Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Poszukiwana gra z jednoczesnym rozgrywaniem akcji przez graczy.
Tematyka w zasadzie obojętna.
Znamy i mamy 7 Cudów i Augustus. Obydwie nam się podobają. Gramy w nie często, ale ile można...
Po edycji
Lista Waszych propozycji ze wszystkich postów w tym wątku:
Race for the Galaxy
Pośród Gwiazd
Galaxy Trucker
Space Alert
Ucieczka: Świątynia Zagłady
Pupile Podziemi
2 de Mayo
Wings of War/Wings of Glory
Roborally
Abyss
Ostatnio zmieniony 26 sty 2015, 19:11 przez mr.big, łącznie zmieniany 5 razy.
Race for the Galaxy z ciekawości przetestowaliśmy, bo mają znajomi. bardzo fajna karcianka. Dosyć dużo symboli, ale grafiki intuicyjne. Kiedyś ją pewnie zakupię.
Podaliście tez kilka tytułów autorstwa Vlaada Chvátil. Zagrałem kiedyś w jego Mage Knighta i Pupili Podziemi. Za dużo "mikrozasad" jak dla mnie jest w tych grach. Pytanie czy inne jego tytuły są równie skomplikowane (przesadnie skomplikowane).
Wings of War/Wings of Glory pewnie kiedyś bym był bardzo zainteresowany, bo modele uwielbiałem. Obecnie coś bardziej rodzinnego szukam.
Może Abyss? Co prawda nie rozgrywa się jednocześnie, ale również w turach przeciwnika trzeba być aktywnym i też czynny udział się bierze (kupując koleżków odnalezionych podczas eksploracji innego gracza). Wydanie piękne, zasady prościutkie, mocno regrywalne i jak pozna się karty lordów nawet lekko strategią zalatuje. Na pewno dosyć mocno taktyczna gra. Losowość w niej wbrew pozorom nie jest jakaś wielka i spokojnie do opanowania.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Przyznaję, że nie grałem w Pupili ani w Mage Knighta, ale jeśli denerwuje Cię mnogość zasad, to Galaxy Trucker, również autorstwa Chvátila, raczej nie przypadnie Ci do gustu.
mr.big Abyss mechanicznie jest bardzo prosty. Możesz wykonać jedną z 4 różnych akcji w swojej kolejce i tyle (eksplorować/odkrywać karty, przeciwnicy mogą je najpierw odkupić zanim ty będziesz mógł którąś wziąć na rękę), zabrać członków rady (czyli stos kart odrzuconych przy poprzednich ekploracjach - czasami 2-3, czasami i 10 kart ;P), zakupić Lorda za karty sojuszników z ręki pozyskane podczas eksploracji lub z rady w poprzednich kolejkach). No i na starcie możesz też zapłacić, aby uzupełnić pola Lordów, jak któreś jest puste.
Jak łącznie zbierzesz 3 klucze (czy to z eksploracji, czy z Lordów (niektórzy mają "klucze" ze sobą) to obligatoryjnie przejmujesz kontrolę nad jakąś lokacją (punktują dodatkowo i tworzą "kombosy" punktowe z innymi kartami lordów czy sojuszników).
Jak dla mnie taka mechanika działa bardzo zgrabnie i jest niezwykle elegancka, nie powoduje przestojów, a prawo pierwokupu eksplorowanych kart przysługujące oponentom powoduje, że nikt się nie nudzi (wsparcie rady to 5s na zabranie kart, kupno lorda - zwykle też wiemy, którego chcemy więc też nie ma tutaj przestoju). Pomimo teoretycznie małego wyboru akcji wierz mi, że czasami będzie trzeba podjąć baaardzo trudne wybory czy wręcz niewiele zyskać swoją akcją, ale zaszkodzić oponentowi.
Klimat - to zależy. Jak my gramy to sobie opowiadamy "śmigam w głębiny niezbadane i... Potwór! Walczę z gadziną! O patrz, z rozciętego brzuszka mu wypadły jakieś perełki!" i klimat mamy. Poza tym oprawa graficzna... Zdarza nam się czasami zapatrzyć na jakiegoś lorda czy lokację i dopiero ponaglenie "Ej! No twoja kolej!" przerywa taki trans ;P Natomiast część osób na pewno stwierdzi, że gra jest sucha... Zbierasz karty, aby za nie kupić inne karty, aby za nie kupić lokacje. Suchar nad suchary! Każdy coś innego lubi. Dla mnie klimat to tak 7/10, wykonanie 9,5/10, sama (re)grywalność 9/10, mechanicznie pod kątem spójności, prostoty wszystko pięknie kupy się trzyma 9/10. To moje zdanie.
Również jest to jedna z 3 gier, które na starcie spodobały się bardzo zarówno mi jak i mojej lubej! (oprócz tego Small World oraz ostatni hicior (głównie dla Niej) na stole niemal codziennie - Innowacje). Inne gry zwykle ocenia "Może być" albo lepiej nie pisać - dzieci mogą to czytać... Ale po kilku rozgrywkach często zmienia zdanie - RftG było wyklinane przez nią podczas 1-szej partii. A teraz sama czasami proponuje "rundkę po galaktyce".
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne