Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: parasite »

Dexterus pisze:
Z drugiej strony...wiesz, zawsze możesz kupić, zacząć od grania solo, a po drodze nagabywać ludzi i znaleźć sobie partnerów (partnerki?) do gry :D
też tak myślałem na początku mojej przygody z planszówkami... po roku "nagabywania" wymieniłem wszystkie gry, na te z dobrym wariantem solo :evil:
nauta
Posty: 1
Rejestracja: 01 lut 2015, 16:47

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: nauta »

Witam,
zastanawiam się nad kwestią deck buildingu. Jak najlepiej dobrać karty frakcyjne? W jakim set upie żeby talie były jak najbardziej wyrównane?
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: NTomasz »

podstawowo wywalić te obleśne opeki typu blokowanie umów... niszczenie budynków etc... pojedyncze karty to zuo tej gry
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

NTomasz pisze:podstawowo wywalić te obleśne opeki typu blokowanie umów... niszczenie budynków etc... pojedyncze karty to zuo tej gry
Ale przecież wymieniasz pojedynczą za pojedynczą, więc jak to?
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: NTomasz »

tak że można wybrać coś co nie psuje rozgrywek... więc na ytanie jak -> normalnie.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

Talię można dopasować do własnego stylu gry, czy nawet preferencji wszystkich graczy. Jeśli ktoś np. woli wariant pokojowy, to można wywalić z talii frakcyjnych wszystkie karty, które wprowadzają negatywną interakcję (nie tylko niszczenie lokacji, ale np. podbieranie dóbr czy przejmowanie kontroli). A jeśli ktoś nie może się zdecydować, to może po prostu wymieszać wszystko i zdać się na ślepy los.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 22:16 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Senaszel »

Udało mi się za 4 podejściem pokonać YouGetNoCookie :!: Egiptem na Japonie.
Kiedy on gra brukuje piramidy złotem mi sensowny młynek podszedł dopiero po przebrnięciu przez partie pełną kamieni...
w drugiej miałem ich jeszcze więcej. (Mógłbym schandlować Rzymowi - obaj byśmy na tym skorzystali). W 3 turze 3 partii nie miałem ani jednej karty w tableu :!: To też jakiś nowy rekord.
Za to pod koniec Złotnicy na Basenach pod Sfinksami robili po 20pkt/turę.
Ta gra jest zadziwiająca: Rzymianin w 1 kolejce wystawił 4 zwykłe, z których 3 przerobił na frakcyjne. Na ręce mu nie patrzyłem ale on musiał się gdzieś pomylić! Taki rush budynkami to Barbarzyńcy anie Rzymianie.
Dziś zauważyłem zapowiedź drugiego dodatku, trzeba więc włączyć do gry pierwszy 8) Trwaj przygodooo!
Wingmakers
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dexterus »

NTomasz pisze:tak że można wybrać coś co nie psuje rozgrywek...
Co znaczy że "nie psuje rozgrywek"? Jak chcesz sobie cichutko i spokojnie się rozwijać, to graj sobie solo bez wirtualnego gracza i zestawiaj punkty z innymi kolegami. Od tego jest gra 1vs1, aby nie tylko samemu punkty kręcić, ale też utrudniać kręcenie przeciwnikowi. Zwłaszcza że połowa z tych "niefajnych" rzeczy jest też wielce przydatna dla wykręcania własnego uber-wyniku.

Sorry, ale właśnie bez tych kart gra byłaby OP - a przynajmniej niektóre nacje (zwłaszcza Egipt i Barbarzyńcy). Te "karty wywrotki" jak to mówił o kartach pojedynczych Trzewik to sól tej ziemi, to prawdziwe serce tej gry, to Serce Afryki na wystawie klejnotów.

Okej, poniosło mnie ^^'

P.S. Jeśli już, to przegięte karty toto w dodatku są. Barbariansi ze swoją ekipą rozbiórkową czy jak to tam się nazywa, rzymski mur, straż dajmio? ...mega gdy samemu ma się na ręce, fuuuu gdy wybuduje to przeciwnik ;>
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: ceville »

Mam pytanie odnośnie kampanii solo w Osadnikach.
Mianowicie na karcie imperium mamy tory produkcji, do czego one służą? Co tam się zaznacza? W jednym miejscu instrukcji jest napisane, że w kolejnych rozgrywkach produkujemy z planszy Frakcji i karty Imperium, więc pewnie chodzi właśnie o te tory. Tylko jak to działa?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo chcę zacząć grę w tym trybie ;)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

ceville pisze:Mam pytanie odnośnie kampanii solo w Osadnikach.
Mianowicie na karcie imperium mamy tory produkcji, do czego one służą? Co tam się zaznacza? W jednym miejscu instrukcji jest napisane, że w kolejnych rozgrywkach produkujemy z planszy Frakcji i karty Imperium, więc pewnie chodzi właśnie o te tory. Tylko jak to działa?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo chcę zacząć grę w tym trybie ;)
Niektóre prowincje dają produkcję na stałe, odhaczasz ją tam i masz czytelnie bonusy w jednym miejscu. :)
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: ceville »

zakwas pisze:
ceville pisze:Mam pytanie odnośnie kampanii solo w Osadnikach.
Mianowicie na karcie imperium mamy tory produkcji, do czego one służą? Co tam się zaznacza? W jednym miejscu instrukcji jest napisane, że w kolejnych rozgrywkach produkujemy z planszy Frakcji i karty Imperium, więc pewnie chodzi właśnie o te tory. Tylko jak to działa?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo chcę zacząć grę w tym trybie ;)
Niektóre prowincje dają produkcję na stałe, odhaczasz ją tam i masz czytelnie bonusy w jednym miejscu. :)


I żadnej innej opcji to nie pełni? :)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

ceville pisze:
zakwas pisze:
ceville pisze:Mam pytanie odnośnie kampanii solo w Osadnikach.
Mianowicie na karcie imperium mamy tory produkcji, do czego one służą? Co tam się zaznacza? W jednym miejscu instrukcji jest napisane, że w kolejnych rozgrywkach produkujemy z planszy Frakcji i karty Imperium, więc pewnie chodzi właśnie o te tory. Tylko jak to działa?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo chcę zacząć grę w tym trybie ;)
Niektóre prowincje dają produkcję na stałe, odhaczasz ją tam i masz czytelnie bonusy w jednym miejscu. :)


I żadnej innej opcji to nie pełni? :)
W zasadzie nie, ale się przydaje, gdy po którejś grze Twoja karta zaczyna wyglądać tak: https://www.boardgamegeek.com/image/238 ... l-settlers :mrgreen:
Jabol
Posty: 207
Rejestracja: 28 kwie 2008, 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Jabol »

annajak pisze: Po pierwszym przekroczeniu 100 pkt. okazało się, że "da się", a z obecnym "personal best" Rzymianami na poziomie 186 złamanie 200 pkt wydaje się jednak możliwe. Dobijam do 200 i zaczynam mieszać w talii... Kto by pomyślał...
Kurdę, nie wiem jak to w ogóle możliwe. Za mną 2 rozgrywki w 4-osobowym gronie i póki co najlepszy wynik zwycięzcy to bodajże 53 punkty... Też tak mieliście na początku? Bo szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia gdzie tam niby można ~150 punktów uciułać.
Każdy w końcu kiedyś zaczyna...
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: zakwas »

Jabol pisze:
annajak pisze: Po pierwszym przekroczeniu 100 pkt. okazało się, że "da się", a z obecnym "personal best" Rzymianami na poziomie 186 złamanie 200 pkt wydaje się jednak możliwe. Dobijam do 200 i zaczynam mieszać w talii... Kto by pomyślał...
Kurdę, nie wiem jak to w ogóle możliwe. Za mną 2 rozgrywki w 4-osobowym gronie i póki co najlepszy wynik zwycięzcy to bodajże 53 punkty... Też tak mieliście na początku? Bo szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia gdzie tam niby można ~150 punktów uciułać.
Tak, spokojnie, rozkręcisz się. :)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Co sądzicie o zasadzie, że dopiero w swoim ruchu można wystawić tarczę do obrony karty?
Autor tłumaczył, że chodziło o to, by gracza nie przymuszać do dokonywania wyboru w fazie produkcji, tylko by później w dogodnym momencie zdecydował, którą kartę chce bronić. A co, gdy gracz chce z góry bronić pewnej karty, ale nie ma możliwości, bo wcześniej rywal w swoim pierwszym ruchu w rundzie tę kartę spali?

Co powiecie o pomyśle: Żeton obrony możesz położyć na wybranej karcie w fazie produkcji lub w dowolnym momencie swojego ruchu w fazie akcji.
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dexterus »

Jabol pisze:Kurdę, nie wiem jak to w ogóle możliwe. Za mną 2 rozgrywki w 4-osobowym gronie i póki co najlepszy wynik zwycięzcy to bodajże 53 punkty... Też tak mieliście na początku? Bo szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia gdzie tam niby można ~150 punktów uciułać.
Abstrahując od kwestii, że nie od razu - poniekąd a'propos - Rzym zbudowano i dopiero uczycie się gry (ergo wyniki z czasem będą coraz lepsze), to weź też pod uwagę, że gracie na 4 osoby. Ergo, jest o wiele większe prawdopodobieństwo, że ktoś coś Ci spali czy innego zepsuje, zwłaszcza gdy zaczynasz prowadzić i wśród współgraczy zaczyna ujawniać się tendencja do przycinania wysforowujących się równo z trawą. Jak grasz 1vs1, najczęściej oponent będzie w stanie zburzyć max 2 budynki. A jeszcze pytanie, czy w ogóle będzie chciał, bo burzenie czysto "agresywne" (tj. bez interesu w surowcach) często ogranicza własne możliwości rozwoju. Gdy są 4 osoby, nic nie stoi na przeszkodzie, byś lokacji stracił 3 lub 4. Plus jakieś inne świństwa, skoro w grze na pewno będzie Barbarzyńca (czyli np. będzie Ci kradł surowce), Japończyk (który będzie kradł umowy) i Egipcjanin (który np. odpali Ra albo Skorpiony).

Generalnie ta gra nie bardzo jest stworzona pod 4 osoby. Raz, w późniejszych turach ma ohydnie długi downtime. Dwa, właśnie to co powyżej. Robi się zbyt chaotyczna i - najczęściej - zmienia w bezładną wymianę ciosów miast w inteligentną rozgrywkę. Najlepiej się gra 1vs1, czasem można sobie dla odmiany pograć w 3 osoby, bo wtedy nieraz ujawniają się fajne opcje taktyczne.
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dyso »

tomb pisze:Co sądzicie o zasadzie, że dopiero w swoim ruchu można wystawić tarczę do obrony karty?
Autor tłumaczył, że chodziło o to, by gracza nie przymuszać do dokonywania wyboru w fazie produkcji, tylko by później w dogodnym momencie zdecydował, którą kartę chce bronić. A co, gdy gracz chce z góry bronić pewnej karty, ale nie ma możliwości, bo wcześniej rywal w swoim pierwszym ruchu w rundzie tę kartę spali?

Co powiecie o pomyśle: Żeton obrony możesz położyć na wybranej karcie w fazie produkcji lub w dowolnym momencie swojego ruchu w fazie akcji.
Była dyskusja wyżej na ten temat i normalne zasady nie wymagają zmian. Trzeba po prostu się przyzwyczaić, że w momencie gdy przeciwnik zaczyna rundę jako pierwszy może zniszczyć nam lokację zwykłą za 2 punkty. Dlatego nie ma sensu przyzwyczajać się do lokacji zwykłych tylko skupić się na frakcyjnych.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Dyso pisze:Była dyskusja wyżej na ten temat i normalne zasady nie wymagają zmian.
Oj, przegapiłem tę dyskusję.
My też gramy bez zmian, ale zdarzały się partie, gdzie trafiała się zwykła karta, która była dla danego gracza kluczowa (np. "weź... za wybudowanie ...") i utrata tak silnej lokacji, wynikająca wyłącznie z kolejności graczy przy stole, wydaje mi się nieco nie fair.
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dyso »

W agresywnych rozgrywkach nie wykręca się wysokich punktów, liczy się głównie pokonanie przeciwnika. Zbuduj "kolor" lokacji by otrzymać 1 złoto i 1 PZ znika często szybciej niż zdąży się pojawić na stole. W końcu trochę negatywnej interakcji musi być! (chyba, że wariant pokojowy...) ;)
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
JimmyPL
Posty: 263
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 53 times
Been thanked: 51 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: JimmyPL »

Dexterus pisze:Generalnie ta gra nie bardzo jest stworzona pod 4 osoby. Raz, w późniejszych turach ma ohydnie długi downtime. Dwa, właśnie to co powyżej. Robi się zbyt chaotyczna i - najczęściej - zmienia w bezładną wymianę ciosów miast w inteligentną rozgrywkę. Najlepiej się gra 1vs1, czasem można sobie dla odmiany pograć w 3 osoby, bo wtedy nieraz ujawniają się fajne opcje taktyczne.
Popieram, w czwórkę da się grać ale losowość i tak już losowej gry zwiększa się... jednak najgorszy jest czas gry gdyż dla czterech osób trzeba liczyć dwie godziny rozgrywki przy czym godzinę na dwie ostatnie tury.. ja jednak preferuję tą grę jako dwuosobówkę lub trójosobówkę
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Portal Games »

Osadnicy: Narodziny Imperium nominowani w 6 kategoriach na BGG:

https://www.youtube.com/watch?v=YWJNfO6 ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ryu »

Gratulacje :)
Prawie wszystkie nominacje mnie nie dziwią. Ta ze strategiczną - tak :wink:
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: vojtas »

zakwas pisze:A tymczasem Portal
Cheeve? To alter ego Trzewika czy ktoś pisze z jego konta?
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: splocki »

Czy to oznacza, że szykuje się aplikacja?
ODPOWIEDZ