydarzeniu "Trzęsienie Ziemi"?
Jak sobie radzicie z tymi i innymi podobnymi nowymi rzeczami?
Wcześniejsza wersja gry, zarówno solo jak i multi nie pozostawiała żadnych wątpliwości co do zasad, jednak "Każdy potrzebuje przyjaciela" dorzuca kilku pytań, jak chociażby: czy nadrukowane tarcze na kartach działają w przypadku tryby solo, gdy karta leży u wirtualnego gracza? W jaki sposób rozpatrzeć kartę Jeźdźcy Kenjiego (czy jakoś tak - karta pozwalająca na dobranie do 5 kart, zatrzymanie jednej i jednej oddanie wybranemu przeciwnikowi)? Pewnie im dalej w las, tym więcej pytań, choćby o otwartą produkcję u bota - czy ma zastosowanie?
Tryb kampanii, nie do końca też precyzuje jak wykonywać zadania. Jeżeli mam coś zapłacić - czy mogę odkładać te dobra na pole "płatności" na karcie kampanii, żeby uzbierać na koniec całą sumę? Jak traktować odbudowane karty po wydarzeniu "Trzęsienie Ziemi"?
Jak sobie radzicie z tymi i innymi podobnymi nowymi rzeczami?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Hej,
Mam pytanie odnośnie żetonu obrony. Jeżeli gramy w 2 osoby (np.) i jako pierwszy kładę żeton obrony, to mój przeciwnik czeka na kolejkę i defacto nie ma jeszce zetonu obrony, więc żadna z jego lokacji nie jest broniona. Jeżeli dochodzi do jego rundy, może położyć swój żeton obron (co jest bez sensu w tym momencie) i może splądrować którąś z moich lokacji (ale ja już mam żeton obrony). W drugiej rundzie sytuacja się odwraca.
Nie wiem czy dobrze to rozumiem, bo tak czy siak żeton obrony odrzuca się w fazie czyszczenia więc nie przechodzi na kolejną rundę.
Jak dla mnie w każdej rundzie gracz powinien mieć szansę obrony jakiejś swojej lokacji, a z tego wynika że jeden gracz będzie podatny na atak bo nie mógł wcześniej wystawić obrony.
Dobrze to rozumiem?
Dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby przejście do fazy akcji i pozwolenie jednocześnie wystawić obronę w swojej frakcji każdemu z graczy.
Co sądzicie?
Mam pytanie odnośnie żetonu obrony. Jeżeli gramy w 2 osoby (np.) i jako pierwszy kładę żeton obrony, to mój przeciwnik czeka na kolejkę i defacto nie ma jeszce zetonu obrony, więc żadna z jego lokacji nie jest broniona. Jeżeli dochodzi do jego rundy, może położyć swój żeton obron (co jest bez sensu w tym momencie) i może splądrować którąś z moich lokacji (ale ja już mam żeton obrony). W drugiej rundzie sytuacja się odwraca.
Nie wiem czy dobrze to rozumiem, bo tak czy siak żeton obrony odrzuca się w fazie czyszczenia więc nie przechodzi na kolejną rundę.
Jak dla mnie w każdej rundzie gracz powinien mieć szansę obrony jakiejś swojej lokacji, a z tego wynika że jeden gracz będzie podatny na atak bo nie mógł wcześniej wystawić obrony.
Dobrze to rozumiem?
Dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby przejście do fazy akcji i pozwolenie jednocześnie wystawić obronę w swojej frakcji każdemu z graczy.
Co sądzicie?
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Gracz, który zaczyna turę ma przewagę w plądrowaniu i może splądrować każdą kartę zwykłą przeciwnika za 2 miecze oraz może położyć żeton obrony na jednej ze swoich lokacji. Następnie drugi gracz w swojej kolejce może położyć żeton obrony na jednej ze swoich pozostałych lokacji zwykłych. Pierwszy gracz jest zmieniany co turę, więc jest to sprawiedliwe.
Żeton obrony = przeciwnik musi wydać dodatkowy miecz by splądrować nam budynek zwykły na którym leży ów żeton.
Lokacje zwykłe powinno traktować się jako "przejściowe", ponieważ głównie wykorzystujemy je do budowania budynków frakcyjnych. Trzeba liczyć się również z faktem, że w każdej chwili mogą zostać splądrowane przez przeciwnika przy odpowiedniej ilości mieczy. Pamiętaj, że gracz zyskuje fundament i jedno drewno gdy jest plądrowany więc nie jest do końca poszkodowany.
Żeton obrony = przeciwnik musi wydać dodatkowy miecz by splądrować nam budynek zwykły na którym leży ów żeton.
Lokacje zwykłe powinno traktować się jako "przejściowe", ponieważ głównie wykorzystujemy je do budowania budynków frakcyjnych. Trzeba liczyć się również z faktem, że w każdej chwili mogą zostać splądrowane przez przeciwnika przy odpowiedniej ilości mieczy. Pamiętaj, że gracz zyskuje fundament i jedno drewno gdy jest plądrowany więc nie jest do końca poszkodowany.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Tak naprawdę sprawiedliwość jest przy 2 i 4 graczach, gdyż każdy z nich będzie miał odpowiednio możliwość plądrowania w pierwszym ruchu 2 razy lub 1 raz.
Wynika to z tego że w pierwszej rundzie żadna frakcja nie dostanie 2 mieczyków w fazie produkcji. Przy 3 graczach jeden z graczy będzie miał jedną szansę więcej od pozostałych na splądrowanie zanim przeciwnicy położą swoje żetony obrony na lokacjach.
Wynika to z tego że w pierwszej rundzie żadna frakcja nie dostanie 2 mieczyków w fazie produkcji. Przy 3 graczach jeden z graczy będzie miał jedną szansę więcej od pozostałych na splądrowanie zanim przeciwnicy położą swoje żetony obrony na lokacjach.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Faktycznie tak to wygląda na chwilę obecną.
Natomiast uważam że gubi to trochę rozgrywkę. O wiele fajniej grało by się jakby w każdej rundzie każdy miał możliwość obrony. Po to właśnie otrzymujemy znacznik obrony. A czasami to wygląda tak że biorę znacznik w fazie produkcji i służy jedynie do oddanie go w fazie produkcji. Zawsze ostatni gracz nie będzie miał sensu wystawiać żetonu obrony bo jest to nieuzasadnione - nic mu ten żeton nie da, niezależnie czy gramy w 2, 3, 4. Wydaje mi się że lepszym pomysłem było by wstawienie dodatkowej fazy plądrowania po fazie akcji, wówczas faza akcji jak i żeton obrony (czy inne formy obrony jak samuraje np.) miała by większy sens.
Wyglądało by to tak
1. Faza wypatrywania
2. Faza produkcji
3. Faza akcji (w niej akcje ale bez plądrowania)
4. Faza ataku (plądrowania)
5. Faza czyszczenia
Oczywiście faza akcji nadal zawierała by spasowanie, wówczas w fazie ataku taka osoba była by chroniona przed atakami przeciwników, ale zawsze moglibyśmy splądrować karę z ręki (lub nie).
Co sądzicie?
Natomiast uważam że gubi to trochę rozgrywkę. O wiele fajniej grało by się jakby w każdej rundzie każdy miał możliwość obrony. Po to właśnie otrzymujemy znacznik obrony. A czasami to wygląda tak że biorę znacznik w fazie produkcji i służy jedynie do oddanie go w fazie produkcji. Zawsze ostatni gracz nie będzie miał sensu wystawiać żetonu obrony bo jest to nieuzasadnione - nic mu ten żeton nie da, niezależnie czy gramy w 2, 3, 4. Wydaje mi się że lepszym pomysłem było by wstawienie dodatkowej fazy plądrowania po fazie akcji, wówczas faza akcji jak i żeton obrony (czy inne formy obrony jak samuraje np.) miała by większy sens.
Wyglądało by to tak
1. Faza wypatrywania
2. Faza produkcji
3. Faza akcji (w niej akcje ale bez plądrowania)
4. Faza ataku (plądrowania)
5. Faza czyszczenia
Oczywiście faza akcji nadal zawierała by spasowanie, wówczas w fazie ataku taka osoba była by chroniona przed atakami przeciwników, ale zawsze moglibyśmy splądrować karę z ręki (lub nie).
Co sądzicie?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Myślę, że za bardzo kombinujecie.
Moim zdaniem, pierwszy dodatek z otwartą produkcją równoważy sytuację, bo wyścig może być nie po plądrowanie, tylko po tańsze surowce (w zależności co się komu bardziej opłaca, oczywiście).
Moim zdaniem, pierwszy dodatek z otwartą produkcją równoważy sytuację, bo wyścig może być nie po plądrowanie, tylko po tańsze surowce (w zależności co się komu bardziej opłaca, oczywiście).
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Że to niepotrzebna próba naprawiania czegoś, co nie jest zepsute. Z resztą kiedy byś przechodził do fazy plądrowania? Po fazie akcji? Tylko, że ta kończy się kiedy wszyscy spasują. Czyli w fazie plądrowania, będzie można tylko plądrować z ręki, co jest bez sensu, bo z ręki plądrujesz najczęściej po to, żeby zyskać surowce do przeprowadzania akcji.Terfh pisze:Oczywiście faza akcji nadal zawierała by spasowanie, wówczas w fazie ataku taka osoba była by chroniona przed atakami przeciwników, ale zawsze moglibyśmy splądrować karę z ręki (lub nie).
Co sądzicie?
To co proponujesz, to całkowite wykluczenie ataków na gracz i sprawienie, że żetony obrony będą bezużyteczne.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Po pierwsze plądrowanie często wykonuje się właśnie na kartach z ręki, ponieważ 2 miecze można zamienić na 4 surowce.
Po drugie jest wiele głosów proszących "splądruj mnie bo nie wiem co mam odrzucić, a tak nie będę musiał wybierać a i drewno wpadnie"
Po trzecie co z barbarzyńcami, przecież oni świetnie plądrują własne lokacje (niezwykle przydatna akcja według mnie)
Myślę, że plądrowanie nie jest zepsute, więc nie ma sensu go naprawiać.
Po drugie jest wiele głosów proszących "splądruj mnie bo nie wiem co mam odrzucić, a tak nie będę musiał wybierać a i drewno wpadnie"
Po trzecie co z barbarzyńcami, przecież oni świetnie plądrują własne lokacje (niezwykle przydatna akcja według mnie)
Myślę, że plądrowanie nie jest zepsute, więc nie ma sensu go naprawiać.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Plądrowanie nie jest zepsute. Jeśli nie masz zbudowanych ciekawych kart do splądrowania (nie dają dobrych surowców przeciwnikowi lub Tobie bardzo nie pomagają) to przeciwnik nie zrobi plądrowania na początku tury tylko poczeka aż zbudujesz coś bardziej wartościowego (wtedy możesz położyć znacznik obrony) lub splądruje sobie karty z ręki by tańszym kosztem dostać surowce. Gra jest zbalansowana pod tym względem. Trzeba się pogodzić z faktem, że np. lokacja zwykła, która punktuje za każdy szary budynek może zostać splądrowana przez przeciwnika.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
@mat_eyo a jak rozumiesz spasowanie? Bo z tego co napisałeś wynika że możesz zrobić 2 akcje w akcji i spasować. A wyraźnie napisane jest w instrukcji że spasownie broni przed atakami innych. W takiej sytuacji byłbyś chroniony cały czas. Wystarczy że nie robisz jakieś akcji (bo nie chcesz, albo jest bezużyteczna i mówisz pas). Ja natomiast spasowanie rozumiem jako niemożliwość zrobienia żadnej akcji w akcji - wtedy mówisz pas, albo nie chce robić żadnej akcji w akcji i wówczas jestem kryty przed atakami - bo mówię pas.
Jeżeli wykonasz wszystkie akcji w akcji nie możesz powiedzieć pas - jaki to ma sens?
Wtedy proponowana faza ataku miała by sens i nie wchodziły by w gr tylko karty z ręki.
PS. plądrowanie nie jest zepsute - zgadzam się. Uważam że można było by je rozegrać inaczej.
Jeżeli wykonasz wszystkie akcji w akcji nie możesz powiedzieć pas - jaki to ma sens?
Wtedy proponowana faza ataku miała by sens i nie wchodziły by w gr tylko karty z ręki.
PS. plądrowanie nie jest zepsute - zgadzam się. Uważam że można było by je rozegrać inaczej.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie rozumiemy się. Faza akcji ogólna, dla wszystkich graczy kończy się kiedy ostatni gracz spasuje. Wtedy przechodzimy do fazy czyszczenia. W to miejsce Ty chcesz włożyć fazę Plądrowania. Wszyscy już spasowali, więc nikogo nie można plądrować. Chyba, że założysz, że w nowej fazie można plądrować każdego, tylko co z graczem, który spasował właśnie w obawie przed byciem splądrowanym?
Jak dla mnie bez sensu, jeśli naprawdę chcesz zmienić sytuację z tarczami, to graj tak, że w fazie produkcji po otrzymaniu tarczy można ją od razu położyć na jakąś lokację. Kiedy pierwszy gracz będzie rozgrywał swoją pierwszą akcję każdy będzie miał już tarczę ułożoną. Jest to dużo sensowniejsze od rozwiązania, które proponujesz.
Jeszcze raz jednak napiszę, że dla mnie cały system plądrowania i tarcz działa dobrze i nie wymaga poprawek. No może poza kartą Budowniczy Rydwanów, ale to już zupełnie inna kwestia
Jak dla mnie bez sensu, jeśli naprawdę chcesz zmienić sytuację z tarczami, to graj tak, że w fazie produkcji po otrzymaniu tarczy można ją od razu położyć na jakąś lokację. Kiedy pierwszy gracz będzie rozgrywał swoją pierwszą akcję każdy będzie miał już tarczę ułożoną. Jest to dużo sensowniejsze od rozwiązania, które proponujesz.
Jeszcze raz jednak napiszę, że dla mnie cały system plądrowania i tarcz działa dobrze i nie wymaga poprawek. No może poza kartą Budowniczy Rydwanów, ale to już zupełnie inna kwestia
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dokładnie tak. Tak też wygląda sytuacja w naszych rozgrywkach. Poza tym żeton obrony jest jeden, a kart zwykle kilka w tym wartościowych kart można mieć więcej niż jedną.Dyso pisze:Plądrowanie nie jest zepsute. Jeśli nie masz zbudowanych ciekawych kart do splądrowania (nie dają dobrych surowców przeciwnikowi lub Tobie bardzo nie pomagają) to przeciwnik nie zrobi plądrowania na początku tury tylko poczeka aż zbudujesz coś bardziej wartościowego (wtedy możesz położyć znacznik obrony) lub splądruje sobie karty z ręki by tańszym kosztem dostać surowce. Gra jest zbalansowana pod tym względem. Trzeba się pogodzić z faktem, że np. lokacja zwykła, która punktuje za każdy szary budynek może zostać splądrowana przez przeciwnika.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Witam,
Czy złoto może zostać wykorzystane jako dowolny surowiec również do wykonania akcji, czy tylko do budowy?
Czy złoto może zostać wykorzystane jako dowolny surowiec również do wykonania akcji, czy tylko do budowy?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Może.mrozy16 pisze:Witam,
Czy złoto może zostać wykorzystane jako dowolny surowiec również do wykonania akcji, czy tylko do budowy?
-
- Posty: 1154
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Złoto zastępuje kamień/jadlo/drewno --> cel wykorzystania jest dowolnymrozy16 pisze:A zamiast jabłuszka do podpisania umowy też?
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Mam pytanie:
Czy mogę wybudować tylko jedną lokację i podpisać jedną umowę w rundzie oraz raz plądrować?
Cytat z instrukcji:
"Liczba, typ ani kolejność akcji, jakie gracz może wykonać w fazie Akcji, nie są
w żaden sposób ograniczone. Należy tylko pamiętać, że nie można wykonać
więcej niż jedną akcję na raz."
Liczba : --> rozumiem jako to że mogę wykonać 3 akcje np (plądrowanie, budowanie, akcja w akcji)
Typ: --> mogę wybrać jakie chce akcji np. wybieram tylko budowanie
Kolejność: --> wiadomo wykonuję np. plądrowanie a potem budowę lub odwrotnie.
Dalej wynika że nie mogę budować ile razy chce w rundzie, tak samo plądrować, podpisywać umów. Jedynie akcja w lokacji może być jakimś wyjątkiem jeżęli karta tak mówi (można wielokrotnie wykonać)
Znowu na blogu autora można wyczytać "Zakazom stop!"
Jak odnieść się do np. turniejów które mogą być organizowane itp.?
Dzięki
Czy mogę wybudować tylko jedną lokację i podpisać jedną umowę w rundzie oraz raz plądrować?
Cytat z instrukcji:
"Liczba, typ ani kolejność akcji, jakie gracz może wykonać w fazie Akcji, nie są
w żaden sposób ograniczone. Należy tylko pamiętać, że nie można wykonać
więcej niż jedną akcję na raz."
Liczba : --> rozumiem jako to że mogę wykonać 3 akcje np (plądrowanie, budowanie, akcja w akcji)
Typ: --> mogę wybrać jakie chce akcji np. wybieram tylko budowanie
Kolejność: --> wiadomo wykonuję np. plądrowanie a potem budowę lub odwrotnie.
Dalej wynika że nie mogę budować ile razy chce w rundzie, tak samo plądrować, podpisywać umów. Jedynie akcja w lokacji może być jakimś wyjątkiem jeżęli karta tak mówi (można wielokrotnie wykonać)
Znowu na blogu autora można wyczytać "Zakazom stop!"
Jak odnieść się do np. turniejów które mogą być organizowane itp.?
Dzięki